Ο Σύλλογος Ιεροψαλτών Πατρών & Περιχώρων, εξέδωκε ψήφισμα για την εκδημία του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, στο οποίο αναφέρεται ότι ο πρόεδρος εξήρε την προσωπικότητα και το έργο του μακαριστού κ.λ.π.
Επί Χριστοδούλου καταρτίστηκε για πρώτη φορά «Κανονισμός περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών». Το κείμενο εγκρίθηκε από την Ιερά Σύνοδο και εν συνεχεία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως! Επίσημα πράγματα. Νόμοι και σφραγίδες!
Ο Κανονισμός ρυθμίζει με λεπτομέρεια τα των Ιεροψαλτών, δικαιώματα και υποχρεώσεις, και καλούνται όλοι, κληρικοί και λαϊκοί να τον εφαρμόσουν.
Στην δική μου περίπτωση δεν εφαρμόστηκε. Απελύθην αναιτίως από ψάλτης της Μονής Γηροκομείου, χωρίς καμία απολύτως εξήγηση, ενώ ο Κανονισμός προβλέπει μια μεγάλη διαδικασία μέχρι την οριστική απόλυση. Κάποιοι είπαν ότι ο Κανονισμός δεν ισχύει για τις Μονές. Αυτό τι σημαίνει; Ότι οι ψάλτες των ανά την επικράτεια Μονών είναι ανυπεράσπιστοι ως μη υπαγόμενοι στις διατάξεις του Κανονισμού, ο οποίος, λένε, αφορά μόνο στις ενορίες;
Και εν πάση περιπτώσει γιατί ο Σύλλογος Ιεροψαλτών, και ως συνδικαλιστικό όργανο που είναι, δεν δίνει ή δεν αναζητά μια ερμηνεία; Στην περίπτωσή μου το Δ.Σ. αν μπορούσε βέβαια να μιλήσει θα εξέφραζε την χαρά του για την …καρατόμηση ενός ενοχλητικού.
Ενώ στην άλλη περίπτωση; Που το μέλος του Δ.Σ. είναι ψάλτης σε δυο ενορίες ταυτόχρονα; Αυτό βέβαια δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό, οπότε ίσως δικαίως το αποδέχεται. Κάποιοι έχουν το ταλέντο να ομοιάζουν προς τους αποστόλους, τους οποίους «νεφέλαι αιθερίους διήρπαζον». Έτσι «υπό νεφών μεταρσίως αιρόμενος» ο «συνάδελφος», μπορεί να ψάλλει σε δύο ή και περισσότερους ναούς, με την ευλογία του Συλλόγου και πάσης αρχής και εξουσίας!
Σιγησάτω πάσα σαρξ βροτεία… και στήτω μετά φόβου και τρόμου προ της απροκαλύπτου και ανερυθριάστου εκμεταλλεύσεως της Εκκλησίας…
Επί Χριστοδούλου καταρτίστηκε για πρώτη φορά «Κανονισμός περί των Ιεροψαλτών και της καταστάσεως αυτών». Το κείμενο εγκρίθηκε από την Ιερά Σύνοδο και εν συνεχεία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως! Επίσημα πράγματα. Νόμοι και σφραγίδες!
Ο Κανονισμός ρυθμίζει με λεπτομέρεια τα των Ιεροψαλτών, δικαιώματα και υποχρεώσεις, και καλούνται όλοι, κληρικοί και λαϊκοί να τον εφαρμόσουν.
Στην δική μου περίπτωση δεν εφαρμόστηκε. Απελύθην αναιτίως από ψάλτης της Μονής Γηροκομείου, χωρίς καμία απολύτως εξήγηση, ενώ ο Κανονισμός προβλέπει μια μεγάλη διαδικασία μέχρι την οριστική απόλυση. Κάποιοι είπαν ότι ο Κανονισμός δεν ισχύει για τις Μονές. Αυτό τι σημαίνει; Ότι οι ψάλτες των ανά την επικράτεια Μονών είναι ανυπεράσπιστοι ως μη υπαγόμενοι στις διατάξεις του Κανονισμού, ο οποίος, λένε, αφορά μόνο στις ενορίες;
Και εν πάση περιπτώσει γιατί ο Σύλλογος Ιεροψαλτών, και ως συνδικαλιστικό όργανο που είναι, δεν δίνει ή δεν αναζητά μια ερμηνεία; Στην περίπτωσή μου το Δ.Σ. αν μπορούσε βέβαια να μιλήσει θα εξέφραζε την χαρά του για την …καρατόμηση ενός ενοχλητικού.
Ενώ στην άλλη περίπτωση; Που το μέλος του Δ.Σ. είναι ψάλτης σε δυο ενορίες ταυτόχρονα; Αυτό βέβαια δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό, οπότε ίσως δικαίως το αποδέχεται. Κάποιοι έχουν το ταλέντο να ομοιάζουν προς τους αποστόλους, τους οποίους «νεφέλαι αιθερίους διήρπαζον». Έτσι «υπό νεφών μεταρσίως αιρόμενος» ο «συνάδελφος», μπορεί να ψάλλει σε δύο ή και περισσότερους ναούς, με την ευλογία του Συλλόγου και πάσης αρχής και εξουσίας!
Σιγησάτω πάσα σαρξ βροτεία… και στήτω μετά φόβου και τρόμου προ της απροκαλύπτου και ανερυθριάστου εκμεταλλεύσεως της Εκκλησίας…
Και ο Κανονισμός του μακαριστού στον κάλαθο των αχρήστων… υπό των «αρίστων»…
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ δ.σ. ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΕΝΟΡΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ(ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ Η ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ)ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΠΟΥΚΑΛΑΚΙΑ ΜΕ ΝΑΜΑ(ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λέτε ρε παιδιά! Θα τρελαθούμε εντελώς? Πως μπορεί κανείς να είναι ψάλτης σε δύο ενορίες? Πετάγεται από τη μία στην άλλη όταν ο παπάς λέει το ευαγγέλιο? Μου φαίνεται πρακτικά αδύνατο. Είναι σα να δουλέβει κάποιος το πρωί και στην Τράπεζα και στο ΙΚΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να πηγαίνει στη μια μόνο στους εσπερινούς και στην άλλη μόνο στους ορθρους!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλοι μου μην ανησυχείτε. Ο συγκεκριμμένος είναι άπαιχτος! Ακόμα και κασέτα μπορεί να στέλνει για να χτυπήσει δυο - τρεις εκκλησίές μαζί! Άλλωστε ο Παναγιώτης το είπε: "υπό νεφών μεταρσίως αιρόμμενος"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ: Ο ΨΑΛΤΗΣ ΑΥΤΟΣ ΕΨΕΛΝΕ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΟΙΚΙΑΚΟ ΝΑΟ (8-10). ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΨΕΛΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ (5-8) ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΤΑΤΟ ΝΑΟ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ! ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΡΟ ΕΤΩΝ Ο ΠΑΤΗΡ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ ΣΕ ΕΕΚΙΝΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ... ΕΤΣΙ ΣΤΙΣ 8 ΠΕΤΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ - ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ - ΚΑΙ ΠΕΡΝΕΙ ΔΥΟ ΜΙΣΘΟΥΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι μόνο δύο μισθούς, φίλε γνώστη! Τα τυχερά πού τα βάζεις; Χρυσορυχείο ο νέος ναός! Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει! Η μάλλον πατήρ κερνάει και υιός πίνει!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑαααχ!!! Γιατί ρε πατέρα δεν γινόσουν...πρωτόπαπας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔάσκαλε, αυτός είναι ο γνωστός και ως Παπακαλιάτης; Αλήθεια, κατά ποίο σύστημα ψάλει, των Τρίων Δασκάλων, ή του Καρρά Αγγελόπουλου; Οι κ.κ. Ψάχος και Γαλάνης τι λέγουν για όλα αυτά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά Παναγιώτη, συνέχισε να λες τέτοια... Και θα γεμίσει το Αρσάκειο με επιστολές υπέρ της απολύσεως σου... Ήδη είναι αρκετές:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν παίζεσαι...!
ΦΙΛΟΙ, ΑΥΤΟΣ Ο ΝΕΟς ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ. ΑΛΛΑ Ο ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΥΦΕΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ, ΙΣΩΣ ΝΟΥΜΕΡΟ 1 ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΕΝΩ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΔΕ ΤΟΥΜΟΙΑΖΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΕΧΕΙ ΕΠΙΡΡΕΑΣΤΕΙ ΜΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙ... ΓΚΑΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΜΕ ΤΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ! Ε5ΤΣΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΚΑΗΜΕΝΟΙ. ΞΕΚΟΥΦΑΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά όλα αυτά ρε παιδιά! Αλλά μου κάνει εντύπωση. Δεν υπάρχει τίποτα? Σύλλογος Ιεροψαλτών, Ομοσπονδία, Μητρόπολη,τίποτα? Ο καθένας ανεξέλεκτα κάνει ότι θέλει? Και μια απορία ακόμα: Πιοι είναι οι "άριστοι" που πέταξαν στο "καλάθι των αχρήστων" τον κανονισμό?
ΑπάντησηΔιαγραφή...Εχει ΒΑΡΥ όνομα....για αυτό!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέστε το ρε παιδιά αφού το ξέρετε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ δεν "μαγαρίζω" το στόμα μου :p
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΝΕΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΨΑΛΤΗ;;;;;; ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΣΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΝΑ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΟΡΚΙΖΟΤΑΝ ΠΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΠΑΡΤΗΣ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΚΟΣΜΟΥ.....ΣΚΟΥΡΑ ΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΕΤΡΙΟΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΡΙΣΤΟΙ(ΕΝΝΟΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΒΑΠΤΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΟΝΟΜΑ ΑΡΙΣΤΟΣ...,ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.......ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ....)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά Σ.Σκιαδαρέσης λέγεται.Να μας ζήσει ονέος αρχιεπίσκοπος
ΑπάντησηΔιαγραφήναί να μας ζήσει!!!! καί γιά να μαθαίνετε (εννοώ τα της ακραιφνούς εκκλησιαστικής ορολογίας) ο πρωτόπαπας καλείται και πρωθιερεύς. αμφότεροι δε οι πατέρας(πρωθιερεύς) και υιός(διπλοθεσίτης ψαλτόλυσσας...) έχουν και επίσκοπο συγγενή καί δη στενότατο! αυτός δεν θα σας πω πως αποκαλείται......κινδυνεύω να με διαγράψει ο διαχειριστής του blog...:P
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε νομίζω πως έχεις δίκιο. Ο Σ.Σκιαδαρέσης (1904-1967)πέθανε πριν 41 χρόνια! Υπήρξε διακεκριμένος μουσικός, μουσικολόγος και λογοτέχνης και άφησε πίσω του πλούσιο συγγραφικό και μεταφραστικό έργο. Μετέφρασε, μεταξύ άλλων, και το βιβλίο του
Norbert Dufourcq (1904-1990), καθηγητή του Conservatoire National de Paris, Petite histoire de la musique en Europe (1942).
Η θεματολογία του έργου αυτού, που εκδόθηκε στα ελληνικά το 1947, καλύπτει χρονικά την ιστορία της μουσικής από τις απαρχές της μέχρι και τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, ενώ ο Σκιαδαρέσης έχει ενσωματώσει και μια πολύ σύντομη προσθήκη σχετικά με την ελληνική μουσική σχολή στα νεώτερα χρόνια.
Εγώ δεν ξέρω άλλον Σ.Σκιαδαρέση.
Δεν νομίζεται οτι είναι υποκριτικό εκ μέρους σας κ. Ανδριόπουλε, να υποστηρίζεται οτι δεν γνωρίζεται κάποιον που δουλεύει στο Αρσάκειο, όπως κι εσείς; Μιλάω για τον κ. Σ.Σκιαδαρέση, που είναι το πρόσωπο για το οποίο γράφετε στο εν λόγω κείμενο, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω. Άσχετα με το αν είναι σωστό ή οχι αυτό που κάνει εκείνος, εσείς τουλάχιστον θα έπρεπε να είστε ειλικρινής με τους επισκέπτες του ιστολογίου σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι παραείμαι ειλικρινής, κι αυτό στις μέρες μας είναι ελάττωμα! Πάντως ο ποιητής τα λέει καλά: "Η ακριβολογία στη σκέψη δεν συμπίπτει με την ακριβολογία στα αισθήματα. Πόσο μάλλον στα οράματα ή στους διασκελισμούς που απαιτούνται για να κινηθείς σ' ένα επίπεδο υπεράνω πολύ της χρηστικής πραγματικότητας".
Βλέπω επιμένεται να μην παραδέχεστε οτι γνωρίζεται τον κ. Σ.Σκιαδαρέση. Μιλάτε για την ειλικρίνια στη σκέψη και τα αισθήματα, όμως δεν βλέπω αυτήν την ειλικρίνια και σε αυτά που γράφετε. Πως είναι δυνατόν, να μην γνωρίζεται εναν άνθρωπο με τον οποίο, αν δεν συνεργάζεστε, τουλάχιστον συνυπάρχετε στον ίδιο εργασιακό χόρο. Συμμερίζομαι οτι δεν θέλησατε να τον κατονομάσετε στο κείμενο σας, αλλά δεν μπορείτε να υποστηρίζετε πως δεν τον γνωρίζετε κι'όλας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας απάντησα με Ελύτη και βλέπω ότι δεν το εκτιμάτε. Αυτή είναι μια ουσιώδης διαφορά μας. Πάντως το β' πληθυντικό γράφεται πάντα με "ε". Καλό σας απόγευμα.
Αντί να διορθώνετε τα ορθογραφικά λάθη, που οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει ότι έγιναν λόγω βιασύνης, θα ήταν προτιμότερο να αποδεικνύετε έμπρακτα αυτά που υποστηρίζετε για την ειλικρίνεια. Όσο για το αν εκτιμώ την ποίηση του Ελύτη, σίγουρα δεν μπορείτε να το ισχυρίζεστε καθότι δεν με γνωρίζετε προσωπικά. Ακόμα θέλω να ξέρετε ότι η καλλιέργεια ενός ανθρώπου, δεν φαίνεται μόνο από το πλήθος των γνώσεων του, αλλά κυρίως από την τόλμη του να λέει την αλήθεια και να μην κρύβεται πίσω από τις λέξεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Σ.Σκιαδαρέσης είναι ψάλτης στην ενορία μου, την Αγία Τριάδα, και γνωρίζω πολύ καλά το πόσο αξιόλογος άνθρωπος είναι. Αντί να προσποιείσθε ότι δεν τον ξέρετε, θα 'πρεπε να επικρίνετε τα κακοήθη σχόλια που γίνονται για αυτόν.
Aγαπητέ μου,
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ξεχνάτε ότι είστε ανώνυμος. Άρα μαθήματα περί ειλικρίνειας...
2. Σέβομαι απολύτως την άποψή σας για τον οιονδήποτε γνωρίζετε. Έχετε ιδίαν γνώμην...
3. Τα δικά μου σχόλια σ' αυτό το ιστολόγιο βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα.