tag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post4947587857394038911..comments2024-03-29T13:31:56.181+02:00Comments on Ιδιωτική Οδός: Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ!panagiotisandriopouloshttp://www.blogger.com/profile/09966994271065304598noreply@blogger.comBlogger48125tag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-29172188429809092672009-06-25T00:23:17.872+03:002009-06-25T00:23:17.872+03:00ΕΛΕΟΣ πια. ΕΛΕΟΣ. Πάει ο Τζήμας να απαντήσει στον ...ΕΛΕΟΣ πια. ΕΛΕΟΣ. Πάει ο Τζήμας να απαντήσει στον π. Γ.Τσέτση? ΕΛΕΟΣ. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θα καταλάβουν ποτέ την αξία του Πατριαρχείου. Και όλοι εσείς προσπαθείτε στα πλαίσια του διαλόγου να βάλετε μυαλό στον Misha και τους ιδίους του? Μου θυμίζετε πολίτες που προσπαθούν να ανοίξουν διάλογο με νεοέλληνα δημόσιο υπάλληλο. Οι άνθρωποι πετάνε σαν μύγες πάνω από ένα αγρό με λουλούδια και θα πάνε να ψάξουν την κοπριά στην γωνία του αγρού. Αχ, γέροντα Παίσιε, το είχες πει.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-81871355669306631832009-06-23T23:49:13.697+03:002009-06-23T23:49:13.697+03:00Μαχώμενος θεολόγος
Ανώνυμε τών 4.29 , χαρά στο πρ...Μαχώμενος θεολόγος <br />Ανώνυμε τών 4.29 , χαρά στο πρότυπο που είχεςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-89994529036414382612009-06-23T17:50:12.468+03:002009-06-23T17:50:12.468+03:00Βεβαίως και δεν είναι απαραίτητο, κ Κοκκαλίδη, να...Βεβαίως και δεν είναι απαραίτητο, κ Κοκκαλίδη, να συμφωνήσουμε. Είναι όμως απαραίτητο αμφότεροι να ακούσομε την φωνή της Εκκλησίας και να συμφωνήσουμε με αυτήν, κατά το "πείθεσθαι τοις ηγουμένοις...".<br />ΟΡΚAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-26503126935613010322009-06-23T16:29:01.042+03:002009-06-23T16:29:01.042+03:00ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΠΗΡΕ.ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΠΗΡΕ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-82223788183521670542009-06-23T14:32:09.079+03:002009-06-23T14:32:09.079+03:00πρός τους θεολόγους και θεολογίζοντες του blog:
...πρός τους θεολόγους και θεολογίζοντες του blog:<br /><br />γιατί σφάζεστε με τόση μανία; ειναι μεσα στην ύλη που σας διδάσκουν στα πανεπιστήμια αυτή η τακτική; γιατι δεν βάζετε το μυαλό σας (οσοι διαθέτετε) να σκεφτεί και να περάσετε στον κόσμο αρχές και οχι δόγματισμους. δεν βλέπετε οτι η κοινωνία πάσχει απο έλλειψη προτύπων, αρχών και εφαρμογής νόμων και κανόνων; <br /><br />Δ.Γ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-18008895838501125852009-06-22T22:38:03.139+03:002009-06-22T22:38:03.139+03:00OΡΚ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ Σ...OΡΚ<br />ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΑΣ 4.49,ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΕΠΙΜΕΙΝΩ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ.<br />ΠΑΡΤΕ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 3.43 ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡ.ΓΕΡΟΝΤΑ ΣΟΦΡΩΝΙΟ.ΕΦΘΑΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ.ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ,Ο Π.ΠΑΙΣΙΟΣ,Ο Π.ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ,Ο Π.ΙΑΚΩΒΟΣ,ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ,ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΛΛΑ ΔΙΔΑΚΤΟΙ ΘΕΟΥ.ΚΑΤΑ ΑΚΡΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΩ ΄΄ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ΄΄.ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ.<br />ΤΩΡΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ MISHA,ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ,ΚΑΙ ΕΔΡΑΖΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΣΕ ΑΥΤΕΣ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ,ΠΑΝΤΩΣ ΕΚΤΙΜΩ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΣΑΣ ΤΟΝΟΥΣ.<br />ΠΑΝ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-88704064660516890792009-06-22T22:17:48.685+03:002009-06-22T22:17:48.685+03:00περαστικα ταλιμπαν
Γ.ραφικοί Ο.ρθόδοξοι Χ.ριστιανο...περαστικα ταλιμπαν<br />Γ.ραφικοί Ο.ρθόδοξοι Χ.ριστιανοί.<br />Περαστικά σας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-53399091708719632422009-06-22T18:51:08.337+03:002009-06-22T18:51:08.337+03:00ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΟΡΚ, ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡ...ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΟΡΚ, ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ. ΟΛΟΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-87578123776802336132009-06-22T18:23:53.422+03:002009-06-22T18:23:53.422+03:00@Μαχούμενο ή μαχεσάμενο «θεολόγο»
Σωστά.Ποιος είν...@Μαχούμενο ή μαχεσάμενο «θεολόγο»<br /><br />Σωστά.Ποιος είναι ο Σωφρόνιος Σαχάρωφ για να τον λάβετε υπόψη σας;<br />Επιτρέψατε μοι,μία φιλική σύσταση:<br />Πρίν καταδυθείτε εις τα βάθη και πλάτη της λειτουργικής μεταρρυθμίσεως ασχοληθείτε λίγο με τις κλίσεις του «μάχομαι».Mishahttp://www.filokalia.co.ccnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-48741100493033873612009-06-22T18:08:16.007+03:002009-06-22T18:08:16.007+03:00Αγαπητέ μου π.Γ,
Γνωρίζετε κάλλιον εμού το πόσο ακ...Αγαπητέ μου π.Γ,<br />Γνωρίζετε κάλλιον εμού το πόσο ακατήχητος δογματικά και λειτουργικά είναι ο λαός μας. Μου δίνει την εντύπωση ότι εκκλησιαστικώς περιφέρονται "ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα" ώστε να φθάνουν σε σημείο να χαρακτηρίζονται όπως και στους προφήτες σtην Π.Δ "ου λαός". Γνωρίζετε επίσης πόσο ευθύνη φέρουν οι θρησκευτικοί ταγοί τούτου του "ου λαού", όχι μόνο σήμερα αλλά διαχρονικά. Διότι άφησαν την ευθύνη της κατηχήσεώς του στο Κράτος μέσω του προβληματικού μαθήματος των Θρησκευτικών και γιατί την υποτυπώδη κατήχηση ασκούν με τον αναχρονιστικό θεσμό των κατηχητικών σχολείων που οργανώθηκαν κατά το πρότυπο των προτεσταντικών Sundayschools. Σταχυολογείστε μερικά από τα κηρύγματα των ιεροκηρύκων τις Κυριακές και θα βρείτε ελάχιστα που να μήν έχουν ανακριβή ή ανούσια στοιχεία ή ξεπερασμένες ρητορίες. Παρακαλουθείστε και από τηλεοράσεως κυριακάτικο κήρυγμα Μητροπολίτου της Βορείου Ελλάδος, που όταν δεν ασκεί εξωτερική πολιτική συστήνει αντιλιπιδαιμικές δίαιτες και μάλιστα αυτήν την ημέρα του Πάσχα.<br />Ο λαός έλκεται από κάθε τι το φαμφαρόνικο, το μαγικό, το ελκυστικό, που λέτε, γιαυτό και τρέχει και σχηματίζει ουρές σε υποτιθέμενα θαύματα εικόνων που δακρύζουν κλπ ζητώντας επίμονα το θαύμα αγνοώντας το "σημείον ζητούσι και σημείον ού δοθήσεται αυτοίς" και αδυνατώντας να δει τόσα θαύματα που συμβαίνουν γύρω του, από την ίδια την ύπαρξη του κόσμου και της ζωής μέχρι αυτήν την μεταβολή του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού μέσα στην Θεία Ευχαριστία.<br />Και οι θρησκευτικοί ταγοί είτε θεραπεύουν αυτήν του την συναισθηματική θρησκευτική προσέγγιση, είτε παρουσιάζουν το θείο στους ανθρώπους ως "mysterium tremedum" δηλ. Μυστήριον Φόβου.<br />Και στις δυό περιπτώσεις δυο πράγματα τους ενδιαφέρουν που το πρώτο είναι προϋπόθεση του δευτέρου: να υποδουλώσουν συναισθηματικά την ψυχή του ανθρώπου και έπειτα να εκμεταλευτούν τον άνθρωπο οικονομικά.<br />Υπάρχουν και κληρικοί εξαιρέσεις που αγωνίζονται νύκτα και ημέρα για τίς ψυχές που τους ενεπιστεύτηκαν και αγωνίζονται για την Σωτηρία τους.<br />Όμως τις περισσότερες φορές οι ελάχιστοι αυτοί κληρικοί γίνονται "αποσυνάγωγοι" και διώκονται από τους συναδελφούς του. Να αναφέρω για παράδειγμα τον μακαριστό πια π. Μιχαήλ Καρδαμάκη, σεβαστό μου καθηγητή που υπέστει πολλές διώξεις και από το εκπαιδευτικό ή εφημεριακό κατεστημένο και απο την επισκοπική εξουσία.<br />Δεν μου φαίνονται λοιπον καθόλου παράξενα τα δικά σας παθήματα. <br />ΟΡΚAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-19246658742112096862009-06-22T17:07:04.977+03:002009-06-22T17:07:04.977+03:00Καλά θα κάνει ο misha να διαβάσει το βιβλίο του ομ...Καλά θα κάνει ο misha να διαβάσει το βιβλίο του ομοτίμου καθηγητού του Παν/μίου Αθηνών Ε. Δ.Θεοδώρου «Μαθήματα Λειτουργικής –τεύχος Α΄», Εν Αθήναις 1986.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-81766915454354076182009-06-22T16:49:53.705+03:002009-06-22T16:49:53.705+03:00κ. Κοκκαλίδη,
Τώρα με απογοητεύεται εσείς, διότι μ...κ. Κοκκαλίδη,<br />Τώρα με απογοητεύεται εσείς, διότι μετά από τόσο διάλογο που έχουμε κάνει, επανέρχεστε στις αρχικές θέσεις σας περί υπάρξεως δύο πλευρών κλπ. μη δεχόμενος ότι υπάρχουν αποφάσεις σύμπασας της Ορθόδοξης εκκλησίας και μόνο αυτές. Δεν είμαι εγώ εκείνος (άπαγε της βλασφημίας)που θα χαρακτηρίσω τις αντίθετες θέσεις σχίσμα, αυτό είναι δουλειά της Εκκλησίας να το πράξει. Το αλάθητον ανήκει στην Εκκλησία και μόνο σε Αυτήν<br />Νομίζω ότι εγώ, τουλάχιστον, διαλέχθηκα μαζί σας χωρίς οξύτητα και χωρίς αήθεις χαρακτηρισμούς. <br />Σας ευχαριστώ και για την απάντηση που μου δίνεται σχολιάζοντας τις απόψεις και το ύφος άλλου σχολιαστού. Να παρατηρήσω όμως το πόσο επιδερμικά ανώδυνες είναι οι κρίσεις σας για το ύφος του και πόσο αυστηρές οι κρίσεις σας για το ύφος της "άλλης", όπως λέτε, άποψης! Όσο για την ουσία του θέματος μας λέτε ότι η "πλευρά" αυτή έχει "θέσεις και υψηλή θεολογική παιδεία". Θα ήθελα πολύ να γνωρίζω από που εδράζεται αυτή η πεποίθησή σας.Γνωρίζετε προσωπικώς τον εν λόγω σχολιαστή? Γνωρίζετε το επίπεδο των Θεολογικών του σπουδών? Γιατί κατά την γνώμη μου (και γνώμη πολλών Θεολόγων) τα σχόλιά του μόνο θεολογική γνώση δεν δείχνουν και είναι αποσπασματικά και απο την λίγη πείρα που είχα μαζί του σε διάλογο για άλλο πράγμα μιλάμε και για άλλο απαντά αυτός. Σκεφτείτε να πράττατε το ίδιο τι είδους διάλογο θα μπορούσαμε να έχουμε?<br />ΟΡΚAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-33194273373718575692009-06-22T15:43:31.483+03:002009-06-22T15:43:31.483+03:00Mαχώμενος Θεολόγος
Μisha στο έχω ξαναπεί & δεν...Mαχώμενος Θεολόγος<br />Μisha στο έχω ξαναπεί & δεν θα πάψω στο λέω , σταμάτα να γράφεις αυτά τα αφορολόγητα που γράφεις γιατί ΔΙΑΣΥΡΕΣΑΙ.<br />Οι απόψεις σου είναι σκουριά .<br />Eμεινες στο Σωφρόνιο Σαχάρωφ !<br />Δηλαδή οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας : Αφρικάνοι , Εσκιμώοι , Κορεάτες , Ινδοί , & άλλοι όπου γής που δεν λατρεύουν με τις δοτικές & τα απαρέμφατα της αρχαιοελληνικής γλώσσης αμαρτάνουν ; <br />Μη γένοιτο !Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-67204585311582430842009-06-22T15:19:04.805+03:002009-06-22T15:19:04.805+03:00Και νέα απάντηση στον π. Γεώργιο Τσέτση. Διαβάστε ...Και νέα απάντηση στον π. Γεώργιο Τσέτση. Διαβάστε την εδώ:http://orthodoxia-pateriki.blogspot.com/2009/06/blog-post_21.htmlΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙhttps://www.blogger.com/profile/17243562881798012944noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-32759451579498224542009-06-22T15:16:45.377+03:002009-06-22T15:16:45.377+03:00Και κάτι σχετικά με τις απειλές των "γνησίων&...Και κάτι σχετικά με τις απειλές των "γνησίων" και τα περί γίγαντα που ξυπνάει: Υπενθυμίζω αυτό που είπε ο Κύριος στον Πέτρο: Βάλε το μαχαίρι σου στη θήκη.Όποιος χρησιμοποιεί μαχαίρι από μαχαίρι θα πεθάνει... Ωραία απάντηση στα παντός είδους νταηλήκια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-84080288774324775982009-06-22T15:06:11.975+03:002009-06-22T15:06:11.975+03:00Δεν έχουμε κανένα ποιμένα ή πρόεδρο εκ δυσμών. Το ...Δεν έχουμε κανένα ποιμένα ή πρόεδρο εκ δυσμών. Το πολίτευμα ημών εν ουρανοίς υπάρχει. Ένας είναι ο πατέρας μας, ένας ο "πρόεδρος", ένας ο βασιλέας του παντός, ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Και Αυτού τα διδάγματα ακολουθούμε. Και κυρίως τα δύο κορυφαία:"Αγαπάτε αλλήλους" και "έτσι θα ξέρει ο κόσομος ότι είστε μαθητές μου εάν έχετε μεταξύ σας αγάπη". Εάν δεν έχω αγάπη δεν είμαι τίποτα. π. Γρηγόριος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-52286272364118520822009-06-22T15:00:26.067+03:002009-06-22T15:00:26.067+03:00Είστε εκτός τόπου και χρόνου...Είστε εκτός τόπου και χρόνου...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-42167833623219370352009-06-22T12:12:27.106+03:002009-06-22T12:12:27.106+03:00Μάλιστα...
Τώρα γίνονται πιο ξεκάθαρα τα πράγματα....Μάλιστα...<br />Τώρα γίνονται πιο ξεκάθαρα τα πράγματα.<br />«Λειτουργική αναγέννηση» κατα πως σάς προστάζει ο «εκ δυσμών ποιμένας και πρόεδρος» σας.<br />«Τα πάντα όλα» πακέττο, στο δρόμο της ελληνορυθμίας...:(<br /><br /> <b>«Δια τους λόγους τούτους είμεθα κατηγορηματικώς πεπεισμένοι ότι είναι αναγκαία η χρήσις της παραδεδομένης Λειτουργικής γλώσσης εν ταις εκκλησιαστικαίς ακολουθίαις. <br /><br />Ουδόλως υπάρχει ανάγκη αντικαταστάσεως αυτής υπό της γλώσσης της καθ ημέραν ζωής, πράγμα όπερ αναποφεύκτως θα καταβιβάση το πνευματικόν επίπεδον και θα προξενήση ούτως ανυπολόγιστον ζημίαν.<br /><br />Είναι άτοποι οι ισχυρισμοί περί του δήθεν ακατανοήτου δια πολλούς συγχρόνους ανθρώπους της παλαιάς εκκλησιαστικής γλώσσης, μάλιστα δε δι ανθρώπους εγγραμμάτους και πεπαιδευμένους εισέτι. <br />Δι αυτούς η εκμάθησις εντελώς μικρού αριθμού λέξεων, αίτινες δεν είναι εν χρήσει εις την καθ ημέραν ζωήν, είναι υπόθεσις ολίγων ωρών.<br /><br />Πάντες ανεξαιρέτως καταβάλλουν τεραστίας προσπαθείας δια την αφομοίωσιν πολυπλόκων ορολογιών διαφόρων τομέων της επιστημονικής ή της τεχνικής γνώσεως, της πολιτικής, της νομικής και των κοινωνικών επιστημών, γλώσσης φιλοσοφικής ή ποιητικής και τα παρόμοια.<br /><br />Δια τί λοιπόν αναγκάζομεν την Εκκλησίαν να απολέση γλώσσαν απαραίτητον δια την έκφρασιν υψίστων μορφών της θεολογίας και των πνευματικών βιωμάτων;…».</b><br /><br />(Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ ,ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΘΩΣ ΕΣΤΙ, Περί της λειτουργικής γλώσσης, σελ. 375 )Mishahttp://www.filokalia.co.ccnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-25724228650788997602009-06-22T11:04:52.449+03:002009-06-22T11:04:52.449+03:00Αγαπητέ Ο.Ρ.Κ. Έχω αρχίσει να απογοητεύομαι. Στην ...Αγαπητέ Ο.Ρ.Κ. Έχω αρχίσει να απογοητεύομαι. Στην αρχή της ιερατικής μου διακονίας είχα πολλές ιδέες και σκεπτόμουν πως θα μπορέσω να επαναφέρω λίγο την λατρεία μας σε πιο αρχαία και αυθεντική μορφή. Όμως με την πάροδο του χρόνου διαπιστώνω ότι οι πιστοί παραμένουν προσκολλημένοι σ' αυτά που καλώς (ή κακώς εν πολλοίς) έμαθαν αδιαφορώντας για οτιδήποτε καινούργιο. Δεν αντιδρούν! Αδιαφορούν! Και αυτό είναι το χειρότερο. Η πρώτη ψυχρολουσία ήρθε την πρώτη Κυριακή που λειτούργησα στην νέα μου ενορία. Είχα την ιδέα να διαβάζω τις ευχές εκφώνως για να τις ακούει ο κόσμος. Μόλις τελείωσε η λειτουργία ήρθαν και οι δύο ψάλτες μαζί και μου είπαν χωρίς περιστροφές: Αυτά που ξέρεις να τα λες αλλού. Εδώ βιαζόμαστε. Θα μου πεις γιατί δεν τους πέταξα έξω. Το εκάνα μετά δύο μήνες που βρήκα αντικαταστάτες (διακονώ βλέπετε σε νησί). Όμως αυτή τους η στάση αντικατοπτρίζει την στάση μεγάλου μέρους του ποιμνίου μας έναντι οτιδήποτε καινούριου. Βέβαια υπάρχουν και αισιόδοξες στιγμές. Χθες βράδυ τέλεσα ένα γάμο και κατά την γραμμή του επισκόπου μας διάβασα τις ευχές και τον απόστολο στα νέα ελληνικά. Δέχθηκα πολλά συγχαρητήρια. Πρώτη φορά καταλάβαμε εκκλησιαστική ακολουθία. Βέβαια για να πούμε την αλήθεια για να γίνουν τέτοιες κινήσεις πρέπει να υπάρχουν συνεργάτες. Πολύ κακό όμως στην προσπάθεια αυτή κάνουν πολλά μοναστήρια τα οποία επηρεάζουν τον κόσμο αρνητικά. Δεν είναι λίγες οι φορές που ενορίτες μου μου είπαν: μα δεν μας τα λες σωστά πάτερ μου. Άλλα μας είπαν στο μοναστήρι οι μοναχές. Τέλος όσον αφορά το θέμα του Επιταφίου το ότι υπάρχουν σε διάφορα σημεία παλαιοί κεντητοί επιτάφιοι νομίζω ότι δηλώνει την ευλάβεια του κόσμου προς την Θεοτόκο παρά τις απαγορεύσεις των εκκλησιαστικών αρχών. Άλλωστε το απαγορευμένο είναι συνήθως πιο ελκυστικό...π. Γ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-52646982784894024332009-06-22T00:27:39.637+03:002009-06-22T00:27:39.637+03:00@OΡΚ
ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΝΗΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ Α...@OΡΚ<br />ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΝΗΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ,ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΟΛΟΓΟΥΣ.ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ,ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΛΥ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓ.ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΥ,Η ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.ΖΩΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ.<br />ΜΟΥ ΖΗΤΑΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙSHA.<br />ΣTHN ΔΙΕΝΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΙΛΟΥΜΕ,ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ.Η ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΑ [ΕΥΛΟΓΩΣ Η ΟΧΙ]ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑ ΟΤΙ ΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΒΙΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ,ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ[ΕΧΟΥΣΑ ΜΕΧΡΙΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ]ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΑΛΑΘΗΤΟΥ,ΕΝΟΧΛΟΥΜΕΝΗ ΣΦΟΔΡΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ.ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΚΤΟΞΕΥΕΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΤΙΚΟ ΕΩΣ ΑΗΘΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ,ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΑΠΑΝΤΑ ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΣΥΧΝΑ ΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΗ.<br />ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΣ ΕΝΟΧΛΟΥΜΑΙ ΣΦΟΔΡΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΜΕΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ,ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΠΡΟΚΛΗΘΩ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ,ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΗΘΕΛΗΜΕΝΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΣΦΟΔΡΟΤΗΤΑ ΠΡΟΒΟΚΑΡΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ,ΑΦΟΥ ΚΑΤΕΧΩ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΟΥ.<br />ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ ΛΟΙΠΟΝ ΕΥΘΕΩΣ,ΟΤΙ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΥΨΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΝΟΥΣ O MISHA ΚΑΤ'ΟΥΣΙΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΗΟ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ[ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ]ΑΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΥΠΕΡΒΑΛΛΕΙ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ.<br />ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-23285321004591850732009-06-21T23:23:32.033+03:002009-06-21T23:23:32.033+03:00Πράγματι, ο κίνδυνος της "Μαριολογίας" υ...Πράγματι, ο κίνδυνος της "Μαριολογίας" υφίσταται θεολογικώς! Εξ' ου και το περί Μαριολογίας(άσπιλος σύλληψις - συλλητρώτρια του ανθρωπίνου γένους)δόγμα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας απορρίπτεται Ορθοδόξως και καλείται "θεολογούμενον". Και σχετικώς με τα λεγόμενα "εγκώμια" της θεοτόκου εγράψαμεν σχετικώς εις ανάρτησιν του ιστολόγου τον παρελθόντα Αύγουστον. Υπενθυμίζομεν μόνον την υπό του τυπικού της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας ρητήν απαγόρευσιν και καταδίκην αυτών. Περαιτέρω εις τα Πατριαρχεία υφίσταται και η τροποποίησις του θεοτοκίου τροπαρίου εις το νεκρώσιμον Τρισάγιον ώστε τούτο να ψάλλεται "Η μόνη αγνή και άχραντος παρθένος,... ....... πρέσβευε υπέρ του ελεηθήναι την ψυχήν του δούλου Αυτού" και όχι του δούλου Σου ως ψάλλεται εν Ελλάδι τουλάχιστον, παρότι και εκεί χρησιμοποιείται ο στίχος "Υπεραγία θεοτόκε σώσον ημάς" όχι βεβαίως κατά την εκφώνησιν των συναπτών αιτήσεων(μεγάλης και μικράς - της Παναγίας αχράντου...) αλλά μόνον ως προτασσόμενος στίχος κατά την ψαλμωδίαν των κανόνων! Το ορθότερον είναι βεβαίως το "πρέσβευε υπέρ ημών". Εις κάθε περίπτωσιν σημασίαν έχει η αποδιδομένη τιμή εις το Πρόσωπον της Μητρός του κόσμου να μην περιέχει θεολογικάς-δογματικάς ανακριβείας και η Μήτηρ Εκκλησία ακολουθεί το μέτρον τούτο διδάσκουσα τον λαόν ακριβώς περί του Προσώπου και του σωτηρίου έργου του Ιησού Χριστού αλλά και περί του Προσώπου της θεοτόκου. Ακόμη και το Παύλειον "τοις πάσι γέγονα τα πάντα ίνα πάντως τινάς σώσω" ουδόλως δηλοί την υπό του Αποστόλου σωτηρίαν του κόσμου άλλά την δια του κηρύγματός του είσοδον των ακροατών εις την Εκκλησίαν, την κιβωτόν της σωτηρίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-40372472362663635942009-06-21T15:23:04.130+03:002009-06-21T15:23:04.130+03:00Αγαπητέ μου π. Γρηγόριε,
Δεν νομίζω ότι τους προτε...Αγαπητέ μου π. Γρηγόριε,<br />Δεν νομίζω ότι τους προτεστάντες τους καίει κανένας ζήλος περί παλαιών εθίμων αφού αρνούνται παντελώς την παράδοση και αυτή ακόμα την Αγία Γραφή δεν την θεωρούν προϊόν της παράδοσης της Εκκλησίας αλλά την αποδέχονται ως κάτι το ξεκομμένο από την παράδοση.<br />Βεβαίως η λειτουργική ζωή εξελίσσεται αλλά η καθιέρωση του μοναχικού λειτουργικού τυπικού είναι αποτέλεσμα της αλλοιώσεως της ζωής της εκκλησίας από το μέγεθος μοναχισμός που μετά την εικονομαχία επικράτησε σε όλους τους τομείς της ζωής της εκκλησίας. Αλλά ας πούμε ότι καλώς επικράτησε. Για πείτε μου σήμερα που είναι πια καθιερωμένο και το μοναδικό εν χρήση τυπικό, πού εφαρμόζετε όπως πρέπει? σε ποιό ναό ψάλλονται όλες οι ακολουθίες του νυχθημέρου και μάλιστα στις ώρες τους? Γίνεται εβδομαδιαία ανακύκλωση των αναγνωσμάτων του ψαλτηρίου στις ακολουθίες? τελούνται οι ώρες όταν πρέπει? Τα μεσώρια των ωρών? Το απόδειπνο γίνεται και πότε? Το μεσονυκτικό τελείται στην μέση της νύκτας? Στιχολογούνται οι 9 βιβλικές ωδές στον όρθρο? ψάλλονται ολόκληροι οι κανόνες? και άλλα πολλά. Θα μου πείτε βέβαια πως δεν μπορούμε να μετατρέψουμε την ενορία σε μοναστήρι και να κάνουμε όλα αυτά που επιτάσσει το μοναχικό τυπικό. Αυτό ακριβώς λέω και εγώ ότι δεν μπορούμε να μετατρέπουμε την εκκλησία σε απέραντο μοναστήρι, αλλά να αφήσουμε τον μοναχισμό και τις ακολουθίες του και την ασκητική ζωή του εκεί που τον είχε η εκκλησία από την στιγμή που εμφανίστηκε. Η επιστροφή στις ρίζες μας καλό θα μας κάνει όχι κακό.<br />Όσον αφορά τον δημοσιευμένο επιτάφιο ανάμεσα στα κειμήλια του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να σας θυμίσω την εγκύκλιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου που απαγορεύει ρητώς την τέλεση ακολουθιών με επιτάφιο της Παναγίας και την χρήση των σχετικών εγκωμίων.<br />ΟΡΚAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-49073244987188430532009-06-21T14:54:21.598+03:002009-06-21T14:54:21.598+03:00κ Κοκκαλίδη,
"ΑΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΙ ...κ Κοκκαλίδη,<br />"ΑΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΧΘΕΙ ΩΣ ΚΟΡΗ ΟΦΘΑΛΜΟΥ,ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙ.ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΙΚΗ ΖΩΗ,ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΣΤΟ ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ,ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΒΕΒΑΙΩΣ."<br />Συμφωνώ απολύτως μαζί σας και επαυξάνω. Μόνο που ακολουθίες με επιταφίους της Παναγίας και εγκώμια αποτελούν αλλοίωση της ορθόδοξης λειτουργικής ζωής που οδηγεί και σε αλλοίωση του δόγματος(Μαριολογία). Και φυσικά η νηστεία του δεκαπενταυγούστου δεν προβλέπεται από κανένα κανόνα της εκκλησίας όπως και άλλες όπως αυτή των Αγίων Αποστόλων ή αυτή των Χριστουγέννων που έχουν επικρατήσει ως εθιμικές και αποτελούν αποτέλεσμα του άκρατου μοναχισμού που επιβλήθηκε στην εκκλησία μετά την εικονομαχία. Και μια και μιλάμε για λειτουργική ζωή να θυμίσω τον εκτοπισμό του κοσμικού ή ασματικού λειτουργικού τυπικού για τις ενορίες από την καθιέρωση του μοναχικού λειτουργικού τυπικού που κατά την πρώτη χιλιετία η εκκλησία κρατούσε για τα μοναστήρια μόνο. Σπαράγματα του ασματικού τυπικού θα βρούμε τον 11 αι στην Θεσ/νικη με τον Συμεων Θεσ/νικης. Εγώ είπα πως ντοπάρονται με εγκώμια και επιταφίους όχι με παρακλήσεις και εξαποστειλάρια που εσείς θέλετε να μου βάλεται στο στόμα και που αποτελούν αρχαίες ακολουθίες. Και βεβαίως λειτουργικώς μια Δεσποτική εορτή υπερέχει μιας θεομητορικής εορτής. Το επιχείρημα περί αποδόσεως της εορτής της Παναγίας δεν αποτελεί επιχείρημα διότι και Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές έχουν απόδοση συνήθως οκτώ ημέρες από την κυριώνυμο ημέρα και μόνο οι εορτές των Αγίων αποδίδονται αυθημερόν.Λοιπόν μη εκπλήσσεστε δυσάρεστα.<br />Συμφωνώ μαζί σας περί της ιστορικής υπάρξεως φανατισμού και μισαλλοδοξίας των Ρωμαιοκαθολικών έναντι των Ορθοδόξων, αλλά εσείς ο ίδιος ξεκινήσατε την συζήτηση περί του του πλαισίου του ευπρεπούς διαλόγου αναγνωρίζοντας εμμέσως ότι το επίπεδο τον σχολιαστών δεν είναι το πρέπον. Σας προκάλεσα με προγενέστερο σχόλιό μου να σχολιάσετε συγκεκριμένη θέση σχολιαστού αλλά εντέχνως το αποφύγατε. Σας ρωτώ λοιπόν ευθέως. Από το ύφος και το περιεχόμενο των σχολιαστών που τάχα υπερασπίζονται τα ορθόδοξα ιδεώδη (όπως βέβαια αυτοί τα αντιλαμβάνονται) δεν οδηγούμαστε σε φανατισμό και μισαλλοδοξία? Έχετε προσέξει το μίσος με το οποίο εκφράζονται?<br />Κανείς μα κανείς σας διαβεβαιώ δεν έχει την διάθεση να προδώσει την ορθόδοξη πίστη. Αλλά μέσα από μια διαδικασία διαλόγου αν δεν μπορέσουμε να πείσουμε τους άλλους τουλάχιστον να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας να ανακαλύψουμε τις ρίζες της παράδοσής μας.<br />ΟΡΚAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-6561172608813050172009-06-21T13:57:06.989+03:002009-06-21T13:57:06.989+03:00Mακάρι να είχες λίγο από τις γνώσεις και την θεολο...Mακάρι να είχες λίγο από τις γνώσεις και την θεολογία του Ο.Ρ.Κ.!π. Γ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-906949147109519547.post-49646544911999172102009-06-21T13:26:25.133+03:002009-06-21T13:26:25.133+03:00O OΡΚ αποτελει κλασσικό παράδειγμα της,εν πολλοίς ...O OΡΚ αποτελει κλασσικό παράδειγμα της,εν πολλοίς άνευ Θεού,μεταμοντέρνας πνευματικότητας.<br />Ο Χριστός μετατρέπεται σε σύμβολο, η Εκκλησία σχετικοποιείται, όπως και οι άγιοι για να αναχθούν σε υπέρτατο κριτή οι πρόσκαιρες διοικήσεις και οι επιθυμίες τους.<br />Ίσως να χρειάζεται να διαβάσει τους βίους των αγίων Αλεξίου Τόθ και Πέτρου του Αλεουτίου, μήπως και συνέλθει.Mishahttp://www.filokalia.co.ccnoreply@blogger.com