Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

ΣΥΝΕΞΗΓΗΣΙΣ


Υποκύπτω, τελικώς, στον πειρασμό, αγαπητοί συνοδίτες, και χαράσσω δυο γραμμές για τα του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου, ο οποίος έχει βαλθεί να μας “ορθοδοξοποιήσει” με κάθε τρόπο.
  1. Στο τελευταίο του βιβλίο (Η Συμπροσευχή με αιρετικούς, εκδ. ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ), που αποτελεί ουσιαστικά επηυξημένη έκδοση παλαιότερου, ο π. Α.Γ. δημοσιεύει, ως παράρτημα, την αλληλογραφία που είχε με τον Μέγα Πρωτοπρεσβύτερο της Μ.τ.Χ.Ε. π. Γεώργιο Τσέτση. Την πρωτοβουλία γι' αυτή την αλληλογραφία είχε ο π. Α.Γ. και ο π. Γ. Τσέτσης απάντησε, με την ευγένεια που τον διακρίνει. Άραγε, ο π. Α.Γ. δημοσίευσε με την άδεια του π. Γ. Τσέτση τις συγκεκριμένες επιστολές; 'Η ενήργησε όπως ήθελε; Θα απαντήσει ο π. Α.Γ.; Αν όχι κινδυνεύει η “ακεραιότης” του ήθους του.

  2. Ο – αγνώστων λοιπών στοιχείων – θεολόγος Παναγιώτης Λεπίδας, του οποίου η “βιβλιοκρισία” για το “πόνημα” του π. Α.Γ. φιγουράρει σε πολλά ιστολόγια, προβαίνει σε ...ενδιαφέρουσες κρίσεις για την αλληλογραφία των δύο κληρικών: “Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η αλληλογραφία Γκοτσόπουλου-Τσέτση επιβεβαιώνει τον Άντερσεν : ένας μικρός (στην περίπτωση απλός, χωρίς τίτλους ιερέας της επαρχίας) αποκάλυψε ότι ο βασιλιάς (στην περίπτωση και Μέγας και Πρώτος πρεσβύτερος της Βασιλεύουσας) είναι γυμνός (επιχειρημάτων και ουσιαστικού αντιλόγου) …”. Άραγε ο π. Α. Γ. συμμερίζεται τα ανωτέρω ...Λεπίδια; Ή μήπως ο σκοπός που δημοσίευσε την αλληλογραφία ήταν να ...απογυμνώσει τον π. Γ. Τσέτση και να αναδειχθεί ο ίδιος ως ο "αναβαλλόμενος το φως ώσπερ ιμάτιον;"

  3. Ο κ. Λεπίδας στο κείμενό του κάνει λόγο για “γνωστό ιστολόγιο θεολόγου, όπου, αντί για θεολογικό λόγο πλεονάζουν αγοραίες ύβρεις, χλευασμοί...” κ.ο.κ. Ο δε π. Α.Γ. αναφέρεται σε κάποιους ανθρώπους “τέτοιου {παρακμιακού} ήθους” οι οποίοι (αφού τους έχει “περιγράψει”) “γίνονται αποδεκτοί να παρουσιάζονται ως γνήσιοι υπερασπιστές του Οικουμενικού Πατριαρχείου”. Αν, με τα παραπάνω, εννοούν εμένα οι δύο κύριοι – όπως διαδίδεται - να το πουν ευθαρσώς για να πάρουν την απάντησή τους. Αλλιώς ας συνεχίσουν το κρυφτούλι, που μπορεί να τους θυμίζει την παιδική τους ηλικία.

  4. Ο κ. Λεπίδας μας λέει επίσης ότι ο π. Α.Γ. του είχε πει σε κάποια συζήτηση: “Δεν έχουμε δικαίωμα να χαρίζουμε σε κανένα, απολύτως σε κανένα, το πολυτιμότερο δώρο που μας χάρισε ο Θεός: την ελευθερία σκέψεως και εκφράσεως. Και αν αυτό ισχύει στην κοινωνία, πρέπει να ισχύει πολύ περισσότερο μέσα στην Εκκλησία μας”. Προφανώς αυτό το λέει ο π. Α.Γ. αποκλειστικά για τον εαυτό του. Γιατί στην δική μου περίπτωση, που γνώριζε πολύ καλά τον απηνή διωγμό μου για την έκφραση ελεύθερης γνώμης, όχι μόνο δεν διαμαρτυρήθηκε, αλλά θα έλεγα ότι με τα κείμενα και την όλη στάση του υποδαύλιζε τον αφανισμό μου. Και τι κρίμα που πήγε να κάνει “παράπονα” για μένα σε φίλο μου μουσικολόγο, που πρώτη φορά συναντούσε στη ζωή του! Αυτός ο “υπέρμαχος της ελεύθερης έκφρασης”.

  5. Και ενώ ο π. Α. Γ. δρα αρκούντως κριτικά προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο – τι άλλο από το να αμφισβητεί ευθέως την ειλικρίνεια των Πατριαρχικών λόγων με την ανοιχτή επιστολή του προς τον Πατριάρχη: “Παναγιώτατε, ποιά Πανορθόδοξη απόφαση;” - ο Μητροπολίτης του, ο Πατρών Χρυσόστομος, εκδίδει τόμο για τον “Πατριάρχη του Γένους στην Πάτρα”!

Ο Απόστολος Ανδρέας βοήθειά μας, αγαπητοί συνοδίτες.

Πίνακας: Ο χώρος ανάμεσά μας, του Γιάννη Αδαμάκου

7 σχόλια:

  1. μπράβο για την επιλογή του πίνακα!
    ο Τάσος εκθέτει τον πατρών. αυτό θα περάσει έτσι άραγε;
    ένας παπάς ο οποίος δεν συλλειτουργεί με άλλους εφημέριους πώς επιτρέπει στον εαυτό του να "ορθοδοξοποιήσει" τον Πατριάρχη και τον κόσμο; που βρήκε το ορθόδοξο ήθος και το μοιράζει;
    κλπ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η παρατήρηση σας είναι σωστή. Μια προσωπική ανταλλαγή αλληλογραφίας χωρίς την άδεια του ενός δεν πρέπει να βλέπει το φως της δημοσιότητας. Μου πρόσφερε φίλος το βιβλίο του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου και όταν το ξεφύλλισα είπα ότι δεν μου αρέσει η δημοσίευση της αλληλογραφίας, Πολλές φορές έχω αλληλογραφήσει σε προσωπικό επίπεδο με κάποιους που επιθυμούσαν την άποψή μου. Ποτέ δεν θα επιθυμούσα να δουν το φως της δημοσιότητας. Εξάλλου αν δεν κάνω λάθος το απόρρητο της αλληλογραφίας το υποστηρίζει και το Σύνταγμα.
    Συνεχίστε την «την ελευθερία σκέψεως και εκφράσεως» ο χρόνος δικαιώνει τους αγωνιστές. Μην περιμένετε συμπαραστάτες οι μεγαλύτεροι προδότες μερικές φορές είναι οι «φίλοι».
    Είδα σε άλλο ιστολόγιο των Πατρών τον νέο τόμο για την επίσκεψη του Πατριάρχου στην Πάτρα. Συμφωνώ με την θέση σας. Όμως μην περιμένετε και εδώ απάντηση. Οι αρμόδιοι εφησυχάζουν….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μα καλά, τι συμβαίνει στην Πάτρα; Νόμιζα πως μόνο η Κυπαρισσία έχει ξαναμπεί στο Μεσαίωνα, αλλά είσθε κ' εσείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αραγε ελευθερία έκφρασης στην Εκκλησία σημαίνει λέω ό,τι θέλω, όποτε θέλω και όποιον πάρει η μπάλα;
    Είχα πάντοτε μια απορία:όταν κάποιος διαφωνεί ή έχει άλλη άποψη σε κάποια θέματα ή ενέργειες της Εκκλησίας ο δρόμος είναι να διαμαρτύρεται καθ΄οιονδήποτε τροπο και πολλές φορές αναιδώς και προπετώς καλυπτόμενος υπο την δήθεν υπεράσπιση της Ορθοδοξίας;Ποιά είναι η κανονική διαδικασία διαμαρτυρίας εντός της Εκκλησίας;
    Ο π.Γ.Τσέτσης είναι απο τους λίγους κληρικούς που ξέρει πού πατάει και πού βρίσκεται- όποιος έχει διαβάσει τα βιβλία του γνωρίζει-,δεν τον μηδενίζουμε απλώς και μόνο επειδή διαφωνούμε μαζί του.
    - Ο μεγαλλίτερος κίνδυνος στη κατανόηση της εκκλησιαστικής παράδοσης είναι να την διαβάζουμε υπο το πρίσμα της ήδη διαμορφωμένης αντίληψής μας (λήψη του ζητουμένου), αυτό δηλ. που κάνουν όλοι οι αιρετικοί.
    Ο Σάλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι γίνεται, None, στην Κυπαρισσία;;;;; τρίχες και πλεξούδες;;;;;;; άρα είναι της μόδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε παιδιά για εξηγήστε μου και μένα του αδαή περί τα θεολογικά:
    Ποιά είναι η επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος για τη σχέση με το Πατριαρχείο, για το αν οι καθολικοί είναι αιρετικοί, για το αν πρέπει ή όχι να συμπροσευχόμαστε με τους αλλόδοξους κ.λ.π. και αν υπάρχει τέτοια επίσημη θέση.
    Αν υπάρχει, μπορεί ο κάθε παπάς ή δεσπότης να έχει δικό του μπαϊράκι και να λέει ότι θεωρεί αυτός σωστό και να γράφει συγγράφοντας και βιβλία με δικές του απόψεις, αντίθετες με αυτές της επίσημης Εκκλησίας;
    Και μη μου πείτε ότι ο κάθε παπάς ή αρχιερέας δεν πρέπει να είναι φερέφωνο του Δεσπότη του ή του Αρχιεπισκόπου ή του Πατριάρχη, γιατί πίσω απ' αυτούς υπάρχει πλήθος πιστών που τελούν σε πλήρη σύγχυση. Στο τέλος οι πιστοι μιας ενορίας ή μητρόπολης, θα θεωρούν τους πιστούς της διπλανής ενορίας ή μητρόπολης αιρετικούς και θα πλακώνονται στους δρόμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γέμισε η Εκκλησία βλαμμένα που έχουν κάνει σπόρ την επίθεση στον πάπα και στη συνέχεια επίθεση στο Πατριαρχείο. Έχω δεί τα γραφόμενά τους και έχω φρίξει. Η βλακεία στο τετράγωνο και όλο εις τον κύβο. Όχι μόνον δεν ξέρουν τι λένε,αλλά και δεν ξέρουν να ερμηνεύσουν, Πατέρες, Κανόνες, Ευαγγέλιο, η διαστροφή που κάνουν χρήζει αμέσου ψυχοθεραπείας.Άλλά ποιός να τους μαζέψει? Λυπάμαι γιά την κατάντια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή