Στη Ναύπακτο βρέθηκα σήμερα το πρωί για τα ονομαστήρια του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου. Τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου τον γνώρισα μόλις ήρθε στη γειτονική μας πόλη το 1995, και αμέσως σχεδόν αρχίσαμε να κάνουμε εκπομπές στον τηλεοπτικό σταθμό της Μητροπόλεως Πατρών Λύχνος, όπου ήμουν τότε υπεύθυνος. Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια και πολλά άλλαξαν, αλλά όχι η εκτίμησή μου προς το πρόσωπο του θεολόγου ιεράρχου, ο οποίος τελικά είναι ο πιο πολυμεταφρασμένος έλληνας συγγραφέας μετά τον Νίκο Καζαντζάκη!
Στο Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, συμμετείχαν οι Σεβ. Μητροπολίτες Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Ιερισσού κ. Νικόδημος, Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, Τριφυλλίας και Ολυμπίας κ. Χρυσόστομος και Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος. Προεξήρχε φυσικά ο εορτάζων Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος. Η μνήμη βέβαια του Αγίου Ιεροθέου ήταν χθες 4 Οκτωβρίου, αλλά χθες συνεδρίαζε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος κι έτσι η σημερινή Κυριακή προσφερόταν για μια μικρή μετάθεση.
Στην Θ. Λειτουργία έλαβαν μέρος αρκετοί ιερείς κι ένας διάκος. Ο π. Σεραφείμ, αρχιδιάκονος του Μητροπολίτου Ζακύνθου και αδελφός της Μονής του Αγίου Διονυσίου.
Κήρυξε ο Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, ο οποίος μίλησε φυσιολογικά, χωρίς δηλ. τον συνήθη εκκλησιαστικό στόμφο και βερμπαλισμό, και ουσιαστικά αφού έδωσε το στίγμα μιας πρακτικής θεολογίας: "Δεν μπορούμε να είμαστε αυτό που δεν αγωνιστήκαμε να γίνουμε... Τα καλά έργα μας δεν πρέπει να είναι το άλλοθι της αλήθειας που μπορεί να μας διαφεύγει... Η οξύνοια που διέθετε ο Άγιος Ιερόθεος είναι χάρισμα που με τη διάκριση έχει σπουδαία αποτελέσματα...".
Στην Θ. Λειτουργία έλαβαν μέρος αρκετοί ιερείς κι ένας διάκος. Ο π. Σεραφείμ, αρχιδιάκονος του Μητροπολίτου Ζακύνθου και αδελφός της Μονής του Αγίου Διονυσίου.
Κήρυξε ο Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, ο οποίος μίλησε φυσιολογικά, χωρίς δηλ. τον συνήθη εκκλησιαστικό στόμφο και βερμπαλισμό, και ουσιαστικά αφού έδωσε το στίγμα μιας πρακτικής θεολογίας: "Δεν μπορούμε να είμαστε αυτό που δεν αγωνιστήκαμε να γίνουμε... Τα καλά έργα μας δεν πρέπει να είναι το άλλοθι της αλήθειας που μπορεί να μας διαφεύγει... Η οξύνοια που διέθετε ο Άγιος Ιερόθεος είναι χάρισμα που με τη διάκριση έχει σπουδαία αποτελέσματα...".
Στο τέλος της Θ. Λειτουργίας τον εορτάζοντα Μητροπολίτη Ναυπάκτου προσεφώνησε ο Ζακύνθου Χρυσόστομος, ο οποίος τον χαρακτήρισε "κεφάλαιο για την Εκκλησία". Ο κ. Ιερόθεος ευχαριστώντας επεσήμανε την ανδρεία και την ευθύτητα του Μητροπολίτη Ζακύνθου, αλλά και την φιλανθρωπία του, αναφερόμενος στην χθεσινή πρότασή του στην Ιεραρχία για άρση της ακοινωνησίας του Μητροπολίτου πρ. Αττικής Νικοδήμου. Μια πρόταση που έτυχε της αποδοχής 33 Αρχιερέων και θα συζητηθεί στην επόμενη Σύνοδο.
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ευχαρίστησε και τους άλλους Μητροπολίτες, τον κλήρο, τους άρχοντες και τον λαό που έσπευσαν να του ευχηθούν στον ναό και εν συνεχεία στο Επισκοπείο.
Συγχαίρω εκ καρδίας τον Άγιο Ζακύνθου κ. Χρυσόστομο για την πρωτοβουλία Του σχετικά με το θέμα του Μητροπολίτου Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου Γκατζιρούλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος θα το περίμενε ότι την λύσει θα την έδιδε μετά από τόσα χρόνια ο Ζακύνθου Χρυσόστομος. Πράγματι ο κ. Χρυσόστομος είναι μεγάλο κεφάλαιο για την Εκκλησία.
Πράγμα το οποίο το έχει αποδείξει τόσο ως επίσκοπος Δωδώνης όσο και ως ποιμενάρχης της Ζακύνθου. Είθε να συνεχίσει την πορεία του με πνεύμα φιλάδελφο και πρωτοποριακό.
Αριμαθαίος
Πράγματι! Το θέμα αυτό ταλανίζει χρόνια πολλά την Εκκλησία της Ελλάδος και η πρόταση του Σεβ. Ζακύνθου φανερώνει την φιλανθρωπία του την προσωπική αλλά και το ενδιαφέρον του για την ειρήνευση στο πεδίο της ούτως ή άλλως πασχούσης σε πολλά σήμερα(και ήδη από την εποχή ουσιαστικά της αντικανονικής "χειραφετήσεως" των εν Ελλάδι Ρωμιών από την Μητέρα Εκκλησία, καθόσον ελευθερωθέντες από την δουλεία του κατακτητού θεώρησαν καθήκον τους να δουλωθούν στην εκκλησιαστική περιπέτεια της Εθνικής Εκκλησίας και τα λοιπά γνωστά και καθόλα αντικανονικά και όχι μόνο.....)κανονικότητος. Δεν είναι ανάγκη να θυμίσουμε αναλυτικά τα γνωστά γεγονότα του 1992/3 με το περιβόητο νομοσχέδιο των "γεωπόνων" και την προσπάθεια της διασαλεύσεως της κανονικότητος στην Εκκλησία της Ελλάδος σε σχέση με το ζήτημα των 12 που τότε επιχειρήθηκε από την εξυπνάδα ορισμένων "νόμω κρατούντων" πολιτικών προσώπων εν οις και ο εξ Αχαίας πρώην β.Ν.Ν.... Ποιός δεν θυμάται την εκπομπή στον ΑΝΤ1(για το θέμα αυτό) του τότε δημοσιογράφου και μετά ταύτα Υπουργού Π.Παναγιωτόπουλου στην οποία ο τότε τιτουλάριος Μητροπολίτης Δωδώνης(νυν Ζακύνθου) αλλά και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ Τίκας έδωσαν-ειδικά ο Σεραφείμ- απάντηση στον πρώην β.Ν.Ν. ο Σεραφείμ μάλιστα τηλεφωνικά τότε του είχε δώσει και μια πατρική προτροπή... Σήμερα ο πρώην πρέπει να αναγνωρίσει ότι χάρη στον Ζακύνθου το θέμα έρχεται πάλι στο προσκήνιο με αίσιες ελπίδες πλήρους αποκαταστάσεως του εναπομείναντος στην παρούσα ζωή ενός εκ των 12 αντικανονικώς εκλεγέντων απο την αριστίνδην σύνοδο και βεβαίως να τον ευχαριστήσει θερμότατα για την όντως άφατη φιλανθρωπία του και το ειλικρινές ενδιαφέρον του για την οριστική επούλωση ενός μεγάλου εκκλησιαστικού τραύματος! Όντως ο Άγ. Ζακύνθου εφαρμόζει το "ουδέν ούτως ίδιον Χριστιανού ως το ειρηνοποιείν"! Πολλά τα έτη του!
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό λέγεται εκκλησιαστικό ρεπορτάζ για όσους θέλουν να μάθουν πώς είναι! λίγα λόγια, κατάλληλες φωτογραφίες και παράθεση των ουσιαστικών. χωρίς μπλα μπλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήμάθε κόσμε!
Σχετικά με το ρεπορτάζ συμφωνώ απόλυτα, όσο για το θέμα του Γκατζιρούλη διαφωνώ κάθετα. Ο άν-
ΑπάντησηΔιαγραφήθρωπος από μια φυλλάδα, που βγάζει
δείχνει την κακότητά του μέσω της κακίας των γραφομένων. Όσο και γι' αυτόν και για τον μακαρίτη τον Πα-σχαλίδη φάνηκε ότι καλώς εδιώχθησαν
,γιατί διωχθέντες δεν παραδειγματί σθηκαν από τόσους Αγίους Ιεράρχες
,που αδίκως εδιώχθησαν, αλλά όχι μόνο υπέμειναν την άδικη δίωξη, αλλά συνεχώρησαν και τους διώκες τους π.χ. Άγιοι:Ιερός Χρυσόστομος, Αθανάσιος, Νεκτάριος κ.ά!Αντίθετα οι προαναφερθέντες όχι μόνο δεν έπραξαν αυτά, αλλά διήγειραν τους οπαδούς τους και είδαμε και στη Λάρισα ακόμη βλέπουμε γεγονότα πόρω απέχοντα από χριστιανική συμπεριφορά! Τους έπρεπε όχι ακοινωνησία, αλλά καθίρεση!!!
Μακάρι και άλλοι Αρχιερείς να είχαν την ψυχή του Ζακύνθου.Έχει αποδείξει πολλές φορές ότι δεν είναι μαυρόψυχος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 12:28 αν διάβαζες έστω και λίγο την ζωή των Αγίων Χρυσοστόμου και Νεκταρίου, θα είχες δεις, ότι ποτέ δεν συμβιβάστηκαν με την καθαίρεση ο πρώτος, και με την εκδίωξη ο δεύτερος. Το αυτό έπραξε και ο Αθανάσιος που ανεβοκατέβαινε στον της Αλεξανδρείας θρόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μάθεις έστω και λίγο την νεότερη εκκλησιαστική ιστορία, σου γνωρίζω, ότι και οι δύο αυτοί Αρχιερείς Νικόδημος και Θεολόγος, διώχθηκαν με Συντακτικές Πράξεις, της ΧΟΥΝΤΑΣ Ιωαννίδη χωρίς κατηγορία και ούτε ποτέ να ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ, και για να γνωρίσεις και κάτι ακόμα, στην Σύνοδο του Ιερωνύμου Κωτσόνη που τους εξέλεξε ως Μητροπολίτες, συμμετείχε ως μέλος και ο υπό του Ιωαννίδη τοποθετηθείς αργότερα Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, ο και εκδιώξας αυτούς για να γίνει ο Αρχιεπίσκοπος υπό της Χούντας Ιωαννίδη, στην οποία και έδωσε την διαβεβαίωση.
Όταν ήλθε η Δημοκρατία στην Πατρίδα μας ο Σεραφείμ σταμάτησε τις διώξεις, διότι δεν είχε πλέον την υποστήριξη του στυγνού δικτάτορα, και έτσι παρέμειναν ως Αρχιερείς οι υπό του Κωτσόνη εκλεγέντες, Ύδρας Ιερόθεος, Δρυϊνουπόλεως Σεβαστιανός Φλωρίνης Αυγουστίνος, Λαγκαδά Σπυρίδων, Καρυστίας Σεραφείμ και άλλοι.
Και κάτι ακόμα ανιστόρητε, οι Αρχιερείς αυτοί, και όλοι οι κοιμηθέντες εδικαιώθησαν υπό του Συμβουλίου Επικρατείας, και η τότε εκκλησιαστική αρχή επινόησε την ακοινωνησία για να μην επιστρέψουν στους θρόνους. Σε παραπέμπω σε δηλώσεις του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου σχετικά με την παρωδία δίκης των τριών αυτών ΑΓΙΩΝ αρχιερέων για να συμπεριλάβω και τον μακαριστό πλέον Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνο.
Για περισσότερη φροντιστηριακή υποστήριξη είμαι στην διάθεση σου ανιστόρητε……
Το κακό δεν είναι ανΏνυμε 9.28, ότι είμαι εγώ ανιστόρητος, αλλά ότι όλοι εσείς οι υποστηριχτές των "διωχθέντων" είστε ξεροκέφαλοι
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι τροφοδότες αυτών των φαινομέ- νων, όπως της Λάρισας. Όσο για το "Άγιοι" μόνο ο Θεός είναι Άγιος,
αλλά δυστυχώς οι άνθρωποι του πήραν
αυτή την ιδιότητα και την οικιοποι-ήθηκαν.Και μια και είσαι ειδήμων της ιστορίας κι εγώ ανιστόρητος, όπως λες, μπορείς να μου πεις το λόγο της δίωξής τους; Κι επί τέλους αφήστε ήσυχο το Χριστόδουλο στην ανάπαυσή του. Αν νόμιζε ότι αδικήθηκαν, γιατι δεν τους απεκατέστησε επί της 9ετούς αρχιεπισκοπίας του;;!!
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΤΗΝ "ΕΞΑΡΤΗΣΗ" ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΚΑΙΣΑΡΑ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΙΔΕΙ ΓΗΝ ΚΑΙ ΥΔΩΡ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ..... ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΩΣ ΤΕΤΟΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΟΣ ΜΕ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΑ ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑΤΟΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΣ- ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΜΥΩΠΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου ζητάς να σου πω το «λόγο της δίωξής τους» μόνο ΕΝΑΣ ο Σεραφείμ επιθυμούσε να γίνει Αρχιεπίσκοπος. Τα κατάφερε με τον σφαγιασμό 12 λαμπρών Αρχιερέων που υπήρξαν διαμάντια ήθους. Αρχιερέων οι οποίοι έγιναν επειδή το άξιζαν και όχι επειδή «φίλησαν κατουρημένες ποδιές» ως δυστυχώς μετά το 1974 συμβαίνει σε μεγάλη μερίδα. Και μετά τον σφαγιασμό αυτών άρχισε τις μαζικές μεταθέσεις Αρχιερέων της «πρεσβυτέρας Ιεραρχίας» προς μεγαλύτερες και πλουσιότερες μητροπόλεις, ήταν ο ποιο κατάλληλος για μαγειρέματα και τα κατάφερε. Μετά από όλα αυτά έγινε Αρχιεπίσκοπος. Και μετά ταύτα και αυτός «απέθανε και ετάφη»
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι γενικώς και αορίστως μιλάς. Εί
ΑπάντησηΔιαγραφήχε ήδη γίνει αρχιεπίσκοπος ο Σερα- φείμ, όταν τους απομάκρυνε. Το λόγο
δε μας τον είπες-έστω και κατασκευ- ασμένο. Όσο για το Γκατζιρούλη δεν πας να ρωτήσεις παλιούς κληρι-
κους και λαϊκούς να σου πουν. Εί-χε βάλει λουκέτα στα παγκάρια και άνοιγαν παρουσία δικών του ανθρώ- πων! Επίσης, όταν επισκεπτόταν μια
μονή γυναικεία οι μοναχές έκρυβαν
κάτι λέγοντας ότι θα τους τα πάρει όλα! Αυτά τουλάχιστον είχα ακούσει τη 10ετία του '80, όταν υπηρετού- σα στο Μενίδι. Πράγματι είσαι στο πλευρό τους, αφού μάλλον προέρχε- σαι από παρεκκλησιαστικές οργανώ- σεις, που καλύτερα να μη τις χαρα- κτηρίσω και που έχουν κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά στην εκκλησία!!