O Σεβ. Γεώργιος Παπαθανασίου, Αρχιεπίσκοπος της Παλαιάς Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, κατά δήλωσίν του, μού έστειλε το παρακάτω ηλεκτρονικό μήνυμα, το οποίο δημοσιεύω επειδή αφορά στον διάλογο Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών. Αφορμή στάθηκε, καθώς φαίνεται, το κείμενό μου Ως εδώ η ομηρία στη μισαλλοδοξία.
Παρακαλώ σας, αγαπητοί συνοδίτες, για τα σχόλιά σας, γιατί πραγματικά έχω πολλά κενά: Παλαιά Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, ο Αρχιεπίσκοπος αυτός, η αναδημοσίευση άρθρου μου στην Καθολική εφημ. "Ενοριακές Καμπάνες", την οποία δεν παρακολουθώ κ.ο.κ.
Το μήνυμα έχει ως εξής:
Αξιότιμε κ. Ανδριόπουλε,
Εδιαβάσαμε το άρθρο σας, στην καθολική Εφημερίδα "Ενοριακές καμπάνες" αρ.711 της 21-6-2009, που αναφέρεσθε για τις "φασαρίες " των σούπερ ορθοδόξων". Αν και δεν είμαι ορθόδοξος, εν τούτοις νομίζω οτι αδικείτε μια μεγάλη μερίδα των πιστών της Ορθοδόξου Χριστιανοσύνης. Σ' αυτό το αστείο θέατρο που το αποκαλούν και επιστημονική μερίδα στο ΑΠΘ, ουσιαστικά ποιοί έλαβαν μέρος;
1. Ο καρδινάλιος Κάσπερ. Ειναι αυτός που συνομιλεί οικουμενικά με σέκτες, με εκκλησίες της γυναικείας ιερωσύνης, είναι αυτός κάτω από ένα Άγιο Πατέρα, ανέχθηκαν το φρικτό σκάνδαλο της Ασσίζης (συμπροσευχή με όλους τους παράξενους: Ιουδαίους, Μουσουλμάνους, Βουντού, Ανιμιστές κλπ).
2. Ο Έξαρχος Ουνίτης Δ. Σαλάχας. Ένας εκπρόσωπος μιας προβληματικής Εκκλησίας που δεν είναι ούτε Ορθόδοξη - ούτε καθολική και που "ιερείς του" συκοφαντούν και υβρίζουν Ιεράρχες άλλων Εκκλησιών που δεν συμπλέουν με την δική τους τακτική και πίστη. Εχω προσωπική εμπειρία και τα στοιχεία όλα είναι στην διάθεσή σας.
3. Ο "Σεβασμιώτατος" κ. Ιωάννης Σπιτέρης, του ιδίου φυράματος με τον Έξαρχο Σαλάχα, πλέον δε του ότι το οικουμενικό του πνεύμα δεν συμβαδίζει με τις σκληρές και αντι-ορθόδοξες δηλώσεις του στην Βρεττανική Καθολική Εφημερίδα Tablot προ διετίας.
4. Ο Συμπρόεδρος Σεβ/τος κ. Ι. Ζηζιούλας. Ενας σεβαστός γέροντας με ακαδημαϊκό πνεύμα και ευρεία μόρφωση, γεμάτος λάθη από τις κακές του συμμαχίες με τα άτομα ως ανωτέρω.
Σήμερα, εμείς αναγνωρίζουμε στην Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μια Υψηλή πνευματικότητα και ένα δυνατό ειρηνικό ασκητισμό. Κάτι που είχε χάσει με την ποίμανση του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Δεν υπάρχουν αυτόφωτες αντιδράσεις, μα προκλητές, από πνεύματα, που εμφορούνται από την αμαρτία του φιλαυτισμού, της μεγαλοσχημοσύνης, τον εγωϊσμό, της καπήλευσης αρχών και πιστεύω άλλων, το χαρακτηρισμό ως σχισματικός - αντι-καθολικός ή και σούπερ ορθόδοξος ή και σούπερ καθολικός.
Ο οικουμενισμός απαιτεί, σεβασμό της πίστης και της προσωπικότητος του ενός έναντι του άλλου. Σας θυμίζω και αυτό είναι τοις πάσιν γνωστό τις συνεχείς δηλώσεις ποιότητος των καθολικών μοντερνιστών (μιμητών του προτεσταντικού εκτρώματος της Β' Βατικανικής Συνόδου), περί ανωτερότητος της μορφώσεως του καθολικού κλήρου και του φιλανθρωπικού του έργου σε σχέση με τον απλό και βασανισμένο οικογενειάρχη (σε πολλές περιπτώσεις Άγιο μαχόμενο Ιερέα).
Δεν είναι φασίστες, αγαπητέ αδελφέ, οι διαμαρτυρόμενοι σε αυτές τις πρακτικές. Μην δίνετε με το κείμενό σας το δικαίωμα, "να βγαίνουν όλοι αυτοί πάνω από το λάδι", μόνο στα καθολικά φύλλα έχει δημοσιευθεί το άρθρο σας και ερωτώ διατί;
Τι θα πετύχει ο Σεβασμιώτος Ι .Ζηζιουλας με τις άπειρες Ημερίδες και συνέδρια; Ουσιαστικά τίποτα και γιατί είτε αποδέχεσαι το ρόλο του υποτακτικού και ενώνεσαι (όπως και αυτοί που λέγονται και Ελληνόρυθμοι) είτε μένεις ελεύθερος με την παράδοσή σου, την πίστη σου, το παράδειγμα των Αγίων και μαρτύρων σου, την θεολογία σου και την ..."μικρή" για αυτούς μόρφωσή σου. Όμως είσαι ελεύθερος και αυτή η ελευθερία σε οδηγεί στον χώρο της Σωτηρίας. Δεν σου γράφω διά να προασπίσω τις μεθόδους ορισμένων φανατισμένων αδελφών μας, απλά σου λέγω τίποτα δεν γίνεται αναίτια.
Είθε ο Επουράνιος Πατέρας να σου δίδει την Αγάπη και την Ειρήνη
Μεθ' όλων των Ευλογιών
Εν Χριστώ και Μαρία
Σεβ/τος Δρ. Γεώργιος -Γρηγόριος
Αρχιεπίσκοπος της Παλαιάς Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας
Γλυπτό: Γεράσιμος Σκλάβος, Το άπειρο - παιχνίδι περασμάτων και αδιεξόδων (1962), Πορφυρίτης ροζ Αιγύπτου, Συλλογή Ν. Σκλάβου, Παρίσι.
Παρακαλώ σας, αγαπητοί συνοδίτες, για τα σχόλιά σας, γιατί πραγματικά έχω πολλά κενά: Παλαιά Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, ο Αρχιεπίσκοπος αυτός, η αναδημοσίευση άρθρου μου στην Καθολική εφημ. "Ενοριακές Καμπάνες", την οποία δεν παρακολουθώ κ.ο.κ.
Το μήνυμα έχει ως εξής:
Αξιότιμε κ. Ανδριόπουλε,
Εδιαβάσαμε το άρθρο σας, στην καθολική Εφημερίδα "Ενοριακές καμπάνες" αρ.711 της 21-6-2009, που αναφέρεσθε για τις "φασαρίες " των σούπερ ορθοδόξων". Αν και δεν είμαι ορθόδοξος, εν τούτοις νομίζω οτι αδικείτε μια μεγάλη μερίδα των πιστών της Ορθοδόξου Χριστιανοσύνης. Σ' αυτό το αστείο θέατρο που το αποκαλούν και επιστημονική μερίδα στο ΑΠΘ, ουσιαστικά ποιοί έλαβαν μέρος;
1. Ο καρδινάλιος Κάσπερ. Ειναι αυτός που συνομιλεί οικουμενικά με σέκτες, με εκκλησίες της γυναικείας ιερωσύνης, είναι αυτός κάτω από ένα Άγιο Πατέρα, ανέχθηκαν το φρικτό σκάνδαλο της Ασσίζης (συμπροσευχή με όλους τους παράξενους: Ιουδαίους, Μουσουλμάνους, Βουντού, Ανιμιστές κλπ).
2. Ο Έξαρχος Ουνίτης Δ. Σαλάχας. Ένας εκπρόσωπος μιας προβληματικής Εκκλησίας που δεν είναι ούτε Ορθόδοξη - ούτε καθολική και που "ιερείς του" συκοφαντούν και υβρίζουν Ιεράρχες άλλων Εκκλησιών που δεν συμπλέουν με την δική τους τακτική και πίστη. Εχω προσωπική εμπειρία και τα στοιχεία όλα είναι στην διάθεσή σας.
3. Ο "Σεβασμιώτατος" κ. Ιωάννης Σπιτέρης, του ιδίου φυράματος με τον Έξαρχο Σαλάχα, πλέον δε του ότι το οικουμενικό του πνεύμα δεν συμβαδίζει με τις σκληρές και αντι-ορθόδοξες δηλώσεις του στην Βρεττανική Καθολική Εφημερίδα Tablot προ διετίας.
4. Ο Συμπρόεδρος Σεβ/τος κ. Ι. Ζηζιούλας. Ενας σεβαστός γέροντας με ακαδημαϊκό πνεύμα και ευρεία μόρφωση, γεμάτος λάθη από τις κακές του συμμαχίες με τα άτομα ως ανωτέρω.
Σήμερα, εμείς αναγνωρίζουμε στην Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μια Υψηλή πνευματικότητα και ένα δυνατό ειρηνικό ασκητισμό. Κάτι που είχε χάσει με την ποίμανση του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Δεν υπάρχουν αυτόφωτες αντιδράσεις, μα προκλητές, από πνεύματα, που εμφορούνται από την αμαρτία του φιλαυτισμού, της μεγαλοσχημοσύνης, τον εγωϊσμό, της καπήλευσης αρχών και πιστεύω άλλων, το χαρακτηρισμό ως σχισματικός - αντι-καθολικός ή και σούπερ ορθόδοξος ή και σούπερ καθολικός.
Ο οικουμενισμός απαιτεί, σεβασμό της πίστης και της προσωπικότητος του ενός έναντι του άλλου. Σας θυμίζω και αυτό είναι τοις πάσιν γνωστό τις συνεχείς δηλώσεις ποιότητος των καθολικών μοντερνιστών (μιμητών του προτεσταντικού εκτρώματος της Β' Βατικανικής Συνόδου), περί ανωτερότητος της μορφώσεως του καθολικού κλήρου και του φιλανθρωπικού του έργου σε σχέση με τον απλό και βασανισμένο οικογενειάρχη (σε πολλές περιπτώσεις Άγιο μαχόμενο Ιερέα).
Δεν είναι φασίστες, αγαπητέ αδελφέ, οι διαμαρτυρόμενοι σε αυτές τις πρακτικές. Μην δίνετε με το κείμενό σας το δικαίωμα, "να βγαίνουν όλοι αυτοί πάνω από το λάδι", μόνο στα καθολικά φύλλα έχει δημοσιευθεί το άρθρο σας και ερωτώ διατί;
Τι θα πετύχει ο Σεβασμιώτος Ι .Ζηζιουλας με τις άπειρες Ημερίδες και συνέδρια; Ουσιαστικά τίποτα και γιατί είτε αποδέχεσαι το ρόλο του υποτακτικού και ενώνεσαι (όπως και αυτοί που λέγονται και Ελληνόρυθμοι) είτε μένεις ελεύθερος με την παράδοσή σου, την πίστη σου, το παράδειγμα των Αγίων και μαρτύρων σου, την θεολογία σου και την ..."μικρή" για αυτούς μόρφωσή σου. Όμως είσαι ελεύθερος και αυτή η ελευθερία σε οδηγεί στον χώρο της Σωτηρίας. Δεν σου γράφω διά να προασπίσω τις μεθόδους ορισμένων φανατισμένων αδελφών μας, απλά σου λέγω τίποτα δεν γίνεται αναίτια.
Είθε ο Επουράνιος Πατέρας να σου δίδει την Αγάπη και την Ειρήνη
Μεθ' όλων των Ευλογιών
Εν Χριστώ και Μαρία
Σεβ/τος Δρ. Γεώργιος -Γρηγόριος
Αρχιεπίσκοπος της Παλαιάς Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας
Γλυπτό: Γεράσιμος Σκλάβος, Το άπειρο - παιχνίδι περασμάτων και αδιεξόδων (1962), Πορφυρίτης ροζ Αιγύπτου, Συλλογή Ν. Σκλάβου, Παρίσι.
Τι είναι το: "Παλαιά Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία";
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυκ οίδα τον άνθρωπον...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Παλαιοκαθολική Εκκλησία αποτελεί κοινότητα χριστιανικών εκκλησιών. Πολλές από αυτές ήταν οι γερμανόφωνες εκκλησίες, οι οποίες αποσχίστηκαν από την Καθολική Εκκλησία στη δεκαετία του 1870 εξαιτίας της καθιέρωσης του δόγματος του αλάθητου του Πάπα από την Α΄ Βατικάνεια Σύνοδο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ όρος «Παλαιοκαθολικοί» πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1853 για να αναφερθεί στα μέλη της έδρας της Ουτρέχτης, οι οποίοι δεν ήταν στη δικαιοδοσία του Πάπα. Σήμερα, παρόλο που οι ευρωπαϊκές παλαιοκαθολικές εκκλησίες ανήκουν στην Ένωση της Ουτρέχτης (η οποία ιδρύθηκε με τη Διακήρυξη της Ουτρέχτης το 1889 και βρίσκεται σε πλήρη κοινωνία με την Αγγλικανική Εκκλησία), υπάρχουν πολλές οι οποίες είναι ανεξάρτητες, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ.
ΟΡΚ
Πρόκειται για τους "Παλαιοκαθολικούς" ή το λεγόμενο "σχίσμα των Παλαιοκαθολικών" που προεκλήθη εξ' αιτίας της περί του αλαθήτου του Πάπα καινοτομίας των Ρωμαιοκαθολικών η οποία ανήχθη σε δόγμα κατά την Α΄ Βατικανή Σύνοδο(1870)επί Πάπα Πίου του Θ'. Η αρχική ρίζα ευρίσκεται στους κατά τον Διαφωτισμό και τη Γαλλική επανάσταση χρόνους ενώ κατά την εν λόγω Σύνοδο ψηφίστηκε στην τέταρτη γενική συνέλευσή της(18 Ιουλίου) κατόπιν προτάσεως(κατά πλειονοψηφία) της επί τούτω συσταθείσης σχετικής επιτροπής. Ανεγνώσθη υπό του Επισκόπου Ρώμης το σχετικό παπικό δεκρετάλιον και ορίσθη όπως ο Ρώμης έχει το αλάθητον(και αναδρομικώς αλλά και μελλοντικώς!!!) και καθίσταται υψίστη αυθεντία εις θέματα πίστεως και ηθών εξ΄εαυτού αποφαινόμενος περί αυτών(Ex Sese). Τυχόν αντιρρήσεις αναθεματίζονται. Μερικά Συνοδικά μέλη αντέφησαν πως τούτο δεν εξάγεται ασφαλώς εκ της Παραδόσεως αλλά ο Πάπας ανεφώνησε Ιταλιστί: la Traditio sono io-η Παράδοση είμαι εγώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλές αντιρρήσεις ηγέρθησαν κυρίως από θεολόγους και Καθολικούς της Γερμανίας με επικεφαλής τον καθηγητή του Μονάχου Ιγνάτιο Dollinger. Παρότι αφορίστηκε μετά των ομοιδεατών του, από το Μητροπολίτη Μονάχου, διεμόρφωσαν όλοι μαζί ιδιαίτερη Εκκλησία η οποία απεκλήθη "Εκκλησία των Παλαιοκαθολικών" αρχικά σε Γερμανόφωνες χώρες. Εισήγαγαν δε αρκετές μεταβολές και καινοτομίες, στην Εκκλησία αυτή, στην πίστη και τη λατρεία. Η Ορθόδοξη Εκκλησία ευρίσκεται σε διάλογο και με τους Παλαιοκαθολικούς.
Ο.μ.
Mε βαθύ και ειλικρινή σεβασμό προς το πρόσωπο του σεβ.,που φανερώνει πράγματι μια γνησια ευσέβεια, αλλά κάτι απο εγχώριο παλαιοημερολογιτισμό μου θυμιζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σάλος.
Παναγιώτη θέλω να σε συγχαρώ γιατί κατάφερες να μαζέψεις τόσα εύσημα από τους απανταχού γης πνευματικούς πατέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός ο Αρχιεπίσκοπος θέλει όπως φαίνεται τη σωτηρία της ψυχής σου, τι καλύτερο;
θα ήθελα αυτός ο κύριος με τους ταλιμπάν και τους παλαιοταλιμπάν να συνέλθουν σε διάλογο να δω τι σόι θεολογία θα μας βγάλουν.
Όπως λέει ο 10,37 " θα ήθελα αυτός ο κύριος με τους ταλιμπάν και τους παλαιοταλιμπάν να συνέλθουν σε διάλογο να δω τι σόι θεολογία θα μας βγάλουν." Διόλου απίθανο να βγάλουν ένα παράρτημα-συμπλήρωμα του περισπουδάστου θεολογικού εγχειριδίου "φιλήματα Ιούδα"!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως είναι πολύ σημαντικό το ότι οι δημοσιεύσεις του κ.Ανδριόπουλου βρίσκονται στην επικαιρότητα και μέσω της μπλογκόσφαιρας γίνεται διάλογος! Εξ' άλλου οι φωνές των θεολόγων που επιζητούν το διάλογο στην Ελλάδα είναι ελάχιστες......
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε Παναγιώτη! πάντα επιτυχίες! Η εφημερίδα "ενοριακές καμπάνες" έκφράζει πολύ μεγάλο αριθμό Ρωμαιοκαθολικών στην Ελλάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήAχ, αυτοί οι φανατικοί Ορθόδοξοι,παλαιοκαθολικοί,προτεστάντες, ινδοί,ινδιάνοι,αφρικανοί κλπ που δεν καταλαβαίνουν πόσο πολύ αγαπά διαχρονικώς ο «Άγιος Πατέρας» το παγκόσμιο ποίμνιο του και προσπαθεί να το στείλει,έκον άκον,συχνάκις δια πυρός και σιδήρου, στας Ουρανίους Μονάς !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσης θείας χάριτος στερούνται οι αγνοούντες την ευλογίαν της παντουφλοπροσκυνήσεως!
Πώς μπορούν να προσεγγίσουν τον Χριστό οι ταλαίπωροι χωρίς την μεσολάβηση του «Βικαρίου» Του;
κ.Ανδριόπουλε, σας κατηγορεί επί ουνιτισμώ ο Δρ.Γρηγόριος ή κάμω λάθος;
Εάν Ο Σεβ/τος Δρ. Γεώργιος -Γρηγόριος (επώνυμο και άλλα στοιχεία δεν έχει)έχει κόμπλεξ κατωτεροτητος προς τον Πάπα και δεν μπορεί να διαλεχθεί μαζι του, εμείς οι Ορθόδοξοι δεν έχουμε κανένα κόμπλεξ και μιλάμε στα ίσα μαζι του χωρίς να φοβόμαστε μήπως και πάθουμε κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και το όλο πράγμα μάλλον προβοκάτσια μου μυρίζει, διότι ούτε άλλα στοιχεία δίνει και χρησιμοποιεί τον τίτλο "παλαιοί καθολικοί" και όχι "παλαιοκαθολικοί" που είναι επιστημονικά ορθό. Ισως πρόκειται για ορθόδοξο ταλιμπάν που βρήκε τρόπο να προσεγγίσει τον ιστολόγο.
Αν πρόκειται πράγματι για Παλαιοκαθολικό που αναγνωρίζει στην Ορθοδοξία υψηλή πνευματικότητα ας γίνει ορθόδοξος.
Τι νούμερο είναι αυτό ρε παιδιά; καινούριο φρούτο;
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλε 12:31
ΑπάντησηΔιαγραφήεαν σου πω ότι αναγνωρίζω στο σπίτι σου μια ομορφιά θα με καλέσεις να μείνω μαζί σου;
ολοι οι θεολόγοι και θεολογίζοντες ειναι απαίσιοι. κολημένοι στις "θρησκευτικές"; ηθεν απόψεις τους και επιζητω΄ντας καθένας με τον τρόπο του να ερμηνεύσουν τους Πατέρες της Εκκλησίας δεν ξέρουν τι λένε και το χειρότερο τι πιστεύουν. παρακολουθω το blog γιατι πρέπει να αναγνωρίσω ότι εχει και ενδιαφέροντα θέματα αλλά τους θεολόγους και τα κατεβατά τους δεν τα αντέχω. Γνωρίζοντας επίσης οτι οι θεολόγοι ειναι πολύ οπισθοδρομικά άτομα. και μην βιαστείτε να με...επιπλήξετε. αυτό που λέω το ξέρω πολύ καλά μονο που δεν μπορω να το αναπτυξω γιατι θα αποκαλύψω την ταυτότητα μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ.Γ.
Παναγιώτη λύσε μου μία απορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιον εννοεί ο π. Γκοτσόπουλος εδώ ; "Η συνείδηση του λαού μας έχει ήδη αλλοιωθεί ! Καί έτσι φτάσαμε – γιά νά χρησιμοποιήσω περιστατικό από τήν πόλη μου – θεολόγος καθηγητής, αυτοπροβαλλόμενος ως υπέρμαχος του διεκκλησιαστικού διαλόγου, νά μή βλέπει τό παραμικρό εκκλησιολογικό πρόβλημα αν κάποιοι Ορθόδοξοι συστηματικά, κάθε Κυριακή, εκκλησιάζονται καί ψάλλουν στο Ρωμαιοκαθολικό Ναό των Πατρών!"
Ποιον θεολόγο εννοεί ;
Το απόσπασμα είναι από σχολιασμό του σε κείμενο του Β. Φειδά για τις συμπροσευχές. Όλο το κείμενο στο : http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1201
ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΤΟΥ Κ.ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΤΟΠΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ!
ΑπάντησηΔιαγραφήAγαπητέ ανώνυμε 6.58μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν εννοεί την ελαχιστότητά μου ο π. Γκοτσόπουλος, αλλά εικάζω πως ναι. Εμένα "φωτογραφίζει".
Πάντως διεκδικώ το γεγονός ότι ο π. Γκοτσόπουλος, που με θεωρεί "αυτοπροβαλλόμενο υπέρμαχο του διεκκλησιαστικού διαλόγου", άρχισε να ξιφουλκεί, συστηματικά τουλάχιστον, εναντίον του "Οικουμενισμού", εξαιτίας μου. Εννοώ από την περίπτωση Κυρίλλου και εντεύθεν.
Πριν δεν είχα υπ' όψιν μου άλλες παρόμοιες "περισπούδαστες" πραγματείες του.
Όσο για τους Ορθόδοξους που εκκλησιάζονται ψάλλοντας καθ' εκάστην Κυριακή στον Καθολικό Ναό Πατρών, αυτό είναι ένα θέμα που καλείται να λύσει ποιμαντικά ο εκάστοτε Επίσκοπος Πατρών.
Κάτι που δεν έχει γίνει από τον δέκατο ένατο αιώνα!! Γιατί άραγε;
Επίσης, ο π. Γκοτσόπουλος που συμμετέχει, αν δεν κάνω λάθος, στην Αντιαιρετική Ομάδα της Μητροπόλεως, ας φροντίσει να εξαπολυθεί έν αφοριστήριον δι' αυτούς τους επίορκους Ορθοδόξους για να μην έχει πλέον και εκκλησιολογικό πρόβλημα, που το φέρει και βαρέως!...
Λέει και κάτι άλλο ο π. Αναστάσιος : "Πραγματικά ἡ κορύφωση τῆς τραγικότητας καί τῆς σύγχυσης – καί μάλιστα στό λόγο θεολόγου!"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣφάζει με το μαχαίρι !
Πάντως θα ήθελα να δω μια κριτική στην κριτική του π. Αναστασίου.
Έχω την αίσθηση ότι έχει απόλυτη σαφήνεια ο λόγος του και δεν βλέπω κενά στην επιχειρηματολογία του.
Ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί κάποιος μαζί του θα πρέπει να του αναγνωριστεί αυτό.
Παναγιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήη ειρωνεία σε τέτοια σοβαρά θέματα είναι προσβλητική για όποιον την χρησιμοποιεί!
θα περίμενα από σένα,αφού είσαι θεολόγος, να κριτικάρεις με θεολογική επιχειρηματολογία το κείμενο του Αναστασίου.
Αν δημοσιευτεί κάπου απάντηση του Φειδά να μας ενημερώσεις.
Πιστεύω ότι έχει ενδιαφέρον η ανταλλαγή απόψεων Αναστασίου-Φειδά, παρά το γεγονός ότι ο ένας είναι κορυφή και ο άλλος ένας απλός παπάς.
Βέβαια στο συγκεκριμένο θέμα, όπως τα γράφει ο Φειδάς, φαίνεται να μην έχει και πολύ δίκιο...
ΥΓ.Προς ενημέρωσή σου ο Αναστάσιος έχει παραιτηθεί από την Αντιαιρετική...
Γιατί λίγοι είναι οι Ρωμαιοκαθολικοί στην Πάτρα που εκκλησιάζονται επ' αμφοτέρας τας ιγνύας; Ήτοι εναλλάξ στον Ρωμαιοκαθολικό Ναό και σε Ορθοδόξους επίσης! Γνωρίζω περίπτωση και μάλιστα εκκλησιαζόμενη αρκετές φορές στο Ναό του Απ.Παύλου!!!!!!!!!!! Φυσικά και δεν κοινωνεί, όπως επίσης,(και πόσο φυσικό φαίνεται στις μέρες μας αυτό...), δεν κοινωνούν ούτε οι Ορθόδοξοι(πλήν παιδαρίων και γερόντων-γραιδίων....). Οπότε η Ποιμαντική επιστήμη νοσεί διεκκλησιαστικώς(επί το διμερές τουλάχιστον) στην Πάτρα! Κρίμα διότι ο συγκεκριμένος Ναός διαθέτει και ηλεκτρονικό σύστημα ειδοποιήσεως(όπως τα πολυκαταστήματα...)για τους διά της θύρας εισερχομένους! Γιά τους αλλαχόθεν μάλλον έχει ελευθέρας.........
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Για τους αφορισμένους που συστηματικά κοινωνούν και στο έδαφος της Μητρόπολης Πατρών και σε όμορη(διά θαλάσσης και γεφύρας) Μητρόπολη δεν κάνει λόγο ο ιερεύς!
ΑπάντησηΔιαγραφή2.Ιδού μιά ωραία "πρόκληση" για το ΛΥΧΝΟ! Ένα σοβαρό πάνελ με καλεσμένους τον καθηγητή Φειδά, τον θεολόγο από την Πάτρα(Ανδριόπουλο) και τον ιερέα. Να συζητήσουν με επιχειρήματα το ζήτημα και να φωτίσουν τις διάφορες πτυχές του. Νομίζω θα ήταν λίαν σοβαρή και πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση! Ευχαριστώ.
Πάντως ο π. Γκοτσόπουλος γράφει τεκμηριωμένα και έχει άποψη. Φοβάμαι πως ο κ. Ανδριόπουλος έχει μεν άποψη αλλά αρκείται στη χλεύη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως έχετε κάτι να χωρίστε;
Άκουε ανώνυμε 1:43
ΑπάντησηΔιαγραφήO π.Γκοτσόπουλος γράφει "τεκμηριωμένα" για τη δική σου λογική. Για τη δική μου, και αρκετών άλλων, όλα αυτά είναι εντελώς παρωχημένα και η "επιστημονική" του προσέγγιση ολωσδιόλου ξεπερασμένη! Δεν μπορεί να σταθεί σήμερα στην επιστημονική κοινότητα μια τέτοια μεθοδολογία.
Από την άλλη, ο Οικουμενισμός είναι για τον π. Τάσο και τους συν αυτώ υπόθεση ιδεολογήματος, ιδεοληψίας και τα τοιαύτα.
Και μη μου πεις, όπως ο Δρ. Κύριλλος, ότι ορθή πίστη σημαίνει και ορθή ζωή, γιατί αυτοί οι "κύριοι" προσπάθησαν να με εξοντώσουν επειδή μίλησα και τους χάλασα την αντι-οικουμενική τους ...σούπα. Με πρακτικές... άστα...
Και σε άλλους κάνουν άλλα κ.ο.κ.
Γνωστοί πιά...
Αυτοί είναι σχισματικοί...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρέπει να έχουμε καμία σχέση...
Με τους σχισματικούς ΓΟΧ εχουμε καμία σχέση?
Και είναι ανεπίτρεπτο να υβρίζεται ο νούμερο ένα ακαδημαϊκος Σεβ.Ιωάννης Ζηζιούλας.
Καπορε βρεθηκα στην Σερβια. Μιλησα με τα μεγαλυτερα ονοματα της Σερβικης εκκλησιας και θεολογιας. Μου ειπαν τι ο π.Ιωαννης Ζηζιουλας ειναι ο ενας κια μοναδικος θεολογος. Ο καλυτερος θεολογος στον κοσμο αυτη την εποχη.
Ειναι μεγαλη αμαρτια να δεχομαστε κειμενα στην ιστοσελιδα μας που να καταφερονται εναντιον του μοναδικου π.Ιωαννη Ζηζιουλα...
Ανακαλεστε...
Άκου Ιστολόγε,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο σχόλιο σου 2:22 είναι αφοριστικό !
1. Ενώ μιλάς για επιστημονική μεθοδολογία προβάλλεις σκέτους και ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς, κατά συνέπεια το σχόλιό σου "δεν μπορεί να σταθεί σήμερα στην επιστημονική κοινότητα". Και όχι μόνο στην επιστημονική αλλά και σε απλή κριτική δεν στέκει.
2. Η συζήτηση γίνεται για το συγκεκριμένο άρθρο του Αναστασίου (κριτική στον Φειδά) και όχι για άλλες περιπτώσεις. Από που ξεφύτρωσε ο Κύριλλος ; τι σχέση έχει με τον π. Αναστάσιο ; Μάλλον για αποθημένα σου πρόκειται !
3. Νομίζω ότι έχεις υποχρέωση να καταθέσεις στοιχεία ότι ο π. Αναστάσιος συνεργάστηκε με τον π. Κύριλλο και άλλους για να σε εξοντώσει ! Αν δεν μας παρουσιάσεις τα στοιχεία θα αναγκαστούμε να σκεφτούμε α) ότι το ρίχνεις στα προσωπικά για να ξεφύγεις από το θέμα για το οποίο μάλλον δεν έχεις επιχειρηματολογία και β) ότι εκστόμισες συκοφαντία. Ούτε το ένα ούτε το άλλο σε τιμούν.
Με συγχωρείς, αλλά ...
ο Ανώνυμος 1:43
Λοιπόν ανώνυμε 8:09
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκέψου ό,τι θες και συγχωρεμένος να 'σαι.
Ένας ανώνυμος είσαι, άρα ό,τι κι αν πεις κι αν δεν πείς...
Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε και όπως με θέλεις (Πιραντέλο).
Παναγιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήτην επιστολή αναδημοσιεύει ο φίλος σου ο misha και σε λέει και ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ
http://misha.pblogs.gr/2009/07/keraynoi-palaiokatholikwn-kata-oynitizontwn.html
ΣΥΝΕΚΙΝΗΘΗΜΕΝ ΒΑΘΥΤΑΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@8:09 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π.Κύριλλος έχει δική του "ομάδα κρούσεως" οπότε οι λοιποί κατά κάποιο τρόπο "ομο-οι-ιδεάτες του" απλά συνεπικουρούν το θεάρεστο έργο του! Εφ' όσον φυσικά τους ευχαριστεί ή εξυπηρετεί, κατά περίπτωση, το εν λόγω θεάρεστο έργο....
Το συμπιλληματικό κείμενο του π.Α., όπως και το βιβλίο του ,που αποτελούν λήψη του ζητουμένου, απο πότε χαρακτηρίζονται σοβαρές μελέτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι κάτι ακόμη: επι τη βάσει ποίου κανόνος ο π.Α. παρέστη στην υποδοχή της αγίας κάρας της αγ. Ειρήνης παρόντων παπικών επισκοπων και αυτό δεν είναι συμπροσευχή;
Όσο για τον Misha πρέπει να μας πληροφορήσει σε ποιά παλαιοημερολογίτικη φράξια ανήκει να του ευχηθούμε...περαστικά!
Φαναριώτης.
Πολύ σωστά!!!!! Και πού ξέρουμε εμείς οι Πατρινοί ότι οι μισητοί Λατίνοι έστειλαν την αυθεντική Κάρα της Αγ.Ειρήνης; Γιά να μην πω και για την του Πρωτοκλήτου-που έπαθε και διάφορα και πολλά -σε μιά νύχτα, τότε παλιά...- λίγο μετά την εξ Εσπερίας (αν πω Ρώμης ίσως προδόσω το πατροπαράδοτο σέβας...) επιστροφή της στην Πάτρα...από γνωστά και μη εξαιρετέα πρόσωπα δήθεν ζηλωτές μοναχούς....ξέρει καλά ο π.Α. τι εννοώ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Παλαιά Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία (Old Roman Catholic Church) είναι μία εκκλησιαστική Κοινότητα με έδρα στην Αγγλία, η οποία αντιθέτως με κάποιες άλλες "Παλαιοκαθολικές Εκκλησίες", έχει Αποστολική Διαδοχή, έγκυρα Μυστήρια, αποδέχεται το Πρωτείο και το Αλάθητο τού Πάπα Ρώμης, την Άσπιλο Σύλληψη τής Παναγίας, και εν γένει όλη τη Διδασκαλία τής Καθολικής Εκκλησίας. Ιστορικοί λόγοι την ανάγκασαν να πορέυθεί χωριστά από το υπόλοιπο Σώμα τής Καθολικής Εκκλησίας. Σήμερα, είναι σε διαπραγματεύσεις με την Αγία Έδρα για την αναγνώρησή της ως ενωμένης Εκκλησίας, διατηρώντας τη δική της ιεραρχική δομή. Χρησιμοποιεί το παλαιό Τυπικό τής Καθολικής Εκκλησίας, αυτό που ήταν σε χρήση από την Οικουμενική Σύνοδο τής Τριδέντου μέχρι το 1962.
ΑπάντησηΔιαγραφή