Πολύ ενδιαφέρον το αφιέρωμα στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ για την διδασκαλία των Θρησκευτικών σε 21 Ευρωπαϊκές χώρες. Παραπέμπω όσους ενδιαφέρονται στο κείμενο - έρευνα της Μυρτώς Μπούτση με τίτλο Θρησκευτικά πολλών ... διδασκαλιών. Τα συμπεράσματα προκύπτουν από την πιο πρόσφατη καταγραφή του ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου Eurydice της Ε.Ε. για εκπαιδευτικά θέματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που επιτρέπει η διαδικτυακή πύλη του προγράμματος, περισσότερες ώρες Θρησκευτικών από τους Έλληνες διδάσκονται οι μαθητές στη Σκοτία, στην Ιρλανδία, στη Μάλτα, στη Νορβηγία, στο Λουξεμβούργο, στο Βέλγιο, στην Αυστρία, στην Ισπανία, στην Πολωνία, στην Ιταλία και την Κύπρο.
Πέρα από τις γενικές διαπιστώσεις ο αναγνώστης μπορεί να δει τι ισχύει σε κάθε χώρα, σχετικά με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, και πόσες οι διδακτικές ώρες που αφιερώνονται στο μάθημα.
Τώρα βέβαια τα Θρησκευτικά στην Ελλάδα ίσως θα 'πρεπε να διδάσκονται με την εσχάτως αποκαλυφθείσα Βατοπαιδινή μέθοδο! Καλλιεργεί και το επιχειρηματικό τάλαντο των μαθητών, που φαίνεται ότι είναι απαραίτητο εφόδιο είτε γίνεις μπίσνεσμαν είτε αγιορείτης!
Ήθελα να ήξερα, λύσαμε όλα τα προ-
ΑπάντησηΔιαγραφήβλήματα της παιδείας και μας μάρανε
η απαλλαγή των μαθητών από τα θρη-σκευτικά;Δεν κατάλαβα ποτέ τι νόη- μα έχει αυτή,για τους ορθοδόξους μαθητές, αφού από καταβολής παιδεί-
ας οι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι α-
παλλάσσονται.Πάντως και οι διδάσκο ντες οφείλουν να είναι σωστοί και
ελκυστικοί μέσα από τη διδασκαλία
τους και τους τρόπους τους, για να μη καθιστούν τους μαθητές αρνητι- κούς γινόμενοι απωθητικοί!