Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008: Η Πάτρα "υποδέχεται" τον μεγάλο Βλαντιμίρ Ασκενάζυ διευθύνοντα την νεοσύστατη Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων.
Η υποδοχή του σπουδαίου πιανίστα και συνθέτη ξεπερνάει κάθε φαντασία!
Το Αρχαίο Ωδείο μισοάδειο. Την προηγούμενη μέρα το Ηρώδειο ήταν κατάμεστο! Άλλωστε, όπως έγραψε κι ο Τάσσος σ' ένα σχόλιό του, όλες οι εμφανίσεις του Ασκενάζυ είναι sold out, είτε παίζει στη Μαγιόρκα είτε στον Αμαζόνιο. Η Πάτρα όμως; Άλλος πλανήτης! Τον Ασκενάζυ δεν τον ξέρει. Και γιατί να τον μάθει; Δεν προάγει τον μικροαστισμό, άρα άχρηστος. Ενώ ο Καπουτζίδης; Μ' έπαιρναν τηλέφωνο γνωστοί μήπως έχω κανένα μέσο εγώ "που είμαι του πολιτισμού", για να τους βρω εισιτήριο για την καπουτζίδεια Ελένη!
Οι "άρχοντες" του τόπου άπαντες απόντες! Επιτρέψτε μου την όχι και τόσο εύηχη λαϊκή φράση: "κουνιόνται τα Καλάβρυτα"! Τώρα εδώ που τα λέμε δεν πρέπει να έχουμε την απαίτηση να γνωρίζει η Τριταία τον Ασκενάζυ, αλλά, έστω λόγω της Ελληνοτουρκικής μουσικής σύμπραξης έπρεπε κάποιος να είναι παρών.
Το κοινό της συναυλίας; Μάλλον άσχετο στην πλειοψηφία του. Αφού χειροκροτούσαν ανάμεσα στα μέρη του κοντσέρτου του Γκρηγκ, τι να περιμένεις; Όπως πάλι λέει ο φίλος μου ο Τάσσος και οι οδοκαθαριστές στην Τσεχία γνωρίζουν πώς να συμπεριφερθούν σε μια τέτοια συναυλία.
Δεν γκρινιάζω, αγαπητοί μου, όπως θα νόμιζαν κάποιοι. Γιατί απλούστατα δεν έχω τέτοια ανάγκη. Απλώς καταγράφω μια πραγματικότητα όπως την έζησα.
Από κει και πέρα η συναυλία είχε μεγάλο ενδιαφέρον από κάθε άποψη. Πρόγραμμα (έργα τέλους 19ου-20ου αι.), σύνθεση ορχήστρας (νέοι μουσικοί από Ελλάδα και Τουρκία), μαέστρος, εκτέλεση (για τον ένα μήνα προετοιμασίας, όπως έμαθα, πολύ καλά!).
Τι έμεινε από τη συναυλία; Σε μένα πολλά. Να στοχαστώ και εν τέλει να εμπεδώσω τον στίχο του ποιητή: "Προτείνω μια ζωή με την κάννη στον κρόταφο..."
Ποιος τάσσος? Τα είπες όλα...!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Κουνιόνται τα Καλάβρυτα"!
Οι "νέοι μουσικοί" έπαιζαν με πάθος.
Οι μεγάλοι(μόνιμοι) παίζουν σαν δημόσιοι υπάλληλοι...
Ο μαέστρος παρόλο που είναι ενας ανθρωπος με εμφανές το χιούμορ, δεν γέλασε καθόλου όταν χειροκτροτούσαν ανάμεσα στα μέρη του κοντσέρτου...
Για τους Τσέχους οδοκαθαριστές βέβαια αυτό(γκρηγκ) είναι ελαφρυά μουσικη...
τασσος
Και γιατι το Πατραικο κοινο να γνωριζει τον Ασκεναζυ?Γνωριζει καποιος την Μπαχαουερ η την Σεμιτεκολο,απλως ερωτω.Και γιατι θα πρεπει ο Πατρινος και καθε Ελληνας να γνωριζει τον Γκρηγκ.Οτι εγραψε αφορα τον ιδιο και την χωρα του.Τον Καλομοιρη,τον Σκαλκωτα,τονΧρηστου,τον Αντωνιου,τους γνωριζει κανεις πλην των ενδιαφερομενων?Αυτα τα συμπλεγματα και τα καταλοιπα της προτεσταντικης μουσικης που οι καταβολες και προεκτασεις τους ειναι γνωστες,ευτυχως ακομη δεν εχουν επηρεασει την Ελληνικη ψυχη γιατι δεν της ταιριαζει.Πηγαινετε σε μια ακρογιαλια της Ναξου και ακουστε Γκρηγκ.Καμμια σχεση.Αλλα περα απο αυτο δεχομαι το γεγονος οτι η Ελλαδα πρεπει να συνυπαρχει με τον υπολοιπο κοσμο,αρκει να παρουσιαζει το δικο της προσωπο μεσα απο αποδεκτα μοντελα του παγκοσμιου γιγνεσθαι,και οχι να τα αναμασα η να τα ενστερνιζεται.Αυτες οι νοοτροπιες και τα 'κολληματα' καλο ειναι να αποβληθουν καποια στιγμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑριστοξενος-συνθετης