O Aρχιεπίσκοπος στην Πάτρα είχε και τα ... τυχερά του! Έσπευσαν να φωτογραφηθούν μαζί του, ήτοι να μοστράρουν δίπλα του, Αλέκοι, παραγοντίσκοι, παιδία - εκκολαπτόμενοι πολιτικοί (!) κ.α. παρόμοιοι... καθωσπρέπει του "εκκλησιαστικού" και κοινωνικού χώρου.
Ποιος άκουσε την εμπνευσμένη ομιλία του κατά το Συλλείτουργο της εορτής του Αγίου Ανδρέου; Ο φακός συνέλαβε τοπικούς "άρχοντας" να χαριεντίζονται και να κουβεντιάζουν ανέμελοι την ώρα που ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος ανέλυε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα την κρίση που έχει ενσκήψει:
"Η κρίση έρχεται, συμβαίνει, όταν υπερβαίνουμε το μέτρο, τα όρια. Όσο επώδυνη και αν είναι, άλλο τόσο είναι και μία δυνατότητα που μπορεί να γίνει μεταμορφωτική και απελευθερωτική. Η κρίση είναι ένας τρόπος να εξέλθουμε από το ναρκισσιστικό μας περίβλημα και την αυτιστική μας αυτάρκεια, είναι ένας τρόπος να ραγίσει ο συχνά γρανιτένιος καθωσπρεπισμός μας. Μέσα από μιά κρίση ενδέχεται να ταπεινωθούμε. Διότι η κάθε κρίση είναι στο βάθος η σταύρωση και η ταφή, έστω και ακούσια, των εγωιστικών μας τάσεων και φαντασιώσεων. Μόνο διά του σταυρού θα φθάσουμε στην ανάσταση.
Συνεπώς, η εγκύστωση στο ναρκισσιστικό κέλυφος φέρει την κρίση, αλλά από την άλλη, το ότι τα πράγματα έρχονται σε κρίση είναι ο μόνος τρόπος για τον άνθρωπο να ταρακουνηθεί και «να έλθει εις εαυτόν».
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του Αρχιεπισκόπου εδώ
Επιτέλους! Λόγος αληθινός. Λόγος σκληρός, χωρίς κολακεία του "χριστεπωνύμου πληρώματος".
ΑπάντησηΔιαγραφήστοχαστικός λόγος προς προβληματισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡ.Σ.
Αλίμονο αν αφήνουμε την όποια "κρίση" να επέλθει ως ώριμο φρούτο... ή ως από μηχανής Θεός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένουμε από τον αρχιεπίσκοπο να είναι πιο αυστηρός. Να μην εξαντλείται σε βερμπαλισμούς και ταπεινολογίες, αλλά να ξεκινήσει με θάρρος την κάθαρση εκεί που υπάρχει μόνιμο πρόβλημα: όχι στα πρόσωπα, που έρχονται και παρέρχονται, αλλά μέσα σε αυτούς τους επιμέρους θεσμούς και μηχανισμούς της εκκλησίας.
Εκεί θα φανεί η τόλμη του και η προαίρεσή του.
π.Τ.
Πράγματι! Και μπορεί να σταθεί με συνέπεια στις απόψεις του και ρεαλισμό μπροστά και στο φλέγον ζήτημα της Εκκλησιαστικής εκπ/σης που χρειάζεται κατεπειγόντως επέμβαση!!! Ήδη η σχετική εισήγηση στην παρελθούσα Ιεραρχία περιέχει στοιχεία που συνηγορούν προς τη θλιβερή σημερινή πραγματικότητα των Εκκλησιαστικών Σχολείων-παπαδομηχανών ταχείας εκκόλαψης....(βλ.σχετ. περιοδικό "Εκκλησία" τεύχ.Οκτωβρίου 2008, σελ.687).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αρκούν τα λόγια,χρειάζονται έργα,να μπεί όριο ηλικίας στους Δεσποτάδες για να προχωρήσει η εκκλησία με νέους ανθρώπους,χωρίς αυλές και κόλακες.Οι αρχιερείς να πάψουν να έχουν την αίσθηση ότι είναι τσάροι,για να δανειστό την λέξη από άλλο σχόλιο για έναν πραγματίκο εκκλησιαστικό ηγέτη
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην διάβασα ήταν μια καλή ομιλία την οποία κάποιος συνεργάτης την έγραψε και ο αρχιεπίσκοπος υποβλήθηκε στον κόπο να μας την διαβάσει. Δεν έγινε και κάτι από το αναμενόμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά, ο λόγος του αρχιεπισκόπου είναι καλός, μαλακός, ευγενής... Η καλύτερη λέξη που τον εκφράζει είναι "θεραπεία του ανθρώπου". Να τον έχει ο Θεός καλά. Κι εμείς να πειθαρχούμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρκετά είδαμε και τους νέους Μητροπολίτες. Ψώνια είναι.Άσχετοι,αδιάβαστοι οι περισσότεροι,με αιρετικές απόψεις γιά τον έγγαμο κλήρο.Δέν γνωρίζουν βασικά δογματικά θέματα,έχουν άγνοια των κανόνων,είναι θιασώτες της Ρωμαιοκαθολικής αντίληψης περί ιερωσύνης,οπαδοί της Δεσποτοκρατίας,άμοιροι του Συνοδικού συστήματος διοίκησης των Τοπικών εκκλησιών. Ναρκισιστικά ειδωλοποιούν τον εαυτό τους και δεν καταλαβαίνουν το λόγο του Κυρίου "πάντες υμείς αδελφοί εστέ ".
ΑπάντησηΔιαγραφήο π.Βασίλειος Θερμός αφιερώνει ένα βιβλίο του στον Αρχιεπίσκοπο κάνοντας την εξής αναφορά: Στον επίσκοπο της Βοιωτίας Ιερώνυμο(ως Μητροπολίτη Θηβών-Λεβαδείας του το αφιερώνει)που συνδυάζει δύο σχεδόν αντίθετα πράγματα, την αγάπη στο διάλογο και την αγάπη στην Εκκλησία!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήNai! kai to vivlio exei titlo -Apo pou pane gia thn Ekklisia-.
ΑπάντησηΔιαγραφή