Επέλεξα να γράψω για την θρησκευτική καταγωγή του μεγάλου μαέστρου Δημήτρη Μητρόπουλου, ο οποίος ανήκει στην προσωπική μου μυθολογία, και μάλιστα βρίσκεται σε περίοπτη θέση.
Ο "ιεροφάντης της μουσικής" - κατά ένα Αμερικανό βιογράφο του - Δημήτρης Μητρόπουλος προερχόταν από μια ιερατική οικογένεια της Αρκαδίας.
Ο παππούς του Δημήτριος (Μήτρος) Μητρόπουλος ήταν ο ιερέας του χωριού Τρεσταινά (Μελισσόπετρα) της Γορτυνίας, μικρό χωριό κοντά στη Ζάτουνα.
Ο αδερφός του παπα – Μήτρου Πέτρος, είναι ο κατόπιν Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας Ιερόθεος, ο οποίος γεννήθηκε στα Τρεσταινά το 1839 ή 1840.
Ο παπα – Μήτρος απέκτησε τρία αγόρια: τον Χρήστο, τον Νικόλαο και τον Ιωάννη, τον πατέρα του μαέστρου, ο οποίος ήταν και ο πρωτότοκος (1867). Μια από τις αδελφές του παπα – Μήτρου, η Μαρία, παντρεύτηκε τον Δ. Ματθόπουλο και απέκτησε ένα γιό, τον Βασίλειο. Αυτός ήταν ο μετέπειτα πολύς αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος, ανιψιός του Ιεροθέου Μητροπούλου και στενός συνεργάτης του κατά την δεκαετή ποιμαντορία (1893 – 1903) στην Αρχιεπισκοπή Πατρών και Ηλείας.
Οι δύο θείοι του Δημήτρη Μητρόπουλου, Χρήστος και Νικόλαος ήσαν ομοτράπεζοι του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη, ισοκράτες των δύο Αλεξάνδρων στις ακολουθίες στο παρεκκλήσιο του Αγίου Ελισσαίου και τελικά έγιναν μοναχοί. Ο Νικόλαος στη Σιμωνόπετρα του Αγίου Όρους μετονομασθείς σε Νείλος και ο Χρήστος στη Λογγοβάρδα της Πάρου με το όνομα του Επισκόπου θείου του, Ιερόθεος.
Περισσότερα όταν το άρθρο δει το φως της δημοσιότητας, αγαπητοί συνοδίτες.
"Μια από τις αδελφές του παπα – Μήτρου, η Μαρία, παντρεύτηκε τον Δ. Ματθόπουλο και απέκτησε ένα γιό, τον Βασίλειο. Αυτός ήταν ο μετέπειτα πολύς αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος, ανιψιός του Ιεροθέου Μητροπούλου και στενός συνεργάτης του κατά την δεκαετή ποιμαντορία (1893 – 1903) στην Αρχιεπισκοπή Πατρών και Ηλείας" ΙΔΟΥ! ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΩΣ Η ΠΑΤΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΗΓΗ ΚΑΙ ΡΙΖΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΙ ΗΤΟ Ο ΠΟΛΥΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΜΑΤΘΟΠΟΥΛΟΣ "Η Εκκλησία εμφανίστηκε να «βγαίνει από το κοινωνικό περιθώριο», να έχει «μορφωμένη ηγεσία», αξιοπρεπή παρουσία. Βιτρίνα του ιεραποστολικού της έργου τα αυτονομημένα εξωεκκλησιαστικά σωματεία: ο ηγέτης τους(ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΜΑΤΡΘΟΠΟΥΛΟΣ) ορίζεται ιεροκήρυκας του καθεδρικού ναού των Αθηνών και σελαγίζει στο κοινωνικό στερέωμα σαν ιερατικό πρότυπο προσδίδοντας και στο ευσεβιστικό κίνημα θριαμβική νομιμοποίηση." ( http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_03/02/2008_257973) ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΣΤΟ "ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΙΔΕΩΝ"! ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ ΙΕΡΩΝΥΜΕ ΕΧΕΤΕ ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΑΥΡΟ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΤΕ.....ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤωρα πως γίνεται να βαφτιστει η Πάτρα πρωτοπορος στις παραεκκλησιαστικές οργανώσεις μεσω του π.Ευσεβίου Ματθοπουλου, δεν καταλαβαίνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήφυσικά υπήρξαν στην Πάτρα διάφοροι (Γερβάσιος κ.λ.π.) αλλά πρωτεία δεν εχει. Επίσης απο την Αθήνα οπως γράφει ο σχολιαστής εδρασε ο π. Ευσεβιος. Ομως μηπως στην προσπάθεια απομυθοποίησης τάχα, εχουμε διαλύσει τα πάντα; και για να προλάβω τους ... εξυπνους: δεν συμμερίζομαι τις απόψεις των παραεκκλησιαστικών οργανώσεων αλλά ουτε και τους δηθεν εξελιγμένους θεολόγους και μη του ιστολογίου που προσπαθουν λυσσαλέα να ισοπεδώσουν τα πάντα και να στήσουν καινούρια είδωλα κατα πως τους γουστάρει (Γιανναράς κ.α.) μαζύ με τον Βαρθολομαίο
Δ.Γ.
Ανυπομονώ να διαβάσω το μελέτημά σας, κ. Ανριόπουλε.
ΑπάντησηΔιαγραφή****σημείωση:
Αλήθεια, η Παντάνασσα τι γίνεται;;;;;;;;;;;;
Τί κι αν είχε καταγωγή από ιερείς; Ο άνθρωπος ήταν φανατικός άθεος... Κρίμα... Εδώ βγαίνει το ρητό "από ρόδο βγαίνει αγκάθι...
ΑπάντησηΔιαγραφή