Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ

Ευτυχώς ανήκω στην Άλλη Ελλάδα. Σ' αυτήν που έσπευσε χθες τα μεσάνυχτα να ακούσει τον περίφημο πιανίστα και συνθέτη Βασίλη Τσαμπρόπουλο στο αρχοντικό διαμέρισμα - ιστορική κατοικία των Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού - διαγωνίως απέναντι της Βουλής - και δεν είχε καμιά ...έγνοια για τον Sakis στην Eurovision.
Με την εκδήλωση αυτή το Ίδρυμα 'Αγγελου και Λητώς Κατακουζηνού συμμετείχε στον Πανευρωπαϊκό εορτασμό της Νύχτας των Μουσείων και μας χάρισε μια νυχτιά, καληνυχτιά, που διοργάνωσε σε συνεργασία με την Μικρή Άρκτο του Παρασκευά Καρασούλου, ο οποίος προλόγισε και την βραδιά.
Φυσικά ήσαν εκεί και οι ακάματοι και φιλόπονοι συντονιστές της οικίας Κατακουζηνού Σοφία Πελοποννησίου και Γιώργος Μαγγίνης.

Παράλληλα με την συναυλία οι εκατοντάδες ...νυχτερινοί επισκέπτες που κατέκλυσαν το μυθικό σπίτι, είχαν την ευκαιρία να δουν και μια ομαδική έκθεση ζωγραφικής με έργα νυχτερινής θεματολογίας, από 27 εικαστικούς καλλιτέχνες. Την επιμέλεια της έκθεσης είχε η ιστορικός τέχνης Ίρις Κρητικού, η οποία εξήγησε με δυο λόγια στο κοινό την φιλοσοφία αυτής της έκθεσης και την πρόθεση να διοργανωθούν ανάλογα εικαστικά γεγονότα στο μέλλον στην οικία Κατακουζηνού.


Ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος έπαιξε στο πιάνο του σπιτιού, ένα εξαιρετικό και ιδιαίτερο όργανο όπως μας εξήγησε, στο οποίο ο Μάνος Χατζιδάκις πρωτόπαιξε τον Μεγάλο Ερωτικό. Ο Τσαμπρόπουλος, τον οποίον πρωτακούσει σε μια συναυλία της Ορχήστρας των Χρωμάτων υπό τον Μάνο Χατζιδάκι στο Ηρώδειο το 1992 (σε ένα αφιέρωμα στον Nino Rota), έπαιξε δύο Νυχτερινά του Σοπέν και μερικά κομμάτια από τον καινούριο του δίσκο The Promise, που κυκλοφόρησε πρόσφατα παγκοσμίως από την ECM.


Ανάμεσα στα κομμάτια από την δισκογραφική εργασία The Promise ήταν και μια jazz, θα λέγαμε, διασκευή του Τσαμπρόπουλου πάνω στο πασίγνωστο παραδοσιακό τo Tζιβαέρι. Ο ίδιος ο Βασίλης Τσαμπρόπουλος, σε σχετική παρατήρησή μου, μου είπε ότι τον ενδιαφέρει πολύ αυτή η προσέγγιση, από μέρους του, ύμνων και παραδοσιακών ελληνικών μελωδιών.
Σκέπτομαι ότι κάνει ό,τι έκανε πριν 60 σχεδόν χρόνια ο Χατζιδάκις με το ρεμπέτικο. Μας έδωσε μελωδίες του ρεμπέτικου με πιάνο (Έξι λαϊκές ζωγραφιές, Λειτουργικά), σκάνδαλο για την εποχή, αλλά ο χρόνος τον δικαίωσε!
Σήμερα ο Τσαμπρόπουλος τολμά και επιτυγχάνει να ζωντανέψει στο πιάνο ύμνους της Μ. Εβδομάδος ή το Τζιβαέρι, με τρόπο πρωτόφαντο. Έντεχνο, αληθινό, διόλου φολκλορικό. Πιστεύω ότι αυτό το εγχείρημά του έχει ρίζα και θα έχει και διάρκεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου