O ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΩΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Διάβασα στο amen.gr την επιστολή των πέντε σεβαστών κληρικών – μεταξύ τους και ο πολυσέβαστός μου καθηγητής π. Γεώργιος Μεταλληνός – περί καταδίκης του Οικουμενισμού εδώ και τώρα και χαράσσω τις πρώτες σκέψεις που έκανα για την κίνηση αυτή.
1. Είναι άραγε δόκιμος τρόπος η συλλογή υπογραφών – και δη Ιεραρχών – για ένα κείμενο που αυτοπροσδιορίζεται ως «Ομολογία Πίστεως»; Οι ταυτότητες – και οι υπογραφές τους – μας τελείωσαν και τώρα μαζεύουμε για τον «Οικουμενισμό»;
2. Το κείμενο απευθύνεται μόνο σε Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος; Στην πρόσφατη (Οκτώβριος 2008) Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι η απόφαση για συνέχιση του διαλόγου σε διαχριστιανικό και διαθρησκειακό επίπεδο ήταν κοινή! Άραγε οι Προκαθήμενοι έχουν «θέσει εαυτούς εκτός Εκκλησίας» όπως γράφεται στο κείμενο των πέντε; Και οι Ιεράρχες των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών που στοιχούνται σ’ αυτή την απόφαση είναι οιονεί ακοινώνητοι; Νομίζω ότι μια τέτοια λογική τινάζει στον αέρα τον θεσμό της Εκκλησίας, η οποία δεν είναι προνόμιο της Ελλάδας, αλλά τροφός του σύμπαντος κόσμου.
3. Η Ιερά Εξέταση αναβιώνει όταν γράφεται ότι «η στάση αυτή (Ιεραρχών και θεολόγων) και τα ανοίγματά τους στις οικουμενιστικές δραστηριότητες είναι από πάσης πλευράς καταδικαστέα»; Τις ο κρίνων και τις ο δικάζων; Με αυτή τη λογική και οι «Οικουμενιστές» θα μπορούν να καταδικάσουν τους «γνησίους πατερικούς» για ευσεβισμό που αγγίζει τα όρια της αίρεσης. Για τυπολατρία και φαρισαϊσμό που ο ίδιος ο Χριστός με δριμύτητα καταδίκασε.
4. «Μέχρι των αρχών του 20ου αιώνος η Εκκλησία σταθερά και αμετάβλητα είχε απορριπτική και καταδικαστική στάση έναντι όλων των αιρέσεων…», γράφεται στο κείμενο. Η τοποθέτηση αυτή χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης. Γιατί τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία της Ανατολής – τουλάχιστον - δρώντας σ’ ένα αλλόθρησκο περιβάλλον και αγωνιζόμενα για την επιβίωσή τους δεν προέβαιναν με ευκολία, και κυρίως σήμερα δεν προβαίνουν, σε αφορισμούς και αναθεματισμούς των αιρέσεων. Στον 20ο αιώνα με τις ραγδαίες και κοσμογονικές εξελίξεις η Εκκλησία δεν πρέπει να μπει σε τροχιά διαλόγου, όπως μπήκε, π.χ., σε τροχιά ιεραποστολής στην Αφρική και την Άπω Ανατολή κ.α.; Η ιεραποστολική δραστηριότητα είναι ένα τεράστιο θέμα. Πώς θα μιλήσεις στους Αφρικανούς και τους Ασιάτες για το ανάθεμα των αιρετικών, της Βυζαντινής περιόδου, ολότελα άγνωστης σ’ αυτούς;
5. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης που λειτούργησε κατ’ επανάληψιν στην Ιταλία, την έδρα του Καθολικισμού, εγκαινίασε τον ναό του Αγίου Θεοδώρου στο κέντρο της Ρώμης, περιόδευσε όλη την Ιταλία – και την Μεγάλη Ελλάδα - δίνοντας την ορθόδοξη μαρτυρία. Αυτό το ιστορικό γεγονός γιατί το παραβλέπουν τελείως οι «αντιοικουμενιστές»;
6. Αλλά και οι ομόδοξοι Ρώσοι, που ανθίστανται ακόμη στην επίσκεψη του Πάπα στην Ρωσία, διατηρούν και αναπτύσσουν σχέσεις με το Βατικανό, κι ας έχουν εντονότατο το αγκάθι της Ουνίας.
Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Διάβασα στο amen.gr την επιστολή των πέντε σεβαστών κληρικών – μεταξύ τους και ο πολυσέβαστός μου καθηγητής π. Γεώργιος Μεταλληνός – περί καταδίκης του Οικουμενισμού εδώ και τώρα και χαράσσω τις πρώτες σκέψεις που έκανα για την κίνηση αυτή.
1. Είναι άραγε δόκιμος τρόπος η συλλογή υπογραφών – και δη Ιεραρχών – για ένα κείμενο που αυτοπροσδιορίζεται ως «Ομολογία Πίστεως»; Οι ταυτότητες – και οι υπογραφές τους – μας τελείωσαν και τώρα μαζεύουμε για τον «Οικουμενισμό»;
2. Το κείμενο απευθύνεται μόνο σε Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος; Στην πρόσφατη (Οκτώβριος 2008) Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι η απόφαση για συνέχιση του διαλόγου σε διαχριστιανικό και διαθρησκειακό επίπεδο ήταν κοινή! Άραγε οι Προκαθήμενοι έχουν «θέσει εαυτούς εκτός Εκκλησίας» όπως γράφεται στο κείμενο των πέντε; Και οι Ιεράρχες των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών που στοιχούνται σ’ αυτή την απόφαση είναι οιονεί ακοινώνητοι; Νομίζω ότι μια τέτοια λογική τινάζει στον αέρα τον θεσμό της Εκκλησίας, η οποία δεν είναι προνόμιο της Ελλάδας, αλλά τροφός του σύμπαντος κόσμου.
3. Η Ιερά Εξέταση αναβιώνει όταν γράφεται ότι «η στάση αυτή (Ιεραρχών και θεολόγων) και τα ανοίγματά τους στις οικουμενιστικές δραστηριότητες είναι από πάσης πλευράς καταδικαστέα»; Τις ο κρίνων και τις ο δικάζων; Με αυτή τη λογική και οι «Οικουμενιστές» θα μπορούν να καταδικάσουν τους «γνησίους πατερικούς» για ευσεβισμό που αγγίζει τα όρια της αίρεσης. Για τυπολατρία και φαρισαϊσμό που ο ίδιος ο Χριστός με δριμύτητα καταδίκασε.
4. «Μέχρι των αρχών του 20ου αιώνος η Εκκλησία σταθερά και αμετάβλητα είχε απορριπτική και καταδικαστική στάση έναντι όλων των αιρέσεων…», γράφεται στο κείμενο. Η τοποθέτηση αυτή χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης. Γιατί τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία της Ανατολής – τουλάχιστον - δρώντας σ’ ένα αλλόθρησκο περιβάλλον και αγωνιζόμενα για την επιβίωσή τους δεν προέβαιναν με ευκολία, και κυρίως σήμερα δεν προβαίνουν, σε αφορισμούς και αναθεματισμούς των αιρέσεων. Στον 20ο αιώνα με τις ραγδαίες και κοσμογονικές εξελίξεις η Εκκλησία δεν πρέπει να μπει σε τροχιά διαλόγου, όπως μπήκε, π.χ., σε τροχιά ιεραποστολής στην Αφρική και την Άπω Ανατολή κ.α.; Η ιεραποστολική δραστηριότητα είναι ένα τεράστιο θέμα. Πώς θα μιλήσεις στους Αφρικανούς και τους Ασιάτες για το ανάθεμα των αιρετικών, της Βυζαντινής περιόδου, ολότελα άγνωστης σ’ αυτούς;
5. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης που λειτούργησε κατ’ επανάληψιν στην Ιταλία, την έδρα του Καθολικισμού, εγκαινίασε τον ναό του Αγίου Θεοδώρου στο κέντρο της Ρώμης, περιόδευσε όλη την Ιταλία – και την Μεγάλη Ελλάδα - δίνοντας την ορθόδοξη μαρτυρία. Αυτό το ιστορικό γεγονός γιατί το παραβλέπουν τελείως οι «αντιοικουμενιστές»;
6. Αλλά και οι ομόδοξοι Ρώσοι, που ανθίστανται ακόμη στην επίσκεψη του Πάπα στην Ρωσία, διατηρούν και αναπτύσσουν σχέσεις με το Βατικανό, κι ας έχουν εντονότατο το αγκάθι της Ουνίας.
Πολλά ακόμη θα είχα να πω, αλλά κλείνω τονίζοντας ότι ο διάλογος είναι μονόδρομος για την Ορθόδοξη Εκκλησία σήμερα. Είναι πρόκληση, ίσως η κυριότερη, για την ανάπτυξη της θεολογίας της. Είναι η ζωή της και η πεμπτουσία της, αφού διάλογος σημαίνει συνάντηση και κοινωνία. Ο εγκλωβισμός στο καβούκι μας ισοδυναμεί με - συγχωρήστε μου την έκφραση - αυτοκτονία. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανένα οι Ορθόδοξοι. Διαλεγόμαστε, λοιπόν, εν ειρήνη και αγάπη ανυποκρίτω και ο Θεός θα αναπληρώσει τα υστερήματά μας.
Ναι, αυτός, ο Χριστός, είναι «το μοναδικόν όνομα εν ω δει σωθήναι ημάς». Όμως Εκείνος κρίνει και σώζει πέρα από κάθε δική μας χοϊκή και ατελή δικαιοσύνη. Εμείς δεν απορρίπτουμε κανένα. Αντιθέτως προκαλούμε και προσκαλούμε σε διάλογο. «Παρά τo φρέαρ του Ιακώβ…».
"Δεν στείλαμε την «Ομολογία» εις όλους τους Ιεράρχας, «εξαγοραζόμενοι τον καιρόν»." Τι εννοούν εδώ;;; Την έστειλαν μόνο σε υπέργηρους που ως γνωστόν υπογράφουν ό,τι χαρτί δουν μπροστά τους; ΄Η μόνο σε "οργανωσιακούς"; Και τίνι εκκλησιαστικώ δικαίω αυτή η πεντάς θα "καθησυχάσει τους πιστούς"; Θα επισκοποποιηθούν άραγε και θα καταλάβουν τους θρόνους των επισκόπων της Εκκλησίας; Ή να περιμένουμε ακόμα μία δίκην ΓΟΧ φατρία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέτω την υπογραφή μου στο δικό σου κείμενο αγαπητέ Παναγιώτη και
ΑπάντησηΔιαγραφήπρο(σ)καλώ όλυος τους νοήμονες να πράξουν το ίδιο. Αρχιμ. Γρηγόριος.
Αγαπητέ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή με έχεις θέσει εις μίαν οιονεί ακοινωνησίαν, αναγκαστικώς σου υποδεικνύω διά τού σχολίου μου δύο ορθογραφικά λάθη, που σου ξέφυγαν, ίνα τα διορθώσης: 1. Παρά το φρέαρ τού Ιακώβ - και ουχί παρά τω (sic)... 2. Συγχωρήστε μου την έκφραση (προστακτική) - και ουχί συγχωρείστε (sic)... Αυτά.
Και σείς, noulis, χρήζετε βοηθείας, δεν λέγω διορθώσεως, εις το κατά την συγγραφήν αναφυόμενον πολλάκις, ως και εις την κατά λογάδην έκφρασιν, και υπό των καλουμένων "ακαδημαϊκών συμβάσεων" στηλιτευόμενον βεβαίως, φαινόμενον του "πουπουδισμού". Ούτως "..., τα οποία σου ξέφυγαν,.." και ουχί "..., που σου ξέφυγαν,..".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος σας είπε ότι απαγορεύεται το που στην Κοινή Νεοελληνική; Πουπου(δ)ισμός μαρτυρείται επί συνεχομένων που... που... που... Εγώ το χρησιμοποίησα άπαξ και καλώς έκαμα!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ο πρώτος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης που λειτούργησε..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Παναγιώτη το σωστό είναι: " … ο πρώτος ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ Κωνσταντινουπόλεως…"
Νομίζω ότι καλλίτερα να φτιάξουμε τις σχέσεις μας με τους δικούς μας πρώτα και μετά ας δούμε τους άλλους. Αλλά όπως είπε ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος: "δε φοβάμαι τους ξένους αλλά τους δικούς μας". Ας αρχίσει λοιπόν το Οικουμενικό Πατριαρχείο με την κάθαρση της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας η οποία βρίζει κατά επανάληψη τον Πατριάρχη και όλους όσους σχετίζονται με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Πόσους Αρχιερείς του Οικουμενικού Θρόνου, έστειλε μην πω που ο Στυλιανός; Πόσους Μητροπολίτες ακόμα και Συνοδικοί δε δέχεται στην Αρχιεπισκοπή, η καν δεν επιτρέπει είσοδο στην Αυστραλία; Να μη λειτουργούν, να μη λαμβάνουν μέρος στις ακολουθίες διότι τους το απαγορεύει ο Στυλιανός-βάζει και το δακτυλάκι του ο Ιεζεκιήλ. Ας πάρουμε για παράδειγμα, τον πρώην Ίμβρου Χρυσόστομο-νυν Σύμης, τον Νέας Ζηλανδίας Αμφιλόχιο (τον άγιο αυτόν άνθρωπο), τον Ικονίου, τον Προικονήσου, τον Θεουπόλεως, Πρεσβυτέρους, κ.ο.κ.. Για τον Πατριάρχη τον ίδιο πόσα και πόσα του έχει καταλογίσει; ΄Ήθελα να ξέρω, κοιμούνται; Αίσχος γενικά με τα χάλια τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σας και πάλι ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Αν και δεν είμαι θεολόγος,
ΑπάντησηΔιαγραφήπροσυπογράφω κι εγώ μετά του πα- τρός Γρηγορίου το κείμενο! Στον αι-ώνα της ιλιγγιώδους ταχύτητας και της εικόνας, που κατακλύζει τα πέ- ρατα της Οικουμένης, εμείς θα γι
νόμαστε κοντόφθαλμοι, μεμψίμοιροι
και αποκρουστικοί με την απομόνωση
και τον αρνητισμό; ΑΦΉΣΤΕ -ΕΠΊ ΤΈ- ΛΟΥΣ ήσυχο τον πατριάρχη. Έχει άλ- λα τρωτά, για να τον μεμφθήτε!
Σε ό,τι αφορά το διάλογο και τις άλλες του κινήσεις προς ετεροδό- ξους, αλλά και αλλοθρήσκους πράτ- τει όχι ως οικουμενιστής, αλλ' ως ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ!!
Σ.Κ.
Αγαπητέ μου κ. Ανδριόπουλε, προσυπογράφω ασμένως το κείμενό σας. Όποιος αποφεύγει και κατακεραυνώνει τον διάλογο, προφανώς τον φοβάται. Ο φόβος ή η απέχθεια για τον άλλον ΔΕΝ είναι και δεν πρέπει να είναι ίδιον της Ορθοδοξίας. Και χαίρομαι που ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανθίσταται σθεναρά σε κάθε προσπάθεια δογματικής περιχαράκωσης της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΠΟΥΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ 5 ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ ΜΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΣΑ ΚΑΙ ΤΟΣΑ "ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ" ΜΑΘΗΜΑΜΑΤΑ ΕΔΩΣΕ ΣΤΑ ΑΜΦΙΘΕΤΡΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΔΩΣΕ ΜΙΑ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΙ ΘΗΣΑΥΡΟ ΚΑΤΕΙΧΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟΝ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΩΣΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ. ΤΙ ΝΑ ΠΩ? Ο ΠΑΝΔΑΜΑΤΟΡ ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΑΝΕ ΠΑΛΙ ΤΟ "ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ". "ΤΟ ΓΗΡΑΣ ΟΥΚ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟ"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ.Ρ.Κ.
Χαίρομαι, noulis, ότι καταγίνεστε με τα περί την σπουδήν της Ελληνικής γλώσσης, κατά τε την συγγραφήν και την εκφοράν αυτής! Τα ανωτέρω δύο σχόλιά σας συνηγορούν προς τούτο περιτράνως!Έρρωσθε επ' αμφοίν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος, 11 Μάϊος 2009 11:00 μμ.
κρίμα που πολλοί άνθρωποι είναι ακόμα όμηροι της αιρεσιολογίας όταν ο κόσμος και η θεολογία δοκιμάζονται συνεχώς από σημαντικές προκλήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήάλλο κακό είναι ότι αυτοί οι πατέρες και παρόμοιοι θεολόγοι νομίζουν ότι η θεολογία είναι μια και σταθερή από την αρχή, και ότι εμείς πιστεύουμε στην σωστή πίστη. είμαστε σε σκοτεινούς αιώνες που μας χωρίζουν από την Ορθοδοξία,και πριν επιστρέψουμε στις ρίζες μας δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αιρετικούς
k. Ανδριόπουλε. Έχετε υπόψιν σας κάποιον πρωτοπρεσβύτερον ονόματι Νικόλαος Δημαράς? Είναι του παλαιού ημερολογίου(Σύνοδος Χ.Κιούση). Ηταν παλαιότερα κληρικός της Ι.Μ. Πάτρας και έφυγε και πήγε στους παλαιοημερολογίτες? Αληθεύει? Το ρωτάω διότι δεν είμαι πατρινός και δεν γνωρίζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.Ανδριόπουλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα που θέτουν οι πατέρες που υπογράφουντο κείμενο, δεν είναι αν μπορούμε να διαλεγόμεθα με τους συνανθρώπους μας, αλλά οι προϋποθέσεις και οι προσδοκίες αυτών των διαλόγων.
Είστε απόφοιτος θεολογικής σχολής.
Πείτε μου σάς παρακαλώ, συμφώνως προς το σκεπτικό αυτού αλλά και άλλων σχετικών κειμένων σας, ποιο το νόημα της έντονης εκκλησιαστικής αντιδράσεως πχ προς τους Ιεχωβίτες, προς τους πεντηκοστιανούς κλπ ;
Υπάρχει σωτηριολογική και οντολογική παράμετρος στην αντιθεση προς τις ετεροδιδασκαλίες ή μήπως όλος ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα της δικαιοδοσίας επί του ποιμνίου και των εξ αυτής προερχομένων εξουσιαστικών και οικονομικών οφελών ;
Αν ισχύει το πρώτο τότε τα οικουμενιστικά πανηγύρια είναι ψυχοφθόροι θεατρινισμοί προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις.
Αν πάλι ισχύει το δεύτερο και όλες οι «εκκλησίες» είναι μέλη της Μίας Εκκλησίας,όπως διδάσκει η παπικοπροτεσταντική θεωρία των κλάδων, τότε ας καταργήσουμε τη δογματική διδασκαλία των αγίων,την υμνογραφία και τις αποφάσεις των συνόδων κι ας φτιάξουμε ομίλους ή λέσχες προβληματισμού τύπου ΠΣΕ.
Είναι και της μόδας τελευταία και μάλιστα αν οργανωθούν σωστά υπο την μορφή ΜΚΟ,μπορούμε να λάβουμε αδρή χρηματοδότηση από την ΕΕ.
Ποιος ξέρει...Ίσως και να είναι τελικά αυτό το κυρίως ζητούμενο.
ΥΓ. Σήμερα γιορτάζουν και οι «φανατικοί» Ιβηρίτες πατέρες που αρνούντο την ένωση με την «Δυτική Εκκλησία» και τους οποίους ο Πατριάρχης Φαναρίου Ιωάννης Βέκκος «συνέτισε» δια της σπάθης (δικαίως;).
Ας είναι βοηθοί στους ομόφρονες τους και κάρφος στους οφθαλμούς των πνευματικών απογόνων του Βέκκου.
1.O Δημαράς ήταν κληρικός της Ι.Μ.Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.
ΑπάντησηΔιαγραφή2.Διάλογο δεν κάνουμε σε επίσημο εκκλησιαστικό επίπεδο με τους Ιεχωβίτες , τους Πεντηκοστιανούς και λοιπούς ομοίους των, γιατί οι ίδιοι δεν θέλουν,γιατί οι ίδιοι δεν έχουν μια σταθερή ταυτότητα πίστεως, αν και σε επίπεδο καθημερινής ποιμαντικής κάθε κληρικός κάνει και οφείλει να κάνει διάλογο. Μη λησμονούμε ότι οι αντιαιρετικές ομάδες και η συνοδική επιτροπή επι των αιρέσεων έχουν αυτό ουσιαστικά το έργο:να ασχολούνται με αυτού του τύπου τις αιρετικές παραφυάδες,και όπου οι συνθήκες είναι πρόσφορες να γίνεται και διάλογος με πιο ευρεία έννοια.
Επειδή κατα τον σχολιαστή δεν διαλεγόμεθα με αυτές τις σέκτες, δεν θα διαλεχθούμε και με τους λοιπούς που μπορούμε; Στο ίδιο επίπεδο κατατάσσονται οι:Κόπτες, Καθολικοί,Λουθηρανοί,ή και οι αλλόθρησκοι π.χ. Ιλαμιστές, με αυτές τις παράλογες ομάδες που αυτοχαρακτηρίζονται και αυτοθεωρούνται ως Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ της Αλήθειας,και δαιμονοποιούν τους εκτός και κατατρομοκρατούν τα μέλη τους;
3. Οι συντάκτες του κειμένου δεν θέτουν τις προυποθέσεις του διαλόγου (τουλάχιστον δεν είναι αυτός ο τρόπος υπόδειξης εκκλησιαστικώς),αρνούνται κάθε διάλογο,κάνοντας τον δάσκαλο σε όλη την Εκκλησία. Αυτό για μένα εγγίζει τα όρια του "δαιμονικού" πνεύματος!
Το Ζουμπούλι.
κ. Ανδριόπουλε. Mήπως γνωρίζετε μεχρι πότε(ποιά χρονιά) ήταν κληρικός της Ι.Μ. Καλαβρύτων? Το ρωτάω διότι έχω μπροστά ένα βιβλίο με τίτλο "Λίγο πριν το διωγμό της Εκκλησίας" που εκδόθηκε το 1993 και μέσα σ' αυτό υπάρχουν και κείμενα του γέροντα Παισίου.Να εμπιστευτώ αυτά που γράφει ή όχι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με το Misha. Αν και δεν έχουμε όλο το κείμενο για να είναι σίγουρη η κρίση μας, τι απ’ αυτά που παρουσιάζονται, δεν είναι Ορθόδοξα; Αντίθετα, όλοι όσοι έχουμε κάποια στοιχειώδη γνώση στα της πίστεως, βλέπουμε από την μεριά του Πατριάρχη, κάποιες τουλάχιστον αμφιλεγόμενες ενέργειες. Το να μας λέει πως ό,τι γίνεται οφείλεται στην αγάπη, αυτό δεν λέει τίποτα, γιατί και η άλλη πλευρά το ίδιο ισχυρίζεται. Οπότε το κριτήριο είναι η τήρηση των Ι. Κανόνων και των αποφάσεων των Οικουμ. Συνόδων, και η μίμηση της πράξεως των αγίων Πατέρων. Κι αν κάποιος Πατριάρχης θέλει να κάνει κάτι άλλο, θα πρέπει να εγκριθεί από ανάλογες Συνόδους και να βρίσκει σύμφωνο το σώμα της Εκκλησίας. Είναι τραγικό να επιδιώκουμε την Ένωση με τους ετερόδοξους, με τέτοιους αντικανονικούς τρόπους, που μπορεί να στοιχίσει την ενότητα με τους ομόδοξους. Αλήθεια, γιατί αποφεύγουν οι του Πατριαρχείου «όπως ο διάβολος το λιβάνι» μια συζήτηση με ομόδοξους, όπως ο π. Γεώργιος Μεταλληνός;
ΑπάντησηΔιαγραφήμε συγχωρείτε αλλά παρατηρώ σύγχηση όσον αφορά τους προτεστάντες δεν ξέρω ποιες ομάδες μετέχουν στο ΠΣΕ και ποιές όχι, αλλά οι ακραίες ομάδες, οι πολύ extrem δεν είναι μέλη, επίσης οι μάρτυρες του ιεχωβά δεν είναι. οι ίδιοι αυτοί οι ακαραίοι δεν θέλουν να είναι μέλη του ΠΣΕ. οπότε όσοι είναι μέσα είναι σοβαροί και διαλέγονται με σοβαρότητα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε, Ρ.Σ. είναι τόσο σοβαροί, ώστε "εκκλησία" μέλος του ΠΣΕ να αρνείται τη συμμετοχή σε Θ. Λειτουργίες γιατί η Θ. Κοινωνία περιέχει κρασί και αυτοί είναι αντιοαλκοολικοί! (Δες στο βιβλίο του Γιανναρά Χρ., Αλήθεια και ενότητα της Εκκλησίας)
ΑπάντησηΔιαγραφήβέβαια εσύ (10:39) και εγώ διαφωνούμε με την άποψη αυτή αλλά είναι μια ερμηνεία που δεν μπορούμε να τους την αρνηθούμε και ας είναι "στραβή".. το ίδιο λένε για τις ερμηνείες μας. ο διάλογος προϋποθέτει να κατανοήσουμε τις αδυναμίες του καθενός μας να ξεπεράσει τα όρια της λογικής του, γιατί δυστυχώς η πίστη, σε όλες οι θρησκείες, στέκεται πάνω στην λογική του κάθε πιστού. γι'αυτό βλέπεις πολλούς να αλλαξοπιστούν και η δεύτερη επιλογή τους ικανοποιεί πιο πολύ. όλοι δεν τα βλέπουμε με το ίδιο τρόπο, από την ίδια μεριά, και με την ίδια σαφήνεια ποτέ! το ξέρουμε αυτό όσοι έτυχε να συμμετάσχουμε σε διαλόγους, και μιλώ από προσωπική εμπειρία, δεν άκουσα ποτέ σε καμία συνάντηση για διάλογο κάποιον να πει ας κλείσουμε τα μαγαζάκια μας και να φτιάξουμε ένα σούπερ μάρκετ με διάφορα προϊόντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ΠΣΕ μετέχουν συχνά-πυκνά διάφορες πεντηκοστιανικές αντιπορσωπείες, τους οποίους καταγγέλουμε στα καθ ημάς ως πλανεμένους.
ΑπάντησηΔιαγραφήEνδεικτικά μόνο:
http://news.spirithit.com/index/south_america/more/pentecostal_participation_in_the_ecumenical_movement/
Επίσης ομάδες αντβεντιστών, με αντιλήψεις παρόμοιες με τους Ιεχωβίτες, μετέχουν ως παρατηρητές σε όλες σχεδόν τις συνόδους του ΠΣΕ.
Κι ένα ακόμη χειρότερο.
Σε ένα πρόσφατο οικουμενιστικό πανηγυράκι στη Φινλανδία, οι υπεύθυνοι της τοπικής ορθόδοξης κοινότητας, εν οις και κάμποσοι gay activists, oργάνωσαν συνέδριο αλληλοκατανόησης με τους μασώνους!!!
Τα σχετικά αποκαλυπτικότατα μπορεί να τα διαβάσει ο κάθε ενδιαφερόμενος εδώ:
http://theoprovlitos.blogspot.com/2009/05/blog-post_07.html
Ίσως οι οικουμενιστές να βρήκαν στις μασωνικές στοές νέο πεδίο ιεραποστολής.
Ή μήπως επιστρέφουν στην μητρική αγκαλιά του Μ.Α.Τ.Σ όπου και γεννήθηκε το σύγχρονο συγκρητιστικό κίνημα;
έχεις δίκιο Misha σε ό,τι αφορά κάποιες κοινότητες, αλλά είναι μεμονωμένες περιπτώσεις με τις οποίες διαφωνώ και εγώ. οι μασώνοι είναι ξεπερασμένη μόδα όσο και αν προσπαθούν οι ίδιοι να δείξουν ότι ακόμα υπάρχουν, βασικά υπάρχουν μόνο μες στα μυαλά που ψάχνουν παντού για συνωμοσίες.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Λευκή Σημαία"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Παναγιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα είχε μεγάλη αξία (τουλάχιστον για εμένα) να διάβαζα από εσένα το πως ερμηνεύεις μια τέτοια στάση από τον π. Γεώργιο, τον οποίο σέβεσαι όπως γράφεις και έχει μια γνωστή πορεία ετών.
Το ρωτώ αυτό γιατί θα έπρεπε, πιστεύω, να προβληματιστούμε πολύ σοβαρά για αυτό το ζήτημα, ακριβώς γιατί συμμετέχει και ο π. Γεώργιος, χωρίς να θέλω να μειώσω την αξία των υπολοίπων.
Εκτός αν πιστεύεις κι εσύ ότι ο λόγος συμμετοχής του είναι το γήρας (!) όπως γράφει πιο πάνω κάποιος άλλος φίλος.
Φιλικά
Χρήστος
τελείως παρανοικά τα γραφόμενα σας κύριοι-ες. Ομολογία πίστεως ιεράρχες που μαζεύουν υπογραφές (!) ιερά εξέτασις, ουνία και προ παντων μη χάσουμε τον διάλογο με τους καθολικούς. Καντε τον διάλογο αλλά αερίστε τα μυαλά σας. εχουν πιάσει σκόνη. Ολων
ΑπάντησηΔιαγραφή