Σήμερα γιορτή του Αγίου Μάρωνος σύμφωνα με το τυπικό της Μαρωνίτικης Εκκλησίας, βρέθηκα αντιμέτωπος στο ιντερνέτ με φωτογραφίες από την εξόδιο ακολουθία του μαρωνίτη ασκητή π. Αντωνίου Σάινα. Ας ανάφερω εδώ ότι η Μαρωνίτικη Εκκλησία είναι μια από τις ανατολικές εκκλησίες που υπάγονται στον Πάπα της Ρώμης, διατηρώντας ωστόσο ένα είδος αυτονομίας σε πολλά θέματα. Οι Μαρωνίτες θεωρούν τον εαυτό τους διαδόχους της κοινότητας που μαζεύτηκε αρχικά γύρω στον Άγιο Μάρωνα και η οποία μετέπειτα έγινε μια αυτόνομη εκκλησία. Οι Μαρωνίτες δίνουν έμφαση στον ασκητισμό και τη λιτότητα που αντικατοπτρίζονται στη λατρεία τους.
Ο π. Αντώνιος γεννήθηκε το 1920 και πήγε νέος στο μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου του Μεγάλου. Ένα μοναστήρι που βρίσκεται σε μια κοιλάδα γεμάτη μοναστήρια μαρωνίτων τε και ορθοδόξων. Έμεινε στο κοινόβιο μέχρι το 1982 οπότε αποσύρθηκε στο ασκητήριο έως τις 3 Ιανουαρίου του 2009, ημέρα κοιμήσεώς του. Η αρετή του ήταν γνωστή και άγγιξε όλους τους πιστούς, και δη τους νέους. Ένα παράδειγμα είναι και η φωτογραφία που παρουσιάζεται εδώ. Παρατηρούμε μια νέα κοπέλα να στέκεται με σεβασμό μπροστά στη σορό του, χωρίς ίχνος επιτήδευσης.
κ.Παναγιώτη καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρον θέμα αυτό.Αν και Θεολόγος δεν ντρέπομαι να ομολογήσω ότι δεν ήξερα την ύπαρξη αυτής της εκκλησίας...Πάντως αυτός ο ιερέας πολύ μιάζει με τους δικούς μας της Ορθοδοξης εκκλησίας...
Τι ακριβώς είναι οι Μαρωνίτες?
Από που κατάγονται?
Μπορείτε να μας δώσετε λίγες πληροφορίες?
Σας ευχαριστώ ...Καλή δύναμη..
Ν.Σ.
Κύριε Ν.Σ. άλλο "μοιάζει" και άλλο είναι Ορθόδοξος ασκητής κάποιος. Και ο Άρειος ξέρετε τι ασκητική μορφή που είχε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη λέμε ότι θέλουμε. Οι Μαρωνίτες είναι αιρετικοί και άρα δεν μπορούμε να μιλάμε για αγίους Μαρωνίτες. Αν η πίστη είναι λανθασμένη τότε και η άσκηση πάει χαμένη και είναι μόνο εγωιστική εξωτερική και ψευδής.
Έλεος ρε Ανδριόπουλε. Κανένα Άγιο Ορθόδοξο δε μπορείς να βρεις;
Η Ιδιωτική Οδός έχει γίνει ολισθηρή και θα γλυστρήσουν όσοι την περνούν στις αγκάλες του συγκρητισμού και του καταραμένου οικουμενισμού.
@ Ν.Σ. ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Μαρωνίτες αποτελούν θρησκευτική ομάδα που ανήκει στο ανατολικό χριστιανικό δόγμα της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Πήραν το όνομά τους από τον ερημίτη Ιωάννη Μάρωνα και μετέπειτα Άγιο Μάρωνα (350-410μ.Χ.) ο οποίος έζησε κοντά στο Όρος Ταύρος που βρίσκεται στην περιοχή της Απάμειας στη Συρία, μια διοικητική υποδιαίρεση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. O Άγιος Μάρωνας προσέλκυσε ένα μεγάλο πλήθος, κάτω από τη δική του πνευματική καθοδήγηση, και οι μαθητές του σχημάτισαν τον πυρήνα της Μαρωνιτικής Εκκλησίας. Πνευματική κεφαλή της εκκλησίας, μετά τον Πάπα, είναι ο Πατριάρχης Αντιοχείας και πάσης Ανατολής. στις επιστολές του Αγίου Χρυσοστόμου συναντάμε μια που απευθύνεται στον Αγιο Μάρωνα στην οποία ζητά να κάνει προσευχή και για την άρρωστη τότε μητέρα του (του Αγ. Χρυσοστόμου).
@ Θεολόγος,
χαίρομαι ιδιαιτέρως που δεν είσαι ούτε επίσκοπος ούτε πατριάρχης κα η άποψή σου δεν έχει καμία αξία πέραν της ελευθερίας της έκφρασης. καλό θα είναι να μελετήσεις την περίπτωση του Αγίου Ισαάκ του Σύρου για να δεις πόσο έφηβος είσαι νομίζοντας ότι στο Θεό πάμε με ένα δρόμο και μόνο.
Ναι, δεν μπορούμε να νομίζουμε ότι πνευματικές μορφές βγαίνουν μόνο από την ορθόδοξη εκκλησία. Για παράδειγμα, οι σφαγιασθέντες της περίφημης Νύχτας του Αγίου Βαρθολομαίου ήταν βεβαίως θρησκευτικοί μάρτυρες. Ωστόσο, δεν ήταν ορθόδοξοι- ήταν Ουγενότοι, δηλαδή Γάλλοι Καλβινιστές Προτεστάντες, οι οποίοι θανατώθηκαν με ιδιαίτερα βάναυσο τρόπο από Καθολικούς μετά από διαταγή της Αικατερίνης των Μεδίκων και του βασιλιά. Όπως και να έχει, τα θύματα αυτης της δολοφονικής επίθεσης έγιναν μάρτυρες της χριστιανικής πίστης, και σύμβολο μαρτυρίου ανα τους αιώνες, παρόλο που δεν ήταν ορθόδοξοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΟΙ ΡΟΜΑΝΩΦ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΙ ΔΗΛ. ΕΠΕΙΔΗ ΣΦΑΓΙΑΣΤΗΚΑΝ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΡΕ ΣΕΙΣ....
ΟΠΑ...
με παντελόνι μπροστά στην αγία σωρό; πώς είναι δυνατόν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝατο ιστολόγε το γιατι υπάρχουν άνθρωποι που διαμαρτύρονται και ταχα δεν μπορείς να ικανοποιήσεις όλες τις απόψεις. Γράψε οπως κάνεις σε πολλές περιπτώσεις κάποια ενδιαφέροντα πράγματα αλλά μη διατυμπανίζεις τις απόψεις σου. Δωσε ως πληροφορία τον κοιμηθέντα μαρωνίτη αλλά μη βιάζεσαι να τον χαρακτηρίσεις αγιο. Αλλωστε δεν ειναι δική σου αρμοδιότητα αυτό. Μου κάνει εντύπωση πως ενα καλλιεργημένο ατομο οπως εσύ εχει τόσες πολλές εμμονές. Θα ελεγα επίσης και εμπάθεια, μονοπλευρη θεώρηση πραγμάτων κ.α. Τα γράφω αυτα οχι ως κατηγορίες αλλά για να τα σκεφτείς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι βέβαια για να σταθείς μπροστά στο λείψανο πρέπει να φοράς μπούργκα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Χομεϊνι ζει αυτός μας οδηγεί.
Ο αποστολέας π.χαράλαμπος είναι όντως ιερωμένος;αν ναι χαίρομαι που υπάρχουν ρασοφόροι με μη συντηρητικές ιδέες αλλά και χιούμορ! ναι όντως για κάποιους ορθοδόξους η γυναίκες δεν θα ήταν και άσχημο να φορούσαν μπούργκα ή έστω μαντήλα σαν τις μουσουλμάνες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουμε παρακαταθήκη ιερή από κάποιον....εδώ και δέκα χρόνια.... να πηγαίνουμε ΟΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ! "ΕΛΑΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΣΤΕ" ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΣΕ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είσαστε υπό τον
ΑπάντησηΔιαγραφήΧομεινί ούτε ανάσα δεν θα μπορούσατε να πάρετε ανεγκέφαλοι
@επίσης θεολόγος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ συνάδελφε, τουλάχιστον μην αναφέρεις σε μένα τον άγιο Ισαάκ το Σύρο τον οποίο έχω ξεκοκαλίσει γιατί για τη διδασκαλία του έχω κάνει μεταπτυχιακό. Όταν ο αββας Ισαάκ μιλάει για πολλές οδούς προς το Θεό εννοεί διαφορετικούς τρόπους άσκησης (ησυχαστής, κοινοβιάτης, δύο ή τρεις μοναχοί σε ένα κοινό τόπο κλπ) και όχι σε οδούς με αφετηρία διαφορετικά δόγματα. Αυτά για να μη λέμε ότι θέλουμε.
Στην ουσία τώρα. Δεν είναι μάρτυρες ή όσιοι της Εκκλησίας όσοι μαρτύρησαν π.χ. τη νύχτα του Αγ. Βαρθολομαίου, ούτε οι ήρωες του έθνους, ούτε πολύ περισσότερο αλλόθρησκοι. Αν θα πάνε στον Παράδεισο, αυτό είναι δουλειά του Θεού. Αλλά αν πάνε, θα πάνε "παρά ταύτα" (παρότι είναι ετερόδοξοι) και όχι "δια ταύτα" (επειδή είναι ετερόδοξοι). Άλλο αν κάποιος πάει στον Παράδεισο (ο Θεός θα κρίνει όλους, Ορθοδόξους και μη) και άλλο αν τον έχουμε για άγιο (τιμή στο πρόσωπό του, μίμηση του βίου του και των απόψεών του κλπ).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΝΟΜΙΖΩ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ. "ΕΦ ΟΣΟΝ ΕΠΟΙΗΣΑΤΕ ΕΝΙ ΤΟΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΕΜΟΙ ΕΠΟΙΗΣΑΤΕ ΚΑΙ... ΕΦ ΟΣΟΝ ΟΥΚ ΕΠΟΙΗΣΑΤΕ ΕΝΙ ΤΟΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΟΥΔΕ ΕΜΟΙ ΕΠΟΙΗΣΑΤΕ" "ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΣΟΝΤΑΙ ΟΥΤΟΙ ΕΙΣ ΚΟΛΑΣΙΝ ΑΙΩΝΙΟΝ ΟΙ ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΙ ΕΙΣ ΖΩΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ". ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ "Ο ΑΔΕΛΦΟΣ Ο ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ" ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ..... "ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΕΣ"!
Ο. Ρ. Κ.
@ Θεολόγος,
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν σου πα ρε μεγάλε με το μεταπτυχιακό να μελετήσεις τον Άγιο Ισαάκ τον Σύρο εννοούσα το βίο του και το προβληματισμό γύρω στην ορθοδοξία του και την αγιότητά του... ψάξε και τα λέμε.
@επίσης Θεολόγος
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζω πολύ καλά την προβληματική γύρω από το άν ο αββάς Ισαάκ ήταν Ορθόδοξος (ή νεστοριάνιζε) ΟΜΩΣ η έρευνα έχει αποδείξει ότι:
1. Όπως αναλυτικά αναφέρει ο π. Θεόδωρος Ζήσης ο αββάς Ισαάκ είναι ορθοδοξότατος στη διδασκαλία του και επίσης ονομάζει την Παναγία Θεοτόκο (και όχι Χριστοτόκο όπως ο Νεστόριος)
2. Η χειροτονία του αγίου πιθανόν από νεστοριανό επίσκοπο δεν αποδεικνύεται με πειστικά επιχειρήματα και βασίζεται σε μερικές θεωρίες πολύ ασαφείς προτεσταντών "θεολόγων".
3. Ο αββάς Ισαάκ είναι το βασικό ανάγνωσμα πολλών Ορθοδόξων ασκητών (π. Παίσιος, π. Ιάκωβος Τσαλίκης κ.α.)
4. Ο άγιος Ισαάκ τιμάται ως άγιος Ορθοδοξος στο Άγιον Όρος και παντού στην Ορθοδοξία. Υπάρχουν 2 ακολουθίες και κάποιοι τον τιμούν μαζί με τον άγιο Εφραίμ το Σύρο και άλλοι και μόνο του σε άλλη ημερομηνία.
ΑΥΤΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΣΚΗΤΟΥ ΙΣΑΑΚ
Ναι φίλε μου είμαι κληρικός στην πραγματικότητα και δεν πρόκειται για διαδικτυακό κόλπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον αδελφό που λέει πως υπό τον Χομεϊνί ουτε κάν θα αναπνέαμε, έχω να πω πως άμα του έδειναν Εκκλησιαστική "εξουσία" θα έμενε στην Εκκλησία μόνο αυτός και ο εαυτός του, όλοι οι άλλοι θα είχαν απωλεσθεί ως αιρετικοί.
Ποτέ δεν φοβήθηκα κάτι τόσο πολύ, όσο τους ανθρώπους που πιστεύουν πως είναι κάτοχοι της μόνης αλήθειας.
Αν ήμασταν υπό τον Χομεινί...στη χώρα που γεννήθηκε η Αθηναικη δημοκρατία και αποτέλεσε το λίκνο του παγκόσμιου πολιτισμού και της δημοκρατίας δεν πρέπει να έχουν θέση ιδέες που αρμόζουν σε αυταρχικά καθεστώτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντωμεταξύ αυτη η τάση κάποιων ορθοδόξων θεολόγων να υποβαθμίζουν την αξία πνευματικών προσωπικοτήτων από άλλες ομολογίες και δόγματα θυμίζει το ''πας μη έλλην βάρβαρος''.
@ Θεολόγος,
ΑπάντησηΔιαγραφή1- δεν αποκλείεται ο χειρογράφος να το άλλαξε..
2- η χειροτονία δεν αποδεικνύεται αλλά ούτε επιβεβαιώνεται το αντίθετο, επίσης γεωγραφικά η επαρχία του ήταν νεστοριανή.
3- αυτό ακριβώς επειδή έγραψε μόνο ασκητικά κείμενα και διείσδυσε παντού. (και έτσι τα κείμενά του δεν μαρτυρούν το δόγμα του).
4- χαίρομαι που η ορθοδοξία δεν βασίζεται στο τι λένε οι αγιορείτες. οι γιορτές είναι μεταγενέστερες και δεν υπάρχουν στα επίσημα μηνολόγια της εκκλησίας.
5-ο τίτλος του αββά (όχι άγιος ή κάτι άλλο) δεν είναι επίσης τυχαίο.
εγώ πιστεύω στην άποψη ότι δεν είναι ορθόδοξος. αλλά πιστεύω πως είναι άγιος γιατί το σώμα της εκκλησίας (οι πιστοί, δηλ λαϊκοί και κληρικοί) το αποφάσισε και όχι η ιερά εξέταση των δογμάτων. μέχρι να αποδειχθεί τελείως η ορθοδοξία του Αγ. Ισαάκ του Σύρου θα παραμένει ένα σκάνδαλο για τους δογματιστές, μια απόδειξη απ'το Θεό ότι δεν αγιάζει τον κόσμο μετά από εξέταση στη δογματική.
@επίσης θεολόγος
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο επιπόλαια αντιμετωπίζεις την περιεχόμενη στα δόγματα αλήθεια της Πίστεως. Ο αββάς Ισαάκ είναι άγιος ως ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ. Αν φρονούσε νεστοριανικώς δεν θα ήταν άγιος. Αρκετά είπον σοι. Το δε λοιπόν σιωπήσομαι... και δεν θα επανέλθω
Το ότι κάθε άνθρωπος που αγίασε σημαίνει και αυτόματα ότι οτιδήποτε είπε ή έγραψε είναι σωστό και ορθόδοξο και πρέπει να το δεχόμαστε σαν να το είπε ο ίδιος ο Θεός, μου φαίνεται πολύ επικίνδυνη ιδέα. Και δεν ισχύει φυσικά. Γι' αυτό και πάντα πρέπει να διαβάζουμε με "κριτικό" πνεύμα. Υπάρχει και η συμφωνία των πατέρων. Αλλά μέχρι να μποορέσουμε να τους διαβάσουμε όλους, ας είμαστε προσεκτικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝ.Λ. Θεσσαλονίκη