Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

"Οι άνθρωποι αυτοί κινδυνεύουν από καταθλιπτική παθολογία αν δεν υπεραμύνoνται της Ορθοδοξίας"


Με αφορμή την υπερδραστηριότητα, όπως με πληροφορούν φίλοι της Ιδιωτικής Οδού, του νεοφανούς "προμάχου της Ορθοδοξίας" πρεσβ. Αναστασίου Γκοτσοπούλου (διαδίκτυο, έντυπα, βιβλία και Κύριος οίδε τι άλλο και που) δημοσιεύω ένα κείμενό μου προς αυτόν γραμμένο πριν 2,5 χρόνια. Για την ιστορία του πράγματος, φυσικά, κι όχι διότι οι κάθε λογής "Αναστάσιοι" θα γίνουν πιο φιλάνθρωποι. Στο όνομα της Ορθοδοξίας ο "πόλεμος" υπέρ της πίστεως πρέπει να είναι "άχρι θανάτου"! Του άλλου, φυσικά...

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΘΡΟ
ΤΟΥ π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Ευχαριστώ θερμώς τον παλαιό γνώριμο π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο για την προσοχή με την οποία διάβασε το κείμενό μου {Η Πάτρα, οι Καθολικοί και ο π. Κύριλλος } και για τις παρατηρήσεις στις οποίες προέβη σχετικά με το αν ο Παπισμός είναι αίρεση ή όχι.
Ο π. Αναστάσιος δεν αναφέρεται βέβαια καθόλου στην αιτία του κειμένου μου, που ήταν η στάση του π. Κυρίλλου Κωστοπούλου το βράδυ της Ανάστασης στην Ι. Μονή Μπάλα, γεγονός που απορρέει από μια συγκεκριμένη νοοτροπία, η οποία στρέφεται όχι μόνον εναντίον των πάσης φύσεως «αιρετικών», αλλά και εναντίον παντός «αντιφρονούντος» («αντιρρητικού» ή μη θεολόγου).
Απ’ όσο γνωρίζω στον Ι. Ναό του Αγίου Νικολάου Πατρών, όπου εφημερεύει ο π. Αναστάσιος έχουν επανειλημμένως εκκλησιασθεί Καθολικές καλόγριες, που ζουν στην πόλη μας και ανήκουν στο τάγμα «Οι μικρές αδελφές του Ιησού». Ο π. Αναστάσιος δεν τις πέταξε έξω, εξ’ όσων γνωρίζω, και φυσικά αυτό είναι προς έπαινόν του. Ο π. Κύριλλος, αντίθετα, δεν περιορίστηκε στο να ωρύεται εναντίον τών, κατ’ αυτόν, «αιρετικών» - γιατί ο τρόπος του ακυρώνει την όποια αλήθεια του – αλλά σιωπά μπροστά στην πρωτοφανή αποκάλυψη ότι χαρακτήρισε τον Πάπα, όπως τον χαρακτήρισε. Ο π. Αναστάσιος μη συμμεριζόμενος, προφανώς, αυτήν την ιεροεξεταστική πρακτική, δεν κάνει μνεία στο κείμενό του για το θέμα.
Τα ως άνω αποδεικνύουν ότι κάθε πρόβλημα που αναφύεται στην Εκκλησία, πρέπει να εξετάζεται στην ιστορική και κάθε άλλη συνάφειά του, και όχι να θεωρείται αποκομμένο τόσο που τελικά να καταντάει μια απλή παραπομπή, την οποία αβασάνιστα χρησιμοποιούμε για να αποδείξουμε ότι έχουμε δίκιο.
Η βιβλιογραφία πολλή για να «αντικρούσω» τον π. Αναστάσιο. Όμως, ο σκοπός μου δεν είναι αυτός, γιατί το θέμα «Ορθοδοξία και αίρεση» είναι πολύ σοβαρό για να εξαντλείται σε αντιπαραθέσεις στα ΜΜΕ.
Για υγιή προβληματισμό και νηφάλιο μέθη, ας διαβάσουμε την μελέτη του Μητροπολίτου Νικοπόλεως κ. Μελετίου «Ο Άγιος Νεκτάριος και η στάσις του έναντι των αιρέσεων και των σχισμάτων». Εκεί μπορεί κανείς, αν θέλει, να μπει στη λογική του Αγίου, η οποία συγκεφαλαιώνει την ορθόδοξη πνευματικότητα και μας λυτρώνει από την ιδιωτική μας θεολογία:
"Αι δογματικαί διαφοραί ως αναγόμεναι προς μόνον το κεφάλαιον της πίστεως αφίενται ελεύθερον και απρόσβλητον το της αγάπης κεφάλαιον· το δόγμα δεν καταπολεμεί την αγάπην». Δηλαδή η διαφορά δόγματος δεν αίρει, δεν καταργεί, το χρέος της αγάπης. Αντίθετα: Η αγάπη είναι τόσο πλατειά ώστε συγκαταβαίνει «και χαρίζεται» στο μη δόγμα. «Πάντα στέγει, πάντα υπομένει». Δεν επιτρέπεται το δόγμα ούτε να καθιστά την αγάπη ανενεργό, ούτε να την αλλοιώνει· ούτε πολύ, ούτε στο ελάχιστο. «Δι’ο ουδ’ η των ετεροδόξων χωλαίνουσα πίστις δύναται ν’ αλλοιώση το προς αυτούς της αγάπης συναίσθημα», το χρέος της αγάπης".
Και φυσικά τα παραπάνω δεν συνιστούν κανενός είδους αγαπολογία ούτε έκπτωση της πίστεως χάριν μιας αόριστης αγάπης, όπως διατείνονται εκείνοι που αντιλαμβάνονται την Ορθοδοξία ως έλλειψη αιρέσεως! Γι αυτούς έχει αποφανθεί επιστημονικώς ο π. Βασίλειος Θερμός: «Οι άνθρωποι αυτοί κινδυνεύουν από καταθλιπτική παθολογία αν δεν υπεραμύνoνται της ‘Ορθοδοξίας’. Η μεγαλόστομη υποστήριξή της αποτελεί το δικό τους στήριγμα απέναντι στην καταθλιπτική κατάρρευση. Ως εκ τούτου οι αμυντικές ανάγκες είναι ζωτικές και τα επιχειρήματα δεν βρίσκουν ανταπόκριση» (Εκ της αυλής ταύτης).
Τέλος, ο π. Αναστάσιος αναφέρεται στον «κακό Οικουμενισμό» που εκδηλώθηκε κατά την επίσκεψη του Πάπα στο Φανάρι (30/11/06) και είναι «υπεύθυνος για τη σύγχυση του λαού». Νομίζω ότι το κείμενο του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου που απαντά στα σχόλια «θρησκευτικών περιοδικών» και κύκλων, σχετικά με την επίσκεψή του στη Ρώμη (Εκκλησία, Μάρτιος 2007), θα του λύσει πολλές απορίες… Πολύ ωραία ο Μακαριώτατος εξανίσταται: «Μερικοί μιλούν στο όνομα του λαού, του λαού που δήθεν στέκεται ως αντίπαλο δέος απέναντι στους ποιμένες και δασκάλους της Εκκλησίας… Διαστρεβλώνουν την αλήθεια μερικοί, όταν διαδίδουν ότι οι ποιμένες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας έχουν προδοτική διάθεση για την Ορθοδοξία, ενώ κάποιοι άλλοι (τους οποίους ονομάζουν «λαός») είναι οι πραγματικοί φρουροί της αλήθειας…».
Άλλωστε, δυστυχώς, αυτοί οι αυτόκλητοι «φρουροί της Ορθοδοξίας» δεν διστάζουν πολλάκις να χρησιμοποιήσουν διάφορες αντορθόδοξες μεθόδους προς φίμωσιν ή εξαφάνισιν της άλλης άποψης… Ξέρει ο π. Κύριλλος τι εννοώ…

Π.Α.Α.

Πίνακας: Μεταχείριση με αγάπη του Γιάννη Αδαμάκου

30 σχόλια:

  1. Έχεις και ρουφιάνους που τσεκάρουν τον π. Γκοτσόπουλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι το ψάχνεις αγαπητέ Παναγιώτη! Οι άνθρωποι έχουν ευλάβεια με βλάβη! Δεν βλέπεις και τι γίνεται στο blog των ΑΠΟΤΕΙ(Υ)ΧΙΜΕΝΩΝ. Τσίρκο το' χουν καταντήσει! Κρίνουν, βρίζουν, απειλούν και αυτοεπαινούνται. Κληρικοί και λαϊκοί. Το σίγουρο είναι ότι πάνε γυρεύοντας, αλλά τι, ούτε οι ίδιοι το γνωρίζουν! Ο Θεός να τους φωτίσει και να τους ελεήσει!
    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λόγοι εντιμότητας και σεβασμού στους αναγνώστες σου δεν σε υποχρεώνουν να δημοσιεύσεις και το κείμενο του π. Αναστασίου που σχολιάζεις καθώς και την απάντηση του π. Αναστασίου στο σχόλιό σου ;
    Εκτός και αν δεν σε συμφέρει... Τότε μην τα δημοσιεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για την επίσκεψη του Πατριάρχου μας στην Εβραϊκή Συναγωγή της Νέας Υόρκης δεν έγραψες τίποτα Παναγιώτη Ανδριόπουλε... Γαργάρα το έκανες... Μου άρεσε πάντως εκεί που αποκαλούσε το Ραββίνο "πολυαγαπημένε μου φίλε". Αναρωτιέμαι τέλος πάντων τί άλλο πρέπει να κάνει για να καθαιρεθεί αυτός ο άνθρωπος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υποτίθεται ότι το θρήσκευμά μας είναι "Χριστιανός Ορθόδοξος". Μερικοί έχουν παθιασθεί σαν χούλιγκανσ με το δεύτερο και έχουν ξεχάσει εντελώς το πρώτο.
    Τι νόημα όμως έχει το δεύτερο, αν έχουμε ξεχάσει και απεμπολίσει εντελώς το πρώτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΥΧΙΚΕ,
    σε τι διαφέρει το μπλοκ των "ΑΠΟΤΕΙ(Υ)ΧΙΜΕΝΩΝ" από αυτό του Ανδριόπουλου;
    Πέσ μου βρίσκεις διαφορές ως προς την οσμή που αποπνέουν και τα δύο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα δύο μπλόκς διαφέρουν αγαπητοί όσο διαφέρει η οσμή της αέριας παραγωγής του εντέρου ενός χορτοφάγου από την ίδια οσμή ενός κρεατοφάγου ...
    Όποιος διαφωνεί να μου το αποδείξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ 12:42
    Αν περιμένεις εντιμότητα από τον Ανδριόπουλο...
    Πρώτα θα γίνω εγώ Πάπας και μετά θα δημοσιεύσει ο Ανδριόπουλος κείμενα που δεν τον βολεύουν, ή σωστότερα τον καταξεφτιλίζουν!
    Και τα κείμενα του π. Αναστάση είναι πολύ πετυχημένα.
    Γιατί νομίζεις τον έχει άχτι ο Ανδριόπουλος ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τάκη, πάλι άρχισες τις ύβρεις. Τι σου φταίει ο π. Γκοτσόπουλος; Επιχειρήματα θέλουμε, μην τρελαίνεσαι... Μακάρι να ορθοφρονούσαν και άλλοι. Ρε εμμονές που έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για ρίξε μια ματιά στο είναι σου. Μήπως αυτά τα γράφεις για σένα ή μήπως ζηλεύεις που ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος έγραψε βιβλία και τον προβάλουν όλοι ενώ εσένα σχεδόν κανένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. οι σούπερ ορθόδοξοι λένε σοβαρά πράγματα! όμως για να τα αντιληφθεί κανείς πρέπει πρώτα να είναι και αυτός σούπερ ορθόδοξος. ευτυχώς δεν είμαι και να μου λείπουν οι θεολογικές τους ακροβασίες.. το θέμα Παναγιώτη είναι ακριβώς αυτό "επί της ουσίας" τι λένε; μάλλον ακόμα δεν κατάλαβαν ποια είναι η ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ανωνυμε 12.38 τι κανει ο ιστολογος του παρόντος ιστολογίου; δεν αυτοεπαινείται; κατα συνέπειαν γιατι σου κανει εντύπωση αυτό που κάνουν και οι αλλοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. παπα-Αναστάση συγχαρητήρια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τουλάχιστον αυτό το blog εμφανίζει και τις θέσεις της επίσημης εκκλησίας. Μήπως είδατε κάτι παρόμοιο στα περί ων ο λόγος blog; Ο καθένας αναγορεύει τον εαυτό του σε πάπα και προσπαθεί με ετσιθελισμό να επιβάλλει την άποψή του. Αυτό είναι Ορθοδοξία;
    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Tα θερμά συγχαρητήρια στον π.Αναστάσιο.
    Είμαι βέβαιος ότι εύχεται και υπέρ των φανατικών υβριστών του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ετσιθελισμό δείχνει και αυτό το blog κ. 12.22
    οσον αφορά την παρατήρηση για την παρουσίαση των απόψεων της επισημου εκκλησίας, δεν θα ελεγα οτι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. παρουσιάζονται μονο όσα αρέσουν στον ιστολόγο, τον οποίο δεν θεωρώ αλάθητο, αν δεν σε πειράζει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όλα τα αντιοικουμενιστικά ιστολόγια προβάλλουν το νέο βιβλίο του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου. Θρησκευτικά, Ακτίνες, misha. Και φυσικά αυτός που παρουσιάζει το βιβλίο κ. Παν. Λεπίδας δεν γίνεται να μην αναφερθεί σε σας κ. Ανδριόπουλε. Μα χωρίς εσάς τίποτα;
    Να τι γράφει

    Και τι να πω, για να αναφερθώ και στην προσωπική μου εμπειρία, όταν προ μηνών με αφορμή την πρώτη έκδοση, συμμετείχα σε «διάλογο» (ο Θεός να τον κάνει διάλογο !) σε γνωστό ιστολόγιο θεολόγου, όπου, αντί για θεολογικό λόγο πλεονάζουν αγοραίες ύβρεις, χλευασμοί, απωθημένα, απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί στα όρια της χυδαιότητας και λεκτικοί προπηλακισμοί εναντίον όσων έχουν διαφορετική άποψη από τον τάχα «προοδευτικό» ιστολόγο και την «κουκουλοφόρα» (ανώνυμοι πάντα οι υβριστές!) παρέα του, που δήθεν επαγγέλλονται το διάλογο και την … οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας μας … Ο π. Γκοτσόπουλος στα εισαγωγικά του παραρτήματος επισημαίνει πολύ εύστοχα τα παρακμιακά αυτά φαινόμενα, πραγματικά «αγγίζοντας τον τύπον των ήλων» …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Tα περισσότερα σχόλια σ'αυτήν την ανάρτηση είναι υπέρ του π. Γκοτσόπουλου.
    Και δεν είδα καμία ύβρι γι'αυτόν. Οπότε τι λέτε κ. Λεπίδα για αγοραίες ύβρεις;
    Οι ομοϊδεάτες σας χλευάζουν τον ιστολόγο απ'ό,τι βλέπω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο κ. Παναγιώτης Λεπίδας μας λέει στο κέιμενό του για βιβλίο π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου πόσο νάνος είναι ο π. Γ. Τσέτσης!!!!!
    Ιδού!

    Προσεκτική μελέτη της αλληλογραφίας π. Γκοτσόπουλου - π. Τσέτση φανερώνει ότι ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος ενώ αρχικά διακηρύσσει ότι «ο διάλογος πάντα ωφελεί», επειδή αδυνατεί να απαντήσει στις θέσεις του συνομιλητή του, επιλέγει να βγάλει ένα «κήρυγμα», άσχετο εν πολλοίς με το θέμα, και όταν δυσκολεύεται διακόπτει εντελώς την επικοινωνία… Δεν αισθάνεται όμως καμία δυσκολία να ξαναχρησιμοποιήσει το «κήρυγμα» αυτό και σε άλλη περίπτωση λίγο αργότερα (βλέπε δημοσίευμά του στο amen.gr)… Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η αλληλογραφία Γκοτσόπουλου-Τσέτση επιβεβαιώνει τον Άντερσεν : ένας μικρός (στην περίπτωση απλός, χωρίς τίτλους ιερέας της επαρχίας) αποκάλυψε ότι ο βασιλιάς (στην περίπτωση και Μέγας και Πρώτος πρεσβύτερος της Βασιλεύουσας) είναι γυμνός (επιχειρημάτων και ουσιαστικού αντιλόγου) …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κακώς ενεπλάκη ο Μ.Πρωτοπρεσβύτερος κ.Γ.Τσέτσης σε τέτοιο ένα διάλογο.... έπρεπε να είχε παραιτηθεί αυτού και μάλιστα "άνευ πρώτης και δευτέρας νουθεσίας" ως και ο Παύλος προς Τίτον έγραψεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ok καταλαβαμε πολυ καλα.. ειστε και οι δυο πλευρες παθιασμενοι ανθρωποι και πρεπει καπου και με καποιους να τα βαλετε.. ομως ηρεμειστε λιγακι γιατι σασ παρακολουθουν αντιθεοι,απιστοι και ασεβεις με χαρα που τρωγεστε ετσι.. ηρεμειστε ρε παιδια... ολοι ειμαστε οσοι ανηκουμε στην Ανατολικη Ορθοδοξη Εκκλησια του Χριστου μας παιδια Του και πιστευω ειλικρινα οτι ο Κυριος μας δεν ευαρεστειται με τετοια εμπαθεια.. πρεπει να δειχνουμε τουλαχιστον στοιχειωδη μετανοια πιστευοντας πως οτι ελαχιστα ταλαντα εχουμε ειναι του Θεου και οτι ελαττωματα αμελεια δικη μας... οσο αφορα τους διαλογους φυσικα και πρεπει να γινονται παντα υπο τη σοφη καθοδηγηση των ιερων κανονων... Το γεγονος οτι δεν συμφωνουμε με τις συμπροσευχες με τους αιρετικους ουτε ταλιμπαν μας κανει ουτε πλανεμενους.. Τον Οικουμενικο μας Πατριαρχη τον αγαπαμε και ειμαστε ενωμενοι μαζι του αχρι θανατου... ειμαστε παιδια του και ειναι ο πρωτος πνευματικος μας πατερας.. αυτο ομως δεν μας εμποδιζει να εχουμε τη γνωμη μας και να διαφωνουμε μαζι του σε καποια πραγματα ιδιως αυτα που αφορουν πρακτικες επικοινωνιας με ετεροδοξους και αλλοθρησκους...ομως αυτο δεν καταλυει την εκκλησιαστικη σχεση που εχουμε μαζι του γιατι τον αγαπαμε και ειμαστε παιδια του.. κ. Ανριοπουλε ειστε πολυ αξιολογος ανθρωπος και ο Θεος σας εχει δωσει πολλα ταλαντα. Δεν υπαρχει λογος να παρασυρεστε σε τετοια εμπαθεια.. οσοι αδερφοι παρασυρονται σε ακραιες συμπεριφορες ειμαι σιγουρος οτι το κανουν απο απροσεξια και λαθος και πιστευω πως κατα βαθος εχουν ειλικρινη αγαπη για την Ορθοδοξη Εκκλησια μας.. το Βlog σας ειναι πολυ αξιολογο και πρεπει εσεις να αδραξετε την ευκαιρια να εξηγησετε στους αδελφους εκκλησιολογικα τι σημαινει Διαλογος, Ευαγγελισμος, ιεραποστολη.. με γονιμα λογια και οχι με εμπαθεια... καθως ολοι ειματε ορθοδοξοι Χριστιανοι πιστοι και πρεπει να ειμαστε ενωμενοι για να καταλαβει ο κοσμος πως εχουμε αγαπη αληθινη μεταξυ μας οτι πραγματι... ειμαστε στ'αληθεια μαθητες του Χριστου μας.. Ελπιζω να σκεφτειτε ολα αυτα και να φυγουν απο αναμεσα μας οι εμπαθειες γιατι αλλιως γινομαστε πραγματικα περιγελως του κοσμου και του μισανθρωπου διαβολου...

    15 Νοέμβριος 2009 11:41 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. http://www.impantokratoros.gr/97D3F2D6.el.aspx
    Βρε Παναγιώτη και άλλος ΤΑΛΙΜΠΑΝ, βουρ! εναντίον του.
    Να συγκληθεί πάραυτα το ιεροδικείο και να καταδικάσει αυτόν τον θρασύτατο, τον ανεδέστατο που τόλμησε να ασκήσει κριτική στη διαξαγωγή του διαλόγου.
    Δεν ερυθριά και διατυπώνει κριτική σε θέματα την ευθύνη των οποίων έχει το Σεπτόν Κέντρο. Είναι κεκαλυμμένη ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για τον τρόπο διεξαγωγής του διαλόγου, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
    Τέτοια ούτε η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ δεν λέει !
    Άκου τι είπε ο Ναυπάκτου στην Ιεραρχία :
    Λέει μεταξύ άλλων: "Πρώτον. Ο τρόπος με τον οποίο συμμετέχει η Εκκλησία μας στον διάλογο δεν είναι ο κατάλληλος. Γίνεται με άκρα μυστικότητα. Τα κείμενα, που υπογράφονται από τις έως τώρα συναντήσεις (Μόναχο, Μπάρι, Νέο Βάλαμο, Ραβέννα) και από τους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ. Ποτέ δεν έγινε συζήτηση στην Ιεραρχία, για το ποια πρέπει να είναι η στάση των εκπροσώπων μας στις συναντήσεις αυτές και ποτέ τα κείμενα δεν συζητήθηκαν στην Ιεραρχία μετά την υπογραφή τους. Οπότε, ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΥΤΟ. Οι Ιεράρχες, που είμαστε εκφραστές και θεματοφύλακες της πίστεως ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ, στο «ΣΚΟΤΑΔΙ». ....
    Έβδομον. Όταν μελετήση κανείς προσεκτικά τα κείμενα των προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών διαπιστώνει ότι ναί μεν συμφωνούν για την συνέχιση του διαλόγου, αλλά θέτουν σαφείς ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, όπως για παράδειγμα να καταδικασθή απεριφράστως η Ουνία και δια του πρωτείου να προχωρήση ο διάλογος και σε άλλα ουσιαστικά θεολογικά ζητήματα.
    Όγδοον. Από την συνάντηση της Ραβέννας αποχώρησε το Πατριαρχείο Μόσχας με αφορμή την παρουσία του Αρχιεπισκόπου Εσθονίας και επομένως δεν υπέγραψε το κείμενο, όπως δεν το υπέγραψε και το Πατριαρχείο Γεωργίας. Πρέπει να αναζητηθούν οι αποφάσεις των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών πάνω στο κείμενο της Ραβέννας".

    Αγαπητοί,
    Ας είμαστε λοιπόν λίγο προσεκτικοί στον άκριτο ενθουσιασμό μας για το διάλογο. Και προ παντός να στεκόμαστε με σεβασμό και στην άλλη προσέγγιση που είναι πιο επιφυλακτική με το διάλογο.
    Και αυτοί που την εκφράζουν είναι μέλη της Εκκλησίας μας. Και σε πολλά φαίνεται να έχουν πολύ δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ανώνυμε 6:43
    και σε πολλά, πάρα πολλά έχουν δίκιο όσοι διατηρούν επιφυλάξεις για το πώς γίνοναι και πώς εξελίσσονται οι διάλογοι.
    Τα περί ορθοδόξου μαρτυρίας είναι απλώς πομφόλιγες για τα μάτια του λαουτζλίκου.
    ΚΑι οι φωνές και οι αποκαλύψεις συνεχώς αυξάνονται.
    Θυμηθείτε πώς ξωπέταξαν από το διάλογο τον π. Ζήση, πώς έφυγε ο Περιστερίου κ.α.
    Για τον Περιστερίου ζήησε ο βαρθολομαίος να ανικατασταθεί διότι ήταν "δύσχρηστος". Έτσι τον χαρακτήρισε σε έγγραφο προς την Εκκλησία της Ελλάδος. Η αποκάλυψη αυτή έγινε στην Ιεραρχία από τον Μητροπολίτη Καισαριανής που ήταν τότε Αρχιγραματέας. Και βέβαια οι Ιεράρχες έπεσαν από τα σύννεφα.
    Και μετά σου λέει το διάλογο τον κάνει η Ορθοδοξία ...
    Δίκιο έχει ο Ναυπάκτου ομιλών περί προαποφασισμένων.
    Όμως δόξα τω Θεώ υπάρχουν σοβαρές φωνές που λειτουργούν αφυπνηστικά.
    Μπράβο τους, τους ευχαριστούμε ...
    Θα ήθελα την άποψη των υπερμάχων του διαλόγου για τα θέματα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επιτέλους αρχίζουν και μιλάνε,
    αρχίζουμε και ξυπνάμε ....
    Συγχαρητήρια στους πρωτεργάτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. σκεφείτε ότι για να πει αυτά ο ναυπάκου αιτία ήταν η ομολογια κατά του οικομενισμου. γιαυτό φαγώθηκαν ενανίον της οι πατριαρχικοί. τους χάλασε την σουπα.
    μπράβο όμως σε όσους υπέγραψαν ώστε να σνεχιστουν οι αποκαλυψεις για τις μεθοδευσεις των ουνιτιζόνων εκ των ημετέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πάντως συγχαίρω τον π. Αναστάσιο για τον ξεκάθαρο λόγο και την παρρησία του.
    Σφάζει με το μπαμπάκι.
    Αφού παραθέτει ένα ποτ-πουρί ύβρεων, λεκτικής βαρβαρότητας και απρέπειας καταλήγει : «Βέβαια «εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί άνθρωπος», ό,τι έχει στον εσωτερικό του κόσμο αυτό θα εκφράσει … Όμως είναι ενδεικτικό παρακμής και κατάπτωσης ότι αυτοί οι οποίοι προβαίνουν σε τέτοιους χαρακτηρισμούς εναντίον Αρχιερέων, κληρικών και σεβαστών καθηγητών Θεολογίας υπεραμύνονται τάχα των διαχριστιανικών και διαθρησκειακών Διαλόγων και φυσικά αδυνατούν εντελώς να αρθρώσουν σοβαρό θεολογικό αντίλογο στους ομοδόξους αδελφούς τους. Μόνο ύβρεις, ειρωνείες και χλευασμούς . καμία επιχειρηματολογία εναντίον της Ομολογίας ! Και το χειρότερο και πιο ανησυχητικό – για να αγγίξουμε τον τύπον των ήλων – τέτοιου ήθους άνθρωποι γίνονται αποδεκτοί να παρουσιάζονται ως γνήσιοι υπερασπιστές του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ενώ όσοι εκφράζουν υπεύθυνα και με θεολογική τεκμηρίωση την κριτική τους σε ορισμένες ενέργειες αντιμετωπίζονται ως … εχθροί Του – πραγματικά άξιο θλίψεως αλλά προπαντός προσευχής για την Εκκλησία και τους Ποιμένες μας».

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΠΑΠΑ-ΤΑΣΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αν υποψιαστώ ότι αυτά τα γράφει για τον Παναγιωτάκη μας....
    Χίλια μπράβο σου π. Αναστάση.
    Επιτέλους κάποιος πρέπει να τους τα πει και χύμα και τσουβαλάτα !
    Μας έπνιξε η μπόχα και η δυσωδία του "θεολογικού " και "πολιτιστικού" του λόγου !
    Μπάβο σου π. Αναστάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Η προσφορά του βιβλίου του π. Γκοτσόπουλου είναι και στο σημείο της αποκαθήλωσης των ψευτο-ειδώλων. Και δεν λέω μόνο τον Φειδά, ο οποίος ενήργησε σε διατεταγμένη υπηρεσία, αλλά και τον π. Τσέτση, τον ΜΕΓΑ ΠΡΩΤΟπρεσβύτερο του Θρόνου - όπου ακούς πολλά καλάθια... - ο οποίος άλλα του έλεγε και άλλα απαντούσε, εντελώς άσχετα! Καλά ρε, είναι σοβαροί αυτοί οι άνθρωποι.

    Και εκπροσωπούν την Ορθοδοξία !!!!
    Καιθεωρείται και το βαρύ πυροβολικό του Πατριαρχείου.
    Και μας τον σερβίρουν ως τον Μέγα Θεολόγο.
    Και τον στρίμωξε ένας παπαδάκος της επαρχίας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Διαφορά ήθους :
    Ο Ανδριόπουλος παραπέμπει σε επιστολή του προς τον Γκοτσόπουλο αλλά δεν τολμά, παρ’ ότι τον προκάλεσα, να δημοσιεύσει την επιστολή του Γκοτσόπουλου την οποία σχολιάζει …
    Οι «ταλιμπάν» δημοσιεύουν απάντηση του Γκοτσόπουλου στον Τσέτση αλλά ταυτόχρονα δημοσιεύουν και την επιστολή του Τσέτση !
    Διαφορά ήθους και σεβασμού στους αναγνώστες…
    Βλέπετε και συγκρίνετε : http://www.impantokratoros.gr/009419E0.el.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Και γιατί ο εν λόγω ιερέας δεν έχει εξέχουσα θέση στη Μητρόπολη Πατρών;;; αφού είναι τόόόσο δεινός θεολόγος και επιστομίζει ακόμη και τον Τσέτση και τον Φειδά....!!!!!γιατί απλά δεν απασχολούν κανέναν σοβαρά οι θέσεις του! ειδικά στην Πάτρα! μόνο τα προτεσταντούδια των οργανώσεων ασχολούνται μαζί του! εδώ έπαψε να είναι και προιστάμενος του Ναού του! ετέθη υπό αρχιμανδριτική επιτήρηση! ούτε πρόκειται να μπεί ποτέ σε καμία συνοδική επιτροπή σχετική με τους διαλόγους και τα συναφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή