Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2008

ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ


Ο φίλος Στέλιος Τσομπανίδης, Λέκτορας στο τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, πατρινός και οικουμενικός ταυτόχρονα, είναι ένας από τους σοβαρούς σύγχρονους θεολόγους, ο οποίος έχει εντρυφήσει στο θέμα «Οικουμενισμός και Ορθοδοξία» (διδακτορική διατριβή 1999). Σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις μού έλεγε την έκπληξή του για τον όγκο δουλειάς του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην υπόθεση του Οικουμενικού διαλόγου. Τα κείμενα που έχουν παραχθεί έχουν πολύ μεγάλη σημασία και θεολογικό βάθος, συμβάλλοντας στην αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας σήμερα.

Πριν λίγο καιρό ξεσηκώθηκαν διάφοροι «εκκλησιαστικοί κύκλοι» στην Ελλάδα λόγω της δήλωσης του Πάπα περί μοναδικότητος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Στο βιβλίο του «Η Διακήρυξη DOMINUS IESUS και η Οικουμενική σημασία της» (εκδ. Π.Σ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2003) ο Στέλιος Τσομπανίδης, ήδη στην εισαγωγή, λέει ότι η έκδοση της Διακήρυξης και η «Παρατήρηση περί αδελφών Εκκλησιών» (δημοσιοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 2000) έγινε από την Ποντιφική Επιτροπή για τη Διδασκαλία της Πίστεως υπό τον τότε Καρδινάλιο Joseph Ratzinger, τον σημερινό Πάπα Βενέδικτο 16ο. Άρα πρόκειται για μια συνεπή τακτική της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, η οποία βέβαια όπως σημειώνει ο Σ. Τσομπανίδης προκάλεσε «ευρύ φάσμα αντιδράσεων, από απλή ανησυχία έως οργή και απογοήτευση σε ολόκληρο τον χριστιανικό κόσμο, που συμμετέχει στην Οικουμενική κίνηση». Αυτήν ακριβώς τη σχέση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας με τη Β’ Βατικανή Σύνοδο, τις άλλες Εκκλησίες και την Οικουμενική κίνηση, αναλύει διεξοδικώς και με νηφαλιότητα στο βιβλίο του ο Σ. Τσομπανίδης.

Το τελικό και καίριο συμπέρασμα του συγγραφέα: «Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, εάν θέλει να συμβάλει πραγματικά στο διάλογο, πρέπει να απαρνηθεί τη στρογγυλότητα της αυτάρκειας, της αυτοαπολυτοποίησης και την αναζήτηση της πρωτοκαθεδρίας και να γίνει λίθος ζωντανός, λείος, για να εφαρμόσει πάνω στους άλλους. Έτσι θα υπηρετήσει όχι μόνο την υπόθεση της ενότητας των Εκκλησιών, αλλά και την ενότητα της ανθρωπότητας, και πέρα απ’ αυτήν την απελευθέρωση όλης της κτιστής δημιουργίας».

25 σχόλια:

  1. Νομίζω - παρότι δεν είμαι ειδικός στους θεολογικούς διαχριστιανικούς διαλόγους - ότι ο οικουμενικός διάλογος με την "Ρωμαιοκαθολική εκκλησία" - παπική, πρέπει να πάρει και νέα χαρακτηριστικά. Η κατεύθυνσή τους οφείλει να έχει κυρίως "περιφερειακό χαρακτήρα" προς το Βατικανό, ώστε κάποια στιγμή να αισθανθούν θεολογική πίεση.

    Αν αυτό δεν συμβεί, οι διάλογοι απλά θα έχουν κυρίως επικοινωνιακό και διπλωματικό χαρακτήρα, οπότε ο πιο κερδισμένοι είναι κυρίως οι φορείς της δύναμης και όχι της αλήθειας.

    ΥΓ. Ευχαριστούμε Παναγιώτη για τη σύσταση και του βιβλίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις απόλυτο δίκιο manitari tou bounou. Το θέμα των διαλόγων δεν πρέπει να εξαντλείται σε επικοινωνιακού τύπου επαφές. Νομίζω, όμως, ότι τελικά δεν είναι έτσι. Κι αυτό φαίνεται από τα κείμενα. Αν δει κανείς πρόσφατα κείμενα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, περί της Ουνίας ή περί της κατάργησης από τον Πάπα Βενέδικτο του τίτλου "Ο Πατριάρχης της Δύσης", θα αντιληφθεί ότι πρόκειται για μια δυναμική θεολογία, η οποία απαντά στις προκλήσεις των καιρών. Ας ελπίσουμε ότι κανείς ορθόδοξος ιεράρχης & θεολόγος, απ' αυτούς που μετέχουν στους διαλόγους, δεν θα προδώσει την πίστη και τη ζωή της Εκκλησίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα Παναγιώτη.
    Και σε αυτό το στοίχημα να ευχηθούμε το συνετό και παραδοσιακό ρόλο και του Προέδρου της Ι.Σ. της ελλαδικής Εκκλησίας περιστοιχιζόμενου όχι μόνο από τους Ιεράρχες συνοδικά, αλλά και από το Λαό του Θού σύμπαντα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΓΑΠΗΤΕ Κ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ ΕΧΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ. ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ "ΕΚΚΛΑΗΣΙΑ"?ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ (ΠΟΥ ΔΙΑΦΩΝΩ)ΤΟΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ? ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ? ΠΟΣΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ? ΜΗΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ????ΟΤΙ ΔΗΛ. ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΗΘΕΙΕΣ???? ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ. ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΛΕΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. ΨΑΛΤΗΣ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ ψάλτη,
    Μπορείς σε οποιοδήποτε θέμα να αφήνεις το σχόλιό σου. Ελπίζω να ανοίξεις μια κουβέντα και για τα ψαλτικά. Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΓΠΗΤΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΟΝΤΩΣ ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ......... ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΨΑΛΤΗΡΙ???ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΩΝ ΔΙΩΓΜΟ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗ Ι.Μ. ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΤΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ........ΠΑΝΤΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΑΡΑ ΜΟΥ ΝΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΓΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΑ ΨΕΛΝΕΤΕ...... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..... ΨΑΛΤΗΣ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΗΤΑΝ ΤΟΥ" ΨΑΛΤΗ" ΑΠΛΩΣ ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΩ.....ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ...... ΨΑΛΤΗΣ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ φίλε,
    Το τι είναι Εκκλησία είναι ένα μεγάλο θέμα, που κι εμείς οι Ορθόδοξοι δεν μπορούμε με σαφήνεια να διατυπώσουμε. Πιστεύουμε στην Εκκλησία όπως την ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως. Κάτι που δεν γνωρίζουμε ίσως καλά είναι το του Μ. Αθανασίου: "Η Εκκλησία πρότερον κτισθείσα, μετά ταύτα γεννάται εκ Θεού". Αν, λοιπόν, η Εκκλησία προϋπήρχε πάντοτε στον ανάρχως προϋπάρχοντα αιώνιο Λόγο του Θεού, τότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Εκκλησία προϋπάρχει των Αγγέλων, ο δε Χριστός "πρωτότοκος"! Χρειαζόμαστε, λοιπόν, σπουδή στην θεολογία μας. Γιατί, αλλιώς, μιλάμε με αφορισμούς και στερεότυπα που δεν ωφελούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλτατε,
    Σ' ευχαριστώ για την αγάπη σου. Ο "διωγμός" μου από το Γηροκομειό έγινε για λόγους αλλοτρίους της όποιας ψαλτικής μου ικανότητας. Κατηγορήθηκα ως "υποταχθείς στον Πάπα"!! Εγώ που αρνήθηκα υποτροφία του Βατικανού! Συμβαίνουν αυτά. Όταν λέω ή κάνω κάτι γνωρίζω εκ προοιμίου τις ...συνέπειες του νόμου. Δε νομίζω ότι υπάρχει κληρικός στην Μητρόπολη που θα τολμήσει να με προσλάβει ως ψάλτη στο ναό του. Για μια τρομοκρατία ζούμε άλλωστε. Ευτυχώς δεν είμαι "ψαλτόλυσσα", κατά το κοινώς λεγόμενον, και δεν ύποφέρω από σύνδρομο στέρησης. Το πολύ ενδιαφέρον στην περίπτωσή μου είναι η ένοχη σιωπή της τοπικής Εκκλησίας. Ούτε λέξη! Να 'ναι καλά όλοι τους. Θα ασκήσω όμως το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση γιατί η Εκκλησία μας είναι ελευθέρα και ζώσα! Αν έχουν αποφασίσει να είναι ήδη νεκροί... Δικό τους θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΝΟΜΙΖΩ-ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ- ΟΤΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΗ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΝ ΤΟ ΝΑ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΡΙΧΝΕΤΑΙ ΛΑΣΠΗ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ "ΜΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟ". ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ(ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΕΣ.....) ΤΑΥΤΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ Γ.Ο.Χ.(ΠΕΡΙ ΠΑΠΙΣΜΟΥ, Κ.Λ.Π). Η ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΤΑ ΒΑΘΟΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ "ΤΑΛΙΜΠΑΝΙΖΟΥΜΕ" ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ "ΘΡΗΣΚΕΥΑΜΕΝΟΥΣ" Η ΑΛΛΙΩΣ ΣΟΥΠΕΡΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΕΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΚΟ ΔΙΛΗΜΜΑ:"ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ..." ΑΛΛΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΕΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΙΣΜΑ, ΚΑΘΑΡΗ ΣΧΟΙΝΟΒΑΣΙΑ! ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ, ΝΟΜΙΖΩ, ΦΟΒΕΡΟ ΠΡΑΓΜΑ ΤΟ ΝΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ(ΕΝΝΟΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΓ.ΠΝΕΥΜΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΕΝΩΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΤΑ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αν θελεουμε να διατηρηθει η σοβαροτητα της σελιδας καλο ειναι να μην ξανα αναφερουμε την λεξη "παλαιοημερολογητες" οχι για καποιον αλλον λογω αλλα γιατι ειναι ανοησια να ασχολειται κανεισ με αυτη την μικρη ανυπαρκτη φανατικοι και ανοητη ομαδα περιθωριακων ατομων.....δεν νομιζω οτι υπαρχει λογος καν να του σαναφερουμε......δεν εχω κατι με τους ανθρωπους αλλα προσωπικη μου γνωμη ειναι 5αουραιοι ειναι αυτοι που κοροϊδευουν τους υπολοιπους και αυτοι σαν ηλιθιοι τους ακολουθουν........για αυτο δεν ειναι τυχαιο οτι οσοι ανηκουν στουσ σχισματικους εν ελλαδι παλαιοημερολογητες ειναι κυριως χαμηλου μορφωτικου επιπεδου.......

    κ.Ανδριοπουλε ενα σχολιο για την υποθεση των παλαιοημερολογητων εν ελλαδι..... να εισαι καλα......

    το 10....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Aγαπητέ μου,

    Δεν έχω να κάνω κάποιο ιδιαίτερο σχόλιο. Παραπέμπω εσένα και όποιον άλλον θέλει να εξετάσει το φαινόμενο των Παλαιοημερολογητών, στην διδακτορική διατριβή του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου:"Ιστορική και Κανονική Θεώρησις του Παλαιοημερολογητικού ζητήματος κατά τε την γένεσιν και την εξέλιξιν αυτού εν Ελλάδι". Κάποια αποσπάσματα μπορεί να διαβάσει ο καθείς στο site www.ecclesia.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ..... ΟΜΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΟΥ ΓΝΩΜΗ... ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΤΗΝ ΞΕΡΟΥΜΕ.... ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΜΑΘΩ..... ΑΝ ΘΕΣ ΦΥΣΙΚΑ........ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ...........
    ......ΤΟ 10......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΩΓΜΟ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ ΣΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ..... ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΟΥ........ΧΑΙΡΕ ΕΝ ΚΥΡΙΩ ΠΑΝΤΟΤΕ..........
    ΤΟ 10...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Νομίζω ότι η μέχρι τώρα δημόσια στάση μου, φίλε μου, έχει δείξει εύγλωττα ότι είμαι τελείως αντίθετος στους Παλαιοημερολογίτες και τους φίλους αυτών. Πέρα από τα Εκκλησιολογικά, που είναι και το μείζον, δεν μπορώ να δεχθώ τον φανατισμό που εκπέμπουν. Τον οποίον μιμούνται και πολλοί ...δικοί μας. Η εκμετάλλευση της πίστης των αφελών είναι επίσης ένα σπουδαίο θέμα. Η Εκκλησία πρέπει να διαπλάθει ελεύθερους ανθρώπους, όχι αχυρανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. σε ευχαριστω. με καλυψες....να εισαι καλα......το 10....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φίλε μου,
    Το θέμα δεν είναι το δίκιο μου, αλλά η στάση των ιθυνόντων της τοπικής Εκκλησίας σε ζητήματα ουσίας, που έθιξα, μαζί και άλλοι συμπολίτες και απάντηση δεν υπήρξε ποτέ: 1.Πρέπει να γίνονται ιατρικές διαλέξεις μέσα στο ναό;
    2. Δεχόμαστε ότι ο Πάπας είναι ομοφυλόφιλος και κατακεραυνώνουμε συνεχώς τους Καθολικούς; 3. Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος πέθανε επειδή πήγε στον Πάπα; 4. Ισχύει ή όχι ο αφορισμός του Ν. Σωτηρόπουλου από Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο; Και άλλα πολλά...
    Άκρα του τάφου σιωπή... Δώσε εσύ την ερμηνεία γιατί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΓΑΙΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΤΕΣ .......... ΤΟ 10..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΓΙΑ ΑΦΟΡΙΣΜΟ.... ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ???ΟΤΑΝ ΑΦΟΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΠΩΣ Ο ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ Ο ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ Η ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ????ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΩ....ΓΙΑΤΙ ΗΜΟΥΝ ΠΑΡΩΝ ΟΤΑΝ ΕΜΠΟΔΕΣΕΣ ΤΟΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΚΟΥΣΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙ ΕΥΧΩΝ ΒΡΙΣΙΕΣ ΝΑ ΞΕΣΤΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ..........ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ? ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ????ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΜΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΕΙ...... ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΠΙΣΤΟ ΤΕΚΝΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ???????????????????????????????????????????? .......................ΑΡΑΧΝΟΥΦΑΝΤΟΣ..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγαπητέ μου ανώνυμε,
    Να βάλουμε τα πράγματα σε μια τάξη. Ο Ν.Σωτηρόπουλος ήλθε δύο συνεχόμενες φορές στη Μονή Γηροκομείου (Σαββατοκύριακο) εκκλησιάστηκε και κοινώνησε ακωλύτως. Είναι ψέμα ότι τον εμπόδισα! Διότι την ευθύνη την έχουν οι ιερείς για την Θεία Μετάληψη. Απλώς στο τέλος της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής, ενώ είχε τελειώσει και η διανομή του αντιδώρου τον πλησίασα και πολύ ήρεμα του υπενθύμισα το επιτίμιο που τού έχει επιβληθεί, διότι ο ίδιος και οι συν αυτώ κάνουν ό,τι μπορούν για να αποδείξουν ότι δεν ισχύει. Τότε εθυμώθη λίαν και ενώ άρχισε τις κατάρες εγώ έφυγα, διότι δεν υπήρχε δυνατότητα επικοινωνίας. Ο Ν.Σωτηρόπουλος έχει αφοριστεί από Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο και τον αφορισμό του υπέγραψε και η Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία ακόμα δεν έχει αναλάβει καμία πρωτοβουλία για την άρση του. Η Μητρόπολις εδώ, αλλά και σε άλλες περιοχές, δεν μιλάει γιατί φοβούνται ιερείς και αρχιερείς το στόμα του Σωτηρόπουλου και των οπαδών του. Όσοι δεν συμφωνούν με τον αφορισμό του δεν μιλούν δημοσίως γιατί φοβούνται την επίσημη Εκκλησία, κυρίως οι κληρικοί. Όπως καταλαβαίνεις φίλε μου τραγέλαφος! Το ερώτημα που θέτω είναι: Εφ' όσον ισχύει ο οιοσδήποτε αφορισμός δεν πρέπει η Εκκλησία να τον εφαρμόζει; Αν πάρεις απάντηση πες μου κι εμέ σε παρακαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ. ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΓΩ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΕΜΠΟΔΙΣΩ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ????? ΑΡΑΧΝΟΥΦΑΝΤΟΣ.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Οι ιερείς είναι αρμόδιοι προς τούτο. Γι' αυτό κι εγώ δεν παρενέβην στη Θεία Μετάληψη. Σημειώνω όμως: Υπάρχουν ιερείς οι οποίοι δεν κοινωνούν κάποιους πιστούς επικαλούμενοι πνευματικούς ή άλλους "ηθικιστικούς" λόγους. Δεν κοινωνούν ετεροδόξους και καλώς ποιούν φυσικά. Κοινωνούν όμως τον Ν. Σωτηρόπουλο, καίτοι αφορισμένον υπό Μείζονος Συνόδου, χωρίς στη συνέχεια να τον υπερασπίζονται δημόσια στο αίτημά του για άρση του αφορισμού. Άρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ......Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ........ΜΟΝΟ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΕΡΙ ΑΥΤΟ ΤΟ "ΠΡΟΝΟΜΙΟ".............. .......................ΤΟ10..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αγαπητέ Παναγιώτη
    Χαίρομαι για τη θέση σου για τον Ν. Σωτηρόπουλο και θέλω να πω -έτσι για την ιστορία- τα εξής:
    Ήμουν διάκος όταν ήλθε να κοινωνήσει μια Κυριακή στο Γηροκομειό (ήταν λίγος καιρός μετά τον αφορισμό του). Του είπα:

    -Δεν μπορώ να σας κοινωνήσω.
    -Γιατί; Έχεις κάποιο χαρτί που στο απαγορεύει;
    -Σας παρακαλώ μη με φέρνετε σε δύσκολη θέση. Δεν μπορώ να σας κοινωνήσω.

    Δεν υποχωρούσε, ο κόσμος περίμενε και τελικά του λέω:

    -Μόνο αν μου πει ο ιερέας να σας κοινωνήσω θα το κάνω (επειδή ως διάκος δεν ήξερα αν μπορούσα να επιμείνω στην πρωτοβουλία μου).

    Ο π. Χριστοφόρος ήταν από δεξιά μου και κοινωνούσε κι αυτός τον κόσμο. Αντιλαμβανόμενος ότι εγώ δεν τον κοινωνούσα, του φώναξε να πάει προς τα εκεί και τον κοινώνησε, επευφημούμενος από χειροκροτήματα.

    Μου κάνει εντύπωση όμως που μετά από τόσα χρόνια (15) ο Ν. Σωτηρόπουλος συνεχίζει να κοινωνεί!
    "...φοβούνται ιερείς και αρχιερείς το στόμα του Σωτηρόπουλου και των οπαδών του...".
    Συμφωνώ, αλλά μια τέτοια στάση υποκρισίας δεν είναι χαρακτηριστικό της αληθινής Εκκλησίας.

    Εύχομαι καλή δύναμη.

    Φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή