Δευτέρα 10 Αυγούστου 2009

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΣ: "Τα παιδιά μας ζητούν ψωμί κι εμείς τους δίνουμε πέτρες!"


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΠΡΕΣΒΕΙΑ

Του Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου

Η λάμψη και η ακτινοβολία της εκκλησιαστικής εξουσίας έσβυσαν πιά. Μάλλον αυτό είναι το θέλημα του Θεού. Ήταν άλλες οι εποχές που η Πίστη γινόταν πορφύρα και ο Σταυρός ακροθίνιο στο στέμμα. Τώρα πλέον η Πίστη λογιάζεται ανάλογα με το πόσο αναπαύει συνειδήσεις κι όχι ανάλογα με το πόσο εμπνέει στρατούς.

Η χριστιανική Πίστη, ή θα απαντήσει σε εναγώνια ερωτήματα της εποχής μας ή ας σιωπήσει για πάντα. Μά, ας το παραδεχθούμε: είμαστε αναγκαίοι αλλά λιγότερο ενδιαφέροντες απ’όσο νομίζουμε. Οι λεπτομέρειες του Τυπικού μας, το ιεροτελεστικό της λατρείας μας, η κηρυκτική γλώσσα μας, η μεγαλωσύνες των δογμάτων μας, η συμβολικὴ των αμφίων μας, παρά την ιστορία τους και την αξία τους, αφήνουν παντελώς αδιάφορο τον σύγχρονο άνθρωπο, που η μεταφυσική του ενασχόληση περιορίζεται στη φευγαλέα και χαλαρή σκέψη περί του αν υπάρχει Θεός και ποιά είναι η σχέση Του μαζί μας.

Οι παρεμβάσεις μας, των εκκλησιαστικών προσώπων, στο πολιτικό γίγνεσθαι, ενοχλεί τον απλό άνθρωπο και δικαίως, η ιδρυματική φιλανθρωπία μας γίνεται ακόμα ανεκτή ως ωφέλιμη, επειδή αναπληρώνει την ανυπαρξία του Κράτους - Πρόνοιας και δεν θίγει, ακόμα, την ιδιωτική πρωτοβουλία που ορμά με μανία πλουτισμού στο χώρο. Κι αν ο σύγχρονος άνθρωπος δεν διέρρηξε, μέχρι τώρα, τους δεσμούς του με την Εκκλησία, είναι επειδή δεν βρήκε με τι να την αναπληρώσει. Την ανέχεται, λοιπόν, για λόγους φολκλορικούς και για το ενδεχόμενο, Θεός φυλάξοι, που θα χρειασθεί να εμψυχώσει εθνικισμούς.

Σ’ αυτήν, λοιπόν, την πραγματικότητα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσπαθεί να αποσείσει επάνω από την Ορθόδοξη Εκκλησία την μομφή της εθνικιστικής και εγωϊστικής ασυνεννοησίας, συντονίζοντας την σύγκληση πανορθοδόξου Συνόδου, προκειμένου η Ορθοδοξία να αρθρώσει λόγο που θα αντικαταστήσει το σημερινό της ψέλλισμα.

Και ξαφνικά, η ρωσική Εκκλησία προτάσσει το θέμα των πρεσβείων των Πατριαρχείων. Αφού παλλινόρθωσε και επιχρύσωσε τους δικεφάλους, ανασύρει τώρα από τα τσαρικά σεντούκια τα οράματα που καλλιέργησε ο φεουδαρχικός 18ος αιώνας της.

Ξέρουμε ότι, η γενική ιστορία ένα πράγμα μόνο διδάσκει: ότι δεν διδάσκει τίποτε! Αλλά και η εκκλησιαστική το ίδιο;

Κατά τη διάρκεια των 80 χρόνων της κομμουνιστικής απάτης, ξεχάσαμε τους ρώσσους αξιωματικούς που ως ρασοφόροι, πριν και μετά τον πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο, έκρυβαν κάτω από τα ράσα τους τα διπλωματικά έγγραφα με τα οποία αλώνιζαν στο Άγιο Όρος, στα Βαλκάνια και στη Μικρά Ασία. Και προσκυνήσαμε τους στάρετς της Σιβηρίας και τις Λαύρες του Βορρά. Αγαπήσαμε τον Σεραφείμ του Σάρωφ, τον Ιωάννη τον Ρώσσο, τον Ιωάννη της Κροστάνδης και εκατοντάδες ακόμα αγίους της ρωσσικής γης, όπως βιογράφονταν στα βιβλία της Μονής Παρακλήτου και αλλού. Και προσευχόμασταν στην Ελλάδα για την λύτρωση του ξανθού γένους.Μέσα μας ελπίζαμε κιόλας. Ότι τώρα που η Ελλάδα αποχρωματίζεται πνευματικά και αποχριστιανίζεται θεσμικά, ίσως θα μπορούσαμε να συνεργασθούμε στην καλλιέργεια εκκλησιαστικού φρονήματος στους λαούς μας, προκειμένου να νικήσουμε την προτεσταντοποίηση που μας πιέζει. Εμας ήδη αφόρητα, εκείνους όπου να’ναι.

Όμως μια συζήτηση για τα Πρεσβεία των Θρόνων, ακούγεται τόσο ανεδαφική και γελοία στην εποχή μας. Ποιός, εκτός από μας θα την κατανοήσει; Ποιός, εκτός από μας θα ασχοληθεί; Είναι καιρός για να ακουστεί, ότι η Ορθοδοξία, τυρβάζεται με φαντάσματα του παρελθόντος, όταν τόσοι ελπίζουν σ’αυτήν και στη δραστικότητα του λόγου της; Είναι θεματολογία αυτή που θα αγγίξει τον σύγχρονο άνθρωπο και τα προβλήματά του; Είναι πρόβλημα αυτό που δυσκολεύει τη δραστική επίδραση του Ευαγγελίου στις σύγχρονες κοινωνίες που πνίγονται έξω από το σκάφος της Εκκλησίας;

Μια αναδρομική διεκδίκηση. Μια ρεβανσιστική αποκοτιά. Μια εγκληματική για το σώμα της Εκκλησίας μαχαιριά. Μια απαρχή κυοφόρησης καινούργιων σχισμάτων. Ένας εκκλησιαστικός μεγαλοϊδεατισμός. Αλλά κυρίως, μια εωσφορική περιφρόνηση των παιδιών μας, που ενώ μας ζητούν ψωμί, εμείς ετοιμαζόμαστε να τους δώσουμε πέτρες!

Στην κομψή και ύπουλη αθεΐα, στην παγερή μεταφυσική αδιαφορία, στην επιστροφή στον παγανισμό και στην ειδωλολατρία, στην οικονομική ανέχεια, στην χαλάρωση της οικογένειας, στον εκτροχιασμό των ηθών, στην ανεργία, στις αυτοκτονίες, στις αθρόες μεταναστεύσεις, στους βιοηθικούς ακροβατισμούς, στην επιστημονική προσπάθεια υποκατάστασης του Δημιουργού, στην παγκοσμιοποιημένη πολιτική τακτική για θρησκευτικό συγκρητισμό, εμείς θα προτάξουμε «επιχειρήματα» για την πρωτοκαθεδρία των θρόνων μας;

Ε! τότε είναι που θα μας φτύσει ο πλανήτης! Αφού πρώτα βλασφημηθεί, εξαιτίας μας, το Όνομα του Χριστού στά έθνη.



8 σχόλια:

  1. καλά τα λέει-το θέμα είναι όμως αν τηρεί τα όσα γράφει..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλήθεια, ο Μόσχας αποπειράται να δογματίσει «περί πρωτείου» ή μήπως ο εξ απορρήτων του κ.Βαρθολομαίου,κ.Ιωάννης Ζηζιούλας;

    Αφού λοιπόν προσπαθούν οι του Φαναρίου να επιβάλλουν τις εξουσίες τους, λαμβάνουν απαντ΄σηεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΥΓΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΙΕΡΑΡΧΗ ΤΟΥ ΠΑΝΙΕΡΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΘΡΟΝΟΥ! ΕΥΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΡΗΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΟΡΘΟΤΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΒΛΕΠΕΙ ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΣΤΗ ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ "Μια απαρχή κυοφόρησης καινούργιων σχισμάτων. Ένας εκκλησιαστικός μεγαλοϊδεατισμός" ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΠΟΣΟ ΑΚΡΙΒΑ ΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ "ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ" ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΕΝΑ ΑΙΩΝΑ..... ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΔΕΟΥΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΙΚΑ-ΜΕΓΑΛΟΙΔΕΑΤΙΚΑ ΤΩΝ "ΞΑΝΘΩΝ ΓΕΝΩΝ" ΘΑ ΕΔΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΕΞ' ΕΛΛΑΔΟΣ! ΜΕ ΤΗΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ "η οποία απεκόπη από δυνάμεις ξένες, για πονηρούς σκοπούς" ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΡΡΗΣΙΑΣ ΟΥ ΤΗΣ ΤΥΧΟΥΣΗΣ, ΕΔΗΛΩΣΕ ΑΛΛΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ, Ο ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ! ΕΥΓΕ ΚΑΙ ΑΥΤΩ!
    ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΛΕΟΝ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ, ΚΥΡΙΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ.......... ΚΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΕΙΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΗΦΕΙΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΑΝΗΨΑΙ ΚΑΙ ΑΡΑΙ, ΟΣΑ ΕΚΚΗΣΙΑΣΤΙΚΩΣ ΔΕΙ, ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παμφίλτατοι,
    ποιος μίλησε πρώτος για πρωτεία;
    Δεν ήταν ο Κωνσταντινουπόλεως ;
    Κάνω μήπως λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. «...τον Κωνσταντινουπόλεως θρόνον των ίσων απολαύειν πρεσβείων του της πρεσβυτέρας Ρώμης θρόνου, και εν τοις εκκλησιαστικοίς, ως εκείνον, μεγαλύνεσθαι πράγμασι, δεύτερον μετ εκείνον υπάρχοντα, μεθ ον ο της Αλεξανδρέων μεγαλοπόλεως αριθμείσθω θρόνος, είτα ο Αντιοχείας, και μετά τούτον ο της Ιεροσολυμιτών πόλεως...» αναφέρει ο 28ος κανόνας της 4η Οικουμενικής Συνόδου που έγινε στη Χαλκηδόνα.
    Τι ζητά τώρα η Μόσχα;
    Εύστοχη η κατακλείδα του Αλεξανδρουπόλεως «Ε! τότε είναι που θα μας φτύσει ο πλανήτης! Αφού πρώτα βλασφημηθεί, εξαιτίας μας, το Όνομα του Χριστού στα έθνη.»
    Μετά ταύτα «ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο μητροπολίτης μας προσωποληπτεί αν και με τις γενικές παρατηρήσεις του κειμένου του συμφωνώ.
    Ίσως μάλιστα τα πράγματα να είναι ακόμα χειρότερα από όσο τα περιγράφει .Δοκιμάστε λ.χ. να μιλήσετε περί εκκλησίας σε μία συζήτηση φίλων ,γνωστών, συναδέλφων: Η απαξίωση των φορέων της και ακολούθως του ιδίου τού θεσμού είναι πλήρης.(Ας όψονται οι αποκαλύψεις για τα βατοπέδια,τους μπεζενίτες,τους παιδόφιλους στην Αμερική κλπ κλπ)
    Μιλά ο ακρίτης επίσκοπος για μεγαλοϊδεατισμό.Ρωτούμε: μήπως δεν ήταν ο μεγαλοϊδεατισμός αυτός που οδήγησε τον προκάτοχο και πνευματικό του πατέρα να μεταπηδήσει αντικανονικώς από τον Έβρο στην Θεσσαλονίκη ;

    Μήπως δεν είναι ο μεγαλοϊδεατισμός του Φαναρίου αυτός που ωθεί τις , σχεδόν υστερικές, προσπάθειες για θέσμιση πρωτείου εξουσίας στην Αγία του Χριστού,Ορθόδοξο Καθολική Εκκλησία; (βλ. Ραβέννα και τα συναφή)

    Και το ακροτελεύτιο «στην παγκοσμιοποιημένη πολιτική τακτική για θρησκευτικό συγκρητισμό, εμείς θα προτάξουμε «επιχειρήματα» για την πρωτοκαθεδρία των θρόνων μας;» τι το θέλατε,πάτερ μου;

    Το Φανάρι πρωτοστατεί σε Ασσίζες και Σίδνεϋ και Καμπέρες,σε φιέστες με μάγους και λάμα και σαμάνους, με ανιμιστές και πυρολάτρες.

    Τελικά μήπως τα λέτε στην πεθερά (ρώσους) για να τ ακούσει η νύφη (φανάριώτες) στους οποίους δεν μπορείτε να τα πείτε απευθείας γιατί είναι προϊστάμενοι σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΤΟ MISHA 10 Αύγουστος 2009 7:27 μμ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ! Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥ, Ο ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ, ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΤΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ "Ο ΛΑΟΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΘΕΙΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ"! ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΣ ΑΔΙΑΦΟΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια στο κείμεο του Μητροπολίτου Άνθιμου

    http://amethystosbooks.blogspot.com/2009/08/blog-post_13.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή