...Η Εκκλησία είναι έξω από τα πράγματα, γιατί ενώ η διαφάνεια, ο εκδημοκρατισμός και η πολυφωνία είναι κύρια χαρακτηριστικά του σύγχρονου κόσμου, που επεκράτησαν ακόμη και στην Αλβανία, στην εκκλησιαστική μας ζωή επικρατεί το κλίμα της εποχής της ιερής συμμαχίας και της οθωμανικής αυτοκρατορίας, με τα μυστικοσυμβούλια, τις μυστικές διαβουλεύσεις, τις ίντριγκες των μυστικοσυμβούλων και των λακέδων, την απολυταρχία, τον αυταρχισμό, την απόλυτη εξουσία του ενός και την τεχνική της βιτρίνας, που παρουσιάζει μόνο τα επιτεύγματα και αποκρύπτει την συχνά αποκρουστική πραγματικότητα.
Η Εκκλησία δηλαδή είναι η μόνη σήμερα που συνεχίζει την τακτική των ανατολικών χωρών πριν από την περεστρόικα, των οποίων ο μονολιθικός κρατικός τύπος περιέγραφε αποκλειστικά τα επιτεύγματα του καθεστώτος, την επιτυχία του πενταετούς και τις χιλιάδες τόνους καλαμποκιού και πατάτας που παρήγαγαν οι κολεκτίβες και δεν έκανε ποτέ κανέναν υπαινιγμό για την φτώχεια, την εξαθλίωση, τον αλκοολισμό, την πορνεία, τις πολλαπλές αντιδράσεις.
Έτσι τα εκκλησιαστικά έντυπα σήμερα ή θριαμβολογούν για τα κουτιά γάλα που συνελέγησαν για τους Βουλγάρους ή για τα εγκαίνια Πνευματικών Κέντρων, που είτε γίνονται φωλεές νυκτερίδων, είτε εφοδιάζονται με ηλεκτρονικά παιχνίδια και βίντεο για την εκκλησιαστική διαπαιδαγώγηση των νέων και για τις πολυπληθείς συγκεντρώσεις νέων σε μεγάλα στάδια, όπου ακολουθούνται τα φασιστικά πρότυπα που ακολούθησαν και όλες οι πολιτικές παρατάξεις στον τόπο μας και με τα οποία ο άνθρωπος από πρόσωπο μεταβάλλεται σε μάζα, ή παρουσιάζουν φωτογραφίες επισκόπων χρυσοστολισμένων που παρελαύνουν στους δρόμους και, σπανιότερα, φωτογραφίες επισκόπων που επισκέπτονται ασθενείς ή άλλους αναξιοπαθούντες, σαν να αποτελεί αυτό το γεγονός είδηση. Γενικά βασικός στόχος του εκκλησιαστικού τύπου είναι η προβολή έργων βιτρίνας, που σχεδιάζονται και εκτελούνται σαν έργα βιτρίνας και που ακόμη αποτελούν θλιβερή εφαρμογή μιας ακτιβιστικής κοσμικής ιδεολογίας, προ πολλού χρεωκοπημένης.
π. Φιλόθεος Φάρος
(περ. Σύναξη, τχ. 37, Ιανουάριος-Μάρτιος 1991, σ. 49-50)
Χείμαρρος...
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ζω την κάθε μέρα μου σαν να είναι η τελευταία»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣάββατο 2 Απριλίου 2005 , παραμονή Σταυροπροσκυνήσεως λίγο πριν το μεσημέρι η Πάτρα υποδεχόταν τον νέο της Μητροπολίτη, τον Σεβασμιώτατο κ. Χρυσόστομο Σκλήφα. Σήμερα συμπληρώνονται τρία χρόνια από την ημέρα εκείνη. Στο διάστημα αυτό ο Σεβασμιώτατος κ. Χρυσόστομος έχει κατορθώσει η Εκκλησία να είναι πανταχού παρούσα και να δίνει συνέχεια την μαρτυρία της, και αποδεικνύεται καθημερινά πως τα όσα είπε στον ενθρονιστήριο λόγο του τα εννοούσε μέχρι κεραίας, και δεν ήταν λόγια κενά περιεχομένου.
Εφημερίδα "Πελοπόννησος"
Χρειάζεται σχολιασμό το δημοσίευμα ; Το λιβανωτό δεν πέφτει τελικά μόνο από τον Αλέκο!!!
Πού είσαι παπα-Φιλόθεε ;!!!!
Αγαπητέ μου γιατί τόσο απαισιόδοξος για τα 3 χρόνια παρουσίας του Χρυσοστόμου στην Πάτρα. Σίγουρα θα μπορούσε να κάνει περισσότερα αν αξιοποιούσε συνεργάτες. Όμως η παρουσία και η προσφορά της διοικούσας Εκκλησίας αυτό το διάστημα ήταν αξιόλογη. Το να ρίχνει «λάσπη» κάποιος είναι εύκολο και μάλιστα με την ανωνυμία μας. Ο Χρυσόστομος αυτά τα χρόνια -θέλω να ελπίζω- ρίχνει γερά θεμέλια για ελπιδοφόρο μέλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον λιβανωτό νομίζω ότι πιο καλά θάταν να σιωπούσαμε διότι ο οικοδεσπότης κάποτε ήταν και αυτός από τους «λιβανίζοντες» τον Νικόδημο στις εφημερίδες των Πατρών και τα τηλεοπτικά κανάλια των Αθηνών με άλλους της «Αυλής» σε κάποια άλλη εποχή. Ο «Αλέκος» πάντα θα υπάρχει αλλά με άλλο πρόσωπο και όνομα. Τα λάθη είναι ανθρώπινα και η γοητεία της πάντα «εφήμερης εξουσίας» γλυκιά για όλους μας όταν μας αυτή κλείνει το μάτι και μας προσκαλεί να την υπηρετήσει ο καθένας.
Δυστυχώς αυτός ο τόπος έχει γεμίσει από «αντιστασιακούς» !!!!!!
«Ασπάσασθε αλλήλους εν αγίω φιλήματι….η αγάπη μου μετά πάντων υμών εν Χριστώ Ιησού. Αμήν»
Αγαπητέ 9:57
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να βάζει πολύ βαθιά θεμέλια για να παραμένει αφανής η δράση του εδώ και τρία χρόνια. Με τέτοια θεμέλια περιμένω κάποια στιγμή να ανεγερθεί "ουρανοξύστης" δίοτι κάθε άλλο οικοδόμημα θα είναι γελοίον.
Αν και δεν πιστεύω σε έργα φαραωνικά, αλλά απλά και ουσιαστικά.
Πόσο μεγάλη περίοδο ανοχής και υπομονής χρειάζεται ο Μητροπολίτης ; Δεν του έφταναν 3 χρόνια να αξιολογήσει και να εκτιμήσει την κατάσταση ; Τι περιμένει ; Πότε θα φανεί ότι κάτι κινείται ; Πότε ; Περιμένα με τόσα χρόνια επι Νικοδήμου. Και άλλο ; Πόσο ;
Αφυπνήσθητι, αδελφέ
Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται!
Δεν είμαι απαισιόδοξος. Γιατί θα με χαρακτήριζες έτσι εαν έστω και λίγο περίμενα κάτι να κινηθεί. Δεν περιμένω τίποτα πια. Είμαι πεπισμένος.
Ο καθείς μόνος του ας μεριμνήσει για την ψυχή του. Δεν υπάρχουν σωτήρες στην τοπική Εκκλησία.
Αυτά που λέει ο παπα-Φάρος για τα εκκλησιαστικά έντυπα είναι γεγονός. Ο σεβασμιώτατος εδώ, ο σεβασμιώτατος εκεί, ο σεβασμιώτατος στη λιτανεία, ο σεβασμιώτατος στους ασθενείς (δηλαδή, θα έπρεπε να είναι στα μπουζούκια μήπως;). Το μισό εκκλησιαστικό έντυπο να είναι αφιερωμένο στην "κίνηση" (άλλη λέξη κι αυτή!) του "σεβασμιωτάτου". Είδα έντυπο που εξέδωσε ενορία της Μυκόνου, πολυτελέστατο, το οποίο αποτελείτο 100% από φωτογραφίες του μητροπολίτη Σύρου Δωροθέου σε διάφορες εκδηλώσεις! Ούτε μια πνευματική κουβέντα μέσα, ούτε μια γραμμή από το Ευαγγέλιο βρε αδερφέ, τίποτα! Μόνο σάλια (συγγνώμη, δεν είναι λιβάνι αυτό, σάλια είναι!).
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια, αντίστοιχα έντυπα έχουν βγει και βγαίνουν και για τον Οικουμενικό Πατριάρχη, οπότε το σάλιο είναι προς διάφορες κατευθύνσεις.
Μου έκανε καλή εντύπωση το φετεινό ημερολόγιο της Μητροπόλεως Πειραιώς, που δεν περιέχει ούτε μία φωτογραφία του μητροπολίτη. Κάτι είναι κι αυτό. Φτάνει πια η "ενημέρωση για την κίνηση του σεβασμιωτάτου"!
ΡΕ ΣΕΙΣ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΚΟ. ΠΟΛΥ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥ ΦΕΛΟΥ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΕΛΛΑΔΟΣ...
Αν αυτά ελέγοντο το 1991,σήμερα τι θα λέγαμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήδίκιο έχεις φίλε,3 Απρίλιος 2008 1:52 μμ, σε υπηρεσία βρίσκεται ο άνθρωπος, του είπαν απλά να προσέχει γιατί ο Μητροπολίτης δεν πρέπει ποτέ και για κανένα λόγο να μάθει την αλήθεια......για πολλά.......
ΑπάντησηΔιαγραφήο μεγάλος παπα-Φιλόθεος. Η θεσμική Εκκλησία τον περιθωριοποίησε, ομως αυτός κέρδισε τις καρδιές και την αγάπη χιλιάδων ανθρώπων τόσο μέσα στην Ελλάδα όσο και έξω από αυτήν ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε φίλε για την ανάμνηση των λόγων του.....
Να είσαι καλά!!
ΑΓΑΠΗΤΕ Π.ΛΙΒΥΕ. ΟΤΑΝ ΠΡΙΝ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΕΙΧΑ ΣΥΝΑΝΤΗΓΣΕΙ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ Π. ΘΕΟΚΛΗΤΟ ΑΓΙΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΑΜΕ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ:ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Π. ΦΙΛΟΘΕΟ ΦΑΡΟ?ΕΓΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΤΕ(ΠΡΙΝ 16 ΧΡΟΝΙΑ) ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ. ΟΥΤΕ ΑΚΟΥΣΤΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ. ΤΟΥ ΛΕΩ ΓΕΡΟΝΤΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΗΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΝ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΤΟΤΕ ΜΕ ΕΝΑ ΑΥΣΤΗΡΟ ΥΦΟΣ ΤΟ ΘΥΜΑΜΑΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΜΟΥ ΛΕΕΙ, ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΟΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ?ΕΓΩ ΤΑ ΕΧΑΣΑ. ΔΕΝ ΜΙΛΑΓΑ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ, ΓΡΑΦΕΙ ΑΚΑΤΑΝΟΜΑΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΡΑΦΩ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΒΓΑΛΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΑΜΟ(ΔΕΝ ΡΩΤΗΣΑ ΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΔΨΕΝ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ)ΤΟΥ ΓΡΑΦΩ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΜΑΚΡΥΑ... ΑΥΤΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΠΕΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ. ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΩ ΤΟΝ ΠΕΡΙΘΩΡΟΠΟΙΗΣΕ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΚΑΝΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΓΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΡΙΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ. ..ΥΓΙΑΥΝΕ ΑΔΕΛΦΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΑΣ. ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ "ΜΕΓΑΛΟΣ" ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΣΙ ΝΑ "ΠΕΡΙΘΩΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ "ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΘΕΟΚΛΗΤΟ....ΥΓΙΑΙΝΕ...
ἉΝΔΡΟΥΤΣΟΣ"
ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
η αλήθεια είναι ότι ούτε τα του παπαΦιλόθεου Φάρου ταιριάζουν με την χλυδή του και τα "συμπράγκαλα" του Πατριαρχείου...
ΑπάντησηΔιαγραφήλοιπόν...
το πατριαρχείο είναι σαν τοτέμ!
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν αγγίζεται και δεν σχολιάζεται.
όσα γράφει ο παπα Φιλόθεος τα λέει ΜΟΝΟ για την ελλαδική εκκλησία και δη για τους φιλοργανωσιακούς μητροπολίτες.
η Αυτου Θειοτάτη Παναγιότης uber alles!
παρωπίδες είπατε;;
τσ,τσ,τσ...
ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ! ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ! ΒΛΕΠΕΙ, ΚΑΤΑΝΟΕΙ, ΑΦΟΥΓΚΡΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ, ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΟ ΣΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΒΑΘΟΥΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΑΓΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΟΙΡΑΣ.....ΕΚΕΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ "Μ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ" 365 ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ! ΟΥΑΙ ΗΜΙΝ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήγνωρίζει καλώς και το οθωμανικό δίκαιον επίσης...
ΑπάντησηΔιαγραφήδυστυχώς κύριοι,οι ποικίλοι σαν τον πρώην Αττικής μάς το παίζουν σταυρωμένοι και κυνηγημένοι.
οντως ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ!
Μην αποδίδετε ιδιότητες εγχωρίου υποκουλτούρας σε εδάφη όπου δεν δύνανται να ευδοκιμήσουν(παρά τις φιλότιμες -κατά καιρούς- προσπάθειες ενίων εκ των εντός των τειχών - ειδικώς όταν αλλάζουν πνοή οι εντός των τειχών πνέοντες άνεμοι).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΑΠΗΤΕ ΛΙΒΥΕ ΘΕΛΩ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Νοσηρό φαινόμενο
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανείς ωστόσο δεν μπορεί να εμποδίσει, στη σύγχρονη κοινωνία των
ατομικών δικαιωμάτων, έναν άνθρωπο να γίνει άγαμος παπάς, όπως κάποιος
άλλος γίνεται άγαμος δάσκαλος, δικαστής ή υδραυλικός. Ούτε εμείς
είμαστε αντίθετοι σε κάτι τέτοιο. Το νοσηρό φαινόμενο του
αρχιμανδριτισμού, στο οποίο επωάζονται όλα αυτά που ακούμε και
βλέπουμε τούτες τις μέρες, είναι εκείνο που πρέπει να λάβει οριστικό
τέλος, και όχι η άγαμη ιεροσύνη. Υπάρχουν κανονικά μέσα για να γίνει
αυτό. Θα αναφέρουμε τρία.
1. Το ηλικιακό όριο που θεσπίζουν οι εκκλησιαστικοί κανόνες για τη
χειροτονία σε διάκονο (το εικοστό πέμπτο) και σε πρεσβύτερο (το
τριακοστό) να αυξηθεί, προκειμένου περί αγάμων κληρικών, κατά πέντε
έτη (τριάντα και τριάντα πέντε αντιστοίχως), ώστε η απόφαση για άγαμη
ιεροσύνη να είναι, όσο γίνεται περισσότερο, ώριμη, στερεή και
δοκιμασμένη.
2. Οι άγαμοι κληρικοί στον κόσμο να μην παίρνουν το οφίκιο του
αρχιμανδρίτη. Το οφίκιο αυτό να περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στα
μοναστήρια, στους ηγουμένους των μονών, στους επικεφαλής της μάνδρας.
Θα διορίζονται δηλαδή άγαμοι ιερείς στους ενοριακούς ναούς και δεν θα
γίνονται με την πρώτη, όπως εν τοις πράγμασι συμβαίνει σήμερα,
προϊστάμενοι των ναών ούτε βεβαίως θα προΐστανται στις ακολουθίες. Θα
γίνονται και αυτοί προϊστάμενοι με τα ίδια ακριβώς κριτήρια που
γίνονται και οι έγγαμοι. Δεν είναι νοητό νεανίσκοι είκοσι τόσων χρόνων
να δυναστεύουν, ελέω επανωκαλυμμαύχου, παπάδες με τριάντα και σαράντα
χρόνια ιεροσύνης. Επίσης να μην καταλαμβάνουν κατ' αποκλειστικότητα
ούτε καν κατά προτεραιότητα τα λογής εκκλησιαστικά αξιώματα και υψηλές
διοικητικές θέσεις (αρχιερατικοί επίτροποι, πρωτοσύγκελλοι,
ιεροκήρυκες μητροπόλεων κ.λπ.). Δεν θα αποκλείονται από αυτά, αλλά θα
δικαιούνται να τα λάβουν εξίσου όπως και οι έγγαμοι. Θα πρόσθετα
μάλιστα ότι είναι αποτελεσματικότερο τις κρίσιμες διοικητικές θέσεις
που απαιτούν μακρά πείρα και γνώση (όπως αίφνης η θέση του
αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου) να τις αναλαμβάνουν έγγαμοι ιερείς
για να εξασφαλίζεται μια απρόσκοπτη διοικητική συνέχεια. Οι σημερινοί
αρχιμανδρίτες τις θεωρούν τις θέσεις αυτές, όπως και πράγματι είναι,
προθάλαμο του επισκοπικού θρόνου.
3. Να εκλέγονται επίσκοποι και από τις τάξεις των εγγάμων ιερέων. Η
αγαμία των επισκόπων δεν ίσχυε ανέκαθεν στην Ανατολική Εκκλησία (μέχρι
και τον 5ο αι. οι περιπτώσεις εγγάμων επισκόπων δεν είναι σπάνιες),
νομοθετείται από τον Ιουστινιανό τον 6ο αι., επικυρώνεται με τον ιβ΄
κανόνα οικονομίας της Πενθέκτης (691 - 692), και είναι καιρός πλέον να
αρθεί. Σήμερα δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα υπέρ της. Κανένα απολύτως.
Τουναντίον μάλιστα η τραγική έλλειψη ικανών και άξιων εκκλησιαστικών
ανδρών επιβάλλει, κατά στοιχειώδη λογική, να διευρυνθεί το πεδίο
επιλογής των επισκόπων, να συμπεριλάβει κατ' ανάγκην και τους
εγγάμους.
Όσο απομένουν Χριστιανοί...
Οι αποφάσεις της συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (18 -
19 Φεβρουαρίου 2005) επιβεβαίωσαν, για άλλη μια φορά, ότι οι επίσκοποι
είναι βαθιά νυχτωμένοι, ότι εθελοτυφλούν και υποκρίνονται. Ούτε είχα
ούτε έχω καμιά ελπίδα ότι θα θελήσουν οι άνθρωποι αυτοί να απαλλάξουν
την Εκκλησία από τον νοσηρό εναγκαλισμό του αρχιμανδριτισμού, είναι
όλοι τους άλλωστε σαρξ εκ της σαρκός του αρχιμανδριτικού γένους.
Θέλω ωστόσο να αισιοδοξώ ότι οι ελάχιστοι μυαλωμένοι επίσκοποι που
υπάρχουν θα θελήσουν να λάβουν στις επαρχίες τους κάποια ουσιώδη μέτρα
για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς κρίσης και ότι μέσα στο πλαίσιο
των μέτρων αυτών θα επαναθεωρήσουν και το ρόλο των άγαμων κληρικών
στην Εκκλησία. Ό,τι κάνουν πάντως ας το κάνουν όσο απομένουν ακόμη
Χριστιανοί στον τόπο μας.
* Ο κ. Σταύρος Ζουμπουλάκης είναι διευθυντής του περιοδικού Νέα Εστία.
Εφημερίδα "Καθημερινή"
Μήπως αγαπητοί αδελφοί θα έπρεπε και εμεις εδώ στην Πάτρα να αναθεωρήσουμε το θέμα ; Γιατί μη μου πείτε πως δεν σας ενοχλεί το γεγονός πως στους πιο κεντρικούς ναούς της πόλης βρίσκονται Αρχιμανδριτάδες, νέοι και παλαιοί ; Δεν θα έπρεπε να βρίσκωνται στα μοναστήρια τους ; Να κάνουν τον κανόνα τους ; Το διακόνημά τους ; Γιατί άραγε έγιναν άγαμοι ;
Ερωτώ
Αγαπητέ 7:14,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και άσχετο το δημοσίευμα που μας παρέθεσες, εντούτοις έχεις απόλυτο δίκιο. Μη μου πεις όμως ότι και γι' αυτό φταίει ο κ.Χρυσόστομος γιατί θα τρελαθούμε. Ούτε τρία χρόνια καλά καλά δεν έκλεισε και περιμένεις να ξηλώσει εν μια νυκτί όλους τους αρχιμανδρίτες ; Θα το έκανες εσύ ; θέλει χρόνο , αγαπητέ, να επαναφέρεις στην κανονική φυσιολογική εκκλησιαστική κατάσταση τις παραλείψεις, την αδράνεια, τα κακώς παγιωμένα κείμενα της Μητρόπολης. Έχε υπομονή. Αλλά ακόμα και αν δεν γίνει, μήπως το έχουν καταφέρει άλλοι μητροπολίτες ; Που ;
ΡΕ ΛΙΒΥΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΕΣΚΑΣΕΣ? ΘΕΛΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗ? ΦΟΒΑΣΑΙ ΜΗΠΩΣ? ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ Ε?
ΑπάντησηΔιαγραφή