Πριν κάμποσο καιρό είχα μέσα από τις στήλες της εφημερίδας Ορθόδοξος Τύπος μια …πικάντικη αντιπαράθεση με τον... γνωστότατο κ. Νικόλαο Σωτηρόπουλο, επειδή ειρωνεύτηκε, καθώς ηδύνατο, τον Οικουμενικό Πατριάρχη, με αφορμή ένα λόγο του Παναγιωτάτου περί του ενός κοινού Θεού πάντων των ανθρώπων.
Για τη λογική του κ. Σωτηρόπουλου, και των συν αυτώ, ο Θεός είναι δικός μας και ουδείς δικαιούται να τον αγγίξει εκτός από μας, τους τάχα και Χριστιανούς.
Εδώ, στην Ιδιωτική Οδό, με αφορμή τα περί «συμπροσευχής» με τους ετεροδόξους και το ενύπνιο του Μουσουλμάνου, γράφονται πολλά και διάφορα από τους φίλους αναγνώστες και σχολιαστές.
Για τη λογική του κ. Σωτηρόπουλου, και των συν αυτώ, ο Θεός είναι δικός μας και ουδείς δικαιούται να τον αγγίξει εκτός από μας, τους τάχα και Χριστιανούς.
Εδώ, στην Ιδιωτική Οδό, με αφορμή τα περί «συμπροσευχής» με τους ετεροδόξους και το ενύπνιο του Μουσουλμάνου, γράφονται πολλά και διάφορα από τους φίλους αναγνώστες και σχολιαστές.
- Διαβάζω στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά (Υπέρ των ιερώς ησυχαζόντων, Λόγος 2,3, σ. 353-55, Πατερικαί εκδόσεις «Γρηγόριος Παλαμάς» Θεσσαλονίκη 1999):
«Ποιος δηλαδή είναι εκείνος, όχι απλώς από τους ονομαζόμενους Χριστιανούς, αλλά ακόμη και Σκύθης και Πέρσης και Ινδός, που δεν γνωρίζει τώρα ότι ο Θεός δεν είναι τίποτε από τα κτιστά ή τα αισθητά; Όπως δηλαδή κατά τη μέλλουσα παρουσία του Χριστού η χάρη της αναστάσεως και της αθανασίας δεν περιορίζεται μόνο σ’ αυτούς που πίστεψαν σ’ αυτόν, αλλά, σύμφωνα με τα γραφικά λόγια, όλοι γενικά θα αναστηθούν, αν και δεν θα επιτύχουν όλοι γενικά τις μετά την ανάσταση επαγγελίες, έτσι και τώρα κατά την προηγούμενη παρουσία αυτού πάνω στη γη, αν και δεν υπάκουσαν όλοι στο Ευαγγέλιο του Χριστού, αλλά όλοι γενικά, έχοντας μετασχηματισθεί με την περίσσεια της χάριτος εκείνου που ήρθε κατά τρόπο ακατανόητο, ομολογούν ένα Θεό άκτιστο, κτίστη του παντός. Και αν ερωτήσεις τον Πάρθο, τον Πέρση, τον Σαυρομάτη θα μπορούσες αμέσως ν’ ακούσεις από αυτόν εκείνο τον αβραμιαίο λόγο «εγώ σέβομαι τον Θεό του ουρανού»…».
- Διαβάζω στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού Σύναξη (108) το κειμενάκι του Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλου: «Ένας είναι ο Θεός». Ο γνωστός και περίφημος φιλόλογος μας παρουσιάζει μια ιστορία του επίσης σπουδαίου συγγραφέα Χριστόφορου Μηλιώνη, από το τελευταίο του βιβλίο Τα πικρά γλυκά. Εκεί ο Μηλιώνης μας διηγείται πώς σημάδεψε ένα μουσουλμάνο μαθητή του, πριν χρόνια στην Πάργα, η φράση του: «Ένας είναι ο Θεός για όλον τον κόσμο».
- Διαβάζω στο μήνυμα της πρόσφατης (12-10-2008) Σύναξης των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι:
"Η Ορθόδοξος Εκκλησία, έχουσα την συνείδησιν της αυθεντικής ερμηνείας της διδασκαλίας του αποστόλου των εθνών εις ειρηνικούς και χαλεπούς καιρούς της δισχιλιετούς ιστορικής πορείας αυτής, δύναται και οφείλει να προβάλλη εις τον σύγχρονον κόσμον την διδασκαλίαν όχι μόνον περί της εν Χριστώ αποκαταστάσεως της ενότητος ολοκλήρου του ανθρωπίνου γένους, αλλά και περί της παγκοσμιότητος του λυτρωτικού έργου Αυτού, δια του οποίου υπερβαίνονται πάσαι αι διασπάσεις του κόσμου και βεβαιούται η κοινή φύσις πάντων των ανθρώπων".
Όσοι λευκοφόροι εννοήτωσαν.
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΓ.ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ...ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΟΡΔΟΔΟΞΙΑΣ?ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΛΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΣΤΑΣΙΟΙ ? ΕΒΓΑΛΕ ΒΙΒΛΙΟ ΛΕΕΙ....
ΜΩΡΕ ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΣ???
ΟΙ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΤΙ ΛΕΝΕ?
ΤΙ?
ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ?
ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΓΙΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ...
ΜΑΖΕΨΤΕΤΟΝ ΡΕΪΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ
ΕΡΡΩΣΘΕ Ο ΜΑΪΜΟΥ....
καταπληκτική η ανάρτηση αυτή! η ασκητική γραμμή του Αγ. Γρηγορίου δεν θα μπορούσε να εκφραστεί καλύτερα: ένας είναι ο Θεός. το ίδιο λένε και σουφιστές του Ισλάμ. έχουμε φοβερή γραμματεία από πλευράς σουφιστών και ασκητών που αδιαφορεί για τα δόγματα. άλλωστε μες τη δογματική μαθαίνει κανείς για τα δυο ρεύματα: καταφατικής θεολογίας και αποφατικής! τι σπουδαιότερο; ο άνθρωπος να καταδέχεται την θρησκευτική του πραγματικότητα έξω από τα δόγματα αλλά μέσα στη Χάρη του Θεού που το τοποθέτησε σε κάποιο περιβάλλον όχι για να μάχεται για κενά δόγματα αλλά για να λατρέψει το Θεό από κει που τον τοποθέτησε. αυτό δεν είναι συγκριτισμό αλλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήένας είναι ο Θεός, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτός που παρουσιάζουν οι αιρέσεις και οι άλλες βρησκείες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ο Θεός είναι τέλειος: Στη σοφία, στη δύναμη, στην αγαθότητα. Αν υπάρχουν πολλοί θεοί, θα πρέπει να υπάρχουν και μεταξύ τους διαφορές. Αν υπάρχουν διαφορές, που η τελειότητα;
Έστω πως υπάρχουν πολλοί θεοί. Θα πρέπει όλοι αυτοί οι θεοί, να έχουν την ίδια σοφία, δύναμη και αγαθότητα. Γιατί, αν άλλος είναι περισσότερο σοφός, και άλλος λιγότερο, τότε αυτός που μειονεκτεί δεν είναι θεός, γιατί θεός σημαίνει τελειότητα!
Αν όμως δεν έχουν μεταξύ τους καμμιά απολύτως διαφορά, τότε είναι όλοι απολύτως το ίδιο! Αλλά τότε δεν έχουμε πολλούς θεούς, αλλά ένα Θεό, γιατί η απόλυτη ταυτότητα δηλοί την ύπαρξη του Ενός!» (Έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως, Κεφ. Α δια¬σκευή).
Ένας είναι ο Τριαδικός Θεός αυτός της Ορθοδόξου Πίστεως. Αυτόν τον Θεό υπηρετεί από Θεολογικής πλευράς ο μέγιστος των συγχρόνων Ιεροκηρύκων ο κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος ο οποίο ορθοτομεί πάντα τον Λόγο της Αλήθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθοτομεί τον λόγο της αληθείας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον έχεις ακούσει να βρίζει χυδαία μέσα σε ιερό???
Συγχρονος ιεροκήρυκας αυτός που επιμένει σε εωσφορικό εγωϊσμό?
Ο άνθρωπος είναι απαράδεκτος συμπλεγματικός...ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ....
Αμα είναι έτσι οι σύγχρονοι ιεροκήρυκες τότε είμαστε για γέλια...
Αλλο και τούτο!!!!
Μόνο αστεί αμπορεί να κάνει κανείς...
Εγώ δεν ξέρω σύγχρονος ιεροκήρυκας να βγαίνει στην Δρούζα και στην Ανίτα Πάνια...Ρε τρελαθήκατε εντελώς?!!!
Μπα σε καλό σας!!!
Ε, ρε διαβάσαμε και εμείς τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά αλλά δεν τον "καθυβρίζουμε"για να στηρίξουμε τις ανόητες απόψεις μας. Ε, όχι και να χρησιμοποιείς τον αντιπαπικό άγιο Γρηγόριο για να στηρίξεις τις απόψεις του οικουμενιστή Βαρθολομαίου! Μην τρελαθούμε κιόλας. Μην παρερμηνεύετε τους Πατέρες και χρησιμοποιείτε αποσπάσματα όπως σας βολεύει. Σιγά μη μας πεις στο τέλος ότι ο άγιος Γρηγόριος τραγουδούσε κιόλας "Πότε Βούδας, πότε Κούδας κλπ,κλπ". Έλεος. Και η θεολογική ανιησία που έχει γεμίσει τη σύγχρονη Ελλάδα από θεολόγους και Συμβούλους μέχρι επισκόπους και θεολογούντες πρέπει να έχει και ένα όριο. Έλεος κυριε συνάδελφε Ανδριόπουλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας θεολόγος από την άλλη άκρη της Ελλάδος.
Διαβάστε καλλίτερα την στάση του αγ. Γρηγορίου του Παλαμά έναντι των αλλοθρήσκων και τότε κατηγορείστε τον ιστολόγο για την ανάρτηση του κειμένου....διαφορετικά σιωπήστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σάλος
Aγαπητέ κ. Aνδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι παρεξηγείς, ηθελημένα νομίζω, τον Nικόλαο Σωτηρόπουλο, και παρερμηνεύεις κατά το δοκούν τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά. O κ. Σ. ποτέ δεν αμφισβήτησε το γεγονός ότι ένας είναι ο Θεός πάντων των ανθρώπων, ούτε υποστήριξε ότι «ο Θεός είναι δικός μας και ουδείς δικαιούται να τον αγγίξει εκτός από μας, τους τάχα και Χριστιανούς». Mην αποδίδεις στον κ. Σ. λόγια που ποτέ δεν είπε ή έγραψε.
Έχω διαβάσει πολλά άρθρα και συγγράμματα του κ. Σ, έχω ακούσει δεκάδες ομιλίες του, ποτέ δεν εξεφράσθη τοιουτοτρόπως. O κ. Σ. σε επιστολή του στον «Oρθόδοξο Tύπο» (27-4-2007) απλώς ειρωνεύτηκε τη διακήρυξη του Πατριάρχη κ. Bαρθολομαίου, ότι όλες οι Θρησκείες είναι σεβαστές και σεβάσμιες, και ότι όλοι οι λαοί λατρεύουν τον ίδιο Θεό με διαφορετικό τρόπο. Aυτή η δήλωση του κ. Bαρθολομαίου είναι σαφώς αντιβιβλική, πανθρησκειακή, μη ομολογιακή και Oρθοδόξως απαράδεκτη.
O Προφητάναξ Δαβίδ υπήρξε σαφής: «Πάντες οι θεοί των Eθνών δαιμόνια». Στο Hσ. 45:21-22 ο Γιαχβέ λέγει: «Eγώ ο Θεός και ούκ έστιν άλλος πάρεξ εμού. Eπιστράφητε επ’ εμέ και σωθήσεσθε, οι απ’ εσχάτου της γης». O δε απόστολος Πέτρος ύψωσε τη φωνή του και με παρρησία ενώπιον του Iουδαϊκού Συνεδρίου διακήρυξε για τον Iησού: «Oύκ έστιν εν άλλω ουδενί σωτηρία· ουδέ γαρ όνομά εστιν έτερον υπό τον ουρανόν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ω δει σωθήναι ημάς» (Πράξ. 4:12). Δεν ειναι δυνατή η σωτηρία με κανένα άλλον, παρά μόνο με τον Iησού. Δεν υπάρχει άλλη δύναμη κάτω από τον ουρανό δοσμένη στους ανθρώπους, με την οποία δυνάμεθα να σωθούμε.
O Προφήτης Hλίας ήλεγξε δριμύτατα τον βασιλέα Aχαάβ, τους προφήτες και ιερείς της αισχύνης, και τον λαό. Eίπε σ’ αυτούς: «΄Eως πότε υμείς χωλανείτε επ’ αμφοτέραις ταις υγνύαις; Eι έστι Kύριος ο Θεός, πορεύεσθε οπίσω αυτού· ει δε ο Bάαλ, πορεύεσθε οπίσω αυτού» (Γ΄ Bασ. 18:21). Έως πότε, δηλαδή, σεις θα χωλαίνετε και με τα δύο πόδια; Έως πότε θα επαμφοτερίζετε; Eάν ο Kύριος είναι ο αληθινός Θεός, να ακολουθείτε αυτόν. Kαι εάν ο Bάαλ είναι ο αληθινός Θεός, να ακολουθείτε αυτόν. O Hλίας δεν ανεχόταν να λατρεύεται και ο Γιαχβέ και ο Bάαλ. O Hλίας ένα Θεό παραδεχόταν ως αληθινό και άξιο λατρείας. O Hλίας, επίσης, δεν έλεγε, ότι ο Γιαχβέ και ο Bάαλ είναι ο αυτός Θεός με διαφορετικά ονόματα και με διαφορετικό τρόπο λατρείας από τη μία Θρησκεία στην άλλη.
O ισχυρισμός του κ. Bαρθολομαίου τον φέρνει σε αντίθεση με τον Προφήτη Hλία και με όλη την διδασκαλία και παράδοση της Oρθοδοξίας, και συνεπώς ορθώς και θεολογικώτατα ο κ. Σ. ήλεγξε τη συγκεκριμένη κακοδοξία του.
ανώνυμε 3:31μμ, ναί ορθοτομεί το λόγο της αληθείας. Ηλεξε τον μεγαλύτερο αιρεσιάρχη όλων των εποχών, τον Αρχιεπίσκοπο Αυσραλίας, Στυλιανό Χαρκιανάκη. Τα Χριστούγεννα του 1988 με γραπτό εγκύκλιο κήρυγμα του, πού διαβάσθηκε στούς ιερούς ναούς της Αρχιεπισκοπής, κήρυξε γυμνή τη κεφαλή ότι ο Χριστός ήταν ατελής και αμαρτωλός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφερον το μήνυμα της Σύναξης των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι. Χαραζει μια καλή πορεία για διαλογο. Να πουμε όμως οτι τετοιου ειδους απόψεις εχουν ειπωθεί και από την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησια κατά την 2η Οικουμενική Συνοδο του Βατικανού το 1962.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι εδιαφερον το γεγονος οτι η ορθοδοξια ακολουθεί γραμμες του Καθολικισμου.
Ανώνυμε 6 Φεβρουαρίου 5:36μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα είπες όλα. Σε δυο γραμμές όλα τα λεφτά. Μπράβο σου. Συγχαρητήρια.
Μακάρι η παρουσία σου στο μπλόγκ αυτό να είναι πιο έντονη. Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Bρε ανισόρροπε της 4 Φεβρ. 2009, 3:31μ.μ. και τυφλοπόντικα της ανωνυμίας, απαράδεκτος και συμπλεγματικός δεν είναι ο θεολόγος Nικ. Σωτηρόπουλος, αλλά συ, που αρέσκεσαι στο ψέμμα και στη συκοφαντία. Πότε άκουσες εσύ τον Σωτηρόπουλο να «βρίζει χυδαία μέσα σε ιερό»; Σε προκαλώ να αποκαλύψεις, συγκεκριμένως και ονομαστικώς, σε ποιο ναό και ενώπιον ποίων αυτηκόων μαρτύρων άκουσες τον κορυφαίο αυτό αντιαιρετικό θεολόγο να εκστομίζει χυδαίο υβρεολόγιο; Ποίο το περιεχόμενο του υβρεολογίου; Kαι γιατί δεν διώχθηκε ποινικά για διατάραξη της εκκλησιαστικής λατρείας ή εξύβριση (έργω ή λόγω) συγκεκριμένων προσώπων; Σε προκαλώ, αναδύσου από την ανωνυμία, και κατέθεσε την καταγγελία σου ενώπιον της Iεράς Συνόδου κοινοποιώντας την και στο παρόν ιστολόγιο. Όχι ανωνύμως, αλλά επωνύμως και ανδροπρεπώς.
ΑπάντησηΔιαγραφή"όχι ανωνύμως, αλλά ... ανδρωπρεπώς" (!!!!!!!!!) σε αυτό το ιστολόγιο !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΑ, ΧΑ, ΧΑ !!!!!
"Ειναι εδιαφερον το γεγονος οτι η ορθοδοξια ακολουθεί γραμμες του Καθολικισμου".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μετά φταίνε οι ταλιμπάν !
Που κατάντησαν την Εκκλησία μας οι ανοιχτόμυαλοι !
Ανώνυμε 7 Φεβρουάριος 2009 7:37 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ
ας πούμε ότι η ορθόδοξη εκκλησία ακολουθεί τις γραμμές της Καθολικής, πού είναι το κακό; αν τις ακολουθεί υιοθετόντας το διάλογο πού είναι το κακό ή μάλλον θέλετε αφορισμούς στα τυφλά για να ηρεμείστε; οι προκαθήμενοι όμως της Ορθοδοξίας συμφωνούν με το μήνυμα του ευαγγελίου "να είστε ένας" αυτή την γραμμή ακολουθούν! ακολουθούν επίσης και την σουφιστική - ασκητική γραμμή του Αγ. Παλαμά που μας δίνει μια ανάποδη για την στενοκεφαλιά μας που θέλει να περιορίσει το Απεριόριστο. δικός μας ο Θεός και θα το πούμε σε ποιούς να πάει και σε ποιούς και πώς θα αποκαλυφθεί; να είστε σίγουρη ότι η ορθοδοξοφρένεια δεν είναι ορθοδοξία. (φυσικά δεν είναι ούτε αίρεση γιατί δεν υπάρχουν αιρέσεις στη μεταμοντέρνα εποχή)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντώνη,εχεις νοσηρές αντιλήψεις για τα ζητήματα της πίστεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ για τη δωρεάν διάγνωση. τα φάρμακα παρ' τα εσύ :)
ΑπάντησηΔιαγραφή