Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΚΑΙ ΕΝ ΛΙΒΥΗ


Eλλάς - Κυριακή 19/10/08
Κατά τη διάρκεια βαπτίσματος στον ιερό ναό Κοίμησης της Θεοτόκου στο Χαϊδάρι και συγκεκριμένα την ώρα που οι ανάδοχοι αποτάσσονταν -εκ μέρους του βρέφους- τον Σατανά, ο ιερέας αναγκάστηκε να διακόψει το μυστήριο. Ο λόγος της διακοπής, μια γυναίκα με μαντίλα. Σύζυγος ενός αδελφικού φίλου του πατέρα του βαπτιζόμενου παιδιού. Μουσουλμάνα. Ήλθε από τη Λιβύη για την βάπτιση. Αναγκάστηκε να βγει από το ναό μετά από απαίτηση του ορθόδοξου ιερέα.
Ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενωσης Ελλάδος, Ναΐμ Ελγαντούρ, δηλώνει στη χθεσινή Ελευθεροτυπία: "Βρίσκομαι 35 χρόνια εδώ και έχω παρευρεθεί σε πάρα πολλά μυστήρια χωρίς να κρύβω το θρήσκευμά μου και χωρίς ποτέ να έχει υπάρξει το παραμικρό ζήτημα. Εχω πάει -καλεσμένος- μέχρι και στην κηδεία του Χριστόδουλου. Πρέπει να πάρει θέση η Εκκλησία και να μας διευκρινίσει τι ακριβώς ισχύει".

φωτό
Πανέμορφος ο θόλος του νεοαναγερθέντος τζαμιού που θα εγκαινιαστεί αύριο Κυριακή. Γεμάτος αραβουργήματα δίνει την δυνατότητα στον πιστό να ξεκουράσει τα μάτια του με τα θαυμαστά έργα των ανθρώπων, στα διαλείμματα της προσευχής του. Ακόμα και ο μιναρές που θα είναι ο υψηλότερος στην περιοχή με ύψος 34 μέτρων θα τραβάει -και αυτός- τα βλέμματα. Μη σας παραξενεύει το ύψος μιας και το τζαμί βρίσκεται στη Γερμανία. (AFP PHOTO DDP/ YANNICK WILLING)

Λιβύη - Τετάρτη 23/10/08
Η Α.Μ. ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρος επισκέφθηκε το Κέντρο Ισλαμικών Σπουδών, όπου έγινε εγκάρδια δεκτός από τον Ελλογ. Πρύτανη Dr.Serif, το επιστημονικό προσωπικό και τους σπουδαστές.
Μετά το πέρας ιδιαιτέρας συναντήσεως με τις πρυτανικές αρχές του εξονομασθέντος Κέντρου και την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων ο Μακαριώτατος, σε ειδική τελετή η οποία έλαβε χώρα στο κεντρικό αμφιθέατρο του ιδρύματος, με την παρουσία διακεκριμένων επιστημόνων, θρησκευτικών εκπροσώπων, υψηλόβαθμων κρατικών αξιωματούχων και άλλων επισήμων, μίλησε ως εξής:
"Με αισθήματα χαράς και τιμής ευρισκόμεθα σήμερα ανάμεσά σας, ευγενώς προσκεκλημένοι από το τηλαυγές τούτο Κέντρο Ισλαμικών Σπουδών. Η επίσκεψή μας αυτή δεν αποτελεί μία εθιμοτυπική θετική απάντηση σε μία ευγενή πρόσκληση, αλλά φανερώνει τις ουσιαστικά καλές και αγαθές σχέσεις, οι οποίες υφίστανται μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας της αφρικανικής ηπείρου, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής και του φιλόξενου λαού της Λιβύης.
Συνεπώς η συνάντηση αυτή είναι καρπός αλληλοσεβασμού, επιθυμίας βαθύτερης γνωριμίας και αλληλοκατανοήσεως, ειρηνικής συνυπάρξεως και ελπιδοφόρου προσδοκίας για το μέλλον. Με άλλα λόγια, πρόκειται για συνάντηση που διέπεται από υψηλά αισθήματα και αποσκοπεί στην δοξολογία του ονόματος του Θεού και στην πνευματική ανύψωση του λαού του".
Ολόκληρη την ομιλία του Πατριάρχου Αλεξανδρείας δείτε εδώ.

φωτό
Εόρτια εκδήλωση των αφρικανών ιεροσπουδαστών προς τιμήν του Πατριάρχου Αλεξανδρείας κατά την τελετή εγκαινίων του Εκκλησιαστικού Σεμιναρίου της Ιεράς Επισκοπής Μαδαγασκάρης (16/2/08).

18 σχόλια:

  1. Χαχα! Η Εκκλησία να πάρει θέση για θέμα που την αφορά... χαχαχα. Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; Για κοίτα μόνο μη δολοφονήσουν τον Πτριάρχη εκεί στην Πάτρα γιατί ακούω πολλά και φοβούμαι. Ορθόδοξοι Ταλιμπάν γαρ... (Άκουσα ότι θα είναι και ο Misha) χαχαχαχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προτείνω να προσληφθή ο κ.Σωτηρόπουλος σύμβουλος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. άλαλα τα χείλη...
    μήπως είναι φίλος... του ,πως τον λένε...του δικού μας, το βράδυ της Ανάστασης- εδώ παραπέρα- θυμάστε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. συγγνώμη που επανέρχομαι,αλλά θυμήθηκα και κάτι άλλο, του ποιητή Άλβαρο ντε Κάμπος.

    ...Πολλαπλασιάστηκα
    για να με νοιώσω,
    Για να με νοιώσω, χρειάστηκε
    να νοιώσω τα πάντα,

    ξεχείλησα, χύθηκα έξω από μένα,
    γυμνώθηκα, παραδόθηκα και σε κάθε γωνιά της ψυχής μου
    υπάρχει ένας βωμός
    σε διαφορετικό Θεό!...

    Αλλά, αυτός θα είναι κακός άνθρωπος,για να λέει τέτοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το νέο ανέκδοτο το μάθατε;

    Εκκλησία της Ελλάδος!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με νωπό ακόμα το μελάνι στο πρόσφατο μήνυμα των Προκαθημένων της Ορθοδοξίας, ότι η θρησκεία ενώνει τους ανθρώπους.......!!! Μήπως φοβήθηκε ο συγκεκριμένος παπάς ή πρέπων ιερέψ...(συμπατριώτης αν δεν απατώμαι του Πατριάρχη Αλεξανδρείας, δηλ. Κρητικός) ότι ίσως η μαντιλοφορούσα Μουσουλμάνα κυρία διαπιστώσει ό,τικαι ο πληκτρολόγος αυτών των γραμμών που πρό έτους παρέστη σε αυτό το Ναό σε ένα γάμο "μινιατούρα" του Μυστηρίου του γάμου, ότι δηλαδή τα μισά και κάτι παραπάνω "λόγια" του Μυστηρίου κατελιμπάνθησαν;;;!!! και εντελώς ατέχνως μάλιστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αυτό που ζητά ο κ. Ελ Γαντούρ είναι το αυτονόητο σε τέτοια κατάσταση που φτάσαμε. κάποιοι άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπισθούν με άνωθεν εντολές γιατί ξεπέρασαν τα όρια τους και πρέπει να μαζευτούν λιγάκι. δεν είναι δυνατόν να σκεφτούμε με τη λογική του 8ου αιώνα το 2008. δεν μπορώ να κρίνω τον μουσουλμάνο ως αιρετικό πώς δε μάλλον ως σατανιστής; ακόμα πιο πολύ να τον διώξω από την εκκλησία μου. τιμή μου να έρθει μέσα!!
    Ρ.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Υ Δ Ε Ν Σ Χ Ο Λ Ι Ο Ν ! ! !
    Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο Σ Ο Ι Ε Ρ Ε Α Σ.....
    Στο μάθημα της ποιμαντικής ο βαμθός του θα πρέπει να ήταν -0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν το χωράει ο νους μου οτι εγινε τετοιο πράγμα τον 21 αιώνα. Τι ενοχλούσε τον ιερέα η ΠΑΡΟΥΣΙΑ μιας αλλόθρησκης γυναίκας; Αλλα εδώ δεν ανέχονται τους απλώς ετεροδόξους. Τι να πει κανείς...

    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν την παραμονή σε οποιοδήποτε μυστήριο την παραμονή αλλοθρήσκων. Αξίζουν συγχαρητήρια στον Ιερέα αυτό που έπραξε το καθήκον του. Μακάρι όλοι οι κληρικοί να ήσαν ασυμβίβαστοι με τα του κόσμου και το βλέμμα τους να το είχαν σε αυτό που λεει ο Νόμος του Θεού δια των Ιερών Κανόνων. Ο Ναός δεν είναι χώρος κοσμικών συναθροίσεων αλλά χώρος Ιερός μόνο για τους πιστούς και βαπτισμένους στην Ορθόδοξο Εκκλησία. Συγχαίρω τον ευλαβή αυτό κληρικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. για ποιούς κανόνες μιλάς; μήπως τα έχεις λίγο μπερδεμένα διότι οι κανόνες μιλάνε για ειδωλολάτρες όχι για αλλοθρήσκους. δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα τις εποχές της σύνταξης των κανόνων. οι κανόνες μπορούν να αλλάξουν ή και να μην εφαρμοστούν καθώς είναι κανόνες και όχι νόμοι. είναι το φανάρι που φωτίζει το δρόμο του πιστού προς την Εκκλησία και δεν είναι η Εκκλησία. οπότε λίγη οικονομία μέσα στο πλαίσιο της ποιμαντικής δεν βλάπτει πίστεψε με. άλλωστε αν νομίζεις ότι η εκκλησία είναι ιερός χώρος πρέπει να σου πω ότι μάλλον είσαι κάπως έξω. η θρησκειοποίηση του εκκλησιαστικού γεγονότος οδήγησε σε αυτήν την ιδέα. η εκκλησία είναι ο οίκος του Θεού που είναι ανοιχτός για όλα Του τα παιδιά. αν επιμένεις ότι είναι ιερό σου συνιστώ να κάτσεις έξω και να εμποδίσεις τους αλλόθρησκους καθώς και τους μιαρούς κατ΄εσε ορθόδοξους.
    Ρ.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Ρ.Σ.: Ο κανόνας μιλάει ξεκάθαρα για οιονδήποτε άπιστο είτε είναι ειδωλολάτρης είτε οτιδήποτε. Η αγάπη δεν υπάρχει εκτός της αληθείας. Με το να μην επιτρέπεις στο αλλόθρησκο ή τον αιρετικό να μην συμμετάσχει στα μυστήρια, τότε του δείχνεις αγάπη γιατί έτσι τον βοηθάς να έλθει σε επίγνωση της απιστίας του και αν θέλει να μετανοήσει. Τις αγαπολογίες ας τις αφήσουμε για τον Παναγιώτατο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι ένας μουσουλμάνος είναι "άπιστος". η πίστη ευτυχώς δεν είναι μια!! και πρόσεξε κάτι άλλο εάν μπει κανείς στην εκκλησία δεν σημαίνει ότι συμμετέχει στην εκκλησιαστική μυστηριακή ζωή. άλλωστε το να μπει να δει και να ακούσει ένας αλλόθρησκος μια ακολουθία στην εκκλησία μπορεί να τον αλλάξει ενώ αν το πετάς εξώ κερδίζεις το μίσος του. εάν θα υιοθετήσω τη σκέψη σου πρέπει να πετάξω έξω όσους δεν έρχονται για να συμμετάσχουν αλλά για να δώσουν το παρόν (οι εκπρόσωποι των κομμάτων, οι φορείς, κλπ), όμως δεν κρίνω εγώ τον κόσμο αλλά ο Θεός. οπότε δεν πρόκειται για αγαπολογία αλλά για ποιμαντική οικονομία. και ας έλθουν μέσα όσοι θέλουν, η εκκλησία είναι για όλους.

    Ρ.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λυπάμαι που ορισμένοι θεωρούν ότι ο Χριστιανισμός και ειδικά η Ορθοδοξία αφορά ένα πολύ περιορισμένο club πεφωτισμένων ημετέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σας κάνω γνωστό, αγαπητοί συνανώνυμοι, ότι έχει γραφεί ολόκληρο διδακτορικό γιά την μετάφορά της Θ.Κοινωνίας και υπό αλλόθρησκων γυναικών στους μάρτυρες τηνς πρώτης Εκκλησίας. Καταλάβετε κάποτε ορισμένοι ότι δεν υπάρχουν μιασμένοι γιά την εκκλησία, αλλά τέκνα του Θεού που δεν έτυχε να γνωρίσουν τον Χριστό. ΄Αλλωστε και εμείς που τον γνωρίσαμε είναι ερευνητέον κατά πόσον είμαστε δικοί ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. «ΕΞΩ κλήρον ΝΕΟΝ κλήρον» με αυτά τα λόγια υποδέχθηκαν τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο εις την Κωνσταντίνου Πόλη μακάρι και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος Β΄ και η περί Αυτόν Αγία και Ιερά Σύνοδος να επαναφέρει την Κανονική τάξη στους κόλπους της Εκκλησίας. Στους κόλπους των κληρικών έχουν εισέλθει αρκετοί ανάξιοι και ανίκανοι που καταπατούν τους Ιερούς Κανόνες και ξεφτιλίζουν την Εκκλησία με την παραμονή τους εις Αυτήν.
    Δυστυχώς ενώ το αυτό αναμέναμε και από τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Πατρών κ.κ. Χρυσόστομο βάση και των εξαγγελιών του κατά την επίσημο ημέρα της ενθρονίσεώς του αυτός έχει μαζέψει την «σάρα και την μάρα» κοντά του. Άπαντες περιμέναμε την ανανέωση των στελεχών του Διοικητικού κέντρου της Μητροπόλεως αυτός όμως όχι μόνο κράτησε κοντά του τους πρώην γλείφτες του κ.κ. Νικοδήμου αλλά και τους αναβάθμισε. Κρίμα που δεν μπορεί να ξεχωρίσει τους έντιμους και ικανούς από τα γλειφτρόνια της κάθε εξουσίας. Και μία υπενθύμιση όταν ο μακαριστός π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος υπέβαλε την παραίτηση του από Πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Δαμασκηνό μετά την απομάκρυνση του Αθηνών Χρυσάνθου και παρόλη την διαβεβαίωση του Δαμασκηνού «ότι και εγώ σε περιβάλω με την εμπιστοσύνη μου» ο π. Γερβάσιος απήντησε «Άνθρωποι Μακαριώτατε που καταφέρνουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη και των δύο αντιπάλων δεν είναι ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΝΕΝΟΣ» ας το λάβει αυτό υπ’ όψιν του ο κ. Χρυσόστομος μιάς και ευλαβείται τον π. Γερβάσιον που και αυτός ήταν Αρκάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητέ 27 Οκτώβριος 2008 11:03 μμ
    δώσε περισσότερες πληροφορίες γιαυτή την διδακτορική διατριβή γιατί με ενδιαφέρει προσωπικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑ 27 Οκτώβριος 2008 11:03 μμ ΚΑΙ 28 Οκτώβριος 2008 2:21 πμ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΝΙΣΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ(Ε.Δ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ, Τ.Α', ΑΘΗΝΑ1986).

    ΑπάντησηΔιαγραφή