Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008

Ο ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΗΣ!


Την 1η Ιανουαρίου συμπληρώθηκαν εννέα χρόνια αφ’ ότου προσελήφθην ως δεξιός ιεροψάλτης στην Ι. Μονή Γηροκομείου, κατόπιν επιμόνου αιτήσεως του ηγουμενοσυμβουλίου προς τον τότε Μητροπολίτη Πατρών κ. Νικόδημο, ο οποίος συγκατατέθηκε ασμένως.
Υπηρέτησα, λοιπόν, στο Μοναστήρι που βαπτίστηκα, που έψαλλα από μικρό παιδί, εκεί όπου καθιέρωσα τις μεγάλες αγρυπνίες, τις ειδικές ακολουθίες και το μοναχικό τυπικό.
Ως γνωστόν τον περασμένο Μάϊο απελύθην δι’ επιστολής του ηγουμενοσυμβουλίου, σταλείσης μοι με κούριερ (!), χωρίς να αναγράφεται ο λόγος της ενεργείας αυτής. Είναι όμως επίσης γνωστό ότι λειτούργησε «το βαθύ κράτος» παρεκκλησιαστικών κύκλων, οι οποίοι δεν δέχονται αντίλογο στους λόγους και τις πράξεις τους.
Δυστυχώς, ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, παρά τις «εκσυγχρονιστικές» προθέσεις του, δεν κατόρθωσε να σπάσει το απόστημα του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας που κυριαρχεί στην πλειοψηφία των εν Ελλάδι θρησκευομένων.
Καλώ τον «διάδοχό» μου στο αναλόγιο της Μονής Γηροκομείου κ. Χαράλαμπο Παρασκευόπουλο να παραιτηθεί πάραυτα. Όσο μένει αποδεικνύεται μοιχεπιβάτης του ψαλτηρίου.
Για τον ηγούμενο Συμεών Χατζή, τι να πει κανείς; Έχει απoλέσει κάθε ίχνος χριστιανικότητος.
Διευκρινίζω ότι δεν με ενδιαφέρουν οι θέσεις και τα αξιώματα. Το ζήτημα είναι ηθικής τάξεως. Άλλωστε η συνέχεια της υποθέσεως θα δοθεί, δυστυχώς, στις δικαστικές αίθουσες. Με την απόλυτη ευθύνη της τοπικής Εκκλησίας. Η προανάκριση άρχισε…

12 σχόλια:

  1. Εύχομαι να βρεθεί δίκαιη και αίσια δι-έξοδος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για την καρδιακή ευχή σου π.κ. Αγωνίζομαι - το ελάχιστο κάνω - όχι για μένα αλλά για το δικαίωμα στην ετερότητα μέσα στην Εκκλησία μας, που είναι η των του Χριστού πενήτων και ξένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλα έκαναν και σε έστειλαν απο εκει που ήρθες.Όταν τα έπαιρνες χοντρά απο την τοπική Εκκλησία και την χρησιμοποιούσες για τους ιδιοτελείς σκοπούς σου ήταν καλά( μισθούς και διορισμούς σε ξακουστά εκπαιδευτήρια)? Νομίζεις πώς είσαι ο μεγάλος θεολόγος-μουσικολόγος που θα αναμορφώσεις ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Εκκλησία, τρομάρα σου? Ο "μοιχεπιβάτης" είναι αυτός που πήγε νόμιμα στο μοναστήρι να ψάλλει και όχι εσύ που βρίζεις παπάδες,δεσποτάδες κι βγαίνεις στα SUPERB της Ρένας? Σαν δεν ντρέπεσαι λιγάκι να τρέχεις στα δικαστήρια με την Εκκλησία!Να γυρίσεις πάλι στα θρανία να ξαναμάθεις θεολογία και όχι να χοροπηδάς σαν κατσίκι στα παράθυρα.Είναι που δεν σε ενδιαφέρουν οι θέσεις και τα αξιώματα?Έπρεπε να ντρέπεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητε Παναγιωτη,

    Παρακολουθω, εδω και αρκετο καιρο, οσα λες για το Μοναστηρι μας, τον Ηγουμενο μας και πνευματικο πατερα μας, τον Δεσποτη μας, τον π.Κυριλλο και πολλους αλλους απο την τοπικη εκλησια.
    Παρακολουθουσα συχνα και σενα οταν εψελνες στο αναλογιο του Μοναστηριου μας.
    Νομιζω οτι εχεις ξεφυγει εντελως σε δρομους που δεν συμβαδιζουν με αυτο που εισαι (θεολογος) ουτε με αυτο που εκανες (ιεροψαλτης) και φανταζομαι θα ηθελες να ξανακανεις.
    Που ειναι ο Λογος του Θεου για
    ΑΓΑΠΗ, για ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ για ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ ?
    Οσο και αν υποτιθεται οτι σε εχουν αδικησει, ειναι αυτος τροπος αντιδρασης ενος θεολογου?
    Με ποιον ακριβως τροπο δειχνεις την υπακοη σου? την ταπεινωση σου?
    Αληθεια, ο γεροντας σου (φανταζομαι εχεις) τι λεει για ολα αυτα? Ετσι σε συμβουλευει να αντιδρας? Ετσι σε συμβουλευει να προβαινεις σε κρισεις κληρικων?
    Που ειναι το πνευμα αγαπης που θα επρεπε να εχεις μετα απο τοσα χρονια, οπως λες, στο αναλογιο, στις αγρυπνιες και στις ειδικες ακολουθιες? (αληθεια, ποιες ειναι οι "ειδικες" ακολουθιες?)
    Πολλοι Αγιοι, πολλοι μεγαλοι Πατερες της Εκκλησιας μας καποια στιγμη της ζωης τους αδικηθηκαν καταφωρα. Εκαναν ομως υπομονη και εδειξαν αγαπη γιαυτο και αγιασαν.
    Σε καποιο σημειο του blog σου εχεις τιτλο "ΑΝΤΕΧΕΙ Ο,ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΓΑΠΗΘΗ". Αν το αντιστρεψεις βγαζεις καποιο συμπερασμα για τον εαυτο σου? Αγαπηθηκες ως ιεροψαλτης στο Μοναστηρι μας? Και αν οχι γιατι?
    Μηπως ολα αυτα ειναι απλα ασκησεις καταπολεμησης του εγωισμου σου?
    Αληθεια σου ειχε γινει χειροθεσια πριν ασκησεις τα καθηκοντα του ιεροψαλτη?
    Αν ναι, τοτε θα ξερεις καλυτερα απο μενα (που δεν ειμαι θεολογος) οτι ανηκεις στις ταξεις των κληρικων. Και ως κατωτερος κληρικος οφειλεις, περισσοτερο απο τον απλο λαϊκο, να τηρεις τους κανονες της εκκλησιας προκειμενου να δειχνεις "το καλο παραδειγμα" που θα πρεπει να ακολουθησουμε και εμεις οι υπολοιποι.
    Σου ευχομαι καλη φωτιση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ panos,
    Σ' ευχαριστώ για το σχόλιό σου και για την καλή σου διάθεση απέναντί μου. Κοίταξε. Μάλλον είμαι αρκετά εγωιστής ώστε δεν αισθάνομαι καμία πικρία ούτε αδικία. Το θέμα έχει ως εξής: Όταν μίλησα δημόσια το έκανα θέτοντας συγκεκριμένα θεολογικά ζητήματα. Ιατρικές διαλέξεις εντός του ναού του Αγίου Ανδρέου, αφορισμός Ν. Σωτηρόπουλου, αντιμετώπιση Καθολικών από μέρους μας, ο Αρχιεπίσκοπος πεθαίνει επειδή πήγε στον Πάπα κ.λ.π. Σε όλα αυτά, και ενώ και άλλοι συμπολίτες μας εκφράστηκαν είτε δημόσια είτε ιδιωτικά, η τοπική εκκλησία, με επικεφαλής τον επίσκοπο, δεν πήρε καμία θέση. Απέφυγε συστηματικά να αρθρώσει τον οιονδήποτε λόγο. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα. Μα δεν αιτιολόγησε ούτε την απόλυσή μου. Γιατί; Αξίζει να προβληματιστείς λιγάκι. Στην εποχή μας δεν γίνεται, φίλτατε, η Εκκλησία να υιοθετεί τη σιωπή λόγω μικροσκοπιμοτήτων. Οπότε οι ούτως πολιτευόμενοι δεν υπολογίζουν ούτε φιλίες ούτε αγάπες. Μόνο καιροσκοπισμός. Αν μπορούσες να ακούσεις τι μου έλεγε ο π. Συμεών για τον Κύριλλο και τον Δεσπότη θα καταλάβαινες... Όσο για τις ειδικές ακολουθίες σου λέω: Το Μέγα Απόδειπνο των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων (για πρώτη φορά στην Πάτρα), τα Εγκώμια της Παναγίας που τα μετέγραψα με τα χέρια μου από το παλαιό χειρόγραφο, το κοντάκιο της Κοιμήσεως και άλλα.
    Να ΄σαι καλά και καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Πάνο μου επιτρέπεις να σου απευθύνω ένα ερώτημα:
    Ποια θα πρέπει να είναι η αντίδρασή μας όταν κατά την κρίση μας, την πάντοτε υποκειμενική βέβαια, αλλοτριώνεται η εικόνα της εκκλησίας και διαστρεβλώνεται ο λόγος του Χριστού; (εάν βέβαια δεν ισχύει το Αλάθητο)
    Δεν έχω κατανοήσει το σφάλμα του Παναγιώτη, ο οποίος εν γνώση του “έπαιζε” το κεφάλι του – όπως και “τό ‘φαγε” – και η απάντησή σου θα με βοηθήσει…
    Προσωπικά, πιστεύω ότι η συντριπτική πλειονοψηφία μιμούμενοι έναν μαθητή του Ιησού, αρνούμαστε και τον Ιησού και τον εαυτό μας.
    Ήθελα να ήξερα, όταν κοιταζόμαστε στον καθρέφτη, ΤΙ βλέπουμε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητε Παναγιωτη,
    Η απαντηση σου ερχεται σε πληρη συμφωνια με την διαπιστωση μου, οτι εχεις ξεφυγει εντελως σε δρομους αλλους.....
    Δεν αναφερθηκα καμμια στιγμη σε προσωπα...
    Δεν ηθελα να υποστηριξω κανεναν ουτε να κατηγορησω κανεναν....
    Και δεν ελαβα και καμμια απαντηση στα ερωτηματα μου.... μονο για τις ειδικες ακολουθιες (οι οποιες υπαρχουν βεβαια στα μοναστηριακα τυπικα....αρα ειναι ειδικες?)
    Τελος παντων.... υπαρχει ακομα χωρος για να παρω μια καποια απαντηση....
    Οσο για τον allo tasso θα απαντησω ως εξης :
    Η αντιδραση μας σε ο,τιδηποτε συμβαινει γυρω μας θα πρεπει να ειναι συμφωνη με τις διδασκαλιες της Εκκλησιας μας... δηλαδη να αντιδρασουμε με ΑΓΑΠΗ και συμφωνα με τις υποδειξεις του γεροντα μας...
    Και φυσικα δεν τιθεται θεμα αλαθητου...
    Αλλα και ουδεις αναμαρτητος....
    Και ο αναμαρτητος πρωτος τον λιθον βαλλετω... (καλα δεν το εγραψα?)
    Αν εσυ στα προγραφομενα βλεπεις το παραμικρο ιχνος αγαπης να μου το εντοπισεις....
    Δεν νομιζω οτι εχω να προσθεσω κατι αλλο....
    Καλη φωτιση και στους δυο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έστω ότι αδικείται κανείς από έναν επίσκοπο ή έναν οποιοδήποτε κληρικό. Μπορεί να αισθάνεται πικρία μέσα του, ακόμη και οργή. Ανθρώπινο και χρειάζεται δύναμη και αγώνας πνευματικός για να ξεπεραστούν τα συναισθήματα αυτά. Κατανοητά όλα αυτά και απόλυτα ανθρώπινα. Αλλά το να προσφεύγει στη δικαιοσύνη ένας ιεροψάλτης και μάλιστα θεολόγος εναντίον της Μητρόπολης ή της ενορίας ή του μοναστηριού που τον αδίκησε, δεν μου φαίνεται ότι είναι το καλύτερο. Υπάρχουν περιπτώσεις που η υπερβολική αντίδραση κάνει το δίκιο να γίνεται άδικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ μου ανώνυμε,
    Αν θέλεις πίστεψέ το: Ούτε πικρία, ούτε οργή αισθάνομαι για όσα συνέβησαν σε βάρος μου. Άλλωστε αυτοί που ενήργησαν εναντίον μου δεν είχαν την παρρησία να τοποθετηθούν δημόσια. Όλα στο παρασκήνιο. Δεν έχω προσφύγει στη διακιοσύνη εναντίον της Μητρόπολης ή του Μοναστηριού. Πρόκειται για μια εσκεμμένη (;) παρανόηση. Έχω καταθέσει μήνυση εναντίον εκείνου του λαϊκού, ο οποίος με επιστολή του προς τη Μονή Γηροκομείου με εμφανίζει ως υποταχθέντα στον Πάπα!! Και άρα πρέπει να απολυθώ...
    Η Μητρόπολις θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου να παρέμβει κατευναστικά. Αλλά άλλαι αι βουλαί της... Ας πάρουν επιτέλους την ευθύνη των πράξεών τους και των λόγων τους. Προσωπικά πορεύομαι εν επιγνώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αγαπητέ απλά πράγματα.
    για σένα ο Παπισμός είναι αίρεση;
    κάνε μια δημόσια ομολογία πίστεως ώστε όσοι σε παρουσιάζουν ως ενωτικό και λατινόφρονα να καταισχυνθούν.
    διαφορετικά εάν αποπέμφθηκες από την θέση του ιεροψάλτου για λόγους πίστεως και όχι για λόγους προσωπικής εμπάθειας ουδέν νομικό μέτρο και ουδείς δικαστής θα βρεθεί να σε δικαιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ απλά πράγματα.
    Για ποιο λόγο αποπέμφθηκα;
    Δεν γράφουν τίποτα στο έγγραφο που μου έστειλαν. Και δημοσίως δεν είπαν λέξη!!! Για ρώτησέ τους. Κι αν σου πουν γράψε μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μήπως,λέω τωρα ,όσοι προέκριναν την απομάκρυνση σου από τη θέση του ιεροψάλτη στο μοναστήρι δε δημοσιοποιούν τους λόγους απομάκρυνσης για να προφυλάξουν εσένα και την προσωπικότητα σου ώστε να μη βρεθείς περαιτέρω εκτεθειμένος;

    μήπως όσο ανακατεύεις τα πράγματα μπλέκοντας με δικαστήρια ,μηνύσεις κλπ κάνεις τελικά περισσότερο κακό στον εαυτό σου παρά σε οποιονδήποτε άλλον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή