Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, με πρόσφατο κείμενό του, μας λέει ότι το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά είναι «ἕνα πρόγραμμα τό ὁποῖο ἑτοιμάσθηκε ἀπό μιά ὁμάδα θεολόγων, πού εἶναι γνωστοί στούς ἐκκλησιαστικούς κύκλους καί δέν χρειάζεται νά ἀναφερθοῦν ὀνόματα, ἡ ὁποία ἔχει μιά μεταπατερική κατεύθυνση.
Ὅταν διαβάση κανείς ἔστω καί πρόχειρα τούς φακέλλους τοῦ μαθητῆ καί ὅταν δῆ ἀπό ποῦ ἐπιλέγεται τό ὑλικό, θά τό διαπιστώση εὐχερῶς. Μνημονεύονται χωρία ἀπό κείμενα συγκεκριμένων ἀνθρώπων πού ἔχουν συγκεκριμένη θεολογική σκέψη. Αὐτό γιά μένα εἶναι πάρα πολύ ἐπικίνδυνο.
Πρέπει νά σταθοῦμε μέ μεγάλη εὐθύνη ἀπέναντι στήν Παράδοση αὐτοῦ τοῦ τόπου καί ἀπέναντι στά 1.200.000 παιδιά, πού θά διδαχθοῦν αὐτό τό ἐπικίνδυνο μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν.»
Ανοίγοντας, όμως, τον Οδηγό του Εκπαιδευτικού στα Θρησκευτικά Λυκείου βλέπουμε και παραπομπές στον μητροπολίτη Ναυπάκτου, όπως οι παρακάτω:
- Βλάχος, Ιερόθεος, Μητρ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου. Το μυστήριο της παιδείας του Θεού. Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκου (Πελαγίας)
- Βλάχου, Ι. Μητρ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου. (1997) Κλωνισμός και κλωνοποίηση, εφ. Εκκλησιαστική Αλήθεια, αρ. φ. 429.
- Βλάχος, Ι., Μητρ. Ναυπάκτου, Η Εκκοσμίκευση στην Εκκλησία, εφημ. Καθημερινή της Κυριακής 16-1-2000.
Μάλιστα, αυτό το άρθρο υπήρχε και στην ενότητα 3.5 "Εκκοσμίκευση", στο υλικό της Β’ Λυκείου, που διδάχθηκε την σχολική χρονιά που μόλις τελείωσε.
Στον Οδηγό Εκπαιδευτικού υπάρχει και η εξής ένδειξη: «Μαρκάρισμα και υπογράμμιση κειμένου»: Οι μαθητές/μαθήτριες επισημαίνουν και υπογραμμίζουν τα σημαντικότερα σημεία θεολογικού κειμένου (π.χ. Μητρ. Ναυπάκτου Ιερόθεος Βλάχος). Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την εκκοσμίκευση στην Εκκλησία.
- Βλάχος, μητρ. Ναυπάκτου, Ι. (1998). Κατήχηση και Βάπτιση των ενηλίκων. Αθήνα: Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Κατόπιν αυτών, αναλογίζομαι… Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου θεωρεί και τον εαυτό του «επικίνδυνο» για τους μαθητές;
Απορώ, πάντως, γιατί αυτή η «ομάδα θεολόγων» - ονόματα δεν λέμε – αισθάνθηκε την ανάγκη να παραπέμψει σε κείμενα του μητροπολίτη Ναυπάκτου. Αφού αυτοί είναι «μεταπατερικοί» και ο Σεβασμιώτατος «αγιοπατερικός»!
Μήπως θα πρέπει να φροντίσει ο Σεβασμιώτατος να φροντίσει να απαλειφθεί κάθε αναφορά κειμένου του στο «επάρατο» Νέο Πρόγραμμα Σπουδών; Γιατί 1.200.000 μαθητές να καταλάβουν …λάθος ότι ο Σεβασμιώτατος μπορεί να είναι «μεταπατερικός» ενώ δεν χωρεί αμφιβολία ότι είναι γνησίως «αγιοπατερικός»!
Στη θέση του μέχρι και ασφαλιστικά μέτρα θα έκανα!
Αλλά ο μητροπολίτης Ναυπάκτου φημίζεται για την μακροθυμία του!
Π.Α.Α.
Φίλτατε Παναγιώτη, Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ της "αγιοπατερικής" (ο όρος πλασαρίστηκε ιδιαίτατα κατά τη δεκαετία του 1990 από τον "ρωμηό" θεολόγο και ιερέα Γεώργιο Μεταλληνό) και της "μεταπατερικής" θεολογίας. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο πόλεμο (μία από τις αναρίθμητες εξάλλου ιδιομορφίες στον ελλαδικό εκκλησιαστικό χώρο) μεταξύ θεολόγων, "θεολόγων" και θεολογούντων που δεν αφορά κανένα σοβαρό άνθρωπο, διότι οι σοβαροί και σεβόμενοι τον εαυτό τους έχουν αποστασιοποιηθεί από τα όσα τραγελαφικά συμβαίνουν στην εκκλησία και δεν αποτελούν πλέον το ακροατήριο των διεξαγόντων τον αγιοπατερικό-μεταπατερικό πόλεμο. Σε ελάχιστα έτη, οι Ιερόθεοι θα ψάχνουν να βρουν γιατί οι Έλληνες θα επιλέγουν τον δρόμο του φωτός της επιστήμης αρνούμενοι τις μυθολογίες της πρώιμης Εποχής του Χαλκού ή θα βρίσκουν παρηγοριά σε άλλες θρησκείες στις οποίες δεν θα πρωταγωνιστούν ημίτρελοι τρωγλοδύτες της ερήμου, συζυγοκτόνοι-αδελφοκτόνοι-παιδοκτόνοι αυτοκράτορες-άγιοι και ο εσμός των αμαθών καλογέρων του "ένδοξου" βυζαντινού παρελθόντος, τους οποίους με αισχρό τρόπο προσπαθούν οι σημερινοί να μας παρουσιάσουν ως φορείς μιας ανώτερης σοφίας και θεολογίας, της λεγόμενης "αγιοπατερικής"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκμεταλλευόμενος τη φιλόξενη σελίδα σου, θα μου επιτρέψεις να σου προτείνω να ανεβάσεις μία ανάρτηση με τις διατάξεις και τους νόμους που περιέχονται στο "Πηδάλιον" του Νικοδήμου του Αγιορείτου και τους οποίους παραβαίνουν συστηματικά όλοι αυτοί οι αυτοαποκαλούμενοι "αγιοπατερικοί" θεολόγοι και μητροπολίτες. Να δούμε τότε αν θα μπορούσε ο οιοσδήποτε από αυτούς να είναι, όχι εκκλησιαστικός αξιωματούχος και δη αρχιερεύς, αλλά απλός "ορθόδοξος πιστός". Τότε θα γελάσει ο κάθε ... ψεκασμένος.
"Εἷς ἀδελφὸς διὰ Χριστὸν σαλός".
Αγαπητέ Παναγιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν θα απεγκλωβιστούν όλοι από τις ιδεολογικές εμμονές τους (βλ. κείμενο Σεβ. Ναυπάκτου, αλλά και συνέντευξη Προέδρου ΙΕΠ κ. Κουζέλη), ίσως βρεθεί μια άκρη.
Πάντως, μας κάνει εντύπωση η διαφοροποίηση των δύο Δελτίων Τύπου του ΙΕΠ (27.6 και 29.6).
Αλήθεια! Τίς εβάσκανε τον κ. Κουζέλη και φοβήθηκε;;; ποιόν φοβήθηκε;;;
Κρίμα!!! Το ΜτΘ το θάβουν, δυστυχώς; αυτοί, τόσο εκ μέρους της Ι. Συνόδου, όσο και εκ μέρους του ΥΠΠΕΘ, αλλά και εκ των "ιδεολόγων" θεολόγων, που υποτίθεται οτι πρεπει να το υπερασπίζονται!!!
Φτώχια παντού, φίλε Παναγιώτη!!!
Κρίμα!!! Πολύ κρίμα!!!
Υ.Γ. Η μόνη λογική φωνή, η απάντηση των εμπειρογνωμόνων του ΠΣ στον Γιάννη Αγγελάκα. Αξίζει η δημοσίευση στο blog σου.