Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

Η ΑΜΙΛΗΤΗ ΖΩΗ


Μητροπολίτου Πέργης Ευαγγέλου
Η Αμίλητη Ζωή

Κάτω από τις ταφόπετρες
δεν είναι όλοι ξεχασμένοι,
ούτε κι όσοι βαραίνουνε τη γη
είναι όλοι ζωντανοί,
άλλωστε η Γραφή
δίνει και για τους δυο τη μαρτυρία
το "δει γαρ το θνητόν
ενδύσασθαι αθανασίαν" για τους πρώτους,
και για των αλλωνών τη μνήμη, ότι
"το μνήμα αυτών έστιν εν ημίν"





Μητροπολίτου Πέργης Ευαγγέλου
Μπαλουκλή

Απ' τη σκιά των κάστρων
που απλώνεται
περ' απ' των τάφρων
τη ριχή παρηγοριά του χθες
με λάβαρο τη δύση,
αρχίζει της ζωής το σύνορο
με των θλιμμένων τάφων
τη λευκή ελπίδα
κατάσπαρτη πάνω στη γη
σημάδι που θε νάρθει
οσονούπω κι η Ανάσταση.



Προσκυνώντας στους τάφους των Πατριαρχών και των Μεγάλων Ευεργετών του Γένους στην ιστορική Μονή του Μπαλουκλή στην Πόλη, σκεπτόμουν αυτό που είχε πει ο Πατριάρχης Αθηναγόρας: «Είμαστε λίγοι, αλλά μυριάδες με τους νεκρούς μας».
Και αμέσως, συνειρμικά, θυμήθηκα τους περίφημους λόγους του Γέροντος Χαλκηδόνος Μελίτωνος:«Οι τριακόσιοι ίσως να είναι ολίγοι εις τα όμματα του αριθμοκράτου, εις τον λογισμόν του τεχνικού, εις την δίνην των περιστάσεων. Όμως οι ολιγώτεροι των τριακοσίων είναι απειράριθμοι εις τας χείρας του Θεού. Διότι, μη λησμονώμεν, ότι δύναται ο Θεός και εκ των λίθων τούτων εγείραι τέκνα τω Αβραάμ».

24 σχόλια:

  1. αυτο στα μουτρα αυτων που με καθε τροπο πολεμουν τον θρονο της ορθοδοξιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο όσιος γέροντας π. Ιουστίνος Πόποβιτς(τιμάται ήδη ως άγιος) για τον Αθηναγόρα:

    «...ο Πατριάρχης Αθηναγόρας; Αυτός με την νεοπαπιστικήν συμπεριφοράν του εις τους λόγους και εις τας πράξεις σκανδαλίζει επί μίαν ήδη δεκαετίαν τας ορθοδόξους συνειδήσεις, αρνούμενος την μοναδικήν και πανσωστικήν Αλήθειαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Πίστεως, αναγνωρίζων τας Ρωμαϊκάς και άλλας αιρέσεις ως ισοτίμους με την Αλήθειαν, αναγνωρίζων τον Ρωμαίον Άκρον Ποντίφηκα με όλην την δαιμονικήν αντιεκκλησιαστικήν υπερηφάνειάν του. Και προετοιμάζει με αυτοκτονικήν ταχύτητα και επιπολαιότητα, κατά το παράδειγμα του Βατικανού, αυτήν την ιδικήν του λεγομένην «Μεγάλην Πανορθόδοξον Σύνοδον», όχι όμως με το βασικόν ευαγγελικόν και αγιοπαραδοσιακόν θέμα της σωτηρίας του ανθρώπου και του κόσμου, αλλά με καθαρώς σχολαστικο - προτεσταντικήν θεματολογίαν. Την προετοιμάζει μάλιστα εις τον Πύργον της Βαβέλ του συγχρόνου αναρχικού και μηδενιστικού κόσμου άνευ της συμμετοχής των πραγματικών ορθοδόξων ομολογητών, φορέων της Ορθοδόξου Πίστεως, Θεολογίας, Παραδόσεως και Εκκλησιαστικότητος. Τον τελευταίον καιρόν αυτός έχει γίνει πηγή αναρχισμού και μηδενισμού εις τον ορθόδοξον κόσμον. Οι Αγιορείται δικαίως τον ονομάζουν αιρετικόν και αποστάτην εις τας επιστολάς των, τας απευθυνομένας προς αυτόν ανοικτώς δια του Τύπου...».

    (ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ, Αριθ. 145 - 6,1 - 15 Σεπτεμβρίου 1971).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ ανώνυμε 10:οο πμ

    Θα προτιμούσα αντί "στα μούτρα" το προ οφθαλμών. Εκτός και κλείνουμε τα μάτια μας...

    Αγαπητέ misha,

    Το θέμα της αναρτήσεως δεν είναι ο "φιλοπαπικός" Πατριάρχης Αθηναγόρας, αλλά η ζωή και ο θάνατος!

    Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αγαπητέ κ.Ανδριόπουλε
    νομίζω πως έχει σημασία ποιος είπε τι.
    καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουν οι περαστικοί από το ιστολόγιο σας ποιος ήταν ο πατρ.Αθηναγόρας που επικαλείσθε.
    για δε τον Χαλκηδόνος οι παροικούντες την Πόλη γνωρίζουν τα περί αυτόν.
    ο Θεός ας του συχωρέσει αμφοτέρους για το κακό που έκαναν στην Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για τον Πέργης Ευάγγελο δεν είπατε τίποτα misha. Αυτός δεν έκανε κακό στην Εκκλησία;
    Λυπούμαι, αλλά δεν μπορώ να συμμεριστώ τη λογική σας, η οποία αγγίζει και το "καλό" των "περαστικών" από το ιστολόγιό μου!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΓΙΑ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ ΜΕΛΙΤΩΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΤΕ ΑΠΟΨΗ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΕΝΤΥΠΑ ΕΚΛΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΧΡΩΣΕΩΣ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είμαστε απλά λίγοι. Είμαστε ελάχιστοι & σχεδόν μόνοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και για να προλάβω τους κακεντρεχείς Ελλαδίτες, να συμπληρώσω ότι η δική μας μοναξιά είναι γλυκύτερη αυτής που νιώθουν όσοι φυτοζωούν μέσα στην ασφάλεια της πλειοψηφίας.

    Δε μας μελαγχολεί η μοναξιά μας. Δε μας καταβάλει.

    Για εμάς τίποτα δεν έχει αλλάξει όμως και τίποτα δεν είναι όπως παλιά. Πάντα όμως ελπίζουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΥΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΣΟΥΜΕ;;; ΣΤΟΥΣ ΑΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. kai stoys anistoritoys anwnyme prin apo mena, kyriws se aytoys!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Από πότε παθαίνει κακό η Ορθοδοξία; Μήπως αγνοούμε την πίστη μας;Τί φοβικά σύνδρομα είναι αυτά και σε τί αφορισμούς οδηγούν; Η ασφάλεια της πλειοψηφίας όντως είναι πολύ επικύνδυνη κατάσταση για εκτίμηση όσων δεν κατανοούμε και μας υπερβαίνουν γαι αυτό καιτα εκτιμούμε με την λογική της αλεπούς:"όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ανώνυμε των 2.35μμ

    Ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος, σύμφωνα με το συναξάρι της Κυριακής των Πατέρων, είδε επί του θυσιαστηρίου τον Χριστό ως βρέφος να φορεί ξεσχισμένο χιτώνα, και όταν τον ρώτησε «τίς σου τον χιτώνα, Σώτερ, διείλε;» πήρε την πικραμένη απάντηση «Άρειος ο άφρων».

    εκτός αν ,όπως φαίνεται,σταματήσαμε να πιστεύουμε πως οι ψευδοδιδάσκαλοι δεν προκαλούν καμμία ζημιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμε των 3:26,η Εκκλησία δεν ζημιώνεται,καθ'ότι Σώμα Χριστού,οι πιστοί ζημιώνονται ως αγνοούντες την πίστη,αλλά δεν χάνονται απο τα ατοπήματα άλλων.κανείς δεν κολάζεται εξ αιτίας άλλων,αλλά φέρει ακεραίαν την ευθύνη της σωτηρίας ή κολάσεώς του.Αλήθεια,πότε κατετάγη ο Πατρ.Αθηναγόρας και ο Γέρων Χαλκηδόνος, στη χορεία των αιρετικών; Εζηλώσατε δόξαν Οικ.Συνόδου;Δεν γνωρίζετε ότι να κατατάσσετε αυτοβούλως κάποιους στην αιρεση συνιστά μέγιστο πνευματικό και θεολογικό ατόπημα;Το να ενεργεί κάποιος ερήμην της Εκκλησίας μήπως είναι ένας επικίνδυνος προτεσταντισμός αφού,τουλάχιστον δεν περιμένει την Εκκλησία να αποφανθή;Αλήθεια ,έχετε διαβάσει τα θεολογικά κείμενα του Χαλκηδόνος,και τα κατανοήσατε καλώς;Και άν ναι,αυτό σας δίδει το δικαίωμα να αποφαίνεσθε τοιουτοτρόπως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 1.22μμ

    ο Μανώλης με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια .
    καταπληκτικά κείμενα έχουν γράψει κι ο Νικαίας Βησσαρίων κι ο Πλήθων και πλείστοι άλλοι φιλοσοφούντες και δοκησίσοφοι.
    και τι μ αυτό;
    παραπάνω παρέθεσα τα όσα είπε για τον πατρ.Αθηναγόρα ο όσιος πατήρ ημών Ιουστίνος Πόποβιτς,ο κορυφαίος ορθόδοξος δογματολόγος του 20ου αιώνα και κατ εμέ η απήχηση της δογματικής συνειδήσεως της Εκκλησίας,η οποία θα τον ενταξει οσονούπω και επισήμως στο αγιολόγιο της.
    τώρα αν στους οικουμενιστές πατριαρχολάτρες ο γερ.Ιουστίνος τούς πέφτει λίγο βαρύς ,τι να κάνουμε;
    «λίθον ον απεδοκίμασαν οι οικοδομούντες ούτος εγενν΄΄ηθη εις κεφαλήν γωνίας»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΑΠΟ ΠΟΤΕ Ο ΟΝΤΩΣ ΜΕΓΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ ΚΑΤΕΤΑΓΗ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΧΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΟΣΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΓΝΩΡΙΣΘΗ Η ΟΣΙΟΤΗΣ ΤΟΥ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φίλε ,misha,
    1.Το πρόβλημά σου είναι αυτό το "το κατ'εμέ".
    2.Οι άγιοι υπόκεινται στην Εκκλησία δεν υπέρκεινται.
    3.Άν δεν αναγνωρισθεί άγιος ο π.Ιουστίνος τότε χάθηκε η Ορθοδοξία;Μήπως τον απολυτοποιείς;
    4.Και μόνο η σύγκριση που κανεις με Βησαρίωνα κ.λ.π.,δείχνει την άγνοιά σου για τα θεολογικά κείμενα του Χαλκηδόνος,πέραν του ότι τον κατατάσσεις στους αιρετικούς αγνοώντας την εκκλησιαστική δεοντολογία.Αλήθεια γιατί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 5.04μμ

    ο π.Ιουστίνος θεωρείται ήδη άγιος από το εκκλησιαστικό πλήρωμα της Σερβικής αλλά και της συνόλου ορθοδόξου εκκλησίας.
    υπάρχουν ήδη σχετικές αναφορές επισκόπων και μάλιστα του πρωθιεραρχου της Σερβικής Εκκλησιας π.Αμφιλοχίου Ράντοβιτς.
    μήπως ο αγ.Νεκτάριος ή ο αγ.Σιλουανός δεν θα ήταν άγιος αν δεν τον ενέτασσαν στο αγιολόγιο της Εκκλησίας;
    μήπως είναι σε καποια συνοδική απόφαση αγιοκατατάξεως γραμμένο το όνομα του οσιου Ισαάκ του Συρου ή του οσιομάρτυρος Εφραίμ της Νέας Μάκρης και πολλών άλλων αγίων;

    ο κάθε άγιος δίνει την μαρτυρία του κατά την δωρεά του αγ.Πνευματος που ενοικεί εντός του.Ετσι και ο γέρων Ιουστίνος μίλησε ως απλανής θεολόγος για την παναίρεση του Οικουμενισμού προκληθείς από τα γεγονότα οπως έπραξαν όλοι οι μεγάλοι πατέρες για τις αιρέσεις των ημερών τους.

    για τον συχωρεμένο τον Χαλκηδόνος αφήστε το καλυτερα.Ρωτήστε καποιον παλιό Πολίτη ,που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα,για τα περί αυτόν.
    Από ωραία κείμενα,επαναλαμβάνω,εχουμε μπουχτίσει.Αγιοτης βιου χρειάζεται και δυστυχως αυτή δεν ήταν χαρακτηριστικό του βίου του απελθόντος μεγαλοσχήμονος κληρικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ μου misha,

    Θα σταθώ μόνο στο σχόλιό σου για τον μακαριστό Χαλκηδόνος Μελίτωνα. Το θέμα των "Αγιοποιήσεων" είναι τεράστιο και απαιτεί ειδικό διάλογο.

    Προτρέπεις τον ανώνυμο να πάει να ρωτήσει κάποιον Πολίτη για το "ποιόν" του μακαριστού.
    Αν δεν το έχεις καταλάβει είναι ήδη στα χέρια και την κρίση του Θεού. Η δική μας κρίση χρειάζεται; Και μάλιστα για τον βίο του!

    Αυτό μας έχει "φάει" στην Εκκλησία. Να ακούμε τι λέει ο ένας και ο άλλος για τον όποιο άλλο. Ε λοιπόν, σου λέω ότι δεν πιστεύω λέξη για κανέναν. Ας κρίνουμε τον κάθε Μελίτωνα από την θεολογική του παρουσία, αφού δεν τον γνωρίσαμε, κι όχι από τα κουτσομπολιά του δρόμου.

    Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. αγαπητέ κ.Αανδριόπουλε,όπως γνωριζετε κάλλιον εμού,η βιωτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητα από τον λόγο στην καθ ημάς Παράδοση.
    «εκ γαρ του περισσευματος της καρδίας λαλεί το στόμα».
    επειδή λοιπόν έχω δει πολλές φορές τα λογια να αναιρούνται από την βιωτή γι αυτό και δεν μένω στη γλωσσική καλλιέπεια.
    πχ τα λόγια του π.Παισίου δεν εχουν ακαδημαϊκη χροιά και ύφος ,ωστόσο έχουν πολύ πνευματική δύναμη κατά το «εξεπλήσσοντο επί τη διδαχή αυτού· ην γαρ διδάσκων αυτούς ως εξουσίαν έχων, και ουχ ως οι γραμματείς».
    όσοι τέρπονται από τα ,δίχως βιωματικό αντικρυσμα, ωραία λόγια με γεια τους,με χαρά τους.
    δε λέω ,μπορεί κάποιες φορές και η επιλογή να ζει κανείς μια ιδεατή, πλην εικονική, πραγματικότητα να είναι χρήσιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ο misha μου θυμίζει μια παροιμία του χωριού μου: άλλα λέει η θειά μου, άλλ' ακούν τ' αυτιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΚΡΕΙΣΣΟΝ ΣΙΓΑΝ.....(ΕΙΜΑΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ26Μάϊος20084:37 μμ) ΘΟΡΥΒΟΣ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΝΕΤΑΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. misha,
    Δεν γνώριζα ότι έχει η ελλαδική Εκκλησία ιερά εξέταση!Εζηλώσατε θέσιν μεγάλου ιεροεξεταστού;Η λογική του ηθικού ευτελισμού μόνο "κατινίστικη" νοοτροπία φανερώνει,πλήθουσαν εν Ελλάδι σε όλους τους χώρους,δυστυχώς! Ο μόνος ακραιφνής ορθόδοξος δεν είναι προφανώς ο π.Ιουστίνος,τον οποίο,όπως τον χειρίζεσθε,μάλλον τον προσβάλλετε αγνοώντας το σύνολον του έργου του.Εξ άλλου άγιος είναι,αλάθητος όχι!Σας θυμίζω τον π.Γ.Φλωρόφσκυ,και την παρουσία του στην οικουμενική κίνηση,τον Λόσκυ,τον Ευδοκίμοφ,από τους έλληνες θεολόγους τον Καρμίρη,τον Κονιδάρη και πολλούς νεώτερους. Αφού γνωρίζετε τα του Χαλκηδόνος γιατί δεν τα καταθέτετε παρά αναλώνεσθε σε κουτσομπολιά βρύσης; Μήπως γνωρίζετε πως η τακτική σπίλωσης εφαρμόζεται όπου λείπουν τα επιχειρήματα;π.χ.δεν απαντάμε στον Γιανναρά(σημιολογική η αναφορά),αλλά τον κατατάσσουμε στους αιρετικούς,νικολαίτεςκ.λ.π.Στην Πάτρα δε κάποιοι ΔΙΨΩ ντες καιπεινώντες την "δικαιοσύνην",κατασυκοφαντούν εν Χριστω αδελφούς. Άραγε γνωρίζετε,εσείς που κόπτεσθε για την ορθότητα της πίστεως και της πράξεως,η αήθης κριτική σπιλώσεως ενός αρχιερέως και δη κεκοιμημένου,τί πνευματικό ολίσθημα φανερώνει;Ο πνευματικός σας δεν σας συμβουλεύει,ή μήπως είσθε πνευματικός του εαυτού σας ή ήδη και σωσμένος;;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. μήπως αυτοί οι ΔΙΨΩντες έχουν σχέσεις με τα κουτσομπολιά και τις κουτσομπόλες της βρύσης.....να ξεδιψάσουν προσπαθούν ε και με την ευκαιρία λένε και μερικά καλά λογάκια κλπ κλπ κλπ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή