Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008

ΕΤΑΦΗ ΕΝ ΓΗ ΠΑΤΡΕΩΝ

Στις 12 Μαΐου 1999 ο μακαριστός Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος λειτούργησε στον Πύργο για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Ηλείας κ. Γερμανού. Συλλειτούργησαν ο Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος και ο - προ πολλού - μακαριστός Επίσκοπος Κερνίτσης Λεόντιος.
Σήμερα 18 Νοεμβρίου 2008, στον Ι. Ναό Αγίου Ανδρέου Πατρών οι Μητροπολίτες Ζακύνθου και Ηλείας συμμετείχαν στην εξόδιο ακολουθία του Μητροπολίτου Νικοδήμου.

Την Ιερά Σύνοδο εκπροσώπησε ο Μητροπολίτης Λαρίσης κ. Ιγνάτιος, ο οποίος και ομίλησε σχετικώς, ενώ τον επικήδειο εκ μέρους της Συνόδου εξεφώνησε ο Αρχιμανδρίτης Προκόπιος Πετρίδης. Συμμετείχαν επίσης οι Μητροπολίτες Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, Σπάρτης κ. Ευστάθιος, Κεφαλληνίας κ. Σπυρίδων, Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, Καστορίας κ. Σεραφείμ, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, Τριφυλίας και Ολυμπίας κ. Χρυσόστομος και ο Επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος.
Επικηδείους εκφώνησαν επίσης ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος και ο Δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Φούρας.

Ο Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος χαρακτήρισε τον μακαριστό "άρχοντα, πρύτανη της Ιεραρχίας, δάσκαλο, ο οποίος θα μας λείψει"! Αναφέρθηκε, επίσης, στο ιστορικό γεγονός του 1948, οπότε ο αρχιμανδρίτης, τότε, Νικόδημος Βαλληνδράς εγκαινίασε, ως ιεροκήρυξ, τον άμβωνα του ναού του Αγίου Διονυσίου Ζακύνθου. Κι ακόμη στην θητεία του ως τοποτηρητού της Μητροπόλεως Ζακύνθου για ένα διάστημα (1974-76).


Μετά την εξόδιο ακολουθία σχηματίστηκε πομπή που κατέληξε στο Επισκοπείο (όπισθεν του ναού του Αγίου Ανδρέου) όπου ενταφιάστηκε ο μακαριστός Μητροπολίτης Νικόδημος. Εκεί, κοντά στον τάφο του μεγάλου εκείνου Αρχιεπισκόπου Πατρών και Ηλείας Ιεροθέου Μητροπούλου.



Μετά το τέλος της ταφής ο Μητροπολίτης Ζακύνθου έκανε δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ για τον μακαριστό Μητροπολίτη Νικόδημο, με τον οποίο συνδεόταν με φιλία ετών. Αξίζει να θυμίσουμε εδώ ότι ο Πατρών Νικόδημος είχε ορίσει τον τότε αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο Συνετό (νυν Ζακύνθου) τελετάρχη κατά την ιστορική στιγμή των εγκαινίων του νέου ιερού ναού του Αγίου Ανδρέου στις 26 Σεπτεμβρίου 1974.

18 σχόλια:

  1. αιωνία Του η μνήμη!! θα παραμένει η σειρά "Μνημεία" να μας το φέρει κοντά

    Ρ.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Παναγιώτη,
    νομίζω ότι τα πιό ειλικρινά λόγια από την καρδιά του βγαλμένα τα είπε ο Μητροπολίτης Ζακύνθου, ο οποίος αγαποὐσε τον Μακαριστό Γέροντα πρώην Πατρών.
    Ήταν όντως "ΑΡΧΟΝΤΑΣ, ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ", κατά τον Ζακύνθου. Θα μας λείψει σε όλους.
    Εύχομαι να τον θυμόμαστε και να έχουμε πάντοτε την ευχή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΩ ΠΟΛΙΩ ΙΕΡΑΡΧΗ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙ ΗΜΩΝ , ΤΩ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΝ ΜΕ ΧΕΙΡΟΘΕΤΗΣΑΝΤΙ ,ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ...
    ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μην καρφωνεσαι αγαπητε μου αναγνωστα διοτι οι αναγνωστες του μακαριστου ησαν μετρημενοι στα δαχτυλα οπως και η απονομη των οφφικιων, ενω τωρα διδονται αφειδως και με κριτηρια ιδιοτελη και ρουφιανοπρεπη η για να κανουμε τον καλο η κατα το κοινως λεγομενον διαιρει και βασιλευε!ο κωστοπουλος που ηταν σημερα?δεν ευεργετηθηκε που αλωνιζε παλια???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ευγε και παλι ευγε στον σεβαστο καθηγουμενο της ι.μ.αγ.παντων τριταιας!η παρουσια του μας κατασυγκινησε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμενα παντως με συγκινησε η παρουσια του Αρχιεπισκοπου ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Β' ! Του φιλου σας αγαπητε ιστολογε ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσε η Ι.Σύνοδος να μη συνεδριάσει μια μέρα και να κατέβει σύσσωμη να απο-
    χαιρετήσει τον με τόσα χαρίσματα προικισθέντα ιεράρχη, που κόσμισε
    για 40 χρόνια την ιεραρχία και για πλέον των 70 υπηρετήσαντα την εκ- κλησία. Κάτι άλλο είδα ένα δηλητηρι
    ώδες σχόλιο περι της ανελεήμονος ψυχής του. Ήθελα να ήξερα αυτός, που τό 'γραψε τι κακότητα κρύβει στην ψυχή του. Άραγε θα βρει έλε- ος;!
    Υ.Γ. Αλήθεια ο Γυθείου Χρυσόστομος
    Κορακίτης, που τον προώθησε κι έβα-λε πλάτες ο Νικόδημος, για να γί- νει στα 63 του δεσπότης και μάλι- στα τον χειροτόνησε-είχα δει τη χειροτονία- ΠΟΥ ΗΤΑΝ χθες;; Εκτός λόγων υγείας κανένας άλλος δεν τον δικιολογεί!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παρότι θεωρώ ότι ήταν ή θέμα πρωτοκόλλου ή η συγκυρία της ταυτόχρονης συνεδρίασης της Διαρκούς Συνόδου στην Αθήνα(και επίσης είναι αλήθεια ότι ο μακαριστός Σεραφείμ σπάνια πήγαινε σε κηδείες και εν ενεργεία και πρώην Αρχιερέων που ετελούνταν εκτός Αθηνών - σε αντίθεση με τον μακαριστό Χριστόδουλο) είναι όμως και μιά πραγματικότητα το ότι ποτέ ο μακαριστός Νικόδημος δεν είχε προσκαλέσει τον νυν Αρχιεπίσκοπο σαν Μητροπολίτη θηβών στην Πάτρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΦΗΣΤΕ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΤΗΤΕΣ...ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΙΧΕ ΚΑΛΕΣΕΙ...ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΡΘΕ...ΠΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΑΛΛΟΣ...ΑΦΗΣΤΕΤΑ ΑΥΤΑ...ΠΡΟΣΕΥΧΕΙΘΗΤΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΑΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμε των 8.26, δεν είναι μικρό- τητες, είναι παράπονο εκφραζόμενο. Θα ήθελες ΕΣΥ ένας, που έχεις ευερ-γετήσει να σε αγνοεί; Μια παροιμία
    λέει "Δεν είμαι φαγάς είμαι παραπο-νιάρης"! Αυτά για τον Γυθείου! Ίσως
    και για πολλούς άλλους. Όσο για προσευχή, προσευχόμαστε και ζώντος
    του επισκόπου μας και πολύ περισσό-τερο τώρα, που εκοιμήθη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Διαβάζοντας κανείς το εξαιρετικό βιβλίο του π.Σεραφείμ Ρόουζ μένει άφωνος.
    Γιατί?
    Μέσα στα άλλα ανφέρει κάτι που σχεδόν όλοι μας αγνοούσαμε.Τι?
    Και αναφέρομαι στον αγαπητό αδελφό των 8:56.
    Λέει το εξής , ότι η ψυχή την ωρα της κηδείας δεν βρίσκεται εκέι για να ακούσει την κηδεία της ή να ακούσει τους επικηδείους ή τα ψαλσίματα!!!
    Αυτό αγαπητέ λέει πολλα...
    Δεν έχει σημασία αν πήγε στη κηδεία...Αυτό έχει σημασία για τους κλαίοντες, για να τους δώσουμε παρηγοριά...Και φυσικά να προπέμψουμε τον αδελφό...Αλλά δεν είναι μια κοινωνική εκδήλωση να δει ο κόσμος ποιος πήγε και ποιοε δεν πήγε...Το θέμα είναι προσευχόμαστε για την ψυχή του κεκοιμημένου?
    Οπότε καλώς κάνουν μερικοί που δεν πάνε στις κηδείες και προτιμούν την ώρα της κηδείας να προσεύχονται απο ταμιείο τους.
    Κάποτε ένας μοναχός παρακάλεσε τον γεροντά του να του δώσει την ευχή του να πάει να δεί έναν ετοιμοθάνατο αδελφό.Ο ηγούμενος του το απαγόρευσε.
    Μετά από 2 ημέρες πάλι ο υποτακτικός λέει στον γέροντά του να πάει να τον δει γιατί πλησιάζει το τέλος του.Και πάλι ο ηγούμενος του το απαγόρευσε.
    Μετα πό μία ημέρα ο υποτακτικός ζητά εκ τρίτου άδεια να πάει να δει τον αδελφό ετοιμοθάνατο γιατί πληροφορήθηκε ότι ξεψυχάει και ότι απομένουν λεπτά μέχρι να βγει η ψυχή του, αλλά και πάλι ο άγιος γέροντας του το απαγόρευσε.
    Την επομένη ημέρα ο αδελφός πέθανε, και τότε ο Γέροντας λέει στον υποτακτικό: Τώρα πήγαινε.
    Και γυρνάει ο υποτακτικός και απαντα:Τώρα Γέροντα δεν χρειάζεται να πάω!Τώρα θα κάτσω από το κελί μου να προσευχηθώ για την ανάπαυση της ψυχής του!!!
    Αυτό αγαπητοί φίλοι μας συνιστά οτι δεν είναι θέμα να σε αγνοεί ό άλλος οταν δεν πάει στην κηδεία, ίσα ίσα είναι δείγμα πνευματικότητας και ταπεινοφροσύνης να κάτσεςι στο κελί σου και να προσευχηθείς για την ψυχή του κεκοιμημένου...
    Οπότε ας μην βγάζουμε εύκολα και αβίαστα συμπεράσματα...Δεν πάμε στην κηδεία να μας "δει" ο νεκρός οτι ήρθαμε στην κηδεία του ούτε ο υπόλοιπος κόσμος...Αυτά είναι δείγματα κοσμικά και δεν ωφελούν...
    Ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστώ τον αγαπητό αδελφό των 5.20΄ και για τη διαφορετική άπο-
    ψή του και για την ωραία διήγηση.
    Σίγουρα η ψυχή απέπτη και το λεί-ψανο παραδίδεται στον τάφο, για να
    διαλυθεί εις τα εξ ών συνετέθη. Αυ-
    τό είναι γνωστό. Επιμένω όμως στο
    ότι δεν πας να σ'ακούσει ή δει ο κεκοιμημένος ούτε ο λοιποί, αλλά,
    γιατί το αισθάνεσαι, ως χρέος να τον προπέμψεις και αποχαιρετήσεις και να "κλαύσεις μετά των κλαιό- ντων"και"παρακαλέσεις" αυτούς! Πολύ δε περισσότερο, εάν συνδέεσαι με το νεκρό ή σε έχει ευεργετήσει! Αλλιώς δε θα χρειάζοταν να γίνο- νται εξόδιοι ακολουθίες και συμμε- τοχή κλήρου και λαού, αλλά οι στε- νοι συγγενείς θα έθαβαν με συνο-πτικές διαδικασίες τον άνθρωπό τους! Αυτή είναι σταθερά όχι μόνο δική μου άποψη, αλλά και όλων των
    ανθρώπων, όπου γη! Αυτοί δε, που δεν πάνε σε κηδείες δεν το κάνουν, γιατί προσεύχονται στο "ταμείο" τους, αλλά, για να μη "χαλάσουν τη ζαχαρένια τοϋς"...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε τι σε κηδεία τι σε βαπτίσια τα ίδια χαζά... λέτε. είναι δυνατόν να ασχοληθούμε με τις ψυχές των νεκρών και τις παρουσίες των ζώντων. Πέθανε ο Πατρών Νικόδημος ας έχουμε την ευχή του και τέλος.
    αφήστε τα βιβλία τύπου Ροζ και Ρόουζ και μπλε και ξερω εγω τι άλλο..
    αιωνία η μνήμη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ 20 Νοέμβριος 2008 5:20 μμ
    πάμε στην κηδεία γιατί είμαστε μέλη του σώματος που λέγεται εκκλησία και στην εκκλησία δεν υπάρχει το "εγώ προσεύχομαι ατομικά στο σπίτι μου" αλλά το "εμείς προσευχόμαστε στον κοινό τόπο", ως προτύπωση και πρόγευση της κοινής βασιλείας.
    Η συμβουλή που έδωσε ο άγιος γέροντας και που ίσως καλά έκανε, αφορά στον συγκεκριμένο μοναχό για την συγκεκριμένη κηδεία και δν μπορούμε να ξεχειλώσουμε το περιστατικό αυτό για να δικαιολογήσουμε τις τυχόν ατομικιστικές μας τάσεις.

    Πατρεύς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μα αγαπητέ δεν είναι μυστήριο η κηδεία...Με αυτλο το σκεπτικό να μην κάνουμ κατ'οίκον παρακλήσεις και άλλες ακολουθίες..
    Εν πάσι περιπτώσει σε ευχαριστώ για τα οφέλιμα λόγια που είπες 1:28 και 11:14...
    Να είσαστε πάντα καλά...Αλλά νομίζω ότι είναι προτιμότερο να κάθεσαι απο το κελίσ ου και να προσεύχεσαι για τον κεκοιμημένο...Δεν ξέρω έτσι το αισθάνομαι...Συγγνώμη εάν κάνω λάθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ οι κατ' οίκον προσευχές είναι ωφέλιμες τόσο όσο και οι κατ΄ ιδίαν πρόβες ενός μουσικού οργάνου. Όμως το σύνολο άκουσμα, μόνο όταν παίξει η συμφωνική - συμπροσευχή εν Εκκλησία - μπορούμε να το γευτούμε.
    Εκτός και αν είσαι μοναχός και έχεις κανόνα από τον γέροντά σου να παραμένεις στο κελίον σου.

    Το φαινόμενο της ιδιωτικοποίησης της πίστης αρκετά έχει ταλαιπωρήσει την Εκκλησία.
    Και δυστυχώς μας μεγάλωσαν με αυτό.

    Πατρεύς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Tα γράφει σήμερα ο Εθνικός Κήρυκας: "Οικουμενικότερος του Οικουμενικού" και Βαλληνδραϊκότερος του Βαλληνδρά προσθέτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εμπαθεστατος και μεταθετομανης υπηρξε ο μεταστας!Αφηστε τους διθυραμβους και προσευχηθειτε για να βρει ελεος η γεμουσα εμπαθειας ψυχη του οπως διεφανη απ την εκδικητικη μεχρι τελους διαθεση του στο θεμα της αποκαταστασης των 12 εκπτωτων μητροπολιτων!Οποιος πεθαινει στην Ελλαδα ανακηρυσσεται αγιος κι ας σκανδαλισε αναριθμητους οπως ο μεταστας με την επι γης βιοτη του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή