Η έκπληξη αποσκοπεί στο να μας πλήξει, δηλ. να μας κτυπήσει. Ούτω με έπληξε ευχαρίστως η ΕΤ1 όταν σήμερα το μεσημέρι ανοίγοντας την τηλεόραση είδα όχι τον Ζαχόπουλο, τον Θέμο, τον Μαρτάκη (Έλεος! Γιατί να έχω ακούσει ότι υπάρχει..) και λοιπό συρφετό, αλλά τον Γιώργο Δεμερτζή! Τον μεγάλο βιολιστή και ιδρυτή του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου. Και σπουδαίο Έλληνα, προσθέτω. Τιμώ απεριορίστως τον Γ. Δεμερτζή διότι πορεύεται χρόνια τώρα την δική του Ιδιωτική Οδό. Δεν περιμένει την…Πολιτεία ή άλλους …κρατικούς φορείς για να κάνει μουσική. Ποιεί μουσική με όλη τη δύναμη της ψυχής του και πάνω στην ποιότητα αυτού που οικοδομεί στηρίζεται. Το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, που ήταν μια απόλαυση στην πρόβα του κουαρτέτου σε φα του Ραβέλ στο τηλεοπτικό αφιέρωμα, είναι το κορυφαίο συγκρότημα μουσικής δωματίου στην Ελλάδα. Έχει πραγματοποιήσει εκατοντάδες συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αναδεικνυόμενο σε Έλληνα πρεσβευτή! Αν το καταλάβαινε αυτό το Υπουργείο… Πολιτισμού… Το Ν.Ε.Κ. μας έχει δώσει δεκάδες πρώτες εκτελέσεις έργων ελλήνων συνθετών και αρκετές ηχογραφήσεις υψηλού επιπέδου και ιστορικής σημασίας. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς;
Το σύνολο των έργων μουσικής δωματίου του Ν. Σκαλκώτα για τη σουηδική εταιρία BIS, καθώς και έργα των Nielsen, Σισιλιάνου, Δραγατάκη, κ.α. Πρόσφατες ηχογραφήσεις περιλαμβάνουν τα Κουαρτέτα Εγχόρδων του Μίκη Θεοδωράκη. Τον Ιούλιο του 2006 η BIS κυκλοφόρησε τα Κουαρτέτα Εγχόρδων του Respighi με το Ν.Ε.Κ. και τη μέτζο-σοπράνο Στέλλα Ντουφεξή, CD που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, όπως αυτή του The Strad που γράφει: "Το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, το κορυφαίο ελληνικό Κουαρτέτο Εγχόρδων, ερμηνεύει αυτά τα έργα με τέτοια ευαισθησία και φινέτσα που το κάνουν να συγκαταλέγεται στα κορυφαία Ensemble του κόσμου..."
Η Πάτρα ως Πολιτιστική πρωτεύουσα το 2006 δεν εξέδωσε τον ψηφιακό δίσκο με έργα Δ. Λιάλιου, Α. Νεζερίτη, Θ. Κάββουρα, σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση που παρήγγειλε και ματαίωσε συναυλία του Ν.Ε.Κ!! Οι ευθυνόμενοι γι’ αυτό το πολιτιστικό έγκλημα κυκλοφορούν ελεύθεροι…
Ο Γ. Δεμερτζής μίλησε σήμερα στην ΕΤ1 τη γλώσσα της αλήθειας. Δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μουσικές σπουδές στη χώρα μας, η ελληνική μουσική είναι υπόθεση ιδιωτικής οδού και όχι εθνική ως θα έπρεπε, το Ν.Ε.Κ. συνεχίζει την μουσική του πορεία παρά τις όποιες δυσκολίες.
Ίσως η κρατική τηλεόραση πρέπει να προβάλει και πάλι το μικρό αφιέρωμά της στο μέγα Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, ώστε κάποιοι, έστω λίγοι Έλληνες, να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, που δημιουργεί και μεγαλουργεί, σε πείσμα των ερπετών και των εθνικών απατεώνων.
Το σύνολο των έργων μουσικής δωματίου του Ν. Σκαλκώτα για τη σουηδική εταιρία BIS, καθώς και έργα των Nielsen, Σισιλιάνου, Δραγατάκη, κ.α. Πρόσφατες ηχογραφήσεις περιλαμβάνουν τα Κουαρτέτα Εγχόρδων του Μίκη Θεοδωράκη. Τον Ιούλιο του 2006 η BIS κυκλοφόρησε τα Κουαρτέτα Εγχόρδων του Respighi με το Ν.Ε.Κ. και τη μέτζο-σοπράνο Στέλλα Ντουφεξή, CD που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, όπως αυτή του The Strad που γράφει: "Το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, το κορυφαίο ελληνικό Κουαρτέτο Εγχόρδων, ερμηνεύει αυτά τα έργα με τέτοια ευαισθησία και φινέτσα που το κάνουν να συγκαταλέγεται στα κορυφαία Ensemble του κόσμου..."
Η Πάτρα ως Πολιτιστική πρωτεύουσα το 2006 δεν εξέδωσε τον ψηφιακό δίσκο με έργα Δ. Λιάλιου, Α. Νεζερίτη, Θ. Κάββουρα, σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση που παρήγγειλε και ματαίωσε συναυλία του Ν.Ε.Κ!! Οι ευθυνόμενοι γι’ αυτό το πολιτιστικό έγκλημα κυκλοφορούν ελεύθεροι…
Ο Γ. Δεμερτζής μίλησε σήμερα στην ΕΤ1 τη γλώσσα της αλήθειας. Δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μουσικές σπουδές στη χώρα μας, η ελληνική μουσική είναι υπόθεση ιδιωτικής οδού και όχι εθνική ως θα έπρεπε, το Ν.Ε.Κ. συνεχίζει την μουσική του πορεία παρά τις όποιες δυσκολίες.
Ίσως η κρατική τηλεόραση πρέπει να προβάλει και πάλι το μικρό αφιέρωμά της στο μέγα Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, ώστε κάποιοι, έστω λίγοι Έλληνες, να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, που δημιουργεί και μεγαλουργεί, σε πείσμα των ερπετών και των εθνικών απατεώνων.
Το Ν.Ε.Κ. απαρτίζουν οι αξιότατοι μουσικοί: Γιώργος Δεμερτζής βιολί, Δημήτρης Χανδράκης βιολί, Αγγέλα Γιαννάκη βιόλα και Άγγελος Λιακάκης τσέλο. Μέχρι τον Μάϊο του 2007, οπότε έγινε ανανέωση του συνόλου, βιόλα έπαιζε η Χαρά Σειρά και τσέλο ο Απόστολος Χανδράκης, επί σειρά ετών μέλη του Ν.Ε.Κ και εξαιρετικοί μουσικοί.
agapite xristi tis ellinikis iperbolis...
ΑπάντησηΔιαγραφήxrisimopoieite sto keimeno sas tin lexi idiotiki odos treis fores. mia gia sas mia gia ton kirio demertzi kai mia giauto pou eipe o kirios demertzis. xafnika einai in "i idiotiki odos". giati omos oxi? stin ellada tou 2008 briskomaste.
poli maura ta lete ola gia tin ellada kai apokardionete autous pou zoune sto exoteriko. iparxei logos? xerete ta idia simbainoun pantou mono pou oi ellines den to xeroune giati asxolountai mono me ton eauto tous kai ola ta alla ta apexo ta blepoun fantaxtera.
bravo tou kiriou demertzi gia ti douleia tou. to kouartetto zei omos tis ideis akribos diskolies me ena neo kouartetto tis europis pou thelei na theoreite epaggelmatiko.
peneste loipon kirie andriopoule auta pou peneuete kai meinete sauta kai min mas to xalate legontas giauta pou den ginontai. ta asxima ta blepoume kai monoi mas. pantou ta idia ginontai. as kratithoume -esto kai gia ligo kairo -mono sta thetika.
filika, N.M.G
Αγαπητέ μου φίλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ για το σχόλιό σου που προάγει τον περί μουσικής παιδείας και πράξης διάλογο. Η Ιδιωτική Οδός δεν είναι μια... υπερβολή, επιτρέψτε μου, αλλά μια επιλογή που απορρέει από μια συγκεκριμένη πραγματικότητα. Δεν τα βλέπω όλα μαύρα στην Ελλάδα, όπως με κατηγορείτε. Ίσα - ίσα που προβάλω το ΝΕΚ ως παράδειγμα μιας Ελλάδας που αντιστέκεται, μιας Ελλάδας που επιμένει, όπως λέει κι ο Σαββόπουλος. Σαν το ΝΕΚ υπάρχουν και άλλα σχήματα σε διάφορους χώρους, που σηματοδοτούν την ελπίδα και τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία. Το ότι όμως στην Ελλάδα δεν υπάρχει οργανωμένη μουσική παιδεία δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Όλοι οι θέλοντες μουσικήν μαθείν πηγαίνουν στην Εσπερία και επιστρέφουν στα πάτρια ή όχι. Πολλοί φίλοι μου έχουν πει ότι θα επιθυμούσαν να επιστρέψουν αλλ' οι εδώ συνθήκες δεν είναι απλώς απογοητευτικές, αλλά μάλλον απαγορευτικές. Δεν αντιλέγω ότι και στην Ευρώπη και παντού υπάρχουν δυσκολίες. Όμως πολλές φορές η Ελλάδα τρώει, δηλ. καταβροχθίζει τα παιδιά της. Αυτό είναι επίσης ένα πραγματικό γεγονός είτε μας αρέσει είτε όχι. Όταν το επισημαίνει κανείς, δεν πρέπει να θεωρείται καταστροφολόγος. Απλώς ζει εν τόπω και χρόνω.
Ο ανώνυμος σχολιαστής έχει δίκιο! Υπερβολή! Υπερβολικοί! Αυτό είμαστε…είναι υπερβολικό να φτιάχνει κανείς κουαρτέτα στην Ελλάδα… Υπερβολικό να μελετάς και να παίζεις ελληνικά έργα χωρίς μαέστρο… υπερβολή δεν είναι, να κάθεται και να ηχογραφεί κανείς το 4ο κουαρτέτο του Σκαλκώτα 60 χρόνια αφού γράφτηκε; Υπερβολικό να διαμαρτυρόμαστε που δεν βγήκε το cd με έργα Πατρινών. Υπερβολή να υπενθυμίζουμε την ανυπαρξία μιας ολοκληρωμένης σχολής μουσικής στην Αθήνα. Έχει δίκιο!... Ο ίδιος βεβαίως μαρτυρά πως κάτι γνωρίζει όταν τόσο συγκεκριμένα γράφει πως «to kouartetto zei omos tis ideis akribos diskolies me ena neo kouartetto tis europis pou thelei na theoreite epaggelmatiko». Εδώ βέβαια τα πράγματα κάπως θολώνουν: η αναφορά σε «Ευρώπη»,ή, «έλληνες» γενικότερα υπερβολικούς εν αντιθέσει με αυτούς που ζουν στο εξωτερικό… αλήθεια για ποιους, ή, τι, μιλάμε; Εχει όμως δίκιο! Και συγνώμη για την υπερβολική επανάληψη της εξομολογητικής μου παραδοχής. Ο ίδιος, βέβαια, παίρνοντας την πρωτοβουλία να μας νουθετήσει διδάσκοντας τον όντως «υπερβολικό» Παναγιώτη Ανδριόπουλο, ως προς το τι να λέει και το νέο ελληνικό κουαρτέτο ως προς το τι είναι: « νέο κουαρτέτο, που –θέλει-! να θεωρείται επαγγελματικό», σίγουρα δεν πράττει υπερβολή! Αλλά υπέρβαση…. Και πάλι έχει δίκιο! Περνώντας κάτω από το περιστύλιο του Ωδείου Αθηνών, του λαμπρότερου μνημείου μουσικής εκπαίδευσης που διαθέτουμε –το «Ελληνικό Ωδείο» στην οδό Φειδίου δεν σας συνιστώ να το επισκεφτείτε χωρίς κράνος, ενώ το «Εθνικό» στην Πλατεία Βάθης, μόνο αν έχετε σοβαρά αποφασίσει να αντισταθείτε στην χρήση ναρκωτικών – και παρατηρώντας τα –πρώην- λευκά του μάρμαρα κατάλαβα πως είναι η σημερινή πραγματικότης. Ούτε μαύρη, ούτε άσπρη. Γκρίζα…
ΑπάντησηΔιαγραφήμετα τιμής
γιώργος δεμερτζής
agapite solista,
ΑπάντησηΔιαγραφήas meinei loipon mono exoteriki i griza pragmatikotita kai eimai sigouros oti gnorizete tin leuki esoterikotita pou borei oxi mono na labokopisei alla kai na paradigmatisei. etsi ki allios kai ekei iparxei poli mauro mexri na fanei to fos.
kali epitixia stous foteinous stoxous sas.
N.M.G.
Μια μικρή ένσταση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιο:
''ανοίγοντας την τηλεόραση είδα όχι τον Ζαχόπουλο, τον Θέμο, τον Μαρτάκη (Έλεος! Γιατί να έχω ακούσει ότι υπάρχει..) και λοιπό συρφετό''
με σόκαρε στην εξής φράση: '' Γιατί να έχω ακούσει ότι υπάρχει..''
Άν κάποιος δεν μας είναι συμπαθής ή διαφωνούμε με τις ιδέες που εκπροσωπεί, είναι κατανοητό να τον χαρακτηρίζουμε ή να τον ''κράζουμε''. Κανένα πρόβλημα μέχρι εδώ. Ωστόσο, το να λέμε '' να μην υπήρχε'' μου ακούγεται πολύ σκληρό, για να μην πω αντιχριστιανικό, διότι στα πλαίσια της αγάπης που πρέπει ως άνθρωποι και ως χριστιανοί να έχουμε, θα πρέπει να έχουμε και υπομονή και ανοχή της διαφορετικότητας. Είναι και αυτός αδελφός μας, μια ψυχή ''υπερ ης Χριστός απέθανεν'' (δεν θυμάμαι ακριβως πως πάει αυτη η φράση).
Διότι κινδυνεύομε να φτάσουμε σε μια θεώρηση των πραγμάτων που μοιάζει με χιτλερική: υπάρχει ένα ανώτερο είδος ανθρώπων, ένα είδος αρείας φυλής, και όσοι με βάση τα κριτήρια μας δεν κατατάσσονται σε αυτην καλύτερα να μην υπήρχαν!!!
Αντε να ακουσουμε καπωτε και το δαχτυλιδι της μανας.
ΑπάντησηΔιαγραφήμπας και φτιαξει η καλη μας μοιρα , κατι καλυτερο...
Υπερβολικο?
Ναι, οταν η Ελληνικη μουσικη , σου πεφτει καπως βαρια...