Στις 10 το πρωΐ οι Πατριαρχικοί χοροί αρχίζουν να ψάλουν το «Αναστάσεως ημέρα» του Χρυσάφη του Νέου στην αίθουσα του θρόνου. Ο Πατριάρχης ενδύεται την αρχιερατικήν αυτού στολήν. Στη συνέχεια εν πομπή άπαντες, Πατριάρχης, Αρχιερείς, ιερείς, διάκονοι, ψάλτες, μεταβαίνουμε στον Ναό όπου αρχίζει ο Εσπερινός της Αγάπης. Ο κόσμος πολύς!
Το Ευαγγέλιο αναγινώσκεται σε αρκετές γλώσσες, ως έθος εστί: τουρκικά, λατινικά, αρμένικα, αραβικά, βουλγαρικά, ρωσικά, γερμανικά, αγγλικά, γαλλικά. Ελληνικά το πρώτον υπό του Πατριάρχου και εν τω τέλει υπό του Αρχιδιακονεύοντος Πανοσιολ. Μαξίμου, ο οποίος εκφωνεί μεγάλη τη φωνή, ως αρμόζει στην ημέρα. Ο πρωτοψάλτης Λεωνίδας Αστέρης λέει ένα «Δόξα σοι Κύριε…» απ’ αυτά που δύσκολα ακούς. Πρέπει να είσαι μαΐστωρ για να το πεις έτσι.
Στο τέλος της ακολουθίας ο Πατριάρχης διανέμει τα πασχαλινά αυγά στο πολυπληθές εκκλησίασμα.
Στο τέλος της ακολουθίας ο Πατριάρχης διανέμει τα πασχαλινά αυγά στο πολυπληθές εκκλησίασμα.
Είχα κατόπιν την ευκαιρία και ευλογία να συνομιλήσω εκτενώς με τον λόγιο και μουσικό και ποιητή και πολιό ιεράρχη του θρόνου Μητροπολίτη Πέργης Ευάγγελο. Είναι μια ολοζώντανη ιστορία. Κρίμα που εκλείπουν οι αρχιερείς αυτού του παλαιού ήθους που σε διδάσκουν, αν βέβαια ξέρεις να διδαχθείς.
Στην Εκκλησία της Ελλάδος σπάνια καθοδηγούνται οι ιερείς και οι ψάλτες από τους παλαιοτέρους. Τα πάντα γίνονται συνήθως τυχαία και κανείς δεν ενδιαφέρεται για την υπακοή στην παράδοση, που θα μας επιτρέψει και την αύξησή της. Εδώ στο Φανάρι, ακόμα τουλάχιστον, δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει ο καθένας, υπάρχουν όρια απαράβατα, από τον τρόπο των εκφωνήσεων των ιερέων και διακόνων μέχρι τις χοροστασίες του Πατριάρχου από το παραθρόνιο, γεγονός ανύπαρκτο στην Ελλαδική Εκκλησία και όχι μόνο. Και βέβαια πλείστα όσα άλλα τυπικά και έθη που τηρούνται απαρέγκλιτα, για να δηλωθεί ότι το Φανάρι δεν είναι μια υπόθεση προσωπική, αλλά η συλλογική μνήμη: θεολογική, λειτουργική, ιστορική, διοικητική. Αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να ζήσει κανείς τα πράγματα, «από μέσα», όσο του είναι μπορετό, για να προσεγγίσει το μέγα κεφάλαιο που λέγεται «Οικουμενικό Πατριαρχείο». Όπως και σε όλα τα πράγματα του βίου. Η πραγματικότητα μπορεί να μην έχει σχέση μ’ αυτό που νομίζουν οι πολλοί. Ισχύει στο ακέραιο το Κυριακόν λόγιον: «Μη κρίνετε κατ’ όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνετε». Κι αυτή είναι η αναστάσιμη λογική!
Αναμένοντας την Ανάσταση στον Άγιο Φωκά Μεσοχωρίου. Μια φωτογραφία της Όλγας Νικολαΐδου
Ομολογω οτι διαβαζοντας σημερα το ως ανω κειμενο ενοιωσα μια ευχαριστη εκπληξη . Ο κυρ-ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΣΤΕΡΗΣ αποκαλειται απο εναν εκφραστη του λεγομενου συστηματος καρα ΜΑΙΣΤΩΡ !!! ΔΟΞΑ ΣΟΙ Ο ΘΕΟΣ , αναγνωριζεται τελικα και σεις την πλανη σας και παραδεχεσθαι ευθαρσως θα ελεγα , οτι η μονη γνησια βυζαντινη εκκλησιαστικη μουσικη παραδοση ειναι αυτη μονη η πατριαρχικη που σημερα εχει κυριο εκφραστη της τον αρχοντα ΛΕΩΝΙΔΑ ΑΣΤΕΡΗ . Ο Θεος να του χαριζει υγεια και δυναμη για να ακουμε για πολλα χρονια ακομα τις γλυκυφθογγες ουρανιες μελωδιες του .
ΑπάντησηΔιαγραφήνα υποθεσω οτι καταπιατε τη γλωσσα σας ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ, ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΥΝΑΝΩΝΥΜΕ, ΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΨΑΛΤΗΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ Η, ΚΥΡΙΩΣ, ΘΕΛΕΙ... ΝΑ ΨΑΛΛΕΙ ΜΕ ΤΟ ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ΑΣΤΕΡΗ....ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΑΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΔΥΥΥΝΑΜΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑΑΑΔΙ...ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΟ ΤΡΙΑΑΑΔΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΘΥΜΙΑΣΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΧΕΡΟΥΒΕΙΚΟ ΥΜΝΟ! ΑΡΑΓΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ Ο ΑΣΤΕΡΗΣ Η Ο ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ ΤΟΥ ΤΙ ΨΑΛΛΟΥΝ;;; ΤΟ ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ, ΑΝΟΙΚΕΙΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΟΛΥΕΛΑΙΟΥΣ, ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΕΥΣΕΒΩΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ, Η ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ;;;;;;;;; ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΤΙ ΕΣΤΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ ΥΦΟΣ ΔΕΣ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΗ: http://www.cmkon.org/arthra.htm
ΑπάντησηΔιαγραφήαγαπητε συνανωνυμε των 3:22μμ θα ελεγα οτι μου υπεδειξες τον σωστο δρομο, (Περγης Ευαγγελος) αν δεν ειχα την τυχη να μαθητευσω επι τριετιαν και κατ'ιδιαν στον Αρχοντα ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΙΚΟΠΟΥΛΟ . επιμενω ομως στο αρχικο μου σχολιο και ερωτω καθε καραπληκτο ( δανεικη η λεξη) , και πιο συγκεκριμενα τον ιστολογο , πως γινεται να εξυμνει τον ΑΣΤΕΡΗ ,αφου Πατριαρχικοι και καραπληκτοι ου συγχρωνται ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΑΠΗΤΕ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΚΡΙΝΩ ΑΡΜΟΔΙΩΣ ΚΑΙ ΕΞ ΕΙΔΙΚΕΥΣΕΩΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΩ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΤΕΝΤΟΡΙΑ ΤΗ ΦΩΝΗ! ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΥΣΤΟΧΗ ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΕΙΔΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝ-ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΜΕΤ΄ΕΜΟΥ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΤΥΠΩΣΑ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΕΡΗ Η ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΨΑΛΛΕΙ ΣΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΣΕΠΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΜΕ ΧΕΙΛΗ ΕΛΛΑΔΙΤΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗ....ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ! ΑΠΛΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑΣ, ΑΜΑΘΕΙΑΣ, ΕΓΩΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ....ΔΕΝ ΜΑΘΗΤΕΥΣΑΝ ΣΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ. ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΠΡΙΓΓΟΥ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟ ΕΞ ΒΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΤΕΡΟΝ! ΓΙΑ ΚΑΣΣΣΙΑΝΗ ΔΕ ΚΑΙ Γ. ΡΑΙΔΕΣΤΗΝΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΝ ΛΟΓΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ......ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΦΗΜΙΣΜΕΝΗ ΙΕΡΟΨΑΛΤΙΚΗ ΦΙΡΜΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΑΓΝΟΗΣΕ ΤΟΝ ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣΤΕΙΛΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑΡΧΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΥΧΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΟ "ΚΕΛΕΥΣΟΝ..." ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΠΗΧΗΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΕ ΕΚΕΚΡΑΞΑ Η ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ....ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΚΑΗΜΕΝΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΤΑΤΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ... ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΤΥΓΧΑΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ Κ. ΠΑΙΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΟΠΟΤΕ ΙΣΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΥΠΕΔΕΙΞΑ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ CDs ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΦΙΛΩΝ! ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΟΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΑΠΟΛΥΜΑΙΝΩ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΟΥ...ΧΑΙΡΕ ΚΑΙ ΑΚΟΥΕ ΤΟΝ ΜΕΛΩΔΙΚΟΤΑΤΟ CMKON ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΔΟΣΗ LIVE ΤΟΝ ΑΣΤΕΡΗ!
φιλτατε πιστευω πως τα λες σωστα ! βρισκομαι στην πατρα και ακομα δεν εχω λαβει απαντηση στο ερωτημα μου απο τον κ.Ανδριοπουλο γνωστοτατο καραικο . να υποθεσω οτι δεν θα λαβω ποτε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΟΥ ΠΕΡΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΣ Η ΜΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΑ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΑΣ ΙΣΤΟΛΟΓΟ ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ...ΕΙΜΑΙ ΑΔΑΕΣΤΑΤΟΣ ΠΕΡΙ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ... ΛΟΓΩ ΔΥΣΧΕΡΕΙΩΝ ΟΥ ΤΩΝ ΤΥΧΟΥΣΩΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ...ΑΛΛΑ ΩΣ ΕΔΩ ΤΑ ΠΕΡΙ ΕΜΟΥ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝ Ο ΨΑΛΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟΠΡΕΠΗΣ-ΤΑΠΕΙΝΟΣ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΝΤΙΒΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛΙΖΟΜΕΝΗ Ή CLUB-IZOYΣA....ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΥΜΝΩΝ "ΕΛΛΟΓΑ" ΟΠΩΣ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΑΓΑΘΗ ΤΥΧΗ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ Λ.ΑΣΤΕΡΗ ΠΡΟ 20ΕΤΙΑΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΥΣΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑ ΧΑΛΚΗΝ ΣΧΟΛΗ, ΕΝΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΟΠΟΥ ΛΕΓΩΝ "ΕΛΛΟΓΑ" Ο ΑΡΧΩΝ ΕΝΝΟΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΥΜΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΤΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΑΣ ΗΜΩΝ ΓΛΩΣΣΗΣ, ΕΠΙ ΤΩ ΣΚΟΠΩ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΩΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΨΑΛΛΟΜΕΝΩΝ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΡΡΑ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΟΣ....ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΤΑΠΕΙΝΗ ΑΥΤΟ. ΠΑΝΤΩΣ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΓΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟΞΕΝΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΒΗΜΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΗΝ ΙΔΙΑ ΨΑΛΜΩΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΕΡΗ ΑΚΟΥΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟ ΚΥΡΙΑΖΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ ΒΑΚΑΚΗ. ΟΙ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΟΥΣΜΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφή