Την μελοποίηση του Νικολάου Σμύρνης, για όποιον τυχόν θέλει να κάνει την αντιπαραβολή, μπορεί να βρει στο Δοξαστάριον Τριωδίου και Πεντηκοσταρίου του Νικολάου Πρωτοψάλτου Σμύρνης, που επανεξέδωσε ο εκδοτικός οίκος Βασ. Ρηγόπουλου το 1996 (ακριβής ανατύπωση από την πρώτη έκδοση του 1857). Πάντως ο Μητροπολίτης Νικόδημος είχε μελοποιήσει το συγκεκριμένο Δοξαστικό και με άλλο, πιο κλασικό τρόπο, τον οποίο επίσης δημοσιεύω στον προμνημονευθέντα τόμο. Του άρεσε δε πάντα να το ψάλει, τόσο στον Εσπερινό της παραμονής, όσο και στον Εσπερινό της Γονυκλισίας, όπου το έλεγε σε σύντομο χρόνο, ένεκα της μακράς διάρκειας της ακολουθίας, αλλά με απαράμιλλο ύφος. Το ενδιαφέρον βέβαια της νεανικής συνθέσεως είναι η σχέση με τον Νικόλαο Σμύρνης. Γιατί ο Πατρών Νικόδημος έψαλλε κάποια μέλη του Νικολάου, που είναι δύσκολος και... απαγορευμένος στο Πατριαρχείο. Στη χοροστασία του Νυμφίου της Μ. Δευτέρας πάντοτε έλεγε τα ιδιόμελα των αίνων του Νικολάου, που κατέγραψε και ο Μανόλης Χατζηγιακουμής στα Σύμμεικτα Εκκλησιαστικής Μουσικής. Η έρευνα από πλευράς μου δεν έχει τελειώσει...
Σάββατο 14 Ιουνίου 2008
ΤΟ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ!
Στον τόμο Εικοσαέτηρος Αρχιερατεία Μητροπολίτου Πατρών Νικοδήμου Α' (1974 - 1994) είχα γράψει ένα κείμενο με τίτλο Ο Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος ως "Μελωδός". Εκεί ασχολήθηκα συνοπτικά με την τέχνη της μελοποιΐας που εξασκούσε από πολύ μικρός ο Ιεράρχης. Το κείμενό μου συνόδευαν νεανικές και κατοπινές συνθέσεις του. Τα πρωτόλειά του μού είχε δώσει ο αδελφός του Δεσπότη, ο αείμνηστος μουσικολόγος Απόστολος Βαλληνδράς, ο οποίος κρατούσε αρχείο. Μεταξύ αυτών και το περίφημο Δοξαστικό της Πεντηκοστής "Δεύτε λαοί...", το οποίο - έγραφα στο άρθρο μου - τονίστηκε από τον μαθητή Νικόλαο Βαλληνδρά, κατά την διάρκεια μιας σχολικής διδακτικής ώρας! Το μέλος έχει ιδιαίτερη αξία, δεδομένου ότι ο μαθητής Νικόλαος έχει ως πρότυπό του την αντίστοιχη μελοποίηση του ύμνου από τον Νικόλαο πρωτοψάλτη Σμύρνης. Έτσι ασκείται στην τέχνη της μελουργίας, επεξαργαζόμενος θέσεις και μουσικές γραμμές φημισμένων μελοποιών που μελετούσε επιμελώς, ήδη από τη νεανική του ηλικία.
Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Καλή Πεντηκοστή!
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγαπητὲ Παναγιώτη εὔγε γιὰ τὴν ἀνάρτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήἘξαιρετικὸ μάθημα ἐνδεικτικὸ τῆς ὑψηλῆς ψαλτικῆς τέχνης τοῦ πρώην Πατρῶν. Ἡ δὲ ἐπίδραση τοῦ Νικολάου Σμύρνης εἶναι ἐμφανής. Τὸ ὕφος παραπέμπει σὲ ἕνα σχετικὰ "ἁπλοποιημένο" Νικόλαο.
Εὔγε καὶ γιὰ τὴν ἀνάλυση κατὰ τὸ σκανάρισμα: ἐκτυπώνεται εὐδιάκριτα καὶ εἶναι κατάλληλο γιὰ τὸ στασίδι. Θὰ ἢταν εὐχῆς ἔργο νὰ ἀνέβαζες κάποια ἔργα ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο σου πιὸ συχνά.
Χαῖρε φίλτατε!
"ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ! ΜΙΑ ΔΙΠΛΟΓΙΟΡΤΗ ΠΟΥ ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ..."(ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΤΣΩΝΗΣ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΕΣΠΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΔΕΛΦΕ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
ΕΤΗ ΠΟΛΛΑ!!!
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΕΧΕΙΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ ΠΑΡ'ΗΜΩΝ... (ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ) ΤΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟ ΤΟΥ " ΔΥΣΚΟΛΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ" ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ. ΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΑ.
ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΤΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΥ ΘΕΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΥ ΘΕΟΤΗΤΟΣ! ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ, ΑΡΑΓΕ, ΣΗΜΕΡΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΑΘΗΤΗ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΖΗΛΟ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ(ΩΣ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑΣ...) ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΩΑ ΗΜΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΑΓΑΠΗ....;;; ΑΣ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ....
ΕΤΗ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ!
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΡΕΥΣ ,ΨΑΛΤΗΣ ΗΔΥΦΩΝΟΣ ... ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥ ΙΔΙΩΜΑ ΔΙΑΝΘΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ... ΣΤΟΙΧΕΙΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ (ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟ ΣΤΑΝΙΤΣΑ ...} . ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ Ο ΧΑΤΖΗΓΙΑΚΟΥΜΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΣΕΙ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ. Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ,ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ. ΜΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΑΡΙΘ.ΠΡΩΤ. 493 ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2001 ,Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑΣ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ : ΟΥΧ ΗΤΤΟΝ ΔΙΑ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΡΡΑ ΔΙΑΚΥΒΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΓΝΗΣΙΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟΝ ΥΦΟΣ {ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ ΚΑΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΝ} ΤΑ ΜΟΝΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ . ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ .
Ο Π Α Τ Ρ Ι Α Ρ Χ Ι Κ Ο Σ
ΥΓ.
ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2004 ΚΑΙ ΠΡΩΤ.63 Ο ΝΥΝ ΠΑΤΡΩΝ ΩΣ ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΤΟΤΕ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΠΕΣΤΕΙΛΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ Ο.Μ.Σ.Ι.Ε ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ Η ΕΜΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ . ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 2006 ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ Ο ΜΗ ΕΧΩΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΡΡΑΣ ;
Αγαπητέ ανώνυμε 6:58
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που αναφέρετε είναι γνωστά.
Το θέμα είναι ότι παρά την εισήγηση του Πατρών Νικοδήμου η Σύνοδος δεν καταδίκασε το "σύστημα Καρά".
Η εμμονή στους τρεις Δασκάλους δεν αποκλείει περαιτέρω έρευνα της μουσικής.
Ο Σίμων Καράς άνοιξε δρόμους στην έρευνα - και την άρτια γνώση των τριών Δασκάλων - και αυτή η πορεία δεν ανακόπτεται πλέον.
Οπότε μη σε ξενίζει η "διδασκαλία του συστήματος Καρά". Είναι η φυσική ροή των πραγμάτων.
ΑΓΑΠΗΤΕ Κ.ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ , ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΤΩΡΑ ? ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΣ ? ΟΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΟΔΙΚΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΑΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΡΑ ? ΕΥΓΕ ΤΟΥΣ ! ΑΡΑ Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΑΣ ΣΕ ΑΛΛΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ , ΚΟΙΜΑΤΕ ΤΟΝ ΑΙΩΝΙΟ ΥΠΝΟ ΤΗΣ ΑΜΑΘΕΙΑΣ ! ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΟΝΕΙΔΟΣ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 10:07
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάλαβέ το επιτέλους. Δεν υπάρχει καμία απολύτως καταδίκη του λεγομένου συστήματος Καρά από τη Σύνοδο. Ούτε καν αναφορά σ' αυτό.
Ο Πατρών Νικόδημος εισηγήθηκε ό,τι εισηγήθηκε την εποχή εκείνη υπό την πίεση ενός κλίματος που καλλιεργήθηκε, δυστυχώς, και λόγω αδέξιων χειρισμών του μακαριστού Χριστοδούλου.
Ουδέποτε άλλοτε είχε ασχοληθεί με το "σύστημα Καρά", το οποίο ούτε γνώριζε ούτε και ενδιαφερόταν να μάθει τι περί αυτού.
Αγαπητοί,
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι ο ΠΡΩΗΝ Πατρών - αγαπητέ ιστολόγε διαπιστώ ότι συστηματικώς παρακάμπτεις το πρώην ως μη ώφειλες - δεν ενδιαφερόταν για τίποτε, ούτε για αυτήν ακόμη την Ψαλτική φαίνεται ακριβώς από αυτό: Από την μία κατεδίκασε το σύστημα Καρά και από την άλλη ΑΥΤΟΣ το εισήγαγε στην Σχολή τής Μητροπόλεώς του!!! (και όχι από το 2006 και μετά αγαπητέ...). Αλλά αυτό ήταν και το ταλέντο τού Πρώην: Μπορούσε αίφνης να ομιλεί από καθέδρας περί Βιοηθικής, χωρίς να έχει ιδέα τι είναι αυτή!...
Όσο για την Σύνοδο, τι περιμένετε; Και... κλαρίνα να βάλουν, όχι δεν θα πουν! Εδώ ο "πολύς" Οικουμενικός Πατριάρχης έχει κάμει Άρχοντα και την... κουτσή Μαρία! Ακόμη και αυτόν τον Λυκούργο και τον παίρνει μαζί του πολλάκις στα ταξίδια του!
Αλλ' ευτυχώς το αιρετικόν σύστημα είναι θνησιγενές εν τοις πράγμασιν: Όλοι οι αξιόλογοι ψάλτες το έχουν απαρνηθεί! Δοξα Σοι ο Θεός!
Τι κρίμα, αγαπητέ noulis, να μην καταλαβαίνετε τη χρήση των όρων από ιστορικής πλευράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην εποχή για την οποία μιλάμε ήταν ο Πατρών Νικόδημος!
Συμφωνώ ως προς την αντίφαση που επισημαίνεις. Όμως ήταν καθαρά θέμα συγκυριών.
Όσο για τη Σύνοδο, επίσης συμφωνώ. Εδώ ψάλτες τινές χρησιμοποιούν τον υπό της Συνόδου απαγορευθέντα "ισοκράτην" αποινεί!
Και στα οφφίκια που δίδονται αφειδώς συμφωνώ.
Στην περίπτωση του Λυκούργου Αγγελόπουλου όμως, θα πρέπει να διαμαρτυρηθείς όχι μόνο για τον Οικουμενικό Πατριάρχη που "τον παίρνει μαζί του", αλλά και για δεκάδες ανά την υφήλιο φεστιβάλ, επιστημονικούς οργανισμούς, μουσικολογικά κέντρα, διεθνείς οργανώσεις κ.ο.κ. που αναγνωρίζουν τον Αγγελόπουλο και το έργο του και τον καλούν.
Οι δε "αξιόλογοι ψάλτες" κείνται εν λήθη και αδρανεία... Οι δυστυχείς!..
Καλά μωρέ! Έχετε και σεις έναν και τον περιφέρετε όπη αν... Αλλ' ημείς έχομεν χιλίους κολοσσούς εναντίους!...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον ισοκράτη διαφωνώ καθέτως. Δεν έχει καμμιάν σχέση με όργανα, αρμόνια, κλαρίνα κ.λπ. Στηρίζεται στην ηχογραφημένη αναπαραγωγή ανθρωπίνων φωνών. Και βεβαίως δεν είναι πανάκεια ούτε αυτοσκοπός. Καλύπτει μιαν δεδομένη ανάγκη: Την έλλειψη ανθρώπων. Και θα σας πω ότι στην εποχή μας κερδίζει συνεχώς έδαφος. Στην Αθήνα πάνω από τους μισούς ναούς έχουν ισοκράτη...
Αγαπητέ noulis,
ΑπάντησηΔιαγραφήΓίνετε σαφέστερος. Ποιοί είμαστε εμείς που έχουμε έναν και τον περιφέρουμε;
Και ποιοί είστε σεις που έχετε "χίλιους κολοσσούς"; Και ποιοί είναι αυτοί;
Όσο για τον ισοκράτη, σας προτρέπω να θέσετε τις απόψεις σας στην Ι. Σύνοδο μήπως ...συνετιστεί και αλλάξει απόψεις...
Η λειψανδρία στα ψαλτήρια μάλλον οφείλεται, αγαπητέ, στην κακή ή ανύπαρκτη διδασκαλία κάποιων... "κολοσσών"...
Στην Εκκλησία, επίσης, καλό θα ήταν να μείνει και κάτι φυσικό, όπως η ανθρώπινη φωνή και παρουσία, γιατί σε λίγο θα εκκλησιαζόμαστε και θα ψάλλουμε άπαντες μόνο διαδικτυακώς!
kai o xoros kala kratei.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΥΛΙS ΠΟΥ ΖΕΙ;;; ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ ΟΙ "ΙΕΡΟΨΑΛΤΟΚΟΛΟΣΣΟΙ"-ΠΛΗΝ ΑΠΕΙΡΟΑΠΕΙΡΟΑΠΕΙΡΟΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ- ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΓΕΜΙΣΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ;;; ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΔΗΛΑΔΗ; ΝΑ ΔΟΥΝ ΠΩΣ ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΤΟ ΡΑΣΟ ΜΕ ΤΑ ΠΟΡΦΥΡΟΧΡΥΣΑ ΦΤΗΝΙΑΡΙΚΑ ΦΤΙΑΣΙΔΙΑ ΓΥΡΩ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΒΕΡΚΟ-ΞΕΚΟΥΜΠΩΤΟ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΓΡΑΒΑΤΑ Ή Η ΧΡΥΣΗ ΚΑΔΕΝΑ ΤΟΥ ΛΑΙΜΟΥ; Ή ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΠΩΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΑΣΑΚΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ Ή ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΤΟ ΚΑΠΩ ΤΟΥ ΑΜΑΞΙΟΥ; Ή ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΤΥΠΟΥ "ΕΓΩ ΤΟΣΑ ΠΑΙΡΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΨΑΛΛΩ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΒΑΣΙΕΣ ΑΝΕΒΑΙΝΩ ΣΤΟ ΨΑΛΤΗΡΙ ΚΑΙ ΑΜΑ ΔΕΝ ΘΕΣ ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΤΟ Ι.Κ.Α ΚΑΙ Μ.ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΤΟΣΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΟΥ" ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΦΗ... Ή ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΤΡΩΓΕΤΑΙ Η ΣΤΙΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΨΑΛΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ(ΑΝ ΚΑΤΑΔΕΧΤΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΝΕ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ...) Ή ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΑΝΩΝ ΣΤΟΝ ΟΡΘΡΟ Ή ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΜΕ ΤΟ "ΚΕΛΕΥΣΟΝ" ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΕΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΙΤΗΘΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝΝ ΤΑΞΙΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΩΝΥΜΕ ΤΩΝ 3:54 μ.μ ΕΙΣΑΙ ΨΑΛΤΗΣ ,ΙΕΡΕΑΣ Η ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΔΗΘΕΝ ΠΙΣΤΟΣ ? ΔΕΝ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΑΠΑΣ Ο ΙΕΡΟΨΑΛΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ! ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΛΙΓΙΣΤΟΙ "ΨΑΛΤΕΣ" ΣΑΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΣ ΩΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΠΛΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ ΤΟΥΤΟΝ : ΟΙ ΙΕΡΟΨΑΛΤΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΑΩΝ ΔΙΑΚΟΝΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΕ ΦΟΒΟ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΕΙΣ , {ΟΧΙ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΡΑ } ΚΑΙ ΕΚΑΣΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΦΩΝΗΤΙΚΟΝ ΤΑΛΑΝΤΟΝ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ
ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΓΑΠΗΤΕ! ΕΞΑΛΛΟΥ ΕΓΩ ΔΕΝ ΑΠΗΞΙΩΣΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ Ή ΑΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΙΕΡΟΨΑΛΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ(ΣΤΟΛΙΔΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΛΕΞΗ ΚΟΣΜΟΣ...) ΑΛΛΑ ΔΙΕΚΡΙΝΑ ΜΙΚΡΕΣ-ΔΕΙΛΕΣ-ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΗΞΙΩΜΕΝΕΣ ΟΜΩΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕΙΑΣ. ΑΠΛΑ ΣΕ ΠΡΟΚΑΛΩ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΜΕΙΣ ΜΙΑΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΑΛΜΩΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΣΕΠΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ(ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Ή ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ Ο ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ) ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΥΛΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΑΡΧΟΥΣ Ή ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΑΥΛΗΣ. ΘΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙΣ ΠΑΡΑΥΤΑ ΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ!!! ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΕΠΕΙΠΕΔΟΥ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΩΝΥΜΟΣ 19 Ιούνιος 2008 3:54 μμ
Βρε μανία με τον Καρά! Αντί να κοιτάμε τι καλό μπορούμε να πάρουμε απ' αυτόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι ιδίως αφού όπως ειπώθηκε είναι (το σύστημά του) "θνησιγενές εν τοις πράγμασιν". Αφήστε το να πεθάνει ήσυχα... Φαντάσματα κυνηγάτε;
Αλλά να μου πεις αδυναμίες είναι αυτές. Μας προκαλεί (και το όνομα μόνο) όπως το κόκκινο πανί τον ταύρο. Τι να γίνει; Περι ορέξεως...
Βασίλης Ζάχαρης
Υ.Γ.
Αυτό που με συναρπάζει σε τέτοιες συζητήσεις, είναι πως ο Καράς είναι σαν τις τηγανητές πατάτες. Πάει με όλα!!! Άλλο ήταν το θέμα αρχικά, αλλά κοιτάξτε πόσο εύκολα κατάντησε στο "Έξω ο Καράς από το ΝΑΤΟ"...
κ.Ζαχαρη ειπατε επιτελους την αληθεια . πραγματι το λεγομενο συστημα καρα ειναι μια μεγαλη "πατατα" . μενει να συμφωνησουν με αυτη την παραδοχη ο κ.Ανδριοπουλος ,ο κ. Γαλανης και ο κ. Αγγελοπουλος και το θεμα κλεινει οριστικα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν λοιπόν είναι "πατάτα", αφήστε την να σαπίσει... Τι ασχολείστε μαζί της;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλης Ζάχαρης
Υ.Γ.
Μετά την δήλωση μετανοίας, να μην ξεχάσουμε να κάψουμε και τα βιβλία...
μην τα καψετε αγαπητε! χρειαζονται στους επαιοντες για να μαθουν που μπορει να οδηγησει η εγωπαθεια σε συνδυασμο με την αμαθεια ! " ΛΟΓΙΟΣ ΝΕΟΣ ΜΕ ΖΗΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ , ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ " Ι Α Κ Ω Β Ο Σ Ν Α Υ Π Λ Ι Ω Τ Η Σ για τον Σιμωνα Καρα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα βιβλία τουλάχιστον τα γλιτώσαμε...
Βασίλης Ζάχαρης
Ανώνυμε 6:04
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ, ένας ολότελα ανώνυμος χαρακτηρίζεις τον Σίμωνα Καρά "εγωπαθή και αμαθή"!!
Εσύ ποιος είσαι αλήθεια;
Πες μας και ποια είναι η πηγή σου για την "ρήση" Ναυπλιώτη περί Καρά.
Μπορείς να έχεις όποια άποψη θέλεις για τον Καρά, αλλά δεν μπορείς να τον μέμφεσαι για "αμάθεια"!
Εσύ, που δεν γνωρίζουμε αν και ποιο έργο έχεις, για να δούμε πόσο γνώστης είσαι.
Κατάλαβες;
Παναγιώτη η ρύση είναι όντως του Ναυπλιώτη (το αναφέρει ο Βουδούρης) όταν τον είχε συναντήσει στην Πόλη στο περίφημο ταξίδι εκεί όπου έφερε όλους τους κώδικες του ΜΤΠ στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Και πιθανόν αυτή να ήταν η γνώμη του όντως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αν δεν γνώριζε την μουσική ή όχι θα το κρίνει η ιστορία. Ο Ναυπλιώτης πάντως που τον γνώρισε από κοντά, διέγνωσε ζήλο...
Άλλωστε κατα τον Βουδούρη εκτός από τον Ναυπλιώτη δεν υπήρχε άλλος ψάλτης στην Πόλη (και γενικώς θα έλεγα ότι εννοεί) που να ψάλλει "ορθώς". (τώρα τι εννοεί με αυτό-ψάχτε το...)
Βασίλης Ζάχαρης
Υ.Γ.
Να θυμίσω ότι το θέμα είναι για κάποιο δοξαστικό ή όχι;
Βασίλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ για την παραπομπή στον Βουδούρη, αλλά θα ήθελα από τον προπετή ανώνυμο ολόκληρο το σχετικό παράθεμα, για να πω τη γνώμη μου.
Ας σταθώ, όμως, στη συγκεκριμένη φράση για λίγο. Ο Ναυπλιώτης χαρακτηρίζει τον Καρά "λόγιο". Αντικειμενικά, ο Σίμων Καράς δεν ήταν λόγιος με την αυστηρή σημασία του όρου. Για το ζήλο του έχουμε πλήθος αξιόπιστων μαρτυριών.
Όσο για την εκτίμηση "δεν γνωρίζει τη μουσική μας", ο Ναυπλιώτης εννοεί σίγουρα την Πολίτικη παράδοση. Για τους Πολίτες, όποιος δεν στοιχείται στην δική τους ψαλτική παράδοση είναι εκτός...
Πρέπει να κρίνουμε τα πράγματα με βάση συγκεκριμένες συνθήκες και τάσεις.
Αν διαβάσουμε τα κείμενα του μουσικολόγου Μίνου Δούνια για τον Σ. Καρά (1937, 1949)θα πάρουμε μια ιδέα της τότε εποχής...
προς τι ο εκνευρισμος φιλτατε; μεμφομαι εγω ο ανωνυμος τον Καρα για αμαθεια ; αυτο που εκανα μονο ειναι οτι μετεφερα τα λογια του ΝΑΥΠΛΙΩΤΗ. " ειναι ανηρ λογιος, αγαπα και ενδιαφερεται δια την μουσικην , αν και δεν την γνωριζει " (βλεπε Βουδουρη) . δεν ειμαι φιλολογος αλλα νομιζω πως το δεν την γνωριζει σημαινει οτι δεν την εχει μαθει κατα μιαν εννοιαν . αρα ειναι αμαθης στα μουσικα . οσο για το εγωπαθης παραθετω σχολιο του Μαρκου Δραγουμη (στο περιοδικο ηχος) "ηταν ακραιος ,εγωιστης και δεν παραδεχονταν κανενα , εκτος απο τον εαυτο του ". αυτα και αλλα θα τα βρεις στο βιβλιο του Αρχοντα Μουσικοδιδασκαλου της Μεγαλης του Χριστου Εκκλησιας κ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΤΣΙΦΗ .
ΑπάντησηΔιαγραφή