Ο συνθέτης, κιθαριστής και καθηγητής μουσικής Λεωνίδας Κανάρης είναι αναμφισβήτητα από τους πιο αξιόλογους συνθέτες της γενιάς του στο χώρο της σύγχρονης μουσικής.
'Ενα αντιπροσωπευτικό δείγμα της δουλειάς του περιέχεται στον δίσκο - προσωπογραφία One night when... (Sabways) διάρκειας 75 λεπτών.
Έργα για σόλο πιάνο, για διάφορους συνδυασμούς οργάνων, για φωνητικό σύνολο, καθώς και
δέκα μελοποιήσεις του πάνω σε ποίηση Σαρλ Μπωντλαίρ, Κωνσταντίνου Καβάφη, Κώστα
Καρυωτάκη και Θέμη Τασούλη, ερμηνευμένα από τους Δάφνη Πανουργιά (σοπράνο), Νικόλ Καραλή (πιάνο), Στέλλα Τσάνη (βιολί), Λευκή Κολοβού (τσέλο), Έλενα Χούντα (πιάνο), Γκέρτα Σινάι (βιόλα) και με τη συμμετοχή του Slowind Wind Quintet, του Μιχάλη Τρανουδάκη (αφήγηση) και του φωνητικού συνόλου Εμμέλεια, υπό τη διεύθυνση του Βαλέρι Ορέσκιν.
Ο ίδιος ο συνθέτης σημειώνει για τη μουσική του στο ένθετο του δίσκου:
Θεμελιώδης οδηγός στη σύνθεση της μουσικής μου είναι ο καθορισμός και η οργάνωση των
εντυπώσεων, έως και των επιδράσεων που αυτή μπορεί να προκαλέσει στην ανθρώπινη διάθεση και
ψυχισμό. Αυτό γίνεται τόσο με καθαρά μουσική σκέψη, όσο και με εξωμουσική (ψυχολογία, αισθητική, ρητορική, εσωτερισμός κ.ά.). Κεντρικό αποδέκτη των έργων μου θεωρώ τον μέσο
‘μυημένο’ ακροατή στην έντεχνη δυτικότροπη μουσική. Η μουσική μου όμως εκφράζει πρώτιστα τις δικές μου ανησυχίες, τις οποίες με μία ‘ψυχαναλυτική’ πρόθεση αισθάνομαι την ανάγκη να κοινοποιήσω και να μοιραστώ με άλλους, σαν ένας τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας με ‘μηνύματα’ που μόνο η μουσική με τον δικό της τρόπο μπορεί να μεταφέρει. Γενικότερα η μουσική αποτελεί για μένα την ατραπό για τη γνώση και την αυτογνωσία.
Στον δίσκο περιέχονται τρία τραγούδια σε ποίηση Καβάφη (Σαμ-ελ-Νεσίμ, Κεριά, Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον) τα οποία γράφτηκαν το 2005 ως παραγγελία της Ελληνικής Κοινότητος Καϊρου, η οποία την ίδια χρονιά γιόρτασε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της με ημερίδα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τότε έγινε και η πρώτη εκτέλεση από τους μουσικούς της ηχογράφησης αυτής.
Εδώ παραθέτουμε τα Κεριά του Καβάφη με την σοπράνο Δάφνη Πανουργιά και τις: Νικόλ Καραλή (πιάνο), Στέλλα Τσάνη (βιολί), Λευκή Κολοβού (τσέλο).
Η σύνθεση είναι σαφώς ιδιαίτερη κι αυτό είναι το ενδιαφέρον, σ' ένα από τα πλέον μελοποιημένα ποιήματα του μεγάλου Αλεξανδρινού.
Π.Α.Α.
Τι ανεβάζεις, βρε αθεόφοβε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς πότε θα ασχημονείς κύριε Ανδριόπουλε με τους χυδαίους ζωγραφικούς πίνακες που παραθέτεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλως τις κομπλεξες
ΑπάντησηΔιαγραφήελα βαλε κι αλλο βαλε κι αλλο !
ΑπάντησηΔιαγραφήσσσσσσσ.. ξυπνησαν οι θεουσες
δωσε κι αλλο δωσε κι αλλο στη θεουσα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τους προλαλήσαντες(ή τον προλαλήσαντα γιατί μπορεί να είναι και ο ίδιος):Θεμιτός ο ζήλος να προσεγγίσετε το ύψος των αρχαίων ομοφρόνων σας,αλλά θα σας συμβούλευα να αφήσετε τα φτιάρια και τις αξίνες κατω,γιατί τελικά δε θα σπάσει ο "αισχρός" πίνακας,αλλά οι οθόνες των "καταραμένων" "νεωτερικών" υπολογιστών σας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Κ
Mία από τις γυμνές είσαι εσύ Αν-δριόπουλε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Χ.Κ.: η πνευματική σου όσφρηση πάσχει και τα ηθικά σου αντανακλαστικά είναι αμβλυμμένα! Οπότε περιττεύει κάθε περαιτέρω διάλογος μαζί σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήφερτε μου θεουσες φερτε μου !
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλε θελω μια μακρια φουστα μεχρι τον αστραγαλο εχετε καμια?
τρελλαινομαι!!!!
"῝Ος δ᾿ ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, συμφέρει αὐτῷ ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης.Οὐαὶ τῷ κόσμῳ ἀπὸ τῶν σκανδάλων· ἀνάγκη γάρ ἐστιν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα· πλὴν οὐαὶ τῷ ἀνθρώπῳ ἐκείνῳ δι᾿ οὗ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται."(Κατα Ματθαίον ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 18)
ΑπάντησηΔιαγραφή@3:26
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Φίλε ή αλλιώς Ευλογητέ της Ιδιωτικής Οδού,αναμένω εναγωνίως την νέα σου συνταρακτική αποκάλυψη για την ταυτότητα μου.Δε θα συμβιβαστώ με τίποτα λιγότερο από Μητροπολίτη αυτή τη φορά.
Ανωνυμε 2,29 χρειάζεσαι πιπέρι στη γλώσσα !
ΑπάντησηΔιαγραφήΒόθρομπλοκ σε ανεβάζουν βοθρομπλόκ σε κατεβάζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται όμως σε παρακολουθούν ανελλιπώς κάποιοι αποτηχει(σ)μένοι.
Πρόσεχε Παναγιώτη, μην σου την πέσουν με τίποτα. Χρυσαυγήτες!
Προς ανορθόγραφο 5:25 μ.μ.: οι χρυσαυγίτες την έπεσαν πρώτα στον "κραγμένο" Κουμανταρέα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί που σκανδαλίστηκαν με τον πίνακα ως άσεμνο, προφανώς αναγνώρισαν τον εαυτόν τους στην φιγούρα στα αριστερά!
ΑπάντησηΔιαγραφή@21 Φεβρουαρίου 2013 - 7:03 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο δίκαιο έχετε!!! Οστέων νεκρών και πάσης ακαθαρσίας γέμοντες! Οι Φαρισαίοι...!!!!!
Εντοιχισμένοι στην υποκρισία,αποτειχισμένοι από την Εκκλησία, έχουν πλέον αυτοσωθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή@7:00 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας!Kαι τι ψάχνεις τώρα που το λες και το παινεύεσαι;Το βραβείο της ανοιχτής παλάμης;
X.K
Αφήστε τις υποκρισίες και θαυμάστε τη δημιουργία του Θεού σ' ένα σώμα με τέλειες αναλογίες...Έστω και σε πίνακα.
ΑπάντησηΔιαγραφήναι ρε παιδια θαυμαστε βαλε κι αλλο βαλε κι αλλο..
ΑπάντησηΔιαγραφήκι απο κοντα κι απο κοντα ασ τον πινακα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή ο πίνακας κέντρισε πολύ το ενδιαφέρον, να σημειώσω ότι είναι του Paul Delvaux.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Delvaux
Λ. Κανάρης