tag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post794326177764256071..comments2024-03-27T23:04:35.212+02:00Comments on Ιδιωτική Οδός: ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ: ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑpanagiotisandriopouloshttp://www.blogger.com/profile/09966994271065304598noreply@blogger.comBlogger32125tag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-1088144263827629942008-07-16T22:26:00.000+03:002008-07-16T22:26:00.000+03:00Ο κ. Ξυδιας ειναι φιλος του κ. Γιανναρα.Σας ευχαρι...Ο κ. Ξυδιας ειναι φιλος του κ. Γιανναρα.<BR/><BR/>Σας ευχαριστω πολυamethystoshttps://www.blogger.com/profile/10739409640674793441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-13406757965676267642008-07-16T15:37:00.000+03:002008-07-16T15:37:00.000+03:00Αγαπητέ amethystosΣτο τελευταίο (106) τεύχος του π...Αγαπητέ amethystos<BR/><BR/>Στο τελευταίο (106) τεύχος του περιοδικού ΣΥΝΑΞΗ, υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Βασίλη Ξυδιά, με τίτλο: "Χριστιανοί κατά της θρησκείας", όπου φυσικά πρωτοστατεί το συγκεκριμένο βιβλίο του καθηγητή Χρ. Γιανναρά. <BR/>Ίσως θα άξιζε τον κόπο να το διαβάσετε.panagiotisandriopouloshttps://www.blogger.com/profile/09966994271065304598noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-4727083852568175932008-07-16T09:01:00.000+03:002008-07-16T09:01:00.000+03:00Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε,Με το βιβλίο του κ. Γιανναρ...Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε,<BR/><BR/>Με το βιβλίο του κ. Γιανναρά και με τις κριτικές που δέχτηκε συμβαίνει το εξής παράδοξο. <BR/><BR/>Ενώ το βιβλίο με εκκλησιαστικά δεδομένα είναι πρόχειρο, οι κριτικές που δέχεται μας πείθουν αντιθέτως πως έχει δίκιο. Επειδη το αληθές και το πραγματικό δεν είναι αναγκαίως ταυτόσημα.amethystoshttps://www.blogger.com/profile/10739409640674793441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-46661810400820007192008-03-29T14:01:00.000+02:002008-03-29T14:01:00.000+02:00ΕΛΑ ARWEN ΚΟΥΛΑΡΕ ΜΕΓΑΛΕ...ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΤΣΙ!!!ΔΕΝ Σ...ΕΛΑ ARWEN ΚΟΥΛΑΡΕ ΜΕΓΑΛΕ...ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΤΣΙ!!!ΔΕΝ ΣΕ ΕΙΠΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΜΠΟΥΡΗ... ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ???ΜΗΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΘΕΟ???ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΞΗΜΕΡΟΒΡΑΔΙΑΖΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΗΠΩΣ ΦΤΑΣΩ ΜΕΣΩ ΚΑΠΟΙΟΥ ΜΑΝΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟΝ...ΘΕΟ.....ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ...ΚΟΛΗΜΜΕΝΕ ΑΝΤΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ...ΔΕΝ ΞΕΡΩ...<BR/>"LENGOLAS"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-36543533466003914592008-03-28T11:33:00.000+02:002008-03-28T11:33:00.000+02:00Και εσύ LENGOLAS χαλάρωσε λιγάκι.Δεν είσαι ο μόνος...Και εσύ LENGOLAS χαλάρωσε λιγάκι.Δεν είσαι ο μόνος ορθόδοξος που υπάρχει.Πως το έχεις δει?Εμεις δηλαδή τι είμαστε?Εμείς δεν πιστεύουμε?Από κάτι τέτοιους έχει βγεί κακό όνομα για την εκκλησία.Από κάποιους τζιχαντ που το έχουν δει bodyguard της πίστης!!!!!!!!;ΈΛΕΟΣ!!!!<BR/><BR/> ARWENAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-85577695676772341042008-03-28T11:29:00.000+02:002008-03-28T11:29:00.000+02:00Δεν καταλαβαίνω LENGOLAS τι εννοείς με το πότε έρχ...Δεν καταλαβαίνω LENGOLAS τι εννοείς με το πότε έρχεσαι!!!????<BR/>Τέλος πάντων οι υπερβολές ποτέ δεν οφέλησαν κανέναν.Αυτό είναι αποδεδειγμένο.Όπως ξαναείπαμε ο Γιανναράς μπορεί να χαραχτηριστεί από κάποιους ως ακραίος,κριτής των πάντων.Όμως άλλοι μπορούν να τον πούν λόγιο,με καίριες απόψεις superυπερορθόδοξο.<BR/>Είναι μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.Όμως παρακαλώ τον Παναγιώτη να μας πει και αυτός τι νομίζει για τον Γιανναρά.Ευχαριστώ!<BR/> <BR/> arwenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-8012456046123495412008-03-27T20:44:00.001+02:002008-03-27T20:44:00.001+02:00ARWEN, ΠΟΤΕ ΕΡΧΕΣΑΙ ΡΕ?ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ....LENGOLASARWEN, ΠΟΤΕ ΕΡΧΕΣΑΙ ΡΕ?ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ....<BR/>LENGOLASAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-62888535446824143892008-03-27T20:44:00.000+02:002008-03-27T20:44:00.000+02:00ΤΙ ΛΕΣ ARWEN? Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠ...ΤΙ ΛΕΣ ARWEN? Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΦΟΡΗΣΕΙ... ΕΙΝΑι Ο ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΣΜΟΥ....ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ..ΠΟΛΥ ΛΥΠΟΥΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΕΡΙΚΟΙ (ΕΥΤΥΧΩΣ) ΟΧΙ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΟ...ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ.....<BR/>"LENGOLAS"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-60649975652477516742008-03-27T09:46:00.000+02:002008-03-27T09:46:00.000+02:00Για να πούμε την αλήθεια ο Γιανναράς έχει το χάρισ...Για να πούμε την αλήθεια ο Γιανναράς έχει το χάρισμα του λόγου.Αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς.Όμως πολλές φορές εξαπολύει κριτική χώρις να προτείνει λύσεις!!!Αυτό ξέρω να το κάνω και εγώ χωρίς να είμαι λόγιος.Βέβαια μερικές φορές οι απόψεις του είναι καίριες και δεν φοβάται να τις εκφράσει.<BR/><BR/> arwenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-11560147016207842872008-03-26T17:41:00.000+02:002008-03-26T17:41:00.000+02:00ρε παιδιά δεν μπορεί όποιος να ναι να χαρακτηρήσει...ρε παιδιά δεν μπορεί όποιος να ναι να χαρακτηρήσει τον Γιανναρά όπως του 'ρχεται μα ούτε ο Μπούμης!! όποιος έχει αντιρρήσεις ας έρθει να τις αποδείξει σοβαρά και όχι μιλώντας στον αέρα.. ξαναδιαβάστε τον Γιανναρά χωρίς να ρωτήσετε την γνώμη των γεροντάδων σας και θα βρείτε από μόνοι σας αν σκεφτείτε λιγάαααακι ότι τα λέγει σύμφωνα με το ορθόδοξο πνεύμα. άντε διαβάστε βρε!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-54698030407410871242008-03-25T13:29:00.000+02:002008-03-25T13:29:00.000+02:00το κείμενο του γερ.Παισίου για τα σημεία των καιρώ...το κείμενο του γερ.Παισίου για τα σημεία των καιρών είναι ιδιόγραφο,αυθεντικό και το διένειμε ο ίδιος όσο ζούσε,συνεχίζουν δε να το διανέμουν οι πατέρες της συνοδείας του.<BR/>ο π.Παίσιος ήξερε πολύ καλά τι έγραφε <BR/>και τα έγραψε ιδιοχείρως για να μην αμφισβητείται από κανέναν η αυθεντικοτητα του κειμενου.<BR/><BR/><BR/>όσον αφορά για τους δυτικούς είμαι συμφωνος με την τοποθέτηση του μεγαλύτερου συγχρονου ορθοδοξου δογματολόγου,του οσιου γέροντος Ιουστίνου Πόποβιτς:<BR/> "Εις την ιστορίαν του ανθρωπίνου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις : Του Αδάμ, του Ιούδα και του Πάπα".<BR/><BR/>κάποιοι λέγουν(μεταξυ αυτών και βατικάνιοι θεολογοι) πως ο Ιούδας ήταν όργανο της πρόνοιας του Θεού προσπαθωντας να τον δικαιωσουν.<BR/><BR/>κάποιοι άλλοι προσπαθουν να αμβλύνουν στα μάτια των ορθοδοξων την δυσμορφία του παπικού τερατουργήματος,ευελπιστώντας στα κοσμικά οφέλη που θα προκύψουν από την σύμπραξη με τον ισχυροτερο θρησκευτικοπολιτικο-οικονομικό όμιλο παγκοσμίως.<BR/><BR/>άξιος ο μισθός τους!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-86388485461312230122008-03-25T12:21:00.000+02:002008-03-25T12:21:00.000+02:00Ότι αφορά τον όντως μεγάλο Ωριγένη, σας παραπέμπω ...Ότι αφορά τον όντως μεγάλο Ωριγένη, σας παραπέμπω στο βιβλίο του σεβ.Νικο<BR/>πόλεως Μελετίου:Η Ε'ΟΙΚ.ΣΥΝΟΔΟΣ.<BR/> Επιμένω ότι οι κρίσεις του γερο-Παί<BR/>σιου δεν βασίζονται στην προσωπική με<BR/>λέτη του έργου του Γιανναρά,όπως εξ <BR/>άλλου ισχύει και για το κείμενο περί<BR/>αντιχρίστου που κυκλοφόρησε με το όνομά του,και που ο π.Βασ.Βολουδάκης<BR/>κατέδειξε το πόσο εκτός της ορθοδόξου<BR/>παραδόσεως εκινείτο.Και οι άγιοι σφάλλουν γι'αυτό η τελική κρίση ανήκει στην Εκκλησία.<BR/> Ο Μιχ.Κηρουλάριος άγιος;απο πότε;<BR/>Εν προκειμένω διάβασε την επιστολή <BR/>του Πατρ.Αλεξανδρείας προς τον Κηρουλάριο.Πιστεύεις πως για το σχίσμα φταίνε μόνο οι δυτικοί;Μηπως<BR/>συνειδητά αγνοούμε την ιστορία;Και<BR/>αν την αγνοούμε μπορούμε να εκτιμήσουμε σωστά και το τότε και το τώρα;Είναι εύκολο να δαιμονοποιούμε τους άλλους.Δύσκολο<BR/>να δούμε τους εαυτούς μας.Έτσι όμως<BR/>αδικούμε την ορθοδοξία και την ταυτίζουμε με συγκεκριμένους τόπους<BR/>και ιστορικές περιόδους.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-62778269577942670682008-03-24T18:31:00.000+02:002008-03-24T18:31:00.000+02:00ο ταφος του Ωριγένη στην Τύρο ήταν προσκύνημα μέχρ...ο ταφος του Ωριγένη στην Τύρο ήταν προσκύνημα μέχρι την καταστροφή του.<BR/><BR/>ο γερ.Παίσιος μιλουσε συχνα πυκνά για τις θεωρίες Γιανναρά και μεταξύ των ακροατων του υπήρξα τόσο εγώ ,οσο και ο γιος του Γιανναρά.<BR/><BR/>αν ψαχνετε για ασέβειες δείτε μια καταφανέστατη:<BR/>«...οι κληροδοτήσαντες εις ημάς την διάσπασιν προπάτορες ημών υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και ευρίσκονται ήδη εις χείρας του δικαιοκρίτου Θεού, αλλ’ οφείλομεν ενώπιον Αυτού, όπως επανορθώσωμεν τα σφάλματα εκείνων» (Επίσκεψις, αρ. 563-30.11.98 σελ. 6)<BR/><BR/>αυτό εξήλθε από τα χείλη του,κρίμασιν οις οίδεν Κύριος,προκαθημένου του Φαναρίου όταν αναφερόταν στους ανθενωτικούς αγιους μας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-37573843613509782232008-03-24T16:06:00.000+02:002008-03-24T16:06:00.000+02:00Δεν αρνηθηκα την τιμη προς τον Ωριγένη,απλως τόνισ...Δεν αρνηθηκα την τιμη προς τον Ωριγέ<BR/>νη,απλως τόνισα ότι δεν ετιμάτο ως Πα<BR/>τηρ δηλ.ως άγιος.<BR/> Συμφωνώ,ο π.Παίσιος έκρινε με βάση ό<BR/>σα του μετέφερε ο π.Θεόκλητος,δεν ειχε προσωπική γνώση του έργου του Γι<BR/>ανναρά.Αλλά δεν κατάλαβα,σε σένα τα <BR/>είπε ο π.Παίσιος ή στον γιό του Γιαν<BR/>ναρά;<BR/> Ο Ρωμανίδης όντως κάνει πολύ αρνητική κριτική για τον ι.Αυγουστίνο<BR/>και επειδή τον είχα ακούσει πολλές φορές εκτιμώ οτι ήγγιζε τα όρια της ασέβειας.Δεν ομιλούν έτσι για έναν άγιο,έστω και αν έχειλάθη.Μήπως αγνοεί τί εγκώμια του πλέκουν μεταγενέστεροι άγιοι της Εκκλησίας;Δείτε το βιβλίο του μακ. Σηλυβρίας για τον άγιο Αυγουστίνο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-52081420747271442652008-03-24T00:13:00.000+02:002008-03-24T00:13:00.000+02:00όσον αφορά την τιμή του Ωριγένη,διαβάστε την επιστ...όσον αφορά την τιμή του Ωριγένη,διαβάστε την επιστολή του Μ.Αθανασίου προς Σεραπίωνα.Πολυ χρήσιμη επί του θέματος ειναι και η Εκκλησιαστική Ιστορία του Ευσεβίου.Υπάρχουν πολλά ακόμα πατερικά κείμενα γραμμένα μετά τον θάνατο του όπου εγκωμιαζεται ο ίδιος και το έργο του.Μεταξύ αυτών είναι και ένα κείμενο τυ αγιου μάρτυρος Παμφίλου,που μαρτύρησε περί το 310 μΧ.<BR/><BR/>όσον αφορά τον γέροντα Παίσιο:<BR/>ο γεροντας συμφωνουσε με τις τοποθετησεις του π.Θεοκλήτου και το λέω μεταφέροντας προσωπική μου συζήτηση μαζί του.<BR/><BR/>όποιος την περιοδο του ,μεσω εντυπων,διαλόγου π.Θεοκλητου -Γιανναρα πέρασε από την Παναγούδα μπορεί να βεβαιωσει τα όσα έλεγε ο γεροντας στο αρχονταρικι του. <BR/><BR/>για τον άγιο Αυγουστινο έχει γραψει υπερασπιζόμενος την αγιότητα του παρά τα δογματικά σφάλματα του,ο μακαριστός π.Σεραφείμ Ρόουζ.<BR/>Συμμερίζομαι την θέση του.<BR/>αν σας ενδιαφερει το άρθρο του μπορώ να το δημοσιευσω.<BR/>τα πολλά σφάλματα στη θεολογία του αγ.Αυγουστινου και τις συνέπειες τους στην δυτική σκέψη τα έχει επισημάνει ο μακαριστος π.Ιωάννης Ρωμανίδης και είναι,πράγματι, ακριβέστατος στις παρατηρήσεις του.<BR/><BR/>μέρα που είναι όμως δεν θα ηταν καλυτερο να ασχοληθούμε με τον μέγιστο κήρυκα της Χάριτος,άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά και τα αναθέματα κατά των αιρετικών λατινοφρόνων νεοπλατωνιστών;<BR/><BR/>ο Χρ.Γιανναράς ήδη απολαμβάνει πολύ δημοσιότητα,δε συμφωνείτε;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-64547165298027367462008-03-23T22:30:00.000+02:002008-03-23T22:30:00.000+02:00Φίλτατε, δεν θεοποιούμε τον Γιανναρά,μην κουβεντιά...Φίλτατε,<BR/> δεν θεοποιούμε τον Γιανναρά,μην κου<BR/>βεντιάζεις με τον εαυτό σου.<BR/> Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο π.Παίσιος <BR/>έπεσε σε τόσο χαμηλό επίπεδο χειρί<BR/>στου κουτσομπολιού γιατί δεν είχε το <BR/>θάρρος να τα ειπεί στον ίδιο τον Γιανναρά.Άγιος και δειλός δεν συμπο<BR/>ρεύονται.Προσβάλλεις βάναυσα την μνήμη του και θεωρεις πως εχεις την αποκλειστικότητα της γνώσης του προσώπου του.<BR/> Πότε ο Ωριγένης ετιμάτο ως πατήρ <BR/>της Εκκλησιάς;Νέα πατρολογία είναι<BR/>αυτή;Απλως εξετιμάτο ως σημαντικός<BR/>εκκλ.συγγραφέας.Για φαντάσου η εκκλ<BR/>ησία να αρνείτο την αγιότητα κάποι<BR/>ου, που του την αναγνώριζε,μετά απο τρεις αιώνες;Κάτι απο παπισμό μου θυμίζει αυτό.<BR/> Όσο για τον ιερό Αυγουστίνο,πριν <BR/>μερικές δεκαετίες κάποιος ονόματι<BR/>Σακαρέλος έκανε προσφυγή στην Ι.Σύ<BR/>νοδο για να καταδικασθεί ως αιρετικός.Η Σύνοδος βεβαίως διεκήρυ<BR/>ξε την πιστη της Εκκλησίας που τιμουσε ως άγιο τον επίσκοπο Ιππώ<BR/>νος.Εσεις συμφωνείτε ή η Εκκλησία έκανε λάθος;<BR/> Τώρα σε ποιόν θα μπορούσαν να αποδοθούν τα τραυματικά προσωπικά βιώματα;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-8415622680924973812008-03-23T17:14:00.000+02:002008-03-23T17:14:00.000+02:00ο Ωριγένης καταδικάστηκε από σύνοδο πολύ μετά την ...ο Ωριγένης καταδικάστηκε από σύνοδο πολύ μετά την κοιμηση του και αφού ενδιαμέσως ετιμάτο σαν Πατέρας της Εκκλησίας.<BR/><BR/>ο άγιος Αυγουστίνος είπε πολλά λανθασμένα και αιρετικά τα οποια βασανίζουν έως και σήμερα την Εκκλησία.Κι ομως δεν καταδικάστηκε.<BR/><BR/>ο Γιανναράς λέει πολλά ωραία,αληθινά και ενδιαφέροντα όπως προείπα,αλλά στα περί έρωτος παρασύρθηκε από τα προσωπικά του βιώματα κι είπε χοντρά λαθη.<BR/><BR/>όπως πχ εκεινο το περιβόητο ¨είναι νομικισμός να λέμε πως ειναι αμαρτία το σεξ 5 λεπτά πριν τον γάμο και δεν είναι 5 λεπτά μετά¨ στο οποίο του απάντησε γραπτώς ο σοφός γέροντας Επιφάνιος.<BR/><BR/>τα ιδια του ειπαν (κατ ιδιαν ή μέσω κειμένων ή αντιπροσωπων )κι οι αλλοι γερονταδες που προανέφερα.<BR/><BR/>πχ ο γερων Παίσιος είχε το γιο του Χρ.Γιανναρά επι ώρα πολλή στην Παναγούδα και του φώναζε για τα όσα γράφει ο πατέρας του.<BR/><BR/>δεν είπα να καταδικαστεί ο άνθρωπος,αλλά να αντιμετωπίζεται όπως πραγματικά είναι δλδ ως θεολογών φιλόσοφος με τραυματικά προσωπικά βιώματα και όχι σαν να είναι γκουρού και κανών Ορθοδόξου αληθείας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-40678058510328394852008-03-23T15:48:00.000+02:002008-03-23T15:48:00.000+02:00Παρ'ότι το ύφος σου είναι ενοχλητικό θα ήθελα να ...Παρ'ότι το ύφος σου είναι ενοχλητι<BR/>κό θα ήθελα να μας παραπέμψεις σε ποι<BR/>ά βιβλία υπάρχουν καταχωρημένες οι α<BR/>πόψεις των γεροντάδων που ανέφερες,<BR/>εκτός απο του π.Θεοκλήτου,στον οποίο<BR/>απάντησε ο Γιανναράς.<BR/>Κάποιος καταδικάζεται ως αιρετικός με<BR/>βάση τους παραπάνω γέροντες ή η εκκλη<BR/>σία αποφαίνεται εν καιρώ και όχι εν <BR/>θερμώ;Εσείς επιβεβαιώνετε την ορθοδοξί<BR/>α σας με την καταδίκη κάποιων ως αιρε<BR/>τικών;Ειστε σίγουρος ότι δεν αδικεί<BR/>τε τους γεροντάδες αυτούς;Είναι αλάθη<BR/>τοι εκ των προτέρων;Συμφωνείτε π.χ.<BR/>με τις περί αντιχρίστου απόψεις του π.Παισίου;ή με την κριτική που κάνει<BR/>στον Μαρξισμό ο π.Επιφάνειος;Γιατί <BR/>τόσο εύκολα τους τοποθετούμε πάνω α<BR/>πο την εκκλησία;Με την ίδια λογική <BR/>θα μπορούσαμε να ζητήσουμε την κατα<BR/>δίκη π.χ.των Τρεμπέλα,Ματσουκα,Γον<BR/>τικάκηκ.λπ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-68955372879785077972008-03-23T12:38:00.000+02:002008-03-23T12:38:00.000+02:00Για να πούμε την αλήθεια για τα περί νεονικολαιτισ...Για να πούμε την αλήθεια για τα περί νεονικολαιτισμού του Γιανναρά μίλησαν σπουδαίοι άνθρωποι μεταξύ των οποίων ο γέρων Παίσιος,ο π.Γεωργιος Καψάνης,ο π.Θεόκλητος Διονυσιάτης,ο γερ.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αλλά και ο γέρων Πορφύριος.<BR/><BR/>τώρα αν κάποιοι θέλουν να καταλογισουν ταλιμπανισμό στους γερ.Πορφύριο,Επιφάνιο και Παίσιο,με γεια τους με χαρά τους.<BR/><BR/>επαναλαμβάνω πως το ¨γλύψιμο¨ στο Γιανναρα κι η θεώρηση του σαν άσφαλτου(κατά Άντζελα)θεολόγου είναι κάτι που δεν επιθυμεί και ο ίδιος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-73668767070660428292008-03-23T01:26:00.000+02:002008-03-23T01:26:00.000+02:00"για τον φυλο 5 και 23:που ξερεις οτι με λενε λουκ..."για τον φυλο 5 και 23:που ξερεις οτι με λενε λουκα??????"<BR/><BR/>Μα αγαπητέ μου δεν χρειάζεται να σε λένε "ΛΟΥΚΑ".<BR/>Με το "ΛΟΥΚΑ" χαρακτηρίζω τον τρόπο με τον οποίον εκφράζεσαι. Στιγματίζεις έναν άνθρωπο ως αιρετικό - πολύ βαριά κατηγορία - χρησιμοποιώντας πεζοδρομιακή συνθηματολογία. Αυτό είναι καιροσκοπισμός (για να μη πω ανηθικότητα) χειρίστου είδους που μόνο σε γραφικά άτομα τύπου "ΛΟΥΚΑ" παραπέμπουν.<BR/>Μόνο η Εκκλησία, μέσω συνοδικών διαδικασιών, έχει το κύρος να αποφαίνεται αν κάποιος διδάσκει αίρεση. Το να κολάς ταμπέλες τέτοιου είδους αποτελεί "μεγάλο αμάρτημα", για να μιλήσουμε στην γλώσσα που ίσως καταλαβαίνεις καλύτερα.<BR/>Και μην νομίζεις ότι είμαι fun του Γιανναρά. Τον διαβάζω και σέβομαι τις απόψεις του όπως και κάθε άλλη σοβαρά τεκμηριωμένη αντίθετη άποψη.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-55444591690747234742008-03-23T00:53:00.000+02:002008-03-23T00:53:00.000+02:00Το βιβλίο του Χρήστου Γιανναρά το έχω διαβάσει, σε...Το βιβλίο του Χρήστου Γιανναρά το έχω διαβάσει, σε πάρα πολλά σημεία συμφωνώ μαζί του, σε άλλα έχω κάποιες επιφυλάξεις ή διαφωνίες. Δεν νομίζω ότι οφείλει κανείς να συμφωνεί (ή να διαφωνεί) 100% με κάποιο κείμενο που οπωσδήποτε παρέχει σοβαρότατη αφορμή για προβληματισμό, ούτε να μπαίνουν ταμπέλες εναντίον όποιου τολμήσει να ψελλίσει μία διαφωνία (συμφωνώ απολύτως με τον προηγούμενο σχολιαστή Χρήστο στις καίριες παρατηρήσεις του!). Διαφορετικά, πηγαίνουμε προς μία κοινωνία φοβισμένων ανθρώπων (ίσως και νά' χει γίνει ήδη αυτό). Πάντως, συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς μαζί του, είναι ένα βιβλίο που άξιζε να γραφεί. Θεωρώ ότι η ελληνική κοινωνία σήμερα χρειάζεται ανθρώπους σαν τον Χρήστο Γιανναρά.<BR/><BR/>Η ένστασή μου όμως βρίσκεται αλλού:<BR/>Θεωρείτε ότι ο δημοσιογράφος κ. Παπαχρήστος της "Καθημερινής" είναι κατάλληλο πρόσωπο για την παρουσίαση ενός τέτοιου βιβλίου; Από τα άρθρα του στην "Καθημερινή" (αφήνω κατά άκρη το βιογραφικό του...) δεν κατάλαβα να έχει καμία θεολογική και εκκλησιαστική παιδεία, με την ευρύτερη έννοια.Την ίδια εντύπωση αποκόμισα από κάποιες τηλεοπτικές εμφανίσεις του. Και οπωσδήποτε δεν κατάλαβα ο κ. Παπαχρήστου να έχει παιδεία τέτοια που θα του επέτρεπε να μιλήσει ουσιαστικά πάνω στο περιεχόμενο του βιβλίου του Γιανναρά (εκτός και αν περιοριστεί στην ανάγνωση των τίτλων των κεφαλαίων!). Από όσο έχω καταλάβει, αυτό που κάνει ο κ. Νίκος Παπαχρήστος στην "Καθημερινή" είναι να γράφει άρθρα που εξυμνούν τον νυν Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και το έργο του, είτε αυτό βρίσκεται στη σφαίρα του υπαρκτού, είτε του φαντασιακού (δηλαδή, στη σφαίρα της προπαγάνδας). Βέβαια, τα πληρωμένα ταξίδια που κάνει ο κ. Παπαχρήστος σε διάφορα μέρη που επισκέπεται ο Πατριάρχης είναι ένα πολύ καλό κίνητρο για μία τέτοιου περιεχομένου την αρθρογραφία, οπότε είμαι υποχρεωμένος να του αναγνωρίσω αναμφισβήτητη επαγγελματική ευφυία. Όχι όμως και δημοσιογραφική αξιπιστία.<BR/><BR/>http://a-ergodes.blogspot.com/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-48132286334651186932008-03-22T21:04:00.001+02:002008-03-22T21:04:00.001+02:00όσο ο νους μας είναι θολωμένος και συνεπώς αφώτιστ...όσο ο νους μας είναι θολωμένος και συνεπώς αφώτιστος δε θα βλέπουμε τη μύτη μας.<BR/>τα είπε ωραία ο Ησαίας 2500 χρόνια πριν:<BR/> ¨ουαι οι λεγοντες το πονηρον καλον και το καλον πονηρον οι τιθεντες το σκοτος φως και το φως σκοτος οι τιθεντες το πικρον γλυκυ και το γλυκυ πικρον<BR/><BR/> ουαι οι συνετοι εν εαυτοις και ενωπιον εαυτων επιστημονες¨<BR/><BR/>και έτσι,θα μας φαίνονται φανατικοί ταλιμπάν οι Πατέρες που καταδικαζαν με σφοδρότητα τις αιρέσεις και αρνούνταν πεισματικά να συμπράξουν με αιρετικούς.<BR/><BR/>επί του προκειμένου,ο Χρ.Γιανναράς είναι ένα πολυ κοφτερό μυαλό,δημιουργικός και γλυκύς στον λόγος.<BR/>Έχει πει πολλά σωστά(ειδικά στα περί ευσεβισμού) ,έχει πει και πολλά λάθος.Δεν είναι ούτε Πατέρας ,ούτε διδάσκαλος της Εκκλησίας,ούτε κανών αληθείας.<BR/><BR/>Ένας εξαιρετικός θεολογών φιλόσοφος είναι ,που δίνει πλούσια τροφή στη σκέψη και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται.<BR/><BR/>Όπως ο Μπερντιάεφ,ο Κιργκεγκαρντ και αρκετοί ακόμα.<BR/><BR/>Εξάλλου και ο ίδιος δεν διεκδίκησε κάποιον άλλον ρόλο εξ όσων γνωρίζω.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-64532265427191151372008-03-22T21:04:00.000+02:002008-03-22T21:04:00.000+02:00για τον φυλο 5 και 23:που ξερεις οτι με λενε λουκ...για τον φυλο 5 και 23:που ξερεις οτι με λενε λουκα??????Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-76896531448772829372008-03-22T20:29:00.000+02:002008-03-22T20:29:00.000+02:00η Ζωή και η Ιστορία γράφονται από τους "αιρετικούς...η Ζωή και η Ιστορία γράφονται από τους "αιρετικούς και τους "αφορισμένους".<BR/>Ευτυχώς!<BR/>η ζωή και η ιστορία εκπίπτει<BR/>από κάποιους "ορθοδόξους".<BR/>Δυστυχώς.<BR/>Κάντε κάτι χρήσιμο - αν έχετε ακουστά τη λέξη - Παραμερίστε για να ανασάνουμε!<BR/>Ευχαριστούμε.Πανσέςhttps://www.blogger.com/profile/13723202824488620060noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-4755389235110043412008-03-22T19:57:00.000+02:002008-03-22T19:57:00.000+02:00ΟΡΘΩΣ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΟΤΙ "… Αίρεση είναι: η αλ...ΟΡΘΩΣ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΟΤΙ "… Αίρεση είναι: η αλλοτρίωση του εκκλησιαστικού γεγονότος σε σκληρυμένα μορφώματα θεσμικής καταξίωσης........" ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΘΕΣΜΙΚΩΣ ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΜΑΤΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΤΥΧΙΑ ΝΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ-ΣΑΝ ΘΡΗΣΚΕΥΑΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ- ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ, ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙ, ΠΑΙΔΙΟΘΕΝ, ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΙΣΜΟΥ Η ΠΙΕΤΙΣΜΟΥ. ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ "Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ" Ο ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΑΦΙΕΡΩΝΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤΟΝ ΠΙΕΤΙΣΜΟ Η ΕΥΣΕΒΙΣΜΟ. ΣΥΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ(ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ) Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΕΝ ΕΤΕΙ 1975 ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΙΣΜΟΥ. ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ "ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ".Anonymousnoreply@blogger.com