• Κάθε Πάσχα, τα τελευταία χρόνια, ακούω ότι από τα Ιεροσόλυμα έρχεται (με ναυλωμένο αεροπλάνο) το Άγιο Φως που άναψε με θαυματουργό τρόπο μόνος στο κουβούκλιο του Αγίου Τάφου ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων. Το όποιο Άγιο Φως συνοδεύουν πολιτικοί από όλα τα κόμματα και γίνεται δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους (άγημα, μπάντα, υπουργοί, κ.λπ.). Αμέσως αεροπλάνα το μεταφέρουν κλωνοποιημένο σε όλες τις επαρχίες της χώρας.
• Κάθε Πάσχα σκέπτομαι πως όλη αυτή η διαδικασία μάς κατατάσσει ανεπανόρθωτα στους πρωτόγονους λαούς της Γης - κάτι ανάμεσα σε Ουγκάντα και Παπούα-Νέα Γουινέα. Διότι το Άγιο Φως είναι ένα καθαρά ειδωλολατρικό παγανιστικό έθιμο, που δεν έχει καμία σχέση με το Χριστιανισμό. Πού, πότε στη διδασκαλία του Ιησού υπάρχει αναφορά σε Άγιο Φως;
• Φυσικά σε μία ανεξίθρησκη χώρα ο καθένας δικαιούται να πιστεύει σε Άγια Φώτα, μάγους, τοτέμ και δαιμόνια - αλλά δεν μπορεί το κράτος να τιμά μία δεισιδαιμονία. Η ίδια η εκκλησία θα έπρεπε να το έχει απορρίψει γιατί είναι αντίθετο με την ουσία του Χριστιανισμού. Ήδη το 1826 ο Κοραής, στο Διάλογο περί του εν Ιεροσολύμοις Αγίου Φωτός έγραφε: «... χρεωστούν οι ιερωμένοι μας να παύσωσιν το θαυματούργημα, το οποίον ατιμάζει τόσον την θρησκείαν... και φθείρει τα ήθη του λαού». Και πρόσφατα ένας σοβαρός θεολόγος, ο Δρ. Αρσένιος Μέσκος, γράφει στο βιβλίο του Σοκ και Δέος (Αρμός, 2009, σελ. 196): «... το να πιστεύω ότι το άγημα απονέμει τιμές σε κάτι αγιασμένο και όχι σε αέρα κοπανιστό δεν είναι θέμα πίστης αλλά θέμα άγνοιας και βλακείας».
• Κάτι τέτοια καμώματα (π.χ. και η Αγία Ζώνη, όταν έρχεται από το Άγιον Όρος, γίνεται δεκτή με τιμές αρχηγού κράτους) βλάπτουν και την πίστη και την κοινωνία. Το κράτος γελοιοποιείται με τελετές βουντού και οι φόροι των πολιτών χρησιμεύουν για να επιχορηγούνται δεισιδαιμονίες. Αν θέλει η εκκλησία να χρηματοδοτεί ζωροαστρικές πυρολατρικές μαγγανείες, ας το κάνει με δικά της μέσα.
Περιοδικό LIFO, τχ. 155.
Έχει δίκιο ο Νίκος Δήμου. Έχει παραγίνει το κακό με το Άγιο φως. Παλαιότερα δλδ που δίναμε από το καντήλι του Ιερού Βήματος, δεν ήταν Άγιο;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ, ΑΝ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΑΠΟΛΥΤΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΓΑΓΑΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΟΡΑΗ ΓΝΩΣΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΟΜΩΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΑΠΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ, ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ, ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥΣ. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ.
ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΤΟ ΜΑΣ ΙΣΤΟΛΟΓΟ ΝΑ ΒΡΕΙ (ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΕΓΩ ΠΡΟΧΕΙΡΟ) ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΟΠΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΤΟΥΣ ΘΕΣΗ.
Ο.Ρ.Κ.
Το περί "Αγίου Φωτός" θέμα έχει θέσει στη σωστή του βάση ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου κ.Γεώργιος Τσέτσης, από διετίας ήδη, με σχετικό άρθρο του στην "Καθημερινή".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε κάθε επιφύλαξη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πρόκειται όντως περί θαύματος τότε να πάψει η κλωνοποίηση και ο πολιτικο-στρατιωτικός ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΣ του. Τώρα!!!
Αλλιώς, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον κύριο Ν. Δήμου για το ανεπίγνωστα ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟ σχόλιο που μας χάρισε. Έτσι απλά...
Γ.Μ.
Διαβάζοντας το παραπάνω κείμενο η αλήθεια είναι πως προβληματίστηκα. Η ανάγνωσή του έγινε αφορμή ώστε να κατακλυστεί ο νους μου με αντίστοιχες σκέψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκούγοντας Άγιο Φως και κατ'επέκτασιν Ιερή Φλόγα ο λογισμός μου αμέσως τρέχει στους Ολυμπιακούς Αγώνες και την Ολυμπία. Τελικά για ποιους είναι Ιερή αυτή η φλόγα? Για τους σύγχρονούς Έλληνες? Από ότι φαίνεται ούτε κατά διάνοια αφού οι Έλληνες έχουν τη δική τους φλόγα, αυτήν της Ιερουσαλήμ.
Ονομάζουν το βράχο της Ακρόπολης Ιερό. Για ποιους είναι Ιερός? Για τους σύγχρονους Έλληνες? Αποκλείεται. Αφού δεν πάνε εκεί για να προσευχηθούν.
Μπορούν οι σημερινοί Έλληνες να μιλούν για "Ιερή Φλόγα" και για "Ιερό Βράχο" όταν δεν πιστεύουν πλέον στην ιερότητά τους? Μπορεί να πηγαίνει ο Έλληνας Χριστιανός στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας και να παίρνει μια "Ιερή Φλόγα" , που την έχει ήδη σβήσει ο Χριστιανισμός εδώ και αιώνες?
Και τελειώνοντας θέτω το εξής ερώτημα:
1) Ποιος τελικά έδειξε περισσότερη λεβεντιά μπορστά στο θάνατο? Ο Σωκράτης ή ο Χριστός? Μου έμαθαν ότι η απάντηση είναι ο Χριστός. Το ερώτημα όμως δε μου έφυγε ποτέ.
Αγαπημένη μου Όλγα Νικολαϊδου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μόνο γι' αυτό το σχόλιό σου, άξιζε αυτή η ανάρτηση.
Μ'...έστειλες για μια ακόμη φορά.
Καλό σου μήνα!
«Θρύλος και πραγματικότητα για το Άγιον Φως»
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρθρο του Μέγα πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Πατριαρχείου
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ – (ΤΟ ΒΗΜΑ 21/4/2006)
Η επικείμενη εορτή του Πάσχα ξανάφερε στο προσκήνιο το θέμα της αφής του Αγίου Φωτός. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις φημολογούμενες προθέσεις του καθηρημένου πρώην Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ειρηναίου να κάνει δυναμική κάθοδο στον Πανάγιο Τάφο το Μέγα Σάββατο και με την ανοχή, αν όχι την στήριξη, του Ισραήλ να προεστεί της τελετής του Αγίου Φωτός. Ας ελπίσουμε ότι πρόκειται για φήμες και δεν θα ξαναγίνουμε μάρτυρες φαιδροτήτων που θα ερεθίσουν κόσμο και θα ταράξουν την γαλήνη των ημερών.
Τα τεκταινόμενα στην Ιερουσαλήμ και ο κίνδυνος να πολιτικοποιηθεί μια βασική για την πίστη μας λειτουργική πράξη, δίνουν πλέον στην Εκκλησία την μοναδική ευκαιρία να άρει το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει μέχρι σήμερα τα σχετικά με την αφή του Αγίου Φωτός, διαφωτίζοντας τους πιστούς όσον αφορά το θεολογικό υπόβαθρο και τον συμβολισμό της ωραίας και ευφρόσυνης αυτής τελετής, και εξηγούμαι.
Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή αφής το Άγιον Φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του Πατριάρχου.
Όπως όμως αναφέρει ο διαπρεπείς καθηγητής Κωνσταντίνος Καλοκύρης στο περισπούδαστο σύγγραμμά του «Το Αρχιτεκτονικό Συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το Θέμα του Αγίου Φωτός» πρόκειται για έναν θρύλο, ο οποίος καλλιεργήθηκε στους Άγιους Τόπους μετά την εισβολή των σταυροφόρων και μέσα στα πλαίσια της διαμάχης Ορθοδόξων Λατίνων και Αρμενίων, που ο καθείς διεκδικούσε δι’ εαυτόν το προνόμιο του «λαμβάνειν εξ ουρανού» το ανέσπερο Φως!
Η ευχή την οποία αναπέμπει ο Πατριάρχης προ της αφής μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο είναι σαφέστατη και δεν επιδέχεται καμιά παρερμηνεία. Ο Πατριάρχης δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος. Απλώς «αναμιμνήσκεται» της θυσίας και της τριημέρου Αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος σ’ Αυτόν λέγει: «εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδίδομεν τοις πεστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξεις αυτό αγιασμού δώρον...» Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ο Πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται πάνω στον Πανάγιο Τάφο. Όπως ακριβώς πράττει ο κάθε Πατριάρχης και ο κάθε κληρικός την ημέρα της Λαμπρής, όταν παίρνει Φως Χριστού από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται υπεράνω της συμβολίζουσας τον Τάφο του Κυρίου Αγίας Τράπεζας.
Το μυστήριο όμως που καλλιεργήθηκε γύρω από το τελετουργικό της αφής του Αγίου Φωτός και οι λαϊκές περί αυτού αντιλήψεις στις μέρες μας συνετέλεσαν στην οικειοποίηση και εκμετάλλευση από έξω εκκλησιαστικούς κύκλους της άκρως συμβολικής και κατανυκτικής αυτής λειτουργικής πράξεως της Εκκλησίας μας. Ο λόγος για την διαπόμπευση του Αγίου Φωτός με την οργανωμένη αεροπορική μεταφορά του στον ελλαδικό χώρο, συνοδεία κυβερνητικών παραγόντων, τιμητικών αγημάτων, ευζώνων και προσκόπων (και φυσικά τηλεοπτικών συνεργείων!), προκειμένου όπως ο νεοέλληνας γιορτάσει «αυθεντικό ελληνικό Πάσχα». Ωσάν οι πρόγονοί μας να μη γιόρταζαν Ανάσταση Χριστού προτού εφευρεθεί το αεροπλάνο! Ή ωσάν οι ανά τα πέρατα της οικουμένης Ορθόδοξοι να μην εορτάζουν Πάσχα Κυρίου, μια και η Ολυμπιακή δεν «πετά» ως τις χώρες τους!
Επέστη όμως καιρός να τερματισθεί ο διασυρμός των Θείων. Είναι δε σόλοικο και αποτελεί ασέβεια το να αποδίδει κανείς «τιμές Αρχηγού Κράτους» στο Άγιον Φως, το οποίο προέρχεται από τον τάφο εκείνου που δήλωσε ότι «η Βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου»
Μέγας πρωτοπρεσβύτερος ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ
Τρίχες πάλι γράφει ο Δήμου
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητώ επιείκεια γιά τη χρονική και κατά μία έννοια "τοπική"-σε ότι αφορά το έντυπο όπου δημοσιεύθηκε το άρθρο του Τσέτση- παραπλάνηση στό σχόλιό μου(2 Μάϊος 2009 3:50 μμ) σε αυτή την ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσθέτω μόνο, και δη γιά τους ευσεβο-φιλοθέους ιεραποδημούντες, ότι ο Πανάγιος Τάφος και το Θεοδέγμον της Βηθλεέμ Σπήλαιο ευρίσκονται σε κάθε Ορθόδοξο ναό ο οποίος διαθέτει Αγία Τράπεζα και Ιερά Προσκομιδή.
ανώνυμος, 2 Μάϊος 2009 3:50 μμ.
Αγαπητή κ. Όλγα Νικολαϊδου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σωκράτης, ήταν φορέας της τότε δεσπόζουσας ιδέας, που ήθελε το σώμα να είναι δεσμωτήριο της ψυχής. Ως εκ τούτου, ο θάνατος ήταν λυτρωτικός και επιθυμητός.
Από την άλλη ο Χριστός, σέβεται και τιμά απεριόριστα το σώμα, γι΄αυτό και κάνει τόσες θεραπείες ασθενών, όποτε δε συνάντησε τον θάνατο, κατήργησε την εξουσία του αναστήνοντας τους νεκρούς. Αυτό και μόνο δείχνει πως για τον Χριστό ο θάνατος δεν είναι σε καμιά περίπτωση κατά φύση κατάσταση. Ασφαλώς δε, δεν πρόκειται για λύτρωση από το κακό σώμα.
Κορύφωση όλων αυτών είναι η δική του Ανάσταση, η Οποία είναι και πρόξενος της δικής μας ενσώματης ανάστασης "εν τη εσχάτη ημέρα".
Εκτός πάντως από τα όποια θεολογικά μπορεί να πει κανείς επι του θέματος, για μένα σημασία μεγάλη έχει η ανθρωπινότητα με την οποία ο Χριστός αντεμετώπισε τον θάνατο Του. Αυτό τον φέρνει πιο κοντά μου, παρα τον Σωκράτη που αντιμετωπίζει απαθώς το επερχόμενο γεγονός του θανάτου.
Αθεος ... και θεολόγος?? Σχήμα οξύμωρο?? Ή δεν ξέρουμε τι λέμε....
ΑπάντησηΔιαγραφήεεε... μην τρελλαθούμε κιόλας...
Το σχόλιό μου στο άρθρο είναι ότι
ΑπάντησηΔιαγραφήεν πρώτοις έχει απόλυτο δίκιο ο κ.
Δήμου σε ό,τι αφορά την εκκοσμίκευ-ση ενός ιερού θεσμού και ίσως θαύ- ματος!(κρατική "προστασία".) Πάντως
ας αφήσουμε να υπάρχει απογυμνώνο- ντας το θαύμα από κοσμικότητες κι όσοι θέλουν ας το πιστεύουν! Εμπε- ριστατωμένα-έστω κι αν φαινομενι- κά "συγκρούονται" είναι και τα σχό-λια τόσο της κ. Όλγας, που πάντοτε γράφει κάπως αιχμηρά, όσο και του π. Χαραλάμπου. Σε ό,τι αφορά τη γενναιότητα απέναντι στο θάνατο, Σωκράτης και Χριστός έδειξαν την ΙΔΙΑ ο καθένας για το δικό του στόχο! Ο Σ. για την πίστη του στους νόμους ης πατρίδας του, ενώ ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ Χριστός για την σωτη- ρία του κόσμου, όπως ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ. Όσοι δεν το πιστεύουν ας μην ασχο- λούνται με την πίστη των άλλων!!
Σ.Κ.
Ο Μ. Πρωτοπρεσβύτερος κ.Γ.Τσέτσης ποιείται χρήση-στο άρθρο του- της απόψεως του συγγράμματος του καθηγητού Κ.Καλοκύρη και ορθώς! Ο ίδιος λόγος οδήγησε και, σχεδόν πριν εκατό χρόνια, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων στην απόφαση να μην διορθώσει κατά δέκα και τρείς ημέρες το εορτολόγιό του και έτσι να μην συμπλέει εορτολογικο-ημερολογιακώς, επί του παρόντος, με τα Πατριαρχεία Κωνσταντινουπόλεως και Αλεξανδρείας(επιφυλάσομαι για την εορτολογικο-ημερολογιακή τάξη του Αντιοχειανού Πατριαρχείου, και δεν αναφέρομαι στην αντίστοιχη τάξη των εκτός του θεσμού της αρχαίας Πενταρχίας, των Οικουμενικών Συνόδων, θυγατέρων της Κωνσταντινουπόλεως Εκκλησιών οι οποίες έλαβαν την "Πατριαρχική περιωπή" κάπως νεόκοπα...κ.λ.π.). Αν δεν απατώμαι ο λόγος αυτός αναφέρεται και στη διδακτορική διατριβή του Αρχιεπισκόπου +Χριστοδούλου περί του λεγομένου "παλαιοημερολογιτικού προβλήματος". Μιά γενικότερη θεώρηση του σημερινού εκκλησιαστικού status quo των Ιεροσολύμων(σχετιζόμενο απόλυτα και με τα περί του Αγίου Φωτός) έγραψε ο καθηγητής Χ.Γιανναράς, ένα χρόνο -Καθημερινή,10.4.2005- πριν το άρθρο του Τσέτση, με τίτλο "Τάγμα των Σπουδαίων". Το άρθρο υπάρχει στο βιβλίο του ΜΑΧΟΜΕΝΗ ΑΝΕΛΠΙΣΤΙΑ, εκδ.Βιβλιοπωλείου της "Εστίας", Αθήνα 2007, σελ.81-85. Εννοείται ότι τα άρθρα και του Τσέτση και του Γιανναρά φέρουν σε δύσκολη θέση πολλούς......
ΑπάντησηΔιαγραφήανώνυμος, 2 Μάϊος 2009 3:50 μμ.
Για τα χονδροειδή ψεύδη που άλλη μια φορά εξέρχονται εκ Φαναρίου,αυτή τη φορά από τον κ.Τσέτση, ο οποίος κατηγορεί εμμέσως την αγιοταφιτική αδελφότητα και τον εκάστοτε επικεφαλής της πατριάρχη Ιεροσολύμων για διαχρονική εξαπάτηση των ορθοδόξων με ιδιοτελείς σκοπούς :
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://misha.pblogs.gr/agio-fws-h-alhtheia.html
Τώρα αν κάποιοι ανακαλύπτουν «ορθοδοξία» στον δεδηλωμένο άθεο κ.Δήμου και στον αρνητή τού χριστιανισμού ,πάλαι ποτέ ηγούμενο κ.Μέσκο με γειά τους, με χαρά τους.
(Σεβαστές αλλά υπό κρίσιν οι τοποθετήσεις αμφοτέρων)
Βαδίζουν μια χαρά στα βήματα των αρνητών της Αναστάσεως με τους οποίους συναγελάζονται στο ΠΣΕ.
Μωραίνει Κύριος...
ΥΓ.Βεβαίως ο κ.Τσέτσης δεν τόλμησε να γράψει ούτε μία αράδα για τον καρνάβαλο της Ολυμπιακής φλόγας όταν αυτή περιφερόταν ανά την επικράτεια. Ίσως επειδή η διοργανώτρια των σχετικών φιεστων «συμπίπτει» να είναι εκ των βασικών χρηματοδοτών του Φαναρίου.
Έλεος με την ΄«ιερά» υποκρισία!!!
Εδω και καιρό απεχθάνομαι και αποφεύγω να παίρνω στα σοβαρά κείμενα ανθρώπων που ξέρω οτι έχουν στρατευμένη πένα. Ότι διακατέχονται από εμμονές και χρόνιους ψυχαναγκαστικούς ιδεολογισμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να εξηγούμαστε το αυτό ισχύει πρώτα για τους ημέτερους ορθοδόξους ξερόλες θεολόγους, παπάδες και δεσποτάδες.
Τώρα επί του θέματος. Εάν δει κανείς για ποιους λόγους αυτό που ονομάζουμε ελληνικό κράτος πετάει λεφτά μέσα απο φοκλορικές φιέστες θα συμφωνούσαμε οτι η τιμές προς το Αγιο Φως ειναι το λιγότερο. Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι κάνω συγκρητισμούς και συμψηφισμούς.
Ομως το θέμα για μενα δεν είναι εάν το Αγιο Φως ειναι πράγματι ουρανόσταλτο ή θεόπεμπτο. Ειναι το τελευταίο που με ενφιαφέρει.
Το σημαντικό για μένα ειναι οτι η τελετή αυτή γίνεται μια φορά το χρόνο μεσα στο Τάφο του Χριστού, εκεί που για τους Χριστιανούς πραγματοποιήθηκε η Νίκη επι του θανάτου και μέσα απο αυτο το κενό μνημείο, το ἀδειο τάφο, ανάβουμε ένα Φως ελπίδας, ανάτασης, παρηγοριάς, προσδοκίας και ολως εκείνων που συνιστούν μια πίστη στην Νίκη επι του θανάτου. Δε με νοιάζει εάν το ανάβουν με το κερί ή το καντήλι, με το αναπτήρα ή το γκαζάκι ή αν πράγματι γίνεται κάτι το θαυματουρκικό.
Εκείνο που για μένα εχει απεριόριστη αξία που δεν μπορεί να καταλάβει ο κ. Δήμου και ο πνευματικός πάτρωνας αυτού Κοραής, ειναι οτι μέσα απο τον Τάφο εκείνου στο οποίο δις εκατομύρια ανθρώπων πιστευουν, ανάβουμε ένα Φως, μια λαμπάδα που συμβολικά ή κυριολεκτικά όπως θέλεις ας το πάρει ο καθένας, σημαίνει Ελπίδα, Νίκη, Ανάσταση και Ανάταση.
Αυτό το Φως μέσα απο το κενό αυτό μνημείο θα φύγει για όλο το κόσμο. Μέσα σε λίγα λεπτά αυτή η Φλόγα, αυτό το σύμβολο νίκης και ελπίδας ταξιδεύει, για Ελλάδα, Ρωσία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Αμερική, Ευρώπη, Ασία και γενικά σε όλο το κόσμο όπου δισεκατομμύρια χριστιανοί θα το υποδεχθούν με χαρά και κατάνυξη.
Αυτή η ενότητα των λαών, από μια φλόγα, από ένα τάφο, όλοι μαζί να αντλούν δύναμη για μένα είναι συγκλονιστική.
Και να πω και κάτι τελευταίο, εαν και πολλά έχω να πω επι του θέματος αλλα δεν θέλω να κάνω κατάχρηση.
Η κοινωνική και πολιτική ελίτ στην οποία ανήκει και ο κ. Δήμου έχει βάλει στην θέση του Αγίου Φωτός άλλες μορφές και συνθέσεις δεισιδαιμονιών, ας αφήσουν και στον λαό, την εκκλησία. Την θρησκεία. Άλλωστε η ιστορία έχει αποδείξει ότι όταν κάποιοι θέλησαν να απελευθερώσουν τους ανθρώπους από τα δεσμά της θρησκείας του έριξαν σε χειρότερα δεσμά ιδεολογικών ολοκληρωτισμών.....
κ. Misha η ολυμπιακή φλόγα δεν διεκδικεί αφή δια θαύματος, ούτε επαγγέλλεται ανάσταση και αιώνια ζωή η οποία διέρχεται "υποχρεωτικά μέσω του Ελλαδισμού" πρβλ.Πράξ.15,1-29. Ούτε διοργανώνει κρουαζιέρες με σκοπό το προσκύνημα της Santa Terra υποσχομένη στα φυλλάδια της μέχρι και προσκύνημα "ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΝΑ!!!!!!!" όχι πολλά πράγματα δηλαδή, ένα, μόνο, μικρό κεράκι στη συγκεκριμένη εκκλησία.... και μετά, το βράδυ, διασκέδαση στο κρουαζιερόπλοιο μέχρι πρωίας.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι όντως η Ολυμπιακή φλόγα είναι δεδηλωμένα συμβολική, έτσι δεν είναι; Δεν ισχυρίζεται ότι έρχεται δια θαύματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Τι λέτε αγαπητέ, 9.22μμ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν διεκδικεί ιερότητα η Ολυμπιακή Φλόγα;
Αστειεύεστε ή δεν έχετε παρακολουθήσει ποτέ τελετή αφής της στην Αρχαία Ολυμπία;
Βεβαίως η πραγματική «ιερότητα» της φλογός αυτής είναι το σπονσοράρισμα της από την Κόκα Κόλα και άλλες μισάνθρωπες πολυεθνικές εταιρείες καθώς και από την οικογένεια των μεγάλων ευεργετών τού Φαναρίου κατά το 2004.
Γι αυτό, και για τούτη την όντως παγανιστική εικόνα,με τις υποδοχές σε χωριά και πόλεις δεν ακούστηκε ούτε λέξη από τον κ.Τσέτση και τους ομοϊδεάτες του.
Ξεκαθαρίζω: άλλο πράγμα η εκμετάλλευση τών ιερών και οσίων με ιδιοτελείς σκοπούς η οποία είναι καταδικαστέα οθενδήποτε εάν προέρχεται, και άλλο η ευρωλιγούρικη,κολωνακιώτικη νοοτροπία που ενοχλείται από την συρροή πιστών για το προσκύνημα μιας θαυματουργής εικόνας,ενός αγίου λειψάνου ή την υποδοχή του Αγίου Φωτός.
Δεν ενοχλεί κύριοι η υποδοχή του Αγίου Φωτός,ενοχλεί τις συνειδήσεις ο πλουτισμός των κηρύκων του Ευαγγελίου,ο συναγελασμός και η συνταύτιση τους με τους ισχυρούς τής ημέρας,το βασιλικό στέμμα των αρχιερέων μας,ο αυτοκρατορικός τους σάκκος, τα μαλάματα και τα πολύτιμα πετράδια που κουβαλούν πάνω τους, οι βαρύγδουποι και άνευ ουσία τίτλοι τους «αυθέντης και δεσπότης» που παραπέμπουν σε θρησκευτικές φεουδαρχίες,απόβλητες από το ιστορικό γίγνεσθαι.
Γι αυτά όμως δε λέτε, κι εσείς κι οι εκκλησιαστικοί πολέμιοι του Αγίου Φωτός, ούτε λέξη.
Να υποθέσω ότι «είναι πολλά τα λεφτά,Άρη»;
Π. ΛΙΒΥΕ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙΡΟ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΥΔΟΣ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΡΘΡΟ...ΕΙΜΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ κ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ...
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ ΤΟ ΕΧΩ ΥΠΟΨΙΝ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ....ΘΕΛΕΤΕ ΣΧΟΛΙΟ?ΣΥΤΟ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΦΙΕΣΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΠΑΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ "ΤΑ...ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ.....", ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΝΩΣΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΧΑΜΠΑΡΙ?
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΣΠΑΣΤΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΟΥΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ, ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΟΜΩΣ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥΣ....
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ....
ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ:ΓΙΑΤΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΛΗ ΤΕΛΕΤΗ ΟΤΑΝ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΕΝΙΟΙ, ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΦΩΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ?
ΓΙΑΤΙ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΝΤΗΛΙ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΟΥΝΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΜΟΙΡΑΣΕΙ?
ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ "ΨΕΜΑ", ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟΣ ΧΑΛΑΣΜΟΣ?ΑΡΑΓΕ ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΟΛΟΝΑ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΣΑΣΕΩΣ ΟΤΑΝ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΕΝΗ , ΟΤΑΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΙΩΝΕΣ ΒΓΗΚΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ?
ΛΟΙΠΟΝ, ΓΙΑΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ, ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ?ΤΙ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ?ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟΣΟΣ ΝΤΟΡΟΣ?ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ....Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΙ...
ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ. ΚΑΘΟΣΑΣΤΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ.ΠΑΡΑΜΕΡΙΣΑΝ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.ΔΩΣΤΕ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΝΕ...ΞΥΠΝΗΣΕ Ο ΛΑΟΣ...ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ....
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΞΕΠΗΔΗΣΕ ΚΑΙ ΕΦΕΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΟ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΨΕΙ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΘΕΙΟ ΕΡΩΤΑ.ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ!!!
ΜΑ ΡΕ ΣΥ MISHA ΑΛΛΟ ΣΟΥ ΛΕΕΙ Ο 9.22μμ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΝΤ ΑΛΛΩΝ ΑΠΑΝΤΑΣ ΕΣΥ. ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΟΥΤΕ ΘΑΥΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΛΕΤΑΙ Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΦΛΟΓΑ ΟΥΤΕ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΝΕΚΡΩΝ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΟΠΩΣ ΣΩΣΤΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΟΠΩΝ. ΚΑΙ ΣΥ ΤΟΝ ΧΑΒΑ ΣΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΜΙΤΡΕΣ ΚΑΙ ΣΑΚΚΟΥΣ ΛΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΤΑ ΦΟΡΑΝΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΛΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕ ΤΙΣ ΕΜΜΟΝΕΣ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟΣ.
12.17
ΑπάντησηΔιαγραφήAν δεν καταλαβαίνεις ότι η σύγχρονη θρησκεία της χωρίς Θεό κοινωνία μας είναι το κέρδος και πέριξ αυτού του νέου μα και πανάρχαιου «θεού», περιστρέφονται όλες οι μεταμοντέρνες «πολιτιστικές» αναζητησεις , δεν φταίω εγώ.
Τον κ.Τσέτση ενοχλεί το Άγιο Φως,γιατί προφανώς η αλήθεια του χαλάει τον πανθρησκειακό χυλό που μάς σερβίρουν οι φαναριώτες εδώ και μισό αιώνα.
Αντίθετα δεν έχει κανένα πρόβλημα να συμπροσεύχεται με σαμάνους στον Αμαζόνιο ή την Γροιλανδία μπροστά σε είδωλα της θεά Γαίας και να υποδέχεται με παράτες τον Ρουβά ή την φλόγα.
Πολύ λόγον ποιούμεθα περί όνου σκιάς. Ο Νίκος Δήμου είναι διανοητής και σκοπός του είναι να σκέπτεται και να προβληματίζει. Ενίοτε υπηρετώντας τον στόχο αυτόν υπερβάλλει. Δεν θα τα ισοπεδώσουμε και όλα. Το κράτος με την απόδοση τιμών κάνει μιαν έμμεση ομολογία πίστεως, απαραίτητη για την κοινωνική συνοχή του χριστεπωνύμου πληρώματος. Εμείς πάλι πιστεύουμε ότι θαυμαστώς γίνεται η αφή, αλλά δεν λατρεύουμε το Άγιον Φως. Σοφόν (και απλούν) το σαφές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Νικος Δημου εχει δίκηο εστω και αν ειναι απόλυτος. Ουδέποτε κατάλαβα αυτην την υποδοχή με τιμές αρχηγού κράτους. Ομως μην αρχίζετε οι θεολόγοι(;) να μπερδέυετε το Χριστό με το Σωκράτη και την φλόγα της Ολυμπίας με το αγιο φώς γιατι θα τα κάνετε σαλάτα. Απλά οπως λέει ο Ν. Δημου δεν πρέπει να διαιωνίζονται ανοησίες. Συγχωρείστε με αν σας χάλασα τη σειρα των δηθεν θεολογικων απόψεων αλλα αφου η Ιδιωτική Οδός ειναι ελεύθερη στο διαδίκτυο δικαιούνται όλοι να μιλούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ.Γ.
Όντως, για ποιον λόγο οι τιμές αρχηγού κράτους; Δεύτερον, ο κάθε διανοητής πρέπει να έχει το ελεύθερον της άποψης. Δικαίωμα του να θεωρεί ένα είδος πρωτόγονης τελετής την λήψη του Αγίου Φωτός (πρωτόγονα στοιχεία διασώζονται ενίοτε στο χωρο της θρησκείας, είδατε τις προάλλες ο Πάπας είπε ότι το προφυλακτικό δεν προφυλάσσει ουσιαστικά απτο AIDS!!!!Όπισθεν ολοταχώς προς Μεσαίωνα!). Παρόλαυτα, η αφή του Αγίου Φωτός, αφού υποτίθεται ότι είναι απάτη, γιατί συνωστίζονται και ''πλακώνονται'' όλες οι ομολογίες για το ποιος θα το πρωτοπάρει; Και δεύτερον, αν είναι απάτη, γιατί οι υπόλοιπες ομολογίες δεν βγαίνουν να διαπομπεύσουν τους Ορθοδόξους που παίρνουν το άγιο φως, αλλά μαλώνουν για να το πάρουν αυτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη, η Ολυμπιακή Φλόγα είναι συμβολική, και η όποια ''ιερότητα'' της αποδίδεται είναι δεδηλωμένα συμβολική. Ούτε διατέινεται η Ολυμπιακή Φλόγα ότι κατέρχεται θαυματουργικώς!
Τέλος, το ότι υπάρχουν πλούσιες ιερατικές περιβολές, χρυσοποίκιλτες κλπ, τι σχέση έχει με το Φανάρι δεν μπορώ να καταλάβω. Αυτη η πολυτέλεια είναι κατάλοιπο της βυζαντινής εποχής, που διέπετο από ιδέες της μεγαλοπρέπειας που πρέπει να περιβάλλει τον ανώτερο κλήρο. Άρα αφορά όλη την χριστιανοσύνη, όχι μόνο ένα συγκεκριμένο τμήμα της.
Δεύτερον, το οτι το Φανάρι συνδιάλλεγεται μετά των ετεροδόξων και των αλλοθρήσκων είναι φυσικά θετικό φαινόμενο. Ουαί και αλίμονο αν απομονονώμασταν, θα καταλήγαμε σε θρησκευτικό επαρχιωτισμό.
Αλλά και αυτη η συμπροσευχή δεν είναι και τόσο τραγικό πιά. Δηλαδή όταν στην ορθόδοξη εκκλησία συμπροσευχόμαστε μετά αμαρτωλών (όπως είμαστε όλοι μας αμαρτωλοί), άλλος μπορεί να έχει κλέψει και άλλος να έχει σκοτώσει, είναι καλό, ενώ αν τυχόν παρεβρεθεί και καμιά άλλη ομολογία είναι έγκλημα;
αν το αγιο φως το έβγαζε ο βαρθολομαιος στο φανάρι ο ανδριόπουλος θα ήταν ο πρώτος στο αεροπλάνο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το Αγιο Φως το έβγαζε ο Βαρθολομαίος, πρώτοι στο αεροπλάνο θα ήταν οι Τούρκοι που θα έτριβαν τα χέρια τους από τη χαρά τους! Οι Τούρκοι θα ήταν μόνοι κερδισμένοι από τον τουρισμό και τα λεφτά που θα τους άφηναν οι Έλληνες κάθε φορά που θα έκαναν την επιδρομή τους στην Πόλη. Όπως κάνουν και τώρα άλλωστε. Εμείς οι υπόλοιποι θα τρωγόμασταν όπως πάντα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό περιοδικό LIFO θα τού ταίριαζε καλύτερα να το λέγανε UFO, γιατί με αρκετές "Ουφιές" μάς γέμισε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜού φαίνεται όμως ότι κάποιοι εδώ μέσα πού τό παίζουν καί Χριστιανοί Ορθόδοξοι, έχουν χάσει πρό πολλού τόν μπούσουλα τής πίστης τους...
Δέν πάνε καλύτερα να κάνουν ένα προσκύνημα στούς Αγίους Τόπους καί να περιμένουν από το προηγούμενο βράδυ τού Μεγάλου Σαββάτου μέσα στόν Ναό τής Αναστάσεως να δούνε πώς βγαίνει το Άγιο Φώς;
Νά δούνε τούς Εβραίους αξιωματικούς τής Αστυνομίας να ψάχνουν γιά σπίρτα πάνω στόν Πατριάρχη...
Γιατί τον ψάχνουν λοιπόν;
Έτσι για να περνάνε την ώρα τους;
Πήγα εφέτος καί είδα τίς αστραπές πού πετάγονταν από τό Ιερό κουβούκλιο πού είχε ολόκληρο λαμπαδιάσει μέσα στόν κατασκότεινο Ναό τής Αναστάσεως καί έμεινα άναυδος από το μεγάλο αυτό εξ΄ ουρανού θαύμα !
Κι΄ έρχονται τώρα κάτι άθεοι Δήμου καί Τσέτσηδες να μάς διδάξουν Ορθοδοξία;
Βρέ ούστ! από εδώ, κολοβά φίδια πού τό μόνο πού σάς ενδιαφέρει είναι η προβολή γύρω από τό όνομά σας καί η Πανθρησκεία γιά την οποία επί πληρωμή δουλεύετε...
Γιατί εάν από κάποιους κινδυνεύει σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι κυρίως από τούς εσωτερικούς εγκάθετους εκκλησιαστικούς, καί κάποιους άλλους μικρόνοες δεδηλωμένους εξωτερικούς εχθρούς πού ξεγελούν με το ράσο καί τόν φιλοσοφικό λόγο, τόν αφελή κόσμο...
abc
Εγώ παρόλο που πιστεύω ότι δεν είναι απάτη το αγιο φως, (γιατί όπως έγραψα και πριν γίνεται στα Ιεροσόλυμα ''σφαγή'' μεταξύ των ομολογιών αλλά και των Εβραίων οπότε είναι πολύ δύσκολο να επιζήσει επί αιώνες μια απάτη) εντούτοις δεν ''πορώνομαι'' με τέτοια μεταφυσικά φαινόμενα, και καταλαβαίνω αυτούς που έχουν τις ενστάσεις. Ο Θεός μας έδωσε λογική, είναι αδύνατον να υιοθετούμε μεταφυσικούς τρόπους σκέψεις ακόμα και αν υπάρχουν ανεξήγητα μεταφυσικά φαινόμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως πέρα από το άγιο φως, αξιοπερίεργο είναι και το φαινόμενο του αγιασμού, για τον οποίο οι καθολικοί χρησιμοποιούν αλάτι ενώ σε εμάς δεν προστίθεται κάτι πέρα από την ευχή του ιερέα, όπως φυσικά και το ότι δεν έχουν παρατηρηθεί εξάρσεις από αρρώστιες με τη θεία κοινωνία των ορθοδόξων, η οποία γίνεται με κοινό ποτήριο. Είδαμε αυτες τις μέρες τι φασαρία γίνεται με τη γρίπη των χοίρων, τόσα χρόνια όποτε κι αν ξεσπάνε επιδημίες οι ιερείς εξακολουθούν να καταλύουν στο τέλος από το Ποτήριο, λαμβάνοντας όλο το περιεχόμενό του στο οποίο μέσω της λαβίδας έχει έλθει σε επαφή με τα χείλη τόσων ανθρώπων.
... μη κοβετε και το λαιμο σας για το ο,τι ολοι οι ιερεις καταλυουν το Αγιο Ποτηριο.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί, η απολογητική της ιδεολογίας είναι ξεπερασμένη....ό,τι είναι μη.... ή ό,τι φαίνεται μη...., μετέχον όμως του αξιολογικού, είναι.... Αιωνία η μνήμη σου κεκοιμημένε ποιητά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ότι αφορά την παρατήρηση του 5 Μάϊος 2009 4:20 μμ κάτι ξέρει.... .... ...!!!!!!!
Α όντως ο ανώνυμος 5 Μαίου 4:20 είπε κάτι ενδιαφέρον, επειδή εγώ δεν ξέρω τέτοιες λεπτομέρειες μπορεί να διευκρινίσει τι εννοεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κομπίνα με το Άγιο Φώς ξεκίνησε από τους καθολικούς. Όταν μετά τον Καρλομάγνο ο Σουλτάνος τους έδιωξε από τον Άγιο Τάφο και τον έδωσε στους ορθόδοξους, αυτοί το συνέχισαν μέχρι σήμερα γιατί "είναι πολλά τα λεφτά". Βλ. εφημερίδα "Το Ποντίκι 16-04-2009 σελ. 24, 25.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΑ ΡΕ ΑΝΩΝΥΜΕ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΟΤΙ Η ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΚΑΙ Ο ΑΛΑΒΑΝΟΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ, ΕΛΕΟΣ.......ΣΟΒΑΡΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 6-5/11:52, διάβασε πρώτα το άρθρο και πες μας μετά με επιχειρήματα που έχει λάθος η εφημερίδα. Οι αφορισμοί "έιναι αριστερός ή άθεος" είναι δικαιολογία όταν δεν έχουμε τι να πούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συγκεκριμένη εφημερίδα είναι από τις λίγες έγκυρες που κυκλοφορούν.
Το «Ποντίκι» του Δελατόλλα που εκδίδει και το οπαδικό «Ντέρμπυ»,είναι έγκυρη εφημερίδα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως να ήταν έγκυρη επί Παπαϊωάννου.
Όποιος θέλει να δει τις ιστορικές μαρτυρίες για το Άγιο Φως ας ανατρέξει στην σχετική εργασία της θεολόγου κ.Αγγελικής Χατζηϊωάννου που εξεδόθη προσφάτως.
Μα τι θελουν εν τελει οι υποστηρικτες των θαυματων, συμπεριλαμβανομενης της αφης του φωτος; Να αποδεχτουμε την μεταφυσικη και την παραψυχολογία; Ωραια λοιπόν! Μια έγκυρη αστρολόγος, πρώτο όνομα, πήγε πέρσι στην τελετή αφής του αγιου φωτος και είπε ότι ειναι οντως θαύμα. Οπότε δεν το συζητάω, αφου το λένε και τα άστρα το πιστεύω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρα απτην πλάκα, αμα ειναι να πιστευουμε τους θρύλους της εκκλησιας θα πέσουμε στο τελος και στα ''σκληρά'', όπως αστρολογία, καφεμαντεία κλπ!
Διοτι σου λεει τι να το κανω να πιστευω στα αγια φωτα αν δεν μπορω να κανω και καμια προβλεψη;Μεσοβέζικα πράγματα δεν γίνεται!
Εδώ τα άστρα προφήτεψαν λέει την οικονομική κρίση λόγω αντίθεσης Κρόνου - Ουρανού και την γρίπη των
χοίρων λόγω τετραγώνου Αρη - Πλούτωνα! Ακόμα στο αγιο φως ειστε εσεις; Πολυ ντεπασέ και ξεπερασμένα ειναι αυτα, ενω τα ζώδια είναι πολύ σικ, πάντα της μόδας και ό,τι πεις για πρωιναδικα!
Ερωτηση: Γιατί το Αγιο Φως είναι Αγιο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση: Γιατί ενα σωρό τουριστες προσκυνητές ταξιδεύουν μεχρι τα Ιεροσολυμα πέφτει το χρήμα πλουσιοπάροχα σε ξενοδοχεια, παγκαρια κλπ και ζει το Ελληνορθοδοξο Πατριαρχειο καλά και τα κορόιδα χειρότερα.
ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ, ΕΜΠΟΡΙΟ.
Όποιος πιστεύει ενθερμα οτι το Α.Φ είναι πραγματικά ουρανοκατεβατο ας μελετήσει, ας ερευνήσει και εξω απο τα συνορα της Ελλαδας και της ορθοδοξιας για να βρει μαρτυριες και στοιχεια τοσο υπερ οσο και κατα.
Και λεω εξω απο τα συνορα γιατι δυστυχως οι ελληνορθοδοξοι ζουμε σε ενα καθεστως θεολογοκρατουμενο και μεσαιωνικο, το οποιο αυτο που δεν βολευει τις θρησκευτικες αντιληψεις και τις μεχρι τωρα πεποιθήσεις, και τα προσκυνηματα, το πνιγει και το κουκουλωνει.
Το ιδιο συμβαινει και με το Α.Φ. Δεν ζεις πια στον μεσαιωνα ρε...
Μπα!Δεν ηξερα οτι κοπτεται για την ουσια του χριστιανισμου(που με βαση τα γραφομενα του κινδυνευει απ τη φιλολογια περι Αγιου Φωτος)ο επι χουντας πλουτισας πρωην διαφημιστης και νυν αμπελοφιλοσοφος Νικος Δημου!Δεν δικαιουται δια να ομιλει οπως ελεγε και ο αειμνηστος Μενιος Κουτσογιωργας!Ο ανθρωπος που ηθελε να μηνυσει τα μελη της Ιερας Συνοδου επειδη ονομαζαν το συμφωνο ελευθερης συμβιωσης πορνεια οπως και πραγματι ειναι,ο δεδηλωμενος αθεος και εκκλησιομαχος κοπτεται για την ουσια του χριστιανισμου!Κι ομως μερικοι σχολιογραφοι αυτου του μπλογκ τον εκθειαζουν!
ΑπάντησηΔιαγραφή